Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paras halpa itsetehty ruoka

Vierailija
02.01.2021 |

Eli kyllä, pitäisi kiristää vyötä. Kerro oma paras halpa ruokasi.

Kommentit (1019)

Vierailija
241/1019 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaronivelli voisilmällä.

Vierailija
242/1019 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liha pullia ja nakkeja suoraan paketista vaan.. ei tarvitse mikroonkaan sijottaa.. harva se pvä pinaatti lettuja.. hana vettä juot..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/1019 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi ruuan laadussa säästellä kun käy kauppojen takaroskiksia kaivelemassa. Joka päivä kilokaupalla laadukasta sapuskaa. Eilen söin viikon vanhaa kanaa medium rarena ja oli muuten maukasta! Vähän ilmavaivoja ollut mutta mitäpä pienistä

Vierailija
244/1019 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kanariisipapu, se on sitä kurdi ruokaa!

Kurdilainen ruoka on kyllä hyvää :) Ja halpaa. Dolmassa vaan kova homma.

Vierailija
245/1019 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri silppusin kiehumaan puolen kiloa porkkanaa ja saman verran perunoita, puolikkaan punasipulin (joululta jääneen), keltasipulin, valkosipulin kynsiä (n. 5 kpl, isoja), paprikan jämät, tomaatin jämät ja n. desin soijarouhetta. Mausteeksi valkopippureita ja kasvisliemikuution - lisään vielä cayennea, paprikaa ja kurkumaa, tulee ihana väri.

Kelpo kattilallinen soppaa ja riittää kahdelle kahdeksi päiväksi. En jaksa laskea, mutta tuskin on kovin kallis.

Vierailija
246/1019 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö teillä joku bors- tai sosekeitto nälkää?

Kyllä. Mä olen tottunut syömään paljon keittoja koko lapsuuteni ja nuoruutenikin. Mummo jo opetti, että keiton kanssa syödään kunnon ruisleipää. Parissa ruisleipäviipaleessahan on jo puolet koko päivän proteiinitarpeesta.

Ruis-proteiini vai? Tarkoitatko leivän päällisiä?

Vierailija
247/1019 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läskisoosi. Fiinimmin siis sianlihakastike. Kuulostaa kamalalta ja minäkin luulin että se on sitä, kunnes rohkaistuin kokeilemaan, ja se oli menoa. Ehdoton herkku, tarvitseee lisäkkeekseen vain jauhoisia keitinperunoita ja etikkapunajuuria. Pahinta on malttaa odottaa valmistumista. Sipulia voi käyttää, tai jättää pois. Ja taatusti pitää nälkää. Etenkin näin talviviikonloppuisin tulee tehtyä, se vain on niin ihanaa ulkoilun päälle.

Vierailija
248/1019 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvi kirjoitti:

Ei tarvi ruuan laadussa säästellä kun käy kauppojen takaroskiksia kaivelemassa. Joka päivä kilokaupalla laadukasta sapuskaa. Eilen söin viikon vanhaa kanaa medium rarena ja oli muuten maukasta! Vähän ilmavaivoja ollut mutta mitäpä pienistä

Älä päästä hyviä kaasuja menemään hukkaan! Hommaa kaasuliesi ja kytke se peräpäähäsi, kyllä se niin paljon tuottaa että kanat saat medium rareksi, ja kas, ikiliikkuja on valmis!

Vierailija
249/1019 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitän makaronit suolaisessa vedessä. Lautaselle sulattaa voita niiden joukkoon, hieman mustapippuria. On hyvää ja helppoa.

Vierailija
250/1019 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selvi kirjoitti:

Älä päästä hyviä kaasuja menemään hukkaan! Hommaa kaasuliesi ja kytke se peräpäähäsi, kyllä se niin paljon tuottaa että kanat saat medium rareksi, ja kas, ikiliikkuja on valmis!

Vatsanväänteitä tulee.

Vierailija
251/1019 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klimppisoppa

Vierailija
252/1019 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö teillä joku bors- tai sosekeitto nälkää?

Kyllä. Mä olen tottunut syömään paljon keittoja koko lapsuuteni ja nuoruutenikin. Mummo jo opetti, että keiton kanssa syödään kunnon ruisleipää. Parissa ruisleipäviipaleessahan on jo puolet koko päivän proteiinitarpeesta.

Ruis-proteiini vai? Tarkoitatko leivän päällisiä?

Eikä solujen perusrakennus-aineen puuttumisesta hyvää seuraa.

Vierailija
253/1019 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaiset (kasvis) keitot aineksista mitä kaapeista löytyy. Kasvisliemikuutioita keittoon reippaasti. Näkkäri ja kylmä maito.

