Mitä tekisitte tilanteessani? Akuutti tilanne, hämmentynyt olo, mitä kaikkea seurasi suhteellisen pienestä asiasta.
Tänä aamuna tapahtunutta, mokasin.
Menin nukkumaan uudenvuoden yönä ennen miestä ja lapsia. Heräsin kuuden aikaan aamulla huomasin että mies oli jättänyt palamaan olohuoneeseen ja keittiöön kaksi isoa oikeaa kynttilää yöksi. Säikähdin tosi paljon ajatusta mitä olisi voinut sattua.
Herätin miehen toisesta huoneesta ja sanoin hänelle tympääntyneenä miksi oli jättänyt kynttilät palamaan. Joo, tiedän ei ollut järkevää herättää.
Mies suuttui, hermosi, hakkasi ovia, huusi, töni, kuitenkin sitten halasi ja pyysi tönimistä anteeksi. Lapsi heräsi, itki, säikähti. Mies ei välittänyt siitä mitään. Lähdin nukkumaan ja kuulin kun mies liikkui talossa.
Keräsi tavaroitaan, meni