Niveliä särkee
Kirotut hormonit. Välillä särkee enemmän, välillä vähemmän. Sormet ja polvet kipuilevat, muut nivelet eivät onneksi niinkään. Toivon niin, että vaihdevuosien jälkeen ei enää särkisi. Olisi kenkkua, jos ei loppuikänä pystyisi tekemään oikein mitään.
Huom. liikunta pahentaa kipuja. Eli siitä ei nyt ole tähän ratkaisuksi. Hormoneja en vielä saa, kun on vasta esivaihdevuodet menossa.
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Kuppa?
Ei sentään, vain esivaihdevuodet.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuppa?
Ei sentään, vain esivaihdevuodet.
ap
Kyllä esivaihdevuosissa oleva saa hormonikorvaushoidon.
Sade, tuuli kolottaa.
Itsellä hkh, ei auta mitään
Onko vielä muita kohtalotovereita?
ap
Myös hormooniehkäisyä on hyvä käyttää koska helpottaa oireita.
Esimerkiksi jooga ois hyvää liikuntaa.
Menepä ihan kunnon gynekologille, saat estrogeenihoidon. Nimenomaan perimenopaussissa se on tarpeen. Nivelsärky on syy saada resepti.
Olen huomannut sen, että n viikko ennen menkkoja särkee nilkkoja ja polvia.
Vierailija kirjoitti:
Menepä ihan kunnon gynekologille, saat estrogeenihoidon. Nimenomaan perimenopaussissa se on tarpeen. Nivelsärky on syy saada resepti.
Minä en tajunnut mennä. Annoin elämästäni turhaan kivulle ja kärsimykselle viisi vuotta. Hankkikaa hyvät ihmiset apua ajoissa. Ei sitä suotta kirjoiteta.
Minulla on HKH. Laastari, geeli ja kierukka. Olen 46v
Vierailija kirjoitti:
Minulla on HKH. Laastari, geeli ja kierukka. Olen 46v
Loppui se hikoilu ja jatkuva hormonivuoristorata.
Kyllä, liittyy juuri ns vaihdevuosiin . Oli minulla ja about saman ikäisillä työkavereillani +väsymys. 55v-76v välillä ei ole kolottanut mitään paikkaa. Nyt olen siis 76v.. en ole koskaan syönyt mitään estrogeenia tms.
Myös e-pillerit auttaa jos ei saa vielä. ns. kunnon hormoneita.
Moikka!
Neuvon kuten edellä, mene hyvälle vaihdevuosiin perehtyneelle gynelle.
Bonusneuvoni on että vähennä lisättyä sokeria ihan reilusti. Mulla loppui nivelkivut lähes kokonaan kun aloitin herkkulakon - tai siis syön herkkuja vain juhlissa.
Ehkä tyhmä kysymys, mutta mistä tiedätte että kipu on nimenomaan nivelissä eikä niitä ympäröivissä lihaksissa? Mietin vain kun itselläni on erikoisia kipuja. Onko teillä kipuja myös kurkussa?
Kuppa?