Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paras halpa itsetehty ruoka

Vierailija
02.01.2021 |

Eli kyllä, pitäisi kiristää vyötä. Kerro oma paras halpa ruokasi.

Kommentit (1019)

Vierailija
261/1019 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhelihaperunasoselaatikko - täyttävää! Nauta-sian sijaan voi valita kalkkunan.

Jauhelihamakaroonimössö (ei siis tarvi tehdä laatikoksi saakka), voi valita broilerin/kalkkunan

Jauheliharisotto, hernemaissipaprikapussi sekaan.

Ohrapuuro.

Keitot yleensäkin, mutta tarttee sitten kanssa leipää.

Vierailija
262/1019 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samassa veneessä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaalilaatikko: soijarouhetta, riisiä, sipulia, kaalia, porkkanaa

Onko kaikki täällä jotain vegejä, kun pistin merkille että paljon on hyviä, halpoja herkullisia reseptejä. Mutta sitten on näitä jotka luulee että joku kaurapuuro/sosekeitto sisältää kaikki tarpeelliset ravintoaineet.

Minä ainakin huomaan heti jos on jotain korviketta seassa. Toki jos ja kun pitää olla lisukkeeksi jotain sen kanssa, hinta nousee aika vikkelään...

Itselläni on sama tilanne, oon tehnyt montakin kertaa mainittua kaalipataa/laatikkoa:

porkkanoita pari, sipuli (tai kaksi)n.

1kg kaali, jauhelihaa ruskistettuna 400-500g,liemikuutio ja pippuria jos löytyy.

Toinen hyvä on munakas. Kananmunat on halpoja, niissä on periaatteessa kaikki ravintoaineet ja munakasta voi varioida käytännössä miten vaan! Sekaan perunoita (espanjalainen perunamunakas), jotain kinkkua/jämiä/mitä vaan!

Ja niin kuin sanottu: keitot ja uuniruuat, PUNALAPPUTUOTTEET, niitä kannattaa hyödyntää. Säästää yllättävän paljon.

Jos vain jaksaa ja pystyy tekee leivät itse, paljon parempaa eikä kukkaro huuda hoosianna 😉

Olen muutaman kerran ruokajonossakin käynyt, siitä saa pakkotilanteessa apua täydennyksiin.

Tsemppiä!

Kaikki eivät tykkää mättää lihaa joka aterialla eikä se ole edes tarpeen. Paitsi sinä ilmeisesti näännyt jos olet ilman lihaa yli 6 tuntia.

Kyllä minulle kasvisruokakin kelpaa, on halpaa ja terveellistä.

Mikä teidät vegaanit saa aina puhumaan lihan syönnistä mättämisellä?

Aivan samaa ihmettelen... mielestäni vinkkini eivät ole lihan mättämistä vaan normaalia, maukasta kotiruokaa, ei keinojäljitelmiä/sose-velli-puurolinjaa kuten valitettavan monessa vastauksessa. Se on lasten ruokaa pidemmän päälle. Mutta näköjään pitää olla se pakollinen soijarouhe,seitan, tofu, papu-linssi-soija-kauramaitolinja.

Ei sillä, syön itsekin paljon kasviksia, mutta ei nämä kaikki ehdotukset pidä ainakaan mulla nälkää kovin pitkään 😄

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/1019 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi olkoon joku soija! ostakaa mieluummin quornia, joka oikeasti maistuu kun maistaa ja rakenne eri kuin jollain yökkösoijalla.

Vierailija
264/1019 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihan mättäminen?

Syön taatusti keskivertoa vähemmän lihaa päivässä, enkä mätä sitä.. Sekin liha koostuu kanasta tai kalasta. Keskimäärin 40-100g/päivä.

Vierailija
265/1019 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlistä halpaa makaronia, vettä ja suolaa. Loraus oliiviöljyä (Lidlistä) sekaan ja ketsuppia päälle.

Mukaan voi sekoittaa halutessaan vihanneksia / soijarouhetta / tarjouslihaa / halpaa kalaa / juustoa / mitä vaan eli tuunata sitä eri tavoin.

Jos jää yli, seuraavana päivänä pannulle ja sipulia sekaan ja mahdollisesti muuta: wokki.

Paras kalakeitto: perunoita, seitiä, sipulia, mustapippuria ja suolaa. Keitetään kypsäksi.

