Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mielikuvitusleikki: Mitä tekisit, jos Venäjä hyökkäisi Suomeen huomenna?

Vierailija
08.06.2014 |

Ja ei please väittelyä siitä voisiko niin ikinä käydä, vaan ihan pelkkää mielikuvitusleikkiä. Mitä tapahtuisi ja miten reagoisit?

Kommentit (173)

Vierailija
121/173 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeen moni luulee, että täältä pääsisi pois sodan alettua, joku kirjoitti jopa lähtevänsä ruotsinlaivalla pakoon!! :) ei rajalta minnekään pääsisi.

Myöskään rahaa ei pystyisi nostamaan automaatista ja tyhjentämään tiliä, kuten moni suunnittelee. Sotaa käyvässä maassa valuuttajärjestelmä on säännelty ja erillinen muista maista, ei toimi kuten normaalisti. Lisäksi pankkiautomaatit ei toimisi.

Nykyaikainen sota alkaisi sillä, että Venäjä laittaisi hakkeriryhmän katkaisemaan Suomesta sähköt. Siinä ei sitten toimisi enää kauppojen kassat, pankit, bensa-asemat, vettä ei tulisi hanasta eikä viemärit toimisi, jääkaappi ja mikro eikä hella toimisi, valot ei toimisi eikä lämmitys. Tietokoneet ei toimisi eikä netti eikä radio eikä kännykät. osin sähköönpuutteen takia, osaksi siksi, että tukiasemaverkosto hakkeroitaisiin tai tuhottaisiin myös.

Valtaus olisi nopea eikä mikään talvisota tyyppinen systeemi jossain metsässä. Venäjä ottaisi satamat ja lentokentät ja rajat hallintaan eikä sitten poistuttaisi. Mitähän tapahtuisi suomalaisten yksityisomaisuudelle, en tiedä. Täällä sitä pitäisi vaan sit elää ja yrittää sopeutua ajan mittaan. Ehkä myöhemmin sodan jälkeen pääsisi muuttamaan ulkomaille mut tuskin rahaa voisi ottaa mukaansa.

Näistä syistä sitä kehotetaan pitämäån caralla käyeistä ja kedkeisimmät elintarvikkeita ja taskulamput ja pattereita, bensaa ja vettä jne. Ja siksi jotkut pitävät vararahaa talletettuina ulkomailla, kuten jossain Sveitsin tilillä.

Vierailija
122/173 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööh, poistaisin varmistimen? Ensin veisin lemmikkieläimet turvaan joen toiselle puolelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/173 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmeen moni luulee, että täältä pääsisi pois sodan alettua, joku kirjoitti jopa lähtevänsä ruotsinlaivalla pakoon!! :) ei rajalta minnekään pääsisi.

Syystä että? Miksi Suomen raja eroaisi Ukrainan, Syyrian, Somalian tai minkään tahansa muun sotaa käyvän valtion rajasta?

Vierailija
124/173 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kuin Suomella ei ole mitään kansainvälistä tukea, Suomen kohtalo on täysin avoin.

Vierailija
125/173 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakoon vaan. Ruotsin kautta muualle Eurooppaan. Ehkä Espanjaan.

Vierailija
126/173 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo yli 50 eikä elämälläni ole mitään arvoa, tai minusta ei ainakaan sotatilanteessa olisi paljon hyötyä. Etsiytyisin varmaan vastarintaliikkeen pariin ja tarjoutuisin tekemään jonkin itsemurhaiskun, sellaisen jossa pienikokoinen harmaantuva nainen ei herättäisi epäilyksiä. Mitä enemmän vahinkoa vastapuolelle tulisi, sitä parempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
127/173 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No suurinosa suomalaista ei tekisi mitään mutta jos evakkoon pitäisi lähtä,todennäköisesti oltais kaikki jossai lähi-idän suuntaan kun siellähän on jo aika väljää tällä hetkellä. :-D En itse kyllä lähtisi mihinkään,mun mielestä on säälittävää paeta,varsinkin miesten jotka voisivat puolustaa omaa maataan.

