Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävikö sinulle niin, että pms-oireet olivatkin raskautta?

Vierailija
28.03.2010 |

Itse viimeisiä piinapäiviä viettelen ja pms-oireet jyllää. Rinnoissa pientä arkuutta ja jaloissa ja vatsassa turvotusta. Ei oikein edes pissata, sillä "kaikki" juomani neste ilmeisesti kerääntyy turvotukseksi kuten ennen menkkoja. Yöllä oli jo hieman hiki, kuten aina ennen menkkoja. Lisäksi itkin illalla vitutustani kun en taaskaan ole raskaana!

Lopullista niittiä ei ole vielä tullut, sillä menkat eivät ole alkaneet, mutta alkamassa ovat... varmaankin, kaikesta päätellen.

Oliko sun pms-oireet kuitenkin raskautta? (ripustaudun viimeiseen oljenkorteen)

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin ihan raivotar ja hirviö ennen plussatestiä. Oireet oli voimakkaammat kuin normaalisti. Tissit kipeet, voimakkaita menkkakipuja mahassa ja tunteet meni aallokkoa. Tosin nesteet kiersi, ja mua pissatti tosi paljon.

Vierailija
2/32 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaksi kertaa tuli jopa menkatkin, siis valemenkat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai tuliko täytenä yllätyksenä? Jotenkin en mitenkään voi enkä jaksa uskoa, että olisi onnistanut. KAIKKI oireet viittaavat menkkojen alkamiseen. Aamulämpökin oli laskenut. :(

ap

Vierailija
4/32 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri niin kävi mulel!

Vierailija
5/32 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkkaoireet oli niin selkeät ja olinkin jo ihan maani myynyt, tunsin senkin niin selvästi että kohta alkaa valumaan, MUTTA eipä niin käynytkään ja nyt rv 25+ =)

Paljon zemppiä, toivotaan että sinullakin olisi tärpännyt. Mikä kiertopäivä tänään on?

Vierailija
6/32 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari testiäkin oon tehnyt (negaa, ylläri), tosin en tänään. Tiedän, että ne menkat tulee. Ärsyttää kun kaikki on kohdallaan, eikä tärppää.

ap

Vierailija
7/32 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli yhtä PMSsää...

Vierailija
8/32 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka 2 kertaa raskaaksi tullutkin... Menkkojen pois jäännistä huomannut...

Vierailija
9/32 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko yhtä runsaat kuin normaalit kuukautiset?

Vierailija
10/32 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorry, en oikeesti tiedä siitä mitään!

Vierailija
11/32 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niukemmat olivat kuin oikeat, mutta ihan selvät, kirkasta vuotoa tuli siteeseen asti. Ja raskaustesti näytti plussaa vasta viikon kuluttua näistä menkoista.

Eivät toki raskaudet yllätyksinä tulleet, kun kovasti niitä toivottiin, mutta etenkin esikoisesta olin ihan ihmeissäni, kun oireet oli niin selkeät menkkaoireet ja sitten olinkin raskaana ja ekasta kierrosta.

Vierailija
12/32 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä mulla on viikon verran ennen mennkoja jommalla kummalla puolella alavatsassa nipistelyä, nyt EI?! Eikä satu tisseihin (vaikka kuinka tunnustelis), ei pissitä. Iso ruokahalu on ollut viime päivinä, ja väsyttää kovasti, mutta hei, juuri ennen lomaa, eikö kaikkia väsytä?

Kiertoni on epäsäännöllinen, tänään kp26/25-32. Testi on ostettu, sellainen joka kuulema kertoo 2pv ennen menkkoja. Millonkas sitä nyt sitten uskaltas testata??

Vierailija
13/32 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskautta oli yritetty 8kk, ja minä olin jo ihan pettynyt, kun en vieläkään ollut raskaana. Lisäksi mulla on tosi epäsäännöllinen kierto, on saattanut olla mitä tahansa 14-66 päivän välillä, ja nuo pms-oireet, jotka ilmaantuivat päivää tai paria ennen menkkoja, olivat ainoa luotettava tieto, josta menkat pystyi ennustamaan.

