Pitäisikö kansanedustajien turvalaitteet koteihinsa kustantaa verovaroilla?
Vai riittäisikö heidän palkkansa ihan itse ostamaan haluamansa ketjut, kamerat ja muut turvalaitteet.
Kommentit (20)
Risikon ilmoitus käsittääkseni tarkoitti, että me maksamme? Törkeää! Joillakin voi olla jopa 1-5 yöpymispaikkaa😡
Puoluetuesta voisi korkeintaan maksaa. Muuten omaan piikkiin.
Kokoomuksen Juhana Vartiainen hankki joskus meidän rahalla torkkupeittoja. Mietin vain, miten paljon ne kehtaavat meiltä varastaa samalla kun sössivät valtiontalouden?
Ja tekikö Verisure niille tarjouksen, josta ei voi kieltäytyä?
Eihän turvalukko ja pari kameraa paljon maksa, voivat kustantaa itse. Pekkä tuvalukko auttaa jo paljon ainakin kerrostalosssa, jossa vain yksi ovi huoneistoon. Minulla on turvalukko ja avain on vain minulla, ei edes huotoyhtiöllä. Huoltoyhtiö sopii korjaus-ym. käynnit etukäteen ja olen silloin kotona.
Jokainen vastaa itse kotinsa turvatasosta. Hullua edes ehdottaa muuta.
kansanedustaja live 24h webbikamera kotiin. me pidetään ne turvassa
Saavat sen verran tuohta vaikkeivät mitään sen eteen tekisivätkään, että kyllä heillä itsellään on varaa.
Vierailija kirjoitti:
Risikon ilmoitus käsittääkseni tarkoitti, että me maksamme? Törkeää! Joillakin voi olla jopa 1-5 yöpymispaikkaa😡
Risikko tosiaan antoi ymmärtää, että valtion piikkiin järjestetään turvatoimia. Pahin mahdollinen skenaario on tietenkin se, että joku "vironvenäläinen" yritys järjestää nyt lukot ja kamerat kansanedustajien kotiin. Tai joku kokoomuslainen jumppakeppikauppias lupaa 800 000 eurolla järjestää turvapalvelut.
Ei tietenkään. Johan me maksamme ne palkkiot, kyllä siitä rahasta pitää riittää turvakameraankin.
Se eduskuntavaaliehdokas joka kertoo maksavansa turvansa ihan itse, saa minun ääneni ensi huhtikuussa.
Vierailija kirjoitti:
Jos ne maksamme ne kamerat, niin meillä pitää olla näkyväisyys niihin koteihin. YouTubeen vaan.
Kansanedustajiin uppoaa rahaa kuin pohjattomaan suohon. Silloin ei olla köyhiä eikä kipeitä. Riikka on sanonut, että rahaa ei ole. Sen ilmoituksen pitää koskea myös kansanedustajia.
Jos kansanedustajat saavat turvatoimet verovaroilla niin saman pitäisi koskea myös muita ns. julkistatyötä tekeviä. Esimerkiksi sairaaloiden päivystyksissä, terveyskeskusten avovastaanotoilla ja psykiatrian puolella työskentelevät tekevät julkista työtä, kohtaavat erilaisia ja jopa vaarallisia ihmisiä. Kyllä heidän osoitteet saa kaikenmaailman hullut selville hyvin nopeasti. Ja paljon on sellaisia ammatteja ja töitä, joissa työntekijän osoitteet ja puhelinnumerot ovat turvakiellon takana. Ja varmasti ihan syystä. Että näin..
Kukaan tuskin huomaisi, vaikka vieraan vallan agentit kaappaisivat puolet edustajista. Sen verran tarpeetonta porukkaa siellä loisii.
Vaikuttaa tehdyltä ongelmalta? Mitä niin kauheaa möhlintää ja uutista he peittelevät tällä? Yhdysvalloissa aina tapahtui jotain maailmaa puhuttavaa ja vakavaa, jotta huomio olisi mennyt Trumpista pois.
Onhan tilanne ylipäätään kovin absurdi, että ensin kansanedustajat ovat vuosia kertoneet ja julistaneet miten Suomi on maailman onnellisin ja turvallisin maa ja nyt ovat kilvan vaatimassa verorahoilla maksettavaksi erilaisia turvajärjestelmiä.
Tietenkin kansanedustajat pitää olla turvassa, mutta mikä on veronmaksajien velvollisuus tässä asiassa? Ehkä Pikkuparlamentin tilalle olisi pitänyt aikoinaan rakentaa asuntola kansanedustajille?
Kansanedustajat voivat nyt itse kertoa ostavansa ihan itse kotiinsa tarvittavat laitteet vaikka Risikko tai muut virkamiehet lupaisivat valtion maksavan ne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ne maksamme ne kamerat, niin meillä pitää olla näkyväisyys niihin koteihin. YouTubeen vaan.
Tässähän olisi työttömille sopivaa työtä. Kansanedustajien tarkkailu 24/7. Kyllä sillä n. tuhat työtöntä työllistäisi. Kunnon palkkatyöllä.
Kansanedustajilla on niin hyvät palkat, että he voivat itse ostaa valvontakameroita (hinta 30 - 50 e/kpl) suoraan Gigantista, Powerista, Verkkokaupasta, tai vaikka Temusta.
Eikö jokaisen kansanedustajan kotioveen voida laittaa kuva Timo Vornasesta tekstillä: "Täällä vartioin minä"?
Ihan itse voivat varustaa kotinsa. Heillä on kyllä varaa niillä palkoilla.