Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mielikuvitusleikki: Mitä tekisit, jos Venäjä hyökkäisi Suomeen huomenna?

Vierailija
08.06.2014 |

Ja ei please väittelyä siitä voisiko niin ikinä käydä, vaan ihan pelkkää mielikuvitusleikkiä. Mitä tapahtuisi ja miten reagoisit?

Kommentit (173)

Vierailija
161/173 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja ei please väittelyä siitä voisiko niin ikinä käydä, vaan ihan pelkkää mielikuvitusleikkiä. Mitä tapahtuisi ja miten reagoisit?

Venäjä ei tänne armeijalla hyökkäisi. Jos se hyökkäisi niin se hyökkäisi joukkotuhoaseilla.

No jos nyt tuonne Alakurtin suuntaan vilkaisee, niin siitä voisi päätellä, että kyllä se ihan armeijalla todennäköisesti hyökkäisi.

Suomen hyötyjä ovat sijainti ja puhdas vesi (lähitulevaisuudessa harvinainen aarre), joista kummastakaan ei olisi mitään hyötyä jos maa tuhottaisiin.

Ei se tänne hyökkäisi. Sijainnilla ei ole mitään merkitystä sillä koska ainoa asia missä siitä olisi hyötyä olisi sota Natoa vastaan. Mutta sota Natoa vastaan käydään ydinasein.

Puhdasta vettä Venäjällä on aivan riittämiin itsellä.

Vierailija
162/173 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tänne hyökättäisiin ihan tavallisesti maata pitkin.

Ydinpommeja ei käytettäiai, mutta mielialan huonontamiseksi ainakin Helsinki pommitettaisiin maan tasalle ihan perinteisesti. (kuten Aleppo)

Teille laitettaisiin vartiot, ettei voisi liikkua ja metsiä miinoitettaisiin, ettei mentäisi metsän kautta (kuten olikos se Kosovossa)

Miksi Venäjä hyökkäisi tavallisesti? Mitä se siitä hyötyisi? Suomessa ei ole mitään mitä Venäjä tarvitsee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/173 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävisin Alkossa (muita hätävarakamoja meillä onkin), vetäytyisin jonnekin korpeen ja vetäisin kalsarikännit kun vielä ehtii. Huomenna sitten tilanteenkartoitus.

Vierailija
164/173 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhjentäisin lippaat kunnes vihollisesta tulisi vaaraton. Jokainen neliösentti maksaa paljon iivanan verta.

Vierailija
165/173 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuletko että sodassa voi vapaasti päättää mitä tekee?

Voi, kun osaa ampua ja ansoittaa sen cerran hyvin, ettei ketään kiinnosta lähestyä yhden miehen takia uhraten liikaa väkeä..

Vierailija
166/173 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävisin hakemassa viinaa ja ruokaa jos vielä kerkiää ja odottaisin kuolemaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
167/173 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin puolustamaan maatani jotta teidän kaltaiset tyhjäpäät voitte sitten postailla tänne idiotismejanne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
169/173 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkaisin kamppeeni, nostaisin rahaa, hakisin kaupasta niin paljon säilyvää ruokaa kuin mahdollista ja lähtisin omatoimisesti länteen niin pikaisesti kuin mahdollista. Asun itärajan tuntumassa, ja täällä muistetaan vielä, millainen katastrofi talvisodan alku oli: ei evakuoimissuunnitelmia ollenkaan siviiliväestölle. Siinä meni kokonainen vuorokausi hukkaan.

Vierailija
170/173 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos venäläiset tulee tänne niin mennän me evakkoon Venäjälle ? :D

Tää oliskin muuten loistoveto - kukaan ei osaisi odottaa. "Halusitte meidän maan, joten pitäkää hyvänänne. Tultiin koko porukka sitten tänne kun ajateltiin, että täällä on sitten kämppiä vapaana. Meitä on nyt tässä reippaat 5 miljoonaa. Onkos tuo talo tuossa tyhjillään - voitaisiin ottaa se näin aluksi?" :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
171/173 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veisin koiran isälle ja kissat äidille, nostaisin miehelle rahaa ja ostaisin hyvän linkkarin, otsalampun ja lämpökerrastoja ja sukkia sekä hammasharjoja ym. meille molemmille, hyvästelisin miehen ja ajaisin junalla ilmoittautumaan mun joukko-osastoon.

Vierailija
172/173 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin mitä käsketään. Sota-aikana myös siviileillä on työvelvollisuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
173/173 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisinko ennustaja vai mistä tietäisin tämän huomisen hyökkäyksen?

Kävisin kapassa ostamassa paljon ruokaa.Jauhoja 100 kiloa. Perunoita , makaroonia, ostasin pakastimen ja paljon lihaa ja makkaraa.

Heh, ja olettaisit kauppojen olevan auki.

Kaupat ovat kyllä sodan alkaessa ja sotaa käydessä auki. Olivat viime sodissakin - vai mistä luulet talvisodan pakolaisten ostaneen ylimääräistä ruokaa matkallensa silloin sodan ensimmäisenä päivänä? Yksi vanha evakko kertoi äitinsä polkaisseen heti tiedon tultua talvipakkasella pyörällä kirkonkylälle ja ostaneen niin paljon kaikkea kaupasta, kuin vain sai. Seuraavana päivänä lähtivät sitten juna-asemalle ja pakoon sodan alta.