Mielikuvitusleikki: Mitä tekisit, jos Venäjä hyökkäisi Suomeen huomenna?
Ja ei please väittelyä siitä voisiko niin ikinä käydä, vaan ihan pelkkää mielikuvitusleikkiä. Mitä tapahtuisi ja miten reagoisit?
Kommentit (173)
Menisin luultavasti eräälle maatilalle, joka varmasti säästyisi pommituksilta ja ehkä vihollisen joukoiltakin kun olisi niin hevon perseessä jumalan selän takana. Toinen vaihtoehto sitten on maatilan sijaan eräs metsä-alue, josta omistamme kirkasvetisen lähdelammen. Sinne ei ole edes tietä ja on hevon kuusessa, joten aika pitkään siellä voisi asua jos vaan ruoka riittää.
Vierailija kirjoitti:
Taitaisin ruveta opiskelemaan, miten ratsusta tehdään työhevonen. Saattaisi tulla tarpeeseen.
En tiedä, on turhauttavaa, kun ei varmaan voisi enempää pihalla olla näissä asioissa. Täytyisi varmaan hankkia edes kuivia herneitä, että saisi soppaa keitellä puuhelllalla, jos vaikka sähkönjakelu menisi. En minä tiedä nykysodasta mitään, paitsi että tuskin se samaa on kuin edellinen.
Tässähän on realistisin arvio siitä, mitä se olisi. Ei nykyään tule mitään "rintamaa" , vaan siviilit on ensimäisenä uhrina. Sissit pärväävät parhaiten, ne on hajallaan ympäri metsiä. Mitä isompi pyssy, sen äkempää joutuu maalitauluksi.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 21:55"]
Jos venäläiset tulee tänne niin mennän me evakkoon Venäjälle ? :D
Tuossa on muuten ideaa! Sieltä eivät taatusti osaa etsiä.
Niin on. Täälläkin moni meistä itärajalla asuvista on ilmoittanut lähtevänsä kipin kapin länteen. Olenkin ovela ja hyppään tuosta rajan ylitte toiseen suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Lähettäisin kiitoskirjeen Putinille. Tästä on tullut niin paska maa, että Venäjä ei mitenkään saisi tätä enää pahemmaksi.
Ehkä ei kannattaisi aliarvioida :)
Jaahas, vuosi on kulunut ja aika on tullut taas nostaa tämä ketju :P
Söisin sipsejä ja seuraisin homman etenemistä täältä vauvalta. Sitten kun tulis meillepäin niin sanosin, että Harasoo tavarits.
Saattaisin sanoa myös, että ruki ver mutta kun mulla ei taida olla juur mitään kättä pidempää nyt hollilla.
Teurastaisin Suomen kansallismielisiksi tekeytyneitä venäjänmielisiä, kuulunhan salaiseen poliisiin.
Jos oikein tiukka paikka tulisi, niin kai viholliselle voisi antaa sellaisen metri kertaa kaksi alueen hautapaikaksi.
Vierailija kirjoitti:
Ja ei please väittelyä siitä voisiko niin ikinä käydä, vaan ihan pelkkää mielikuvitusleikkiä. Mitä tapahtuisi ja miten reagoisit?
Venäjä ei tänne armeijalla hyökkäisi. Jos se hyökkäisi niin se hyökkäisi joukkotuhoaseilla.
Varmaan niin kuin monet muut. Koettaisin joka tuutista selvittää mikä homman nimi olisi (sikäli kun mitkään tiedotusvälineet toimisi).
En tiedä. Minulla on dementti liikuntakyvytön isä 80 v.
Menisin Kelaan jonottamaan. Siellä aika pysähtyy.
Olisinko ennustaja vai mistä tietäisin tämän huomisen hyökkäyksen?
Kävisin kapassa ostamassa paljon ruokaa.Jauhoja 100 kiloa. Perunoita , makaroonia, ostasin pakastimen ja paljon lihaa ja makkaraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ei please väittelyä siitä voisiko niin ikinä käydä, vaan ihan pelkkää mielikuvitusleikkiä. Mitä tapahtuisi ja miten reagoisit?
Venäjä ei tänne armeijalla hyökkäisi. Jos se hyökkäisi niin se hyökkäisi joukkotuhoaseilla.
No jos nyt tuonne Alakurtin suuntaan vilkaisee, niin siitä voisi päätellä, että kyllä se ihan armeijalla todennäköisesti hyökkäisi.
Suomen hyötyjä ovat sijainti ja puhdas vesi (lähitulevaisuudessa harvinainen aarre), joista kummastakaan ei olisi mitään hyötyä jos maa tuhottaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Olisinko ennustaja vai mistä tietäisin tämän huomisen hyökkäyksen?
Kävisin kapassa ostamassa paljon ruokaa.Jauhoja 100 kiloa. Perunoita , makaroonia, ostasin pakastimen ja paljon lihaa ja makkaraa.
Olisikohan pakastin huono idea? Jos sähköt ei toimisi kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Olisinko ennustaja vai mistä tietäisin tämän huomisen hyökkäyksen?
Kävisin kapassa ostamassa paljon ruokaa.Jauhoja 100 kiloa. Perunoita , makaroonia, ostasin pakastimen ja paljon lihaa ja makkaraa.
Heh, ja olettaisit kauppojen olevan auki.
Ottaisin käsilaukusta listan, jossa on mietittynä keinot tämän tilanteen varalta, ns. R-lista. Torrakko kädessä tähtäisin aamuauringon suuntaan ja ***kele tuumaakaan ei periksi annettaisi!
Kyllä tänne hyökättäisiin ihan tavallisesti maata pitkin.
Ydinpommeja ei käytettäiai, mutta mielialan huonontamiseksi ainakin Helsinki pommitettaisiin maan tasalle ihan perinteisesti. (kuten Aleppo)
Teille laitettaisiin vartiot, ettei voisi liikkua ja metsiä miinoitettaisiin, ettei mentäisi metsän kautta (kuten olikos se Kosovossa)
Luuletko että sodassa voi vapaasti päättää mitä tekee?
Ai sotatilassa suihkisit...
No, Darwin oli oikeassa luonnonvalinnasta ;)
Naurattaa teikäläiset "ei täältä pääse lähtemään"-tyypit.
Niin, koskaan ei ole kukaan lähtenyt sotaakäyvistä maista. Maailmassa ei ole pakolaisia.