Vierailija
266/1019 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlissä on usein alle eurolla valtava pussi porkkanoita tai muita vastaavia juureksia. Toisin kuin vihreä salaatti, juurekset pitävät hyvin nälkää, täyttävät vatsaa ja sisältävät kuituja. On oikein suomalainen fiilis vetää naurista ja lanttua ;) sillä ne olivat satoja vuosia perusruokaa täällä ennen perunan tuloa maahan.

Mikään ei ole niin helppoa kuin pyöritellä paloiteltuja juureksia mausteissa, heittää ne paistopussiin ja laittaa uuniin pitkäksi aikaa hautumaan. Mukaan voi lisätä vaikka mitä oman maun mukaan, esim. juustoa/tomaatteja, herneitä, lihaa, kalaa tai soijaa. Muutama pieni sinihomejuuston pala maustaa isonkin pussin mukavasti. Suolaa sitten valmiin aterian päälle.

Vierailija
267/1019 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hernekeitto ylipäätään kaikki keitot. Makaronilaatikko. Aamu ja iltapalaksi kaurapuuro tai keitettyjä kanamunia

Vierailija
268/1019 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihamakaronilaatikko tai kinkku/makkarakiusaus.

Vierailija
269/1019 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raakana paistettuja perunoita, sipulia ja punalaputettua makkaraa.

Vierailija
270/1019 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosca parvella. On ihana jälkiruoka ja halpa.

Vierailija
271/1019 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linssikeitto ja peltirieska (ohraa, piimää ym.).

Vierailija
272/1019 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihan mättäminen?

Syön taatusti keskivertoa vähemmän lihaa päivässä, enkä mätä sitä.. Sekin liha koostuu kanasta tai kalasta. Keskimäärin 40-100g/päivä.

Se mättäminen ja mättö kuuluu jotenkin yhteen mäkkärin kanssa....siellä mätetään. Siis loputon nälkä nuorisolla joka mättää annos toisensa perään mäkkärin mitälie.Eikä se nälkä sillä mätöllä lähde, koska ei ole oikeaa ruokaa.

Vierailija
273/1019 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläne kirjoitti:

Liha pullia ja nakkeja suoraan paketista vaan.. ei tarvitse mikroonkaan sijottaa.. harva se pvä pinaatti lettuja.. hana vettä juot..

Miten kukaan voi mitään valmisruokia syödä...kun ei itse ole nähnyt mitä sinne laitetaan....tuskin yhtään mitään paistilihaa käytetään, vaan jotin teurasjätteitä, koneellisesti irroitettua lihaa, jänteet rustot ja läskit..

kun ajatteleekin, niin panee yökkimään...

Vierailija
274/1019 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keyri kirjoitti:

Possun pepun kun uunissa paistaa ja jälkeenpäin sekottaa hernekeittoon. Kyllä vaarin rasvapakarat tykkää kyttyrää kun suhisevat... ja emakot laulaa hirrelle saakka mikä haju. Turha vonkua kun itse valmistavat. Merikalan rasvaa...

Ennen ei turhia valiteltu

Vierailija
275/1019 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linssikeitto.

Punaisia linssejä (ja jos haluaa hivistellä niin voit heittää sipulia, porkkanaa jne) kypsäksi kiehuvassa vedessä, sekaan mausteita (suolaa, curryä, juustokuminaa, chiliä jne), koko homma soseeksi sauvasekoittemella ja lopuksi purkki kookosmaitoa sekaan.

Vierailija
276/1019 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kaikki täällä jotain vegejä, kun pistin merkille että paljon on hyviä, halpoja herkullisia reseptejä. Mutta sitten on näitä jotka luulee että joku kaurapuuro/sosekeitto sisältää kaikki tarpeelliset ravintoaineet.

Minä ainakin huomaan heti jos on jotain korviketta seassa. Toki jos ja kun pitää olla lisukkeeksi jotain sen kanssa, hinta nousee aika vikkelään...

Itselläni on sama tilanne, oon tehnyt montakin kertaa mainittua kaalipataa/laatikkoa:

1kg kaali, jauhelihaa ruskistettuna 400-500g,liemikuutio ja pippuria jos löytyy.

