Miksei epävarma mies kelpaa?
Itselleni miehenä ei ole kauheasti väliä jos nainen on arka tai epävarma. Mitä sitten? Kaikilla meillähän on omat itsetunto-ongelmamme, toisilla enemmän ja toisilla vähemmän. Miehenä kuitenkin jatkuvasti törmää siihen, että pitäisi olla jonkinlainen itsevarma alfa-uros ja että naiset näkevät vain kaverina jos on jotenkin nössö tai kovin epävarma itsestään.
Miksi ihmeessä hoetaan että naiset hakevat sielunkumppania jollain inhimillisillä perusteilla ja miehet eivät kykene katsomaan pintaa syvemmälle, kun tuntuu että asia on juuri päinvastoin: miehet saavat pakit heti jos eivät olekaan vahvoja, ihan sama millainen mies muuten on luonteeltaan.
Kommentit (135)
Kaveripiirissäni kenelläkään naisella EI OLE alfaurosta. Tuo on ihan sopaskaa, ettei epävarma mies kelpaa. Epävarma ja ujo on kuitenkin eri asia kuin nössö - siis sellainen jolla ei ole mistään asiasta omia mielipiteitä.
Olen itse ujo joten pidän itsevarmoista miehistä. Heistä on tukea esim. matkoilla ja muuten seikkaillessa toisin kuin toisesta arasta ihmisestä olisi.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 12:10"]
Jos mies on komea niin kyllä kelpaa ! vaikka ois kuinka ujo niin sitten ne naiset tekee ne aloitteet. huoh.
[/quote]
Kuka alaspeukutti ja miksi? Komeilla miehillä on aina vientiä. Varsinkin jos on herkästi hymyilevä.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 12:03"]
Vastaan vain omasta puolestani. Minulle ei "kelpaa", koska olen itse ujo ja epävarma, ja samanlaisen miehen kanssa tulee tosi vaivautunutta ja hiljaista. Ei homma vaan etene mihinkään. Tavallaan oman arkuuteni takia tarvitsen sellaista alfaurosta suojelijakseni ja homman eteenpäin viejäksi.
[/quote]
Eli sinullakin on niin, että itse voit olla epävarma ja ottaa sen alfa-uros-suojelijan, mutta jos mies on kasvanut epävarmaksi, niin eipä kukaan enää huoli. Ihmettelen vaan että miksi miehiä sitten syytetään seksismistä kaikenlaisten pikkujuttujen perusteella ja miksi miesten väitetään olevan niitä pinnallisia? Herätys naistenlehdet ym?
[/quote]
Kyllä kukaan varmasti huolii, mutta kuten joku hyvin täällä sanoi, suhteeseen tarvitaan tasapainoa luonteiden välille, ja jos nainen on ujo ja arka, niin tasapainoksi tarvitaan toisenlainen mies. Muuten tulee vähän liian arkaa nyhjäämistä koko elämästä. Mä olen esim. niin arka, etten pystyisi ikinä menemään mihinkään matkalle ilman miestä tai kaveria, joka osaa hoitaa puhumiset, ruokien tilaamiset yms, ja jos mieskin olisi samanlainen arkajalka, siinähän istuttaisiin vaan kotona pitkästymässä.
Mutta tiedän kyllä monia epävarmoja miehiä joilla on naisystävä tai vaimo, eli kyllä ne joillekin kelpaa. Ehkä niille naisille, jotka itse pystyvät ottamaan enemmän aktiivista roolia, ovat sosiaalisia jne.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 12:13"]
Olen itse ujo joten pidän itsevarmoista miehistä. Heistä on tukea esim. matkoilla ja muuten seikkaillessa toisin kuin toisesta arasta ihmisestä olisi.
[/quote]
Minäkin olen aika ujo ja mulla on ujo mies ja on kyllä aika raskasta käydä sen kanssa missään. Mulla on kamalan epävarma ja "pelokas" olo sen seurassa. Kun joku sanoo, että tuntee olonsa turvalliseksi miehensä kanssa, niin minä en tunne. Esim. ennemmin lähden isäni kanssa vaikka merelle purjehtimaan kuin mieheni kanssa. Isäni kyydissä autossa ei pelota, mutta mieheni kyydissä pelottaa. Mies on niin epävarma itsestään, että se huokuu ja tarttuu minuunkin.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 12:17"]
Jos mies on komea niin kyllä kelpaa ! vaikka ois kuinka ujo niin sitten ne naiset tekee ne aloitteet. huoh.
[/quote]
Kuka alaspeukutti ja miksi? Komeilla miehillä on aina vientiä. Varsinkin jos on herkästi hymyilevä.
[/quote]
No minä, koska mulla on komea, mutta ujos mies, mutta juuri tuon ujouden takia mies ei saa halujani nousemaan. En ymmärrä miten nuorempana olenkaan sen ottanut!