Vierailija
254/1019 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samassa veneessä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaalilaatikko: soijarouhetta, riisiä, sipulia, kaalia, porkkanaa

Onko kaikki täällä jotain vegejä, kun pistin merkille että paljon on hyviä, halpoja herkullisia reseptejä. Mutta sitten on näitä jotka luulee että joku kaurapuuro/sosekeitto sisältää kaikki tarpeelliset ravintoaineet.

Minä ainakin huomaan heti jos on jotain korviketta seassa. Toki jos ja kun pitää olla lisukkeeksi jotain sen kanssa, hinta nousee aika vikkelään...

Itselläni on sama tilanne, oon tehnyt montakin kertaa mainittua kaalipataa/laatikkoa:

porkkanoita pari, sipuli (tai kaksi)n.

1kg kaali, jauhelihaa ruskistettuna 400-500g,liemikuutio ja pippuria jos löytyy.

Toinen hyvä on munakas. Kananmunat on halpoja, niissä on periaatteessa kaikki ravintoaineet ja munakasta voi varioida käytännössä miten vaan! Sekaan perunoita (espanjalainen perunamunakas), jotain kinkkua/jämiä/mitä vaan!

Ja niin kuin sanottu: keitot ja uuniruuat, PUNALAPPUTUOTTEET, niitä kannattaa hyödyntää. Säästää yllättävän paljon.

Jos vain jaksaa ja pystyy tekee leivät itse, paljon parempaa eikä kukkaro huuda hoosianna 😉

Olen muutaman kerran ruokajonossakin käynyt, siitä saa pakkotilanteessa apua täydennyksiin.

Tsemppiä!

Kaikki eivät tykkää mättää lihaa joka aterialla eikä se ole edes tarpeen. Paitsi sinä ilmeisesti näännyt jos olet ilman lihaa yli 6 tuntia.

Kyllä minulle kasvisruokakin kelpaa, on halpaa ja terveellistä.

Mikä teidät vegaanit saa aina puhumaan lihan syönnistä mättämisellä?

Vierailija
255/1019 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikenlaiset (kasvis) keitot aineksista mitä kaapeista löytyy. Kasvisliemikuutioita keittoon reippaasti. Näkkäri ja kylmä maito.

Liemikuutioilla ei pidä mitään ruokaa pilata.

Vierailija
256/1019 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

hein2020 kirjoitti:

Ei tarvitse tehdä tai syödä halvinta ku menee TÖIHIN.

Mulla on nälkä myös työssäkäydessä. Miten se työnteko auttaa nälkään?

Vierailija
257/1019 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

hein2020 kirjoitti:

On muutakin rahanmenoa kuin syöminen.

Vierailija
258/1019 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hein2020 kirjoitti:

Mulla on nälkä myös työssäkäydessä. Miten se työnteko auttaa nälkään?

Ja mulla pienipalkkaisessa työssä ( jossa ei ole ihan täysiä viikkotunteja) ei jää rahaa kyllä juurikaan enempää kuin työttömänä ollessani, joten tällaiset ketjut ovat ihan kivoja vinkkejä edullisempiin ruokiin. 

Vierailija
259/1019 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunamuusi on kylla hyva. Yksi paiva muussia , jamista pyorayttaa muusin sisaan kinkku ja juusto, aamulle tehda viela perunarieskoja.

Tattaripuuro on halpa ja ravitseva. Sisaltaa rautaa.

Kasvikset ja suurimot, herneet ja pavut niista saa monenmoista.

Saastaa kun jattaa salaatit ja hedelmat ja kalat:/

Vierailija
260/1019 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nokkoskeitto on halpaa. tosin vaatii sen, että keräät nokkoset. Pinaattikeitto on toisaalta myös edullinen. Kanamuna lisukkeeksi niin saa vähän lisuketta.

Turkkilainen / kreikkalainen jugurtti on myös moneen ruokaan käyvä valmistusaine.

Kanamunakastike on halpaa ruokaa perunoiden kanssa.

Munakas on edullista myös.

Linssi-/ papupyörykät

jauhelihamureke tai lihaperunasoselaatikko

Kananmunakastikkeen olinkin tyystin unohtanut. Sitä syötiin kesäperunoiden ja ruohosipulin kanssa 1980-luvulla.

Ja verilettujen kanssa todella hyvää, vähän puolukkasurvosta kylkeen.

Kamalia nää nykyajan sanonnat. ”Survosta kylkeen.” 🙄

Nykynuorille on mielensäpahoittamisen aiheita maailma täynnä. Vanhat ei vähästä säikähdä, ei ainakaan sanoista :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi