Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paras halpa itsetehty ruoka

Vierailija
02.01.2021 |

Eli kyllä, pitäisi kiristää vyötä. Kerro oma paras halpa ruokasi.

Kommentit (1019)

Vierailija
201/1019 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soijarouhemakaroonilaatikko

Nimenä kuulostaa kauhealta, mutta tosiasiassa jos osaa maustaa kunnolla soijarouheen ja kypsentää sen kuullotetun sipulin, raastetun porkkanan ja tomaattimurskan kera, niin saa aivan ihanan makaronilaatikon. Liemi voi olla kanamunat ja kasvisliemi tai vaihtoehtoisesti kaurakermaa joko munien kera tai ilman. Halvaksi tulee ja veikkaan, että moni luulisi sitä jauhelihasta tehdyksi.

Kyllä sen jo hajusta erottaa, että jotain soijasotkua on käytetty jauhelihan sijaan. Aikamoinen moniaistiharha pitää olla, jos ei jauhelihaa soijasta edes maistamiseen jälkeen erota!

Vierailija
202/1019 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaalilaatikko: soijarouhetta, riisiä, sipulia, kaalia, porkkanaa

Onko kaikki täällä jotain vegejä, kun pistin merkille että paljon on hyviä, halpoja herkullisia reseptejä. Mutta sitten on näitä jotka luulee että joku kaurapuuro/sosekeitto sisältää kaikki tarpeelliset ravintoaineet.

Minä ainakin huomaan heti jos on jotain korviketta seassa. Toki jos ja kun pitää olla lisukkeeksi jotain sen kanssa, hinta nousee aika vikkelään...

Itselläni on sama tilanne, oon tehnyt montakin kertaa mainittua kaalipataa/laatikkoa:

porkkanoita pari, sipuli (tai kaksi)n.

1kg kaali, jauhelihaa ruskistettuna 400-500g,liemikuutio ja pippuria jos löytyy.

Toinen hyvä on munakas. Kananmunat on halpoja, niissä on periaatteessa kaikki ravintoaineet ja munakasta voi varioida käytännössä miten vaan! Sekaan perunoita (espanjalainen perunamunakas), jotain kinkkua/jämiä/mitä vaan!

Ja niin kuin sanottu: keitot ja uuniruuat, PUNALAPPUTUOTTEET, niitä kannattaa hyödyntää. Säästää yllättävän paljon.

Jos vain jaksaa ja pystyy tekee leivät itse, paljon parempaa eikä kukkaro huuda hoosianna 😉

Olen muutaman kerran ruokajonossakin käynyt, siitä saa pakkotilanteessa apua täydennyksiin.

Tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/1019 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samassa veneessä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kaikki täällä jotain vegejä, kun pistin merkille että paljon on hyviä, halpoja herkullisia reseptejä. Mutta sitten on näitä jotka luulee että joku kaurapuuro/sosekeitto sisältää kaikki tarpeelliset ravintoaineet.

Minä ainakin huomaan heti jos on jotain korviketta seassa. Toki jos ja kun pitää olla lisukkeeksi jotain sen kanssa, hinta nousee aika vikkelään...

Itselläni on sama tilanne, oon tehnyt montakin kertaa mainittua kaalipataa/laatikkoa:

1kg kaali, jauhelihaa ruskistettuna 400-500g,liemikuutio ja pippuria jos löytyy.

Toinen hyvä on munakas. Kananmunat on halpoja, niissä on periaatteessa kaikki ravintoaineet ja munakasta voi varioida käytännössä miten vaan! Sekaan perunoita (espanjalainen perunamunakas), jotain kinkkua/jämiä/mitä vaan!

Ja niin kuin sanottu: keitot ja uuniruuat, PUNALAPPUTUOTTEET, niitä kannattaa hyödyntää. Säästää yllättävän paljon.

Jos vain jaksaa ja pystyy tekee leivät itse, paljon parempaa eikä kukkaro huuda hoosianna 😉

Olen muutaman kerran ruokajonossakin käynyt, siitä saa pakkotilanteessa apua täydennyksiin.

Tsemppiä!

Kaikki eivät tykkää mättää lihaa joka aterialla eikä se ole edes tarpeen. Paitsi sinä ilmeisesti näännyt jos olet ilman lihaa yli 6 tuntia.

Kyllä minulle kasvisruokakin kelpaa, on halpaa ja terveellistä.

Vierailija
204/1019 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

liiti. lilli. lillo. liido. liidi. liiki. liidilli. liikilli. tässä vähän nimiä lidl kaupan kävijöille. mitä kuulen melkein päivittäin kassalla.

että sinä poju joka vedit nenuusi. nii iisi issi.

Lintan kauppa myös.

Vierailija
205/1019 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hernekeitto lisättynä voissa paistetulla läskillä.

Vierailija
206/1019 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihapullat uunissa ja jos haluaa jotain kasvista lisuketta tai perunaa viereen. Tulevat samaan aikaan pellillä.

Vierailija
207/1019 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Borssista tykkään itse, mutta punajuurta inhoavia on tietysti monia.

Borssikeitto on todella hyvää, kun hauduttaa kasvikset pitkään. Itse teen siitä lihattoman version, niin että voin hankkia soppaan smetanaa.

Borssikeitto on kyllä yksi aliarvostetuimmista herkuista ikinä.

Vierailija
208/1019 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä!

Kaikki eivät tykkää mättää lihaa joka aterialla eikä se ole edes tarpeen. Paitsi sinä ilmeisesti näännyt jos olet ilman lihaa yli 6 tuntia.