Sosiaalisesti olet epävarma? Vai yleisesti ihan kaikessa eli mihinkään et kykene ilman "työnjohtajaa"?
Oletko kuullut, että vastakohdat vetävät toisiaan puoleensa? Ja täydentävät toisiaan.
Eli rupeepas sillä silmällä katselee, sellaista pirttihirmua, maatalonemäntää, jo hieman iäkkäämpää naisihmist, joka palvelualttina haluaa "miehen" passattavakseen tms. vastaavaa.
Kapakoistakin varmaan löytyy niitä ikääntyneitä baarikukkasia, joille kelpaa sielunkumppanit jo ekan tuopillisen keskustelujen jälkeen <3
Vastaukset vain vahvistivat oletustani: naiset haluavat itsevarman miehen jonkinlaiseksi suojelijaksi ja tueksi. Tosiasiassahan naiset ovat aikuisia ihmisiä, jotka pärjäävät ihan hyvin ITSE elämässään (elleivät ole tyyliin mielisairaita tai muuten holhouksenalaisia), mutta jonkin alitajuisen kivikautisen vietin takia hakevat miehestä itsevarmuutta.
Ihmetyttää vain, että missä ja miten on syntynyt se ajatus, että miehet ovat niitä pinnallisia paskoja, jotka hakevat naisesta vain ulkonäköä eivätkä osaa katsoa pintaa syvemmälle? Naiset eivät ole tässä asiassa yhtään sen parempia, mutta jostain syystä sitä toistellaan, että naisilla on erityisen syvälliset perusteet, kun he valikoivat miestä itselleen. Olisiko mitä, että katsottaisiin tätäkin asiaa ihan rehellisesti, ja lopetettaisiin miesten syyllistäminen ja naisten ylistäminen tässä kumppaninetsintä-asiassa?
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 11:53"]
Nyt lenkille Laasanen ja keksimään jotain muuta tekemistä!!! Taas tuota propagandaa joka ei pidä mitenkään paikkaansa.
[/quote]
Jaa että ei pidä paikkaansa ja kuitenkin melkein jokainen ketjuun vastannut nainen on ollut samaa mieltä, että kovin epävarma mies ei kelpaa.
Oletko muuten itse varmasti hetero?
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 12:22"]
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 12:17"]
[/quote]
[/quote]
No minä, koska mulla on komea, mutta ujos mies, mutta juuri tuon ujouden takia mies ei saa halujani nousemaan. En ymmärrä miten nuorempana olenkaan sen ottanut!
[/quote]
Oletteko olleet kauan yhdessä? Sä olet kasvanut ihmisenä ja miehesi jumittaa paikallaan.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 12:29"]
[/quote]
Suvaitsevaista? Koska perin epävarmuuden vanhemmiltani ja koska minua on kiusattu käytännössä koko peruskoulun ajan, minun täytyy olla homo koska olen tällainen epävarma nössö aikuisenakin?
Olen itse vahvatahtoinen nainen ja myös kunnianhimoinen (vaativa työ johtajana, jatko-opinnot, kunnallispolitikan luottamustehtävät jne) ja en todellakaan ala vetämään perässäni mitään nössöä, vaan miehellä on oltava samantapainen elämäntapa ja arvot. En myöskään kaipaa, että minua alistetaan vaan edellytän tasapuolista, mutta vahvaa suhdetta jossa toista kuunnellaan ja se joka tuntee asian paremmin, tekee siinä kohdin ratkaisut tai päätökset yhteisen harkinnan pohjalta. Eli kyllä miehellä on kanssani itsetunto oltava aikaslailla kohdillaan. Mm. nykyisen mieheni ex oli juurikin sellainen nössykkä, että hänelle varmaan nössykkämies olisi se paras....eli eiköhän teillekin löydy markkinat.
Asia nyt menee vain niin, että naiset tykkäävät syyttää miehiä pinnallisuudesta, vaikka asia on paljon useammin juuri toisinpäin. Kaikki miehet on sikoja....
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 12:40"]
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 12:29"]
[/quote]
Suvaitsevaista? Koska perin epävarmuuden vanhemmiltani ja koska minua on kiusattu käytännössä koko peruskoulun ajan, minun täytyy olla homo koska olen tällainen epävarma nössö aikuisenakin?
[/quote]
Pidätkö itse itseäsi vastenmielisenä? Ainakin minulla nousee jutuistani niskavillat ylös ja nyrpistän nokkaani.
Oletko missään elämän alueella varma? Oletko kokeillut terapiaa traumoihisi ja mielialalääkitystä?
Tai mitä jos vaan ryhdistäydyt, hankit selkärangan ja kannat itsesi ylpeydellä tyyliin nössöjen nössö?
