Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paras halpa itsetehty ruoka

Vierailija
02.01.2021 |

Eli kyllä, pitäisi kiristää vyötä. Kerro oma paras halpa ruokasi.

Kommentit (1019)

Vierailija
101/1019 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riisipuuro täysmaitoon keitettynä.

Päälle kanelia ja sokeria tai mitä vain.

Vierailija
102/1019 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pussi perunoita 1€ . Nakkipaketti 1-3€ . Kuorot perunat , paloittele, nakit myös ,kattilaan vähän suolaa. Pari maustepippuria kokonaista. Mitään sipulia ei ole pakko käyttää. Annat kypsyä hiljalleen kunnes perunat on pehmeitä . Jos tykkää persiljaa paprikajauhetta muttei tarvi. Pakastin pois päältä se nostaa sähkölaskua. 2 litran kattila on hyvä. Jos oli iso nakkipaketti saat leivän päälle tai munakkaaseen pilkottu ja nakkeja pannulla 1-2€ munapaketti. Hernepussi kuivaherneoussi suomalainen 1€ laitat illalla veteen kokoamaan puoli pussia herneitä huuhtele aamulla vaihda vesi laita siihen 2 litran kattilaan herneet vettä vähän suolaa kiehumaan hitaasti pitkään. Vähän pippuria . Kun herneet on hajonnut se alkaa olla kypsää . Limppua ja voita . Pähkinä pussi iso maustamaton 1€ m . Maitopurkki ja leipä 3€. Tiivistemehut per kk 3€.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/1019 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

urhoarmas kirjoitti:

Tein kotikokki reseptin mukaan kaalilaatikon,se oli hyvää.Resepti oli metsänvartijan laatima,viitisen vuotta sitten.

Olen tehnyt myös samalla reseptillä. Hyvä, edullinen ja helppo ruoka. 

T, Mr. Mister

Vierailija
104/1019 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Janssonin kiusaus. Eli perunat 7-10 kpl kuoritaan ja viipaloidaan. Vuokaan ladotaan, väliin sillin pieniä siivuja ja tilliä, pippuria. Sipulikin sopii. Valuta joko kasvislientä (tai jos haluat kalliimman, kermaa) niin paljon että kaikki peittyy. Uuniin noin 45 min. Noin 150 astetta. Tein tätä paljon kun olimme erittäin vähävarainen viisihenkinen perhe. Terveellinen ja maukas.

Vierailija
105/1019 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö teillä joku bors- tai sosekeitto nälkää?

Pitää hyvinkin. Sosekeittoon linssejä ja sulatejuustoa tai kermaa mukaan ja halutessaan vielä raejuustoa tai siemeniä päälle niin ihan varmasti pitää nälkää yhtä hyvin kuin joku makaronilaatikko.

Noi sun lisukkeesi maksaa kolme kertaa sen keiton hinnan. Se siitä halpuudesta.

Kerma maksaa parikymmentä senttiä. Eipä se paljon hintaa lisää. 

Myös turkkilainen jugurtti lisukkeena on hyvin halpaa.

Kerro, mistä saat kermapurkin parillakymmenellä sentillä? Vai jaatko sen useammalle ruualle?

https://www.foodie.fi/entry/1776/kotimaista-2-dl-vahalaktoosinen-15--uh…

Vierailija
106/1019 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uunimakkara 2€ . Päivä. 14€ viikko.

Vierailija
107/1019 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ja jos laitat kerman maidon tilalle, saat vielä halvemmalla.

Vierailija
108/1019 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Janssonin kiusaus sai 10 pistettä .

Vierailija
109/1019 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkennatko, ei oikein avaudu minulle kertomasi.

Kermalla halvempiko? Maidon litrahinta on pienempi kuin kermalla.

Vierailija
110/1019 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuressoseet ja ja juureskeitot halvinta. Sopii painon pudotukseenkin. Ei kun vain ostamaan juures pusseja eri laatuja. 

Alapeukku "juures pusseille" kahdestakin syystä, joista tärkein on, että juurekset kannattaa ostaa tuoreina ja pilkkoa itse.

Niin, juurekset ovat edullisimpia isoissa pusseissa. Mulla ei ole kellaria, joten jääkaappi on ainoa mahdollinen säilytyspaikka isolle juurespussille. Jääkaappi taas on juureksien pidempiaikaiseen säilytykseen liian kylmä, joten mieluummin ostan juurespusseja pakastimeen. Ainakin meidän lähikaupassa yksittäiset lantut ovat reippaasti kalliimpia kuin nämä useamman kilon pussit, pakastejuureksetkin ovat halvempia. En halua pientaloudessa ruokaa, joka sisältää viikon jokaisena päivänä suurimmalta osalta lanttua.

Onko pakastinta ? olen pilkkonut lantut ja porkkanat kuutioiksi ja esikeittänyt kuutioita hetken. Sitten pakastanut. Näin niistä on helppoa valmistaa esim. laatikoita, keittoja ja uunijuureksia. 

Onhan se, siellä on ne juuressekoituspussit:) Leikki sikseen, siellä on lähinnä muuta tuotetta, jota ei kaupasta saa. Itsekalastettua lohikalaa ja kuhaa, riistaa, omien puskien marjoja jne. Lisäksi mulla on muutakin tekemistä keittiönkin puolella kuin ruveta erikseen juureksia keittelemään pakastamista varten. Ainoastaan joku sesonkituote eli esim myskikurpitsa saa esikäsittelyn ja pakastamisen.