Vierailija
128/173 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koittaisin sähköttää lähimpien mamukeskusten koordinaatit moskovaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
129/173 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No suurinosa suomalaista ei tekisi mitään mutta jos evakkoon pitäisi lähtä,todennäköisesti oltais kaikki jossai lähi-idän suuntaan kun siellähän on jo aika väljää tällä hetkellä. :-D En itse kyllä lähtisi mihinkään,mun mielestä on säälittävää paeta,varsinkin miesten jotka voisivat puolustaa omaa maataan.

Eli oot sitä mieltä, että kaikki alkoholisoituneetkin vaan sotimaan?

Vierailija
130/173 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jo yli 50 eikä elämälläni ole mitään arvoa, tai minusta ei ainakaan sotatilanteessa olisi paljon hyötyä. Etsiytyisin varmaan vastarintaliikkeen pariin ja tarjoutuisin tekemään jonkin itsemurhaiskun, sellaisen jossa pienikokoinen harmaantuva nainen ei herättäisi epäilyksiä. Mitä enemmän vahinkoa vastapuolelle tulisi, sitä parempi.

Jotenkin tuo on helppo sanoa näin etukäteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
131/173 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsiin

Vierailija
132/173 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä jaksa moisia murehtia ja miettiä. aivan turhaa negatiivisen energian keräämistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
133/173 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on muuten mainiota luettavaa. Olen melko varma siitä, että vuosi sitten tuonne alkupäähän on moni kirjoitellut lähtevänsä Ruotsiin tai USAhan rahoineen ja kännyköineen pakolaiseksi. Nyt sitten ainakin osa noista kirjoittajista on vakaasti sitä mieltä, että rajat pitää laittaa kiinni kaikenmaailman iphone-miehiltä, jotka ovat lähteneet karkuun omasta maastaan... 

Vierailija
134/173 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuoltais kaikki, koska ollaan kaikki niin tyhmiä ja kuvitellaan, että asutaan lintukotossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
135/173 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laittaisin itseni mahdollisimman ruman ja vastenmielisen näköiseksi ja pyrkisin kaikin tavoin välttää raiskatuksi joutumisen. Onneksi minulla ei ole lapsia, voin keskittyä suojelemaan vain itseäni.

Onpa tyhmä viesti. Kun todellisessa sodassa raiskataan, siltä eivät säästy mummot eivätkä vammaiset.

Vierailija
136/173 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä viesti, 123.

Voiko ulkomaille avata pankkitilin, vaikkei asu tai työskentele tai edes juuri oleile kyseisessä maassa?

Sveitsistä vielä, että se on avian Euroopan keskellä, eikä välttämättä kuitenkaan fyysisesti turvassa, jos todella pahat asiat alkavat tapahtua meidänkin mantereellamme.

Vierailija
137/173 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoisin ensin että joudunko jotain sivarihommia tekemään ja samalla alkaisin katsella onko maasta mitään ulospääsyä. Varmaan Ruotsiin koittaisin paeta.

Vierailija
138/173 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa hankkiä timantteja ja kultaa. Jos ei muuta, niin laatukoruina. Ne voi tarvittaessa vaikka niellä rajan yli mentäessä.

Vierailija
139/173 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laittaisin itseni mahdollisimman ruman ja vastenmielisen näköiseksi ja pyrkisin kaikin tavoin välttää raiskatuksi joutumisen. Onneksi minulla ei ole lapsia, voin keskittyä suojelemaan vain itseäni.

Onpa tyhmä viesti. Kun todellisessa sodassa raiskataan, siltä eivät säästy mummot eivätkä vammaiset.

Pilaantunutta lihaa puseron sisälle. Haju on niin kuvottava, että se suojaa. Luin tämän joskus penskana jostain historiallisesta teoksesta kun aateliset neitsyet halusivat säilyttää neitsyytensä uhkaavassa valtaustilanteessa.

Tai sitten vetää hiukset pois ja naamioituu mieheksi. Ei tietenkään onnistu jos on hyvin isorintainen mutta muilta kyllä helpostikin.

Vierailija
140/173 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko ois alakaa venäläistä miästä ittellee kattelemaa.