Epävarmojen ja huonon itsetunnon omaavien miesten kanssa kaikki on niin hankalaa. Yleensä tuollainen mies ei osaa tai pysty edes puhumaan ja kuuntelemaan palautetta suoraan, vaan on herkkähipiäinen mielensäpahoittaja jolle ei kärsi mistään huomauttaa ja joka kuvittelee mielessään mitä vastapuoli milloinkin ajattelee. Lisäksi juuri noista epävarmoista miehistä kehkeytyy usein aikaa myöten mustasukkaisia toisen elämän rajoittajia, jotka kieltävät tai vähintäänkin vittuilemalla mitätöivät toiselta kaiken kivan.
Ja joo, kokemusta on, eikä kiitos enää!
Itse en kaipaa suojelijaa tai alfaurosta, vaan normaalilla itsetunnolla varustettua miestä, jolla ei ole tarvetta lytätä toista tunteakseen itsensä paremmaksi. Joka osaa nauttia elämästään ja antaa toisenkin nauttia.
Sosiaalisesti olet epävarma? Vai yleisesti ihan kaikessa eli mihinkään et kykene ilman "työnjohtajaa"?
Oletko kuullut, että vastakohdat vetävät toisiaan puoleensa? Ja täydentävät toisiaan.
Eli rupeepas sillä silmällä katselee, sellaista pirttihirmua, maatalonemäntää, jo hieman iäkkäämpää naisihmist, joka palvelualttina haluaa "miehen" passattavakseen tms. vastaavaa.
Kapakoistakin varmaan löytyy niitä ikääntyneitä baarikukkasia, joille kelpaa sielunkumppanit jo ekan tuopillisen keskustelujen jälkeen <3
[/quote]
Kyllä mä nyt omat työni kykenen hoitamaan ja olen ihan taitavakin ammatissani, mutta monet sosiaaliset tilanteet pelottaa ja kuulemma esim. punastelen usein kun joku alkaa puhua minusta. Pelkään vain kuollakseni huomion keskipisteenä olemista ja sitä että jotenkin nolaan itseni tai sanon jotain tyhmää. On mulla pari ystävää, joiden kanssa osaan olla rennommin, mutta muiden kanssa on vaikeaa.
Mutta noista naisvaihtoehdoista... homoilukin alkaa kuulostaa ihan hyvältä vaihtoehdolta noihin verrattuna :D
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 12:45"]
Asia nyt menee vain niin, että naiset tykkäävät syyttää miehiä pinnallisuudesta, vaikka asia on paljon useammin juuri toisinpäin. Kaikki miehet on sikoja....
[/quote]
Eli pitäs ottaa epävarma nössö, jos ei pinnallista kukkoa. Hmm.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 12:50"]
[/quote]
Kyllä mä nyt omat työni kykenen hoitamaan ja olen ihan taitavakin ammatissani, mutta monet sosiaaliset tilanteet pelottaa ja kuulemma esim. punastelen usein kun joku alkaa puhua minusta. Pelkään vain kuollakseni huomion keskipisteenä olemista ja sitä että jotenkin nolaan itseni tai sanon jotain tyhmää. On mulla pari ystävää, joiden kanssa osaan olla rennommin, mutta muiden kanssa on vaikeaa.
Mutta noista naisvaihtoehdoista... homoilukin alkaa kuulostaa ihan hyvältä vaihtoehdolta noihin verrattuna :D
[/quote]
Rupeet siis sinäkin pinnalliseksi, kun ei maatalonemännät ja kulahtaneet baarisiskot kelpaa:O
Saako olla edes läski tai siis runsaat muodot omaava tyttönen?
Olet tainnut etsiä naista itseäsi ylempää. Ihmisissä on tasoeroja ja harvoin lääkäri sopii yhteen putkimiehen kanssa vaikka periaatteessa samantapaisia röörimokareita ovatkin...
Ja noita sosiaalisia tilanteitakin voi treenata ja iän myötä helpottuvat luonnostaan.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 12:09"]
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 12:08"][quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 12:06"]
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 12:03"]Vastaan vain omasta puolestani. Minulle ei "kelpaa", koska olen itse ujo ja epävarma, ja samanlaisen miehen kanssa tulee tosi vaivautunutta ja hiljaista. Ei homma vaan etene mihinkään. Tavallaan oman arkuuteni takia tarvitsen sellaista alfaurosta suojelijakseni ja homman eteenpäin viejäksi.
[/quote]
Sä oot narsisteille hyvä saalis. Alfoja ei muuten kiinnosta ujot ja arat. Niillä pitää olla viehättävä ja monipuolinen nainen
[/quote]
Ujot ja arat ei voi olla viehättäviä?? Oho.
[/quote]
Sellanen pilke silmäkulmassa meinaan. Arka ei sellaista osaa. Tuliko yllätyksenä?
[/quote]
Joo, tuli.