Vierailija
111/1019 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tomaatti-fetapannu

1 sipuli

2 valkosipulinkynttä

1 prk säilöttyjä kirsikkatomaatteja

2 rkl kuivattua timjamia tai puoli ruukkua tuoretta timjamia

1 prk kikherneitä

suolaa ja pippuria

200g fetajuustoa

Kuullota sipulit tilkassa öljyä. Lisää kirsikkatomaatit ja timjami. Huuhtele kikherneet vedessä ja lisää ne pannulle. Hauduta miedolla lämmöllä ja lisää kuutioitu feta varovasti sekoittaen. Tarvittaessa mausta pippurilla ja suolalla. Tarjoa esim. rapean hiivaleivän kanssa. Jos haluat ohjeesta ruokaisamman, keitä pastaa paistoksen kanssa nautittavaksi.

Vinkki: Paistoksesta voi tulla aika suolainen, koska kikherneet ovat usein suolaliemessä ja myös fetassa on paljon suolaa. Siksi minulla on tapana huuhdella kikherneet ennen pannulle laittoa. Fetan lisäyksen jälkeen tarkistan maun. Itse en lisää paistokseen suolaa ollenkaan, mutta se on makuasia.

Vierailija
112/1019 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kermaa et tarvise sitä litraa. Kaksi desiä riittää. Tämän neuvon sain eräältä lestisäidiltä. 

Vierailija
113/1019 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porkkanahernekeitto: pussi kuivia herneitä, pussi porkkanoita, vettä, suolaa, maun mukaan pippuria tai sinappia

Vierailija
114/1019 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuressoseet ja ja juureskeitot halvinta. Sopii painon pudotukseenkin. Ei kun vain ostamaan juures pusseja eri laatuja. 

Alapeukku "juures pusseille" kahdestakin syystä, joista tärkein on, että juurekset kannattaa ostaa tuoreina ja pilkkoa itse.

Niin, juurekset ovat edullisimpia isoissa pusseissa. Mulla ei ole kellaria, joten jääkaappi on ainoa mahdollinen säilytyspaikka isolle juurespussille. Jääkaappi taas on juureksien pidempiaikaiseen säilytykseen liian kylmä, joten mieluummin ostan juurespusseja pakastimeen. Ainakin meidän lähikaupassa yksittäiset lantut ovat reippaasti kalliimpia kuin nämä useamman kilon pussit, pakastejuureksetkin ovat halvempia. En halua pientaloudessa ruokaa, joka sisältää viikon jokaisena päivänä suurimmalta osalta lanttua.

Onko pakastinta ? olen pilkkonut lantut ja porkkanat kuutioiksi ja esikeittänyt kuutioita hetken. Sitten pakastanut. Näin niistä on helppoa valmistaa esim. laatikoita, keittoja ja uunijuureksia. 

Onhan se, siellä on ne juuressekoituspussit:) Leikki sikseen, siellä on lähinnä muuta tuotetta, jota ei kaupasta saa. Itsekalastettua lohikalaa ja kuhaa, riistaa, omien puskien marjoja jne. Lisäksi mulla on muutakin tekemistä keittiönkin puolella kuin ruveta erikseen juureksia keittelemään pakastamista varten. Ainoastaan joku sesonkituote eli esim myskikurpitsa saa esikäsittelyn ja pakastamisen.

Miksei niitä saa kaupasta `?

Vierailija
115/1019 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kermaa et tarvise sitä litraa. Kaksi desiä riittää. Tämän neuvon sain eräältä lestisäidiltä. 

Kiitos tarkennuksesta :)

Vierailija
116/1019 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä ole peruskaupoissa nähnyt villiä taimenta taikka teertä kaupattavan. Ja jos olisikin, ei oma kukkaro kestäisi niitä kumminkaan ostaa.

Vierailija
117/1019 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teen aina riisipuuron niin, että nesteenä on kermaa ja vettä. Kermaa ei tarvita paljoa.

eri

Vierailija
118/1019 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Janssonin kiusaus. Eli perunat 7-10 kpl kuoritaan ja viipaloidaan. Vuokaan ladotaan, väliin sillin pieniä siivuja ja tilliä, pippuria. Sipulikin sopii. Valuta joko kasvislientä (tai jos haluat kalliimman, kermaa) niin paljon että kaikki peittyy. Uuniin noin 45 min. Noin 150 astetta. Tein tätä paljon kun olimme erittäin vähävarainen viisihenkinen perhe. Terveellinen ja maukas.

Ei ole tuo nähnytkään Janssonia. Ei ole silli oikea kala janssoniin, vaan anjovis. Tuo on joku sillivuoka.

Vierailija
119/1019 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uunilohi gochujang -tahnan pohjalle tehdyllä kuorrutteella

Vierailija
120/1019 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä ole peruskaupoissa nähnyt villiä taimenta taikka teertä kaupattavan. Ja jos olisikin, ei oma kukkaro kestäisi niitä kumminkaan ostaa.

Niin, ja halpojen ruokien ketjuhan tämä olikin. Varmasti monissa paikoissa perusriista on kallista.