Mielikuvitusleikki: Mitä tekisit, jos Venäjä hyökkäisi Suomeen huomenna?
Ja ei please väittelyä siitä voisiko niin ikinä käydä, vaan ihan pelkkää mielikuvitusleikkiä. Mitä tapahtuisi ja miten reagoisit?
Kommentit (173)
Ööh, poistaisin varmistimen? Ensin veisin lemmikkieläimet turvaan joen toiselle puolelle.
Vierailija kirjoitti:
Ihmeen moni luulee, että täältä pääsisi pois sodan alettua, joku kirjoitti jopa lähtevänsä ruotsinlaivalla pakoon!! :) ei rajalta minnekään pääsisi.
Syystä että? Miksi Suomen raja eroaisi Ukrainan, Syyrian, Somalian tai minkään tahansa muun sotaa käyvän valtion rajasta?
Niin kauan kuin Suomella ei ole mitään kansainvälistä tukea, Suomen kohtalo on täysin avoin.
Pakoon vaan. Ruotsin kautta muualle Eurooppaan. Ehkä Espanjaan.
Olen jo yli 50 eikä elämälläni ole mitään arvoa, tai minusta ei ainakaan sotatilanteessa olisi paljon hyötyä. Etsiytyisin varmaan vastarintaliikkeen pariin ja tarjoutuisin tekemään jonkin itsemurhaiskun, sellaisen jossa pienikokoinen harmaantuva nainen ei herättäisi epäilyksiä. Mitä enemmän vahinkoa vastapuolelle tulisi, sitä parempi.
No suurinosa suomalaista ei tekisi mitään mutta jos evakkoon pitäisi lähtä,todennäköisesti oltais kaikki jossai lähi-idän suuntaan kun siellähän on jo aika väljää tällä hetkellä. :-D En itse kyllä lähtisi mihinkään,mun mielestä on säälittävää paeta,varsinkin miesten jotka voisivat puolustaa omaa maataan.
Koittaisin sähköttää lähimpien mamukeskusten koordinaatit moskovaan.
Vierailija kirjoitti:
No suurinosa suomalaista ei tekisi mitään mutta jos evakkoon pitäisi lähtä,todennäköisesti oltais kaikki jossai lähi-idän suuntaan kun siellähän on jo aika väljää tällä hetkellä. :-D En itse kyllä lähtisi mihinkään,mun mielestä on säälittävää paeta,varsinkin miesten jotka voisivat puolustaa omaa maataan.
Eli oot sitä mieltä, että kaikki alkoholisoituneetkin vaan sotimaan?
Vierailija kirjoitti:
Olen jo yli 50 eikä elämälläni ole mitään arvoa, tai minusta ei ainakaan sotatilanteessa olisi paljon hyötyä. Etsiytyisin varmaan vastarintaliikkeen pariin ja tarjoutuisin tekemään jonkin itsemurhaiskun, sellaisen jossa pienikokoinen harmaantuva nainen ei herättäisi epäilyksiä. Mitä enemmän vahinkoa vastapuolelle tulisi, sitä parempi.
Jotenkin tuo on helppo sanoa näin etukäteen.
Enpä jaksa moisia murehtia ja miettiä. aivan turhaa negatiivisen energian keräämistä.
Tää on muuten mainiota luettavaa. Olen melko varma siitä, että vuosi sitten tuonne alkupäähän on moni kirjoitellut lähtevänsä Ruotsiin tai USAhan rahoineen ja kännyköineen pakolaiseksi. Nyt sitten ainakin osa noista kirjoittajista on vakaasti sitä mieltä, että rajat pitää laittaa kiinni kaikenmaailman iphone-miehiltä, jotka ovat lähteneet karkuun omasta maastaan...
Kuoltais kaikki, koska ollaan kaikki niin tyhmiä ja kuvitellaan, että asutaan lintukotossa.
