Mielikuvitusleikki: Mitä tekisit, jos Venäjä hyökkäisi Suomeen huomenna?
Ja ei please väittelyä siitä voisiko niin ikinä käydä, vaan ihan pelkkää mielikuvitusleikkiä. Mitä tapahtuisi ja miten reagoisit?
Kommentit (173)
[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 21:56"]
[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 21:43"]
Eikö teillä sitten ole mitään pahan päivän varalle?
[/quote]
Eikai tässä siitä ole kyse. Mitä sinä teet ruoka- ym. varastoillasi, jos kotisi on pommitettu maantasalle ja olet joutunut parissa minuutissa lähtemään pakoon?
[/quote]
Luulen että tuossa tilanteessa sitä vatsa olisikin sekaisin. Kaivaisin vessaparirullakätköni esiin, anyhow ja sitte miettisin mitä seuraavaksi;-)
Itä-suomessa asuvana lähtisin pikaisesti lipettiin mihin tahansa länteen, mieluiten pois koko maasta. Jos ei mahdollista, hakisin sukulaiselta kiväärin tänne meillekin.Siinä vaiheessa ei paljon aselupien puuttuminen hetkauttaisi.
Eikö olisi kaikista mukavinta, jos mitään pelkoa väkivaltaisesta selkkauksesta ei olisi. Hyvinhän tässä on tähänkin asti mennyt. Ei ole mitään syytä.
Punaisin huuleni ja värjäsin tukkani mustaksi sekä laittaisin nimikyltin rintapieleen missä lukisi "Tatjana" ja menisin baariin töihin. Ei kai ne omiaan ammu.
Menisin varmaan kauppaan ostaan ruokaa, sitten bensa-asemalle ja lopuksi naapurille ostamaan polttopuita. Sitten varmaan veisin lapset hoitoon jollekkin ja hoitelisin itse miestä makkarin puolella, kun ei tietäis milloin joutuu lähtemään. Ei kait siinä. Koittaisin ehkä hommata lapsille jotain kautta matkan Ruotsiin mummolle.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 21:55"]
Jos venäläiset tulee tänne niin mennän me evakkoon Venäjälle ? :D
[/quote]
Tuossa on muuten ideaa! Sieltä eivät taatusti osaa etsiä.
En tekisi mitään kuten ei kukaan muukaan. Ruumiit eivät taistele, ja niitä täällä riittäisi ydinaseiskujen jäljiltä korventuneina. Yhtään ydiohjusta ei täällä pystytä torjumaan, siihen soveltuvaa kalustoa ei yksinkertaisesti ole. Jos joku onneton jäisikin hetkeksi henkiin niin kärsisi pitkän ja kivuliaan kuoleman säteilysairauksista kuten kävi Hiroshiman ja Nagasakinkin uhreille 1945 pommitusten jäljiltä. Mitään rintamaa ei ydinaseiskuin aloitetussa sodassa ole. Mitään miehitystä ei myöskään tulisi, eivät venäläiset niin hulluja ole, että radioaktiiviseen maastoon haluaisivat itseään säteilyttämään.
Aloittaisin Partisaanitoiminnan venäjää vastaan
Sotaprovon mielikuvitusleikki käynnissä taas...
http://www.vauva.fi/keskustelu/4294608/ketju/maailmanlopun_kultit_av_palstalla/sivu/3
Ensiksi kaverille millä on paljon aseita,sitten perhe autoon,takakontti täyteen diesel kannuja ja pohjanmaalle evakkoon.
sen jälkeen pitää palata tänne rajalle ja ruveta pistämään kapuloita ryssien rattaisiin,sissi sodaksi varmasti menisi.
t.mies
Pakkaisin perheen, lemmikit ja tärkeimmät tavarat autoon ja lähtisin isäni luokse (joka siis asuu ihan korvessa). En todellakaan jäisi tähän sataman viereen, kuitenkin olisi ekoja pommituskohteita.
Vaatisin kaikille natovastustaja-kansanedustajille tuomiota maanpetturuudesta.
Suosittelen lukemaan hieman historiaa ja uutisia. Monella on ihan epärealistiset käsitykset sodasta. Suomi ei sulkisi kaikkia rajojaan heti eikä Venäjä hyökkäisi ydinaseilla. Onko Venäjä tehnyt niin esimerkiksi Ukrainassa? Tai Yhdysvallat Irakissa? Ei.
Minä ostaisin sotatilanteessa koko perheelle liput Tukholmasta tänne Kaliforniaan. Ruotsiin he varmaan siitä rajanpinnasta pääsisivät nopeammin kuin Ruotsi ehtisi miehittää Haaparannan tulliaseman...
No siis ei ne tänne nyt enää tuu, sodankäynti on vähä muuttunu. Tylsä leikki. Mut me muutettais kyl sit ulkomaille.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 21:29"]
Lähtisin evakkoon täältä rajalta, veisin tyttäreni turvaan ja itse liittyisin lottiin tai mikä nykyisin korvaisi lotta-nimityksen. Haluaisin kuitenkin auttaa omalta osaltani maanpuolustusta, vaikka en armeijaa olekaan käynyt.
[/quote]
Sotilaskotisisareksi vaiko Naisten valmiusliittoon?
[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 21:43"]
Eikö teillä sitten ole mitään pahan päivän varalle?
[/quote]
Meillä on ainakin kotivara.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 14:44"]
[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 21:17"]
Ja ei please väittelyä siitä voisiko niin ikinä käydä, vaan ihan pelkkää mielikuvitusleikkiä. Mitä tapahtuisi ja miten reagoisit?
[/quote]
hyvästelisin perheen, pakkaisin retkeilykamppeet reppuun, lähtisin kohti liikekannallepanopaikkaa (ellei se ole jo vallattu tai tuhottu) - mikäli millään vehkeellä sinne pääsisin.
tarvitaan sveitsin malli. reservillä pyssyt kotona ja muut varusteet.
[/quote]
Poliitikot eivät ikinä hyväksyisi sitä. Virossa jokainen Kaitseliiton jäsen saa aseenkantoluvan ja aseen kotiin.
39. Sinäpä sen sanoit. ;)