Mielikuvitusleikki: Mitä tekisit, jos Venäjä hyökkäisi Suomeen huomenna?
Ja ei please väittelyä siitä voisiko niin ikinä käydä, vaan ihan pelkkää mielikuvitusleikkiä. Mitä tapahtuisi ja miten reagoisit?
Kommentit (173)
[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 21:35"]
[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 21:24"]
Lähtisin kauas pois...Kanadaan vaikka? Ja perhe tottakai mukaan miestä myöden vaikka mies sanoo että hän jää puolustamaan Suomea. Ei jää jos mä vaan sen estämään pystyn...itsekäs en ole!
[/quote]
Hah, millähän ihmeellä menisit??? Toivottavasti ymmärrät, että sotatilassa lentokoneet eivät lennä eivätkä laivat liiku? Ja jos asevelvollinen yrittää livistää maasta, hän on aika pahassa pulassa.
[/quote]
jaa, mutta Tallinnaan pääsee katamaraanilla kun on rahaa millä maksaa;-)
[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 21:36"]
En aurinko matkalta vaan ostaisin pienlentokoneen tms. ja suihkis pois vaan...
[/quote]
Ai sotatilassa suihkisit...
No, Darwin oli oikeassa luonnonvalinnasta ;)
Mielikuvitus leikki hän tää oli joten...mun lentsikka on pinkki ja sillä on prinsessan tiara ohjaamon katossa....
[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 21:28"]
Laittaisin itseni mahdollisimman ruman ja vastenmielisen näköiseksi ja pyrkisin kaikin tavoin välttää raiskatuksi joutumisen. Onneksi minulla ei ole lapsia, voin keskittyä suojelemaan vain itseäni.
[/quote]
Kannatan. Tosin en tiedä, auttaako rumuuskaan, mitä minulla on jo omasta takaa. Käsittääkseni sotilaat ovat kautta aikojen raiskanneet kaikkea mitä vastaan tulee.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 21:36"]
En aurinko matkalta vaan ostaisin pienlentokoneen tms. ja suihkis pois vaan...
[/quote] Osaatko lentaa? Pienkone ei jaksa lentaa Atlantin yli ;) Muuten, onpa sulla kovasti rahaa kotona kaiken varalta.
Eikö teillä sitten ole mitään pahan päivän varalle?
Kanadasta kirjoittanut eli mä....rollasin vähän. Tunnustan.
Ensimmäinen ajatus on että äkkiä omalla veneellä tuohon Ruotsin puolelle. Mutta oikeasti ei varmaan tehtäisi oikein mitään muuta kuin odotettaisiin ja katsottaisiin mitä nyt tapahtuu.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 21:43"]
Eikö teillä sitten ole mitään pahan päivän varalle?
[/quote]
Juu,on. Parin viikon ruokavarannot sekä reilusti vessapaperia ja saippuaa. Venäläiset kun hyäkkää suomeen niin nehän ne ensmäisenä kaupoista loppuu.
Ihmettelen aina näitä jankutuksia "miten luulet lähteväsi maasta, kun kaikki rajat laitetaan päivässä kiinni?" Ettekö tosiaan ole kuulleet, että sotaa käyvistä maista on aina lähetty pakoon? Eikö muka ole Syyriasta, Somaliasta, Afganistanista ynnä muualta yhtään pakolaista maailmalla?
Totta, Suomella on pisin maaraja Venäjän kanssa, mutta sitäkin kautta jotkut nokkelat saattaisivat päästä Etelä-Eurooppaan, puhumattakaan rajanylityksistä Ruotsiin tai Norjaan. Tuskin siellä joka metrillä on vahtia. Onnistuihan ihmisten paeta Itä-Berliinistäkin länteen, kaikista muureista huolimatta.
Jos venäläiset tulee tänne niin mennän me evakkoon Venäjälle ? :D
Se on 15 minuuttia ja Suomea ei ole enää olemassakaan. Pakenee ken luulee ehtivänsä. Mutta kuten todettua Venäjä ei tule koskaan hyökkäämään Suomeen, joten pelko pois poijjaat.
Taitaisin ruveta opiskelemaan, miten ratsusta tehdään työhevonen. Saattaisi tulla tarpeeseen.
En tiedä, on turhauttavaa, kun ei varmaan voisi enempää pihalla olla näissä asioissa. Täytyisi varmaan hankkia edes kuivia herneitä, että saisi soppaa keitellä puuhelllalla, jos vaikka sähkönjakelu menisi. En minä tiedä nykysodasta mitään, paitsi että tuskin se samaa on kuin edellinen.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 21:43"]
Eikö teillä sitten ole mitään pahan päivän varalle?
[/quote]
Eikai tässä siitä ole kyse. Mitä sinä teet ruoka- ym. varastoillasi, jos kotisi on pommitettu maantasalle ja olet joutunut parissa minuutissa lähtemään pakoon?
[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 21:55"]
Jos venäläiset tulee tänne niin mennän me evakkoon Venäjälle ? :D
[/quote] XD
No ei kai Putinin tarvitse tänne enää aseellisesti hyäkätä kun on luimuttanut tänne jo satojatuhansia asumaankin tuhansittain venäläisiä. Sillä periaatteella voi jo vaatia Suomea takaisin osaksi Venäjää sillä täällähän on jo paikallista kulttuuriperintöä, eikö? Arhinmäestä voisi tulla Putingradin (sori, Stadin) komissaari.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 21:21"]
Kirjoittaisin av:lle ison joukon "mitäs minä sanoin" -avauksia.
[/quote]
:D
Jos kotikaupungissa huonolta alkaisi näyttää, niin mies ja kissat autoon ja kaupan kautta mökille. Maalaispankissa voi sitten poiketa nostamassa kaiken tilillä olevan rahan käteiseksi.
Toisaalta, ihan sama mikä poikkeustila tulisi niin tuskinpa sitä haluaisi kotiaan jättää.
En aurinko matkalta vaan ostaisin pienlentokoneen tms. ja suihkis pois vaan...