Vierailija kirjoitti:
Laittaisin itseni mahdollisimman ruman ja vastenmielisen näköiseksi ja pyrkisin kaikin tavoin välttää raiskatuksi joutumisen. Onneksi minulla ei ole lapsia, voin keskittyä suojelemaan vain itseäni.
Onpa tyhmä viesti. Kun todellisessa sodassa raiskataan, siltä eivät säästy mummot eivätkä vammaiset.
Hyvä viesti, 123.
Voiko ulkomaille avata pankkitilin, vaikkei asu tai työskentele tai edes juuri oleile kyseisessä maassa?
Sveitsistä vielä, että se on avian Euroopan keskellä, eikä välttämättä kuitenkaan fyysisesti turvassa, jos todella pahat asiat alkavat tapahtua meidänkin mantereellamme.
Katsoisin ensin että joudunko jotain sivarihommia tekemään ja samalla alkaisin katsella onko maasta mitään ulospääsyä. Varmaan Ruotsiin koittaisin paeta.
Kannattaa hankkiä timantteja ja kultaa. Jos ei muuta, niin laatukoruina. Ne voi tarvittaessa vaikka niellä rajan yli mentäessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laittaisin itseni mahdollisimman ruman ja vastenmielisen näköiseksi ja pyrkisin kaikin tavoin välttää raiskatuksi joutumisen. Onneksi minulla ei ole lapsia, voin keskittyä suojelemaan vain itseäni.
Onpa tyhmä viesti. Kun todellisessa sodassa raiskataan, siltä eivät säästy mummot eivätkä vammaiset.
Pilaantunutta lihaa puseron sisälle. Haju on niin kuvottava, että se suojaa. Luin tämän joskus penskana jostain historiallisesta teoksesta kun aateliset neitsyet halusivat säilyttää neitsyytensä uhkaavassa valtaustilanteessa.
Tai sitten vetää hiukset pois ja naamioituu mieheksi. Ei tietenkään onnistu jos on hyvin isorintainen mutta muilta kyllä helpostikin.
Pakko ois alakaa venäläistä miästä ittellee kattelemaa.
Ihmeen moni luulee, että täältä pääsisi pois sodan alettua, joku kirjoitti jopa lähtevänsä ruotsinlaivalla pakoon!! :) ei rajalta minnekään pääsisi.
Myöskään rahaa ei pystyisi nostamaan automaatista ja tyhjentämään tiliä, kuten moni suunnittelee. Sotaa käyvässä maassa valuuttajärjestelmä on säännelty ja erillinen muista maista, ei toimi kuten normaalisti. Lisäksi pankkiautomaatit ei toimisi.
Nykyaikainen sota alkaisi sillä, että Venäjä laittaisi hakkeriryhmän katkaisemaan Suomesta sähköt. Siinä ei sitten toimisi enää kauppojen kassat, pankit, bensa-asemat, vettä ei tulisi hanasta eikä viemärit toimisi, jääkaappi ja mikro eikä hella toimisi, valot ei toimisi eikä lämmitys. Tietokoneet ei toimisi eikä netti eikä radio eikä kännykät. osin sähköönpuutteen takia, osaksi siksi, että tukiasemaverkosto hakkeroitaisiin tai tuhottaisiin myös.
Valtaus olisi nopea eikä mikään talvisota tyyppinen systeemi jossain metsässä. Venäjä ottaisi satamat ja lentokentät ja rajat hallintaan eikä sitten poistuttaisi. Mitähän tapahtuisi suomalaisten yksityisomaisuudelle, en tiedä. Täällä sitä pitäisi vaan sit elää ja yrittää sopeutua ajan mittaan. Ehkä myöhemmin sodan jälkeen pääsisi muuttamaan ulkomaille mut tuskin rahaa voisi ottaa mukaansa.
Näistä syistä sitä kehotetaan pitämäån caralla käyeistä ja kedkeisimmät elintarvikkeita ja taskulamput ja pattereita, bensaa ja vettä jne. Ja siksi jotkut pitävät vararahaa talletettuina ulkomailla, kuten jossain Sveitsin tilillä.