Kyllä minulle kasvisruokakin kelpaa, on halpaa ja terveellistä.

Ikävää, jos tähänkin hyvään ketjuun kirjoitellaan näitä toisten makuja arvostelevia kommentteja.

Vierailija
209/1019 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokajono

Vai ruokajono, tällaisesta ruoasta en ole ennen kuullutkaan.

Laitapa reseptiä tulemaan, niin päästään arvioimaan, onko kyseessä myös meidän mielestä paras ja halpa itsetehty ruoka.

Vierailija
210/1019 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenä kuulostaa kauhealta, mutta tosiasiassa jos osaa maustaa kunnolla soijarouheen ja kypsentää sen kuullotetun sipulin, raastetun porkkanan ja tomaattimurskan kera, niin saa aivan ihanan makaronilaatikon. Liemi voi olla kanamunat ja kasvisliemi tai vaihtoehtoisesti kaurakermaa joko munien kera tai ilman. Halvaksi tulee ja veikkaan, että moni luulisi sitä jauhelihasta tehdyksi.

Kyllä sen jo hajusta erottaa, että jotain soijasotkua on käytetty jauhelihan sijaan. Aikamoinen moniaistiharha pitää olla, jos ei jauhelihaa soijasta edes maistamiseen jälkeen erota!

Ne osaa maustaa, jotka osaa. Ei suju kaikilta, tiedän.

Vierailija
211/1019 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä meni täydestä jopa nirsoille lapsille.

Vierailija
212/1019 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leipominen jauhoista ja hiutaleita.

Minä käytän aina leipoessani jauhoja ja usein hiutaleitakin.

Olispa kiva kuulla, millaista muuta leivontaa on olemassa.

Vierailija
213/1019 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä jaksa valehdella, ei mennyt täydestä. Jos ihminen ei mausta erota soijarouhetta ja jauhelihaa toisistaan, hänellä on jotain isompaa vikaa makuaistissa.

Vierailija
214/1019 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pinaattiletut. 2 pss pakastepinaattia ja normi lettutaikina. Paistamiseen voita.

Tätä mä teen huomenna, yes :)

Niin teen minäkin. Tämä on ihana ketju. Olen saanut jo monta uutta ideaa. Olen tehnyt joskus lettuja, joiden taikinaan laittanut porkkanaraastetta. Hyviä nekin.

Vierailija
215/1019 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä jaksa valehdella, ei mennyt täydestä. Jos ihminen ei mausta erota soijarouhetta ja jauhelihaa toisistaan, hänellä on jotain isompaa vikaa makuaistissa.

Tätä ketjua lukiessa alkaa tuntua että lihan syöminen on nykyään tabu...

Vierailija
216/1019 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linssikeitto.

Punaisia linssejä, sipulia, kasvisliemikuutio, vettä.

Jos on rahaa, sekaan tomaattimurskaa, herkkusieniä, jauhelihaa yms. mielen mukaan.

Vierailija
217/1019 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pinaattiletut. 2 pss pakastepinaattia ja normi lettutaikina. Paistamiseen voita.

Tätä mä teen huomenna, yes :)

Niin teen minäkin. Tämä on ihana ketju. Olen saanut jo monta uutta ideaa. Olen tehnyt joskus lettuja, joiden taikinaan laittanut porkkanaraastetta. Hyviä nekin.

Minäkin peukutan tätä ketjua! Huomenna teen kreikkalaista linssikeittoa, jota joku suositteli.

Hyvää ja edullista on myös keitetyt peruna- ja porkkanakuutiot sekä kukkakaalinpalat intialaisittain maustettuna. Maustamisestahan se ruoan maukkaus riippuu.

Vierailija
218/1019 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö teillä joku bors- tai sosekeitto nälkää?

Miksei borssi pitäisi nälkää yhtä hyvin kuin joku lihakeitto? Aineksethan on periaatteessa samat: Lihaa ja juureksia. Kummankin kanssa tosin syön myös leipää. Borssiin tulee smetanaakin, mikä ainakin on tuhtia kamaa.

Eikä se nälkää loitolla pidä, että pureskelee ruokansa. Sosekeiton nälkääpitävyys on kiinni ihan siitä, mistä aineksista sen valmistaa.

Vierailija
219/1019 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä ketjua lukiessa alkaa tuntua että lihan syöminen on nykyään tabu...

Liha on kallista, ja tässä ketjussa jaetaan hyviä ja edullisia ruokavinkkejä.

Moni haluaa ruokaansa lihaa, koska siitä tulee herkullista umamin makua. Umamia eli lihaisaa makua on luonnostaan monissa kasveissakin, kuten tomaatissa.

Kaupoissa on myynnissä umami-maustetta, jota en ole itse kokeillut. Voiko joku kertoa kokemuksistaan?

Vierailija
220/1019 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nokkoskeitto on halpaa. tosin vaatii sen, että keräät nokkoset. Pinaattikeitto on toisaalta myös edullinen. Kanamuna lisukkeeksi niin saa vähän lisuketta.

Turkkilainen / kreikkalainen jugurtti on myös moneen ruokaan käyvä valmistusaine.

Kanamunakastike on halpaa ruokaa perunoiden kanssa.

Munakas on edullista myös.

Linssi-/ papupyörykät

jauhelihamureke tai lihaperunasoselaatikko

Kananmunakastikkeen olinkin tyystin unohtanut. Sitä syötiin kesäperunoiden ja ruohosipulin kanssa 1980-luvulla.

Ja verilettujen kanssa todella hyvää, vähän puolukkasurvosta kylkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kaksi