Toinen hyvä on munakas. Kananmunat on halpoja, niissä on periaatteessa kaikki ravintoaineet ja munakasta voi varioida käytännössä miten vaan! Sekaan perunoita (espanjalainen perunamunakas), jotain kinkkua/jämiä/mitä vaan!

Ja niin kuin sanottu: keitot ja uuniruuat, PUNALAPPUTUOTTEET, niitä kannattaa hyödyntää. Säästää yllättävän paljon.

Jos vain jaksaa ja pystyy tekee leivät itse, paljon parempaa eikä kukkaro huuda hoosianna 😉

Olen muutaman kerran ruokajonossakin käynyt, siitä saa pakkotilanteessa apua täydennyksiin.

Tsemppiä!

Kaikki eivät tykkää mättää lihaa joka aterialla eikä se ole edes tarpeen. Paitsi sinä ilmeisesti näännyt jos olet ilman lihaa yli 6 tuntia.

Ikävää, jos tähänkin hyvään ketjuun kirjoitellaan näitä toisten makuja arvostelevia kommentteja.

Munkin mielestä on ikävää, että ketjussa ei muka saisi jakaa kasvisreseptejä vaan, koska joku haluaa jokaisella ateriallaan syödä lihaa. Eiköhän valtaosa ihmisistä syö välillä myös kasvisruokia, niin miksi pitäisi mennä pienen vähemmistön mukaan ja kirjoitella tänne ainoastaan liharuokareseptejä. Kasvisruoka on usein halvempaa ja ihan yhtä hyvää (tietty tämä subjektiivista) ja täällä nimenomaan haettiin niitä halpoja ja hyviä reseptejä.

Vierailija
277/1019 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaalilaatikosta tykkään. 

Kreikkalainen linssikeitto on erinomaisen hyvää, ruokaisaa, yksinkertaista ja halpaa. Lisään itse pari porkkanaa, muttei se ole oleellista. 

https://www.mygreekdish.com/recipe/lentil-soup-fakes-soupa/ 

Samoin kreikkalainen papupata. Pavuissa ja linsseissä on kivasti proteiinia ja kuituakin. Nämä eivät kaipaa lihaa.

https://www.kopiaste.org/2007/11/fassolada-greek-beans-stew/

Perinteinen lihakeittokin on edullinen, kun laitat siihen paljon juureksia ja kaalia, ja lihaa/jauhelihaa vain vähän maun vuoksi. 

(Jos ostat varsiselleriä, tee siitä samalla pari, kolme erilaista keittoa tai pataa ja laita ylimääräiset pakastimeen.)

Nuo ruoat on alunperin Turkista.

Vierailija
278/1019 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä!

Ikävää, jos tähänkin hyvään ketjuun kirjoitellaan näitä toisten makuja arvostelevia kommentteja.

Munkin mielestä on ikävää, että ketjussa ei muka saisi jakaa kasvisreseptejä vaan, koska joku haluaa jokaisella ateriallaan syödä lihaa. Eiköhän valtaosa ihmisistä syö välillä myös kasvisruokia, niin miksi pitäisi mennä pienen vähemmistön mukaan ja kirjoitella tänne ainoastaan liharuokareseptejä. Kasvisruoka on usein halvempaa ja ihan yhtä hyvää (tietty tämä subjektiivista) ja täällä nimenomaan haettiin niitä halpoja ja hyviä reseptejä.

Munkin? Eiks munkit syö öylättejä pelkästään viinin kanssa.Niitä voipaperin palasia,jotka nasahtaa kitalakeen kiinni just eikä melkein!

Vierailija
279/1019 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vehnäjauhosta, vedestä, suolasta ja pippurista tehdään taikina josta hangataan käsien välissä pieniä kikkareita kuin muovailuvahaa. Paistetaan rasvassa pannulla. Sitten keitetään valkokastike ja lyödään nämä palaset siihen ja keitetään muutama minuutti.

Vierailija
280/1019 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla kohdalla halvinta on katsoa omaan kuiva-ainekaappiin ja pakastimeen. Usein kaikkea löytyy. Ilta alet kannattaa hyödyntää, niin ruoalle jää vähemmän hintaa.

Itse suosin laatikoita ja keittoja. Kanapasta on edullista, jos on hyödyntänyt vielä ilta-alen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi