Mielikuvitusleikki: Mitä tekisit, jos Venäjä hyökkäisi Suomeen huomenna?
Ja ei please väittelyä siitä voisiko niin ikinä käydä, vaan ihan pelkkää mielikuvitusleikkiä. Mitä tapahtuisi ja miten reagoisit?
Kommentit (173)
Odottaisin että pilliin vihelletään.. terveisin intin käynyt foliohattu
Kirjoittaisin av:lle ison joukon "mitäs minä sanoin" -avauksia.
No eihän siinä mitää muuta voisi, kun alkaa venäläiseksi.
Syödä suolakurkkuja ja juoda vodkaa... niin ja opetella kännipäissään niitä niiden kiemuroita (kirjaimia)
Evakkoon olisi lähdettävä, mutta jostain pitäisi saada ase ja ammuksia.
En tiedä. Todennäköisesti en osaisi tehdä mitään. Ehkä pyytäisin, pääsenkö majailemaan isän mökille korpeen joksikin aikaa. Se voisi olla parempi paikka kuin kaupunki.
Minne lähtisitte evakkoon? Kuvitteletteko että Suomesta pääsisi sotatilassa lähtemään lentokoneella ulkomaille, vai ajattelitteko seilata soutuveneellä?
Lähtisin kauas pois...Kanadaan vaikka? Ja perhe tottakai mukaan miestä myöden vaikka mies sanoo että hän jää puolustamaan Suomea. Ei jää jos mä vaan sen estämään pystyn...itsekäs en ole!
Tekisin sitä mitä ennenkin eli lypsäisin lehmät, lukisin lehdet ja antaisin elämän jatkua. Mihinkään ei lähdetä sen jälkeen, kun maa on vallattu.
Alkaisin opetella kyrillisiä aakkosia. Luultavasti suorisin täältä Tampereen keskustasta lasten kanssa vaikka vanhempieni luo maatilalle tai jonnekin muualle "turvallisempaan" paikkaan. Nauraisin sontaisesti sissi-ex-miehen lähtiessä sinne jonnekin vihollislinjan huonommalle puolelle.
Tarttuisin torrakkooni tietenkin.
Muuttaisin heti Viroon ja hakisin sieltä kaikille perheenjäsenille turvapaikkaa. Näes Viro on Naton jäsen ja Natolaiset puolustavat omiaan.
Laittaisin itseni mahdollisimman ruman ja vastenmielisen näköiseksi ja pyrkisin kaikin tavoin välttää raiskatuksi joutumisen. Onneksi minulla ei ole lapsia, voin keskittyä suojelemaan vain itseäni.
Tällaiset aloitukset lietsoo pelkoa, mikä lietsoo vihaa, mikä lietsoo tappelumentaliteettia. Joten haastaisin aloittajan oikeuteen sodanaloittamisesta ja söisin mehujäätelön.
Lähtisin evakkoon täältä rajalta, veisin tyttäreni turvaan ja itse liittyisin lottiin tai mikä nykyisin korvaisi lotta-nimityksen. Haluaisin kuitenkin auttaa omalta osaltani maanpuolustusta, vaikka en armeijaa olekaan käynyt.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 21:24"]
Lähtisin kauas pois...Kanadaan vaikka? Ja perhe tottakai mukaan miestä myöden vaikka mies sanoo että hän jää puolustamaan Suomea. Ei jää jos mä vaan sen estämään pystyn...itsekäs en ole!
[/quote] Taa on hauska! Aurinkomatkoiltako aiot liput ostaa?
Lähettäisin sinut ap eturintamaan, kun et muutenkaan tunnu osaavan lopettaa näitä kahjoja avauksia.
Oletko jo selittänyt asian lapsillesi niin, etteivät ahdistu, kun Venäjä hyökkää?
[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 21:24"]
Lähtisin kauas pois...Kanadaan vaikka? Ja perhe tottakai mukaan miestä myöden vaikka mies sanoo että hän jää puolustamaan Suomea. Ei jää jos mä vaan sen estämään pystyn...itsekäs en ole!
[/quote]
Hah, millähän ihmeellä menisit??? Toivottavasti ymmärrät, että sotatilassa lentokoneet eivät lennä eivätkä laivat liiku? Ja jos asevelvollinen yrittää livistää maasta, hän on aika pahassa pulassa.
Soittaisin Suomeen äidille ja siskolle. Seuraisin uutisista mitä tapahtuu.