Kuopuksen kohdalla tosiaan oli yritystä takana jo, enkä uskonut olevani raskaana, ja sitten tulivatkin ne pms-oireet, kp:ää en enää kyllä muista. Rinnat turposivat ja olivat tosi kipeät, selkää poltteli, vatsaa kramppasi ja koko ajan oli etova olo, aivan kuten aina menkkojen ollessa alkamassa. Olimme juuri lähdössä matkalle, joten minä vaan painelin kauppaan ostamaan siteitä ja tamponeja ja kirosin miehelle, kun taas ne menkat kohta tulevat. Mies sanoi, että älä nyt vielä luovuta, eihän sitä tiedä, minä sanoin että kyllä tietää, niin on selvät pms-oireet. No, matka kesti kaksi viikkoa, pms-oireet jatkuivat ja voimistuivat mutta vuoto ei alkanut. Minä vain kirosin, että alkaisi jo niin pääsisi tästäkin piinasta, mies kehotti ostamaan raskaustestin, mutten ostanut. Kotiin palattuamme menkat eivät edelleenkään olleet alkaneet, oireet jatkuivat edelleen, joten mies kävi ostamassa raskaustestin ja sanoi, että tee, niin tiedetäänpähän sitten että kytätäänkö menkkoja vai vauvaa. Minä ensin raivosin siitä, että mies oli rahojaan tuhlannut testin ostamiseen (ne kun maksavatkin niin kamalan paljon...), mutta tein sen kuitenkin, ja plussa näkyi heti. Kp:ssä huideltiin tuolloin jo jossakin 40 tienoilla, mutta se ei sinänsä ole mulle mitään kovin erikoista, että kierto olisi noin pitkä.

Oireet voivat todella olla samat, ja ainakin kuulemani mukaan etenkin silloin, kun oikein on yritetty raskautua ja jo petyttykin siihen, kun raskaaksi ei silti tulla, tai kun raskautta ei ole suunniteltu ollenkaan, naiset harvoin tunnistavat varhaisia raskausoireita ja tulkitsevat ne pms-oireiksi.

Vierailija
14/32 |
22.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntele

15.09.13
Osa 1/5 (4:55)
Osa 2/5 (5:11)
Osa 3/5 (5:25)
Osa 4/5 (5:03)
Osa 5/5 (4:14)

http://www.terveydentukipilarit.fi/radio-ohjelma/mediasali/

Vierailija
15/32 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on käynyt niin, että olen luullut potevani pms-oireita, mutta olenkin ollut raskaana.

Viimeksi edellisessä raskaudessa kävi niin..

olimme yrittäneet raskautta miltei 2,5 vuotta, käyneet tutkimukset ja hoidotkin läpi, ilman tulosta.

Aloimme jo luovuttamaan haaveesta, tai ainakin suuntaamaan ajatuksiamme kohti muita asioita.

Muistan vieläkin testipäivän aamun, kiukuttelin miehelleni ihan olemattomista asioista, siivosin kuin tuulispää, ja olin oikea pirttihirmu =D

Mieheni hermostui mulle, ja tiuskaisi, että "no, kyllä ne sun menkat kohta alkavat, sulla on niin selkeät pms-oireetkin", ja tuostakin revin reppuni, olin kuin persuksiin ammuttu karhu.

Vein sitten lapsia päiväkotiin, ja samalla tuli extempore semmoinen tunne, että pitää testata, ja kävin ostamassa testin.

Tein sen samantien, ja kappas kappas...plussaahan se näytti ;-)

Soitin sitten itkien (onnesta) miehelleni, joka oli aivan ällikällä lyöty.

kp oli 26 tuolloin, normaalisti kierto 28-35 välillä.

Tämä pienokainen, kauan kaivattu vauvelimme on nykyään 1,5 v taapero, ja uutta vauvaakin olemme toivoneet jo vuoden.

Ja pms-oireita taas ilmassa, kiukuttaa ja itkettää, siivonnut olen taas hullunlailla...liekö syynä pms vai raskaus? ;-)

Vierailija
16/32 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskausoireet on aivan erilaisia kuin pms-oireet, siis itselläni.

Olen molempien raskauksieni alkaessa tiennyt oikeastaan ihan heti olevani raskaana. Alavatsaan tulee kihelmöivä, hyvä olo, olen itse rauhallinen. Pms taas tuo vatsaan ilkeitä kipuja ja saa mielen huonoksi.

Vierailija
17/32 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkkojen pitäisi alkaa joko huomenna tai ylihuomenna. Eilen testasin taas ja negaahan se. Kyllä ne menkat sieltä varmaan alkaa. Mua hämää ehkä vähän se tällä hetkellä, että turvotusta ei JUURI NYT ole paljoa, vain vähän..

ap

Vierailija
18/32 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen ekaa raskautta. Olin 3 vuotta toivonut tulevani raskaaksi ja kun oli noi hirveet PMS-oireet kiipesin melkein kynsillä pitkin seiniä, kun olo oli niin kauhee sekä fyysisesti että psyykkisesti. Kuuntelin vaan Dolly PArtonin PMS-bluesia - se oli ainoa kun lohdutti.

Sitten yks päivä tajusin, että eihän ne kuukautiset alkaneetkaan: PMS oireet sen kun jatkuu, mutta mennyt jo viikko siitä kun kuukautisten piti viimeistään alkaa (tarkka kierto mulla) No, raskaanahan sitten olin :)

Vierailija
19/32 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoista yritettiin 7 kk, nyt ollaan yritetty toista 6 kk..

Muistan vielä päivämääränkin kun tuli kiinnittymisvuotoa päiväkodin vessassa, ja kun valkovuoto muuttui todella juoksevaksi ja runsaaksi heti oviksen jälkeen.

Muistan myös kuinka jo melkein 2 viikkoa ennen menkkoja "tiesin", että nyt on niiiiiiiiiiin seesteinen ja hyvä olo kaikinpuolin, että menkat ei tulekkaan seuraavalla kierrolla.. lisäksi maha oli oviksesta lähtien niin turvoksissa ettei farkut menneen kiinni!

3 päivää odotin testin tekoa, hymyilin aina kun tuli testi asia mieleen, koska olin niin varma että olen raskaana, mutta sitten taas pelotti.. että jos olenkin tullut ihan lopullisesti hulluksi ja vaan kuvittelen kahdeksannen kerran ;)

No, tein testin ja tumma plussa tuli!

Muistan, kun mietin mielessäni "mie tiesin tän!" :)

Nyt olen taas elänyt samaa kuvittelua uudestaan kuusi kuukautta "kyllä, ehkä tää on raskausoire" mietin usein.

Tässä kierrossa, mulla on vaan niin suuri vitutus, että tää on PMS:ssää niinku yleensä. Ja oviskin meni jo, ja vitutus vaan kasvaa ;D Ei tuu tänne vauvoja, ei.

Mun veikkaus on, että jotkut kuuntelee kehoaan niin tarkkaan, että tietää ja tuntee raskauden hyvin ajoissa.

Toiset taas eivät ehkä keskity jokaiseen kolotukseen ja "oloon", niinkuin toiset. Olen muutenkin luonteeltani hyvin tunteellinen ja herkkä, joten ehkä siksikin pms:ssät ja raskausoireet tuntee niin erilaisina..

Vierailija
20/32 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Yritettiin 2.5 vuotta toista lasta. Tänä aikana mulle ilmaantui PMS-oireeksi rintojen turvotus ja arkuus viikkoa ennen menkkoja, katosi aina menkkojen alkaessa. Sitten taas kerran kiertopäivänä 21 pamahti tuo turvotus päälle ja surkeana totesin, että epäonnistuttiin taas (ja olin tietysti myös ärtynyt ja masentunut). Mutta kuinkas ollakaan, menkat eivät alkanutkaan ja nyt 10+0 ja rinnat on edelleen kipeät ja kuppikokoa isommat kuin "normaalisti". En olisi ikinä uskonut, kun olin jo puoliksi toivon heittänyt, mutta joskus voi käydä näinkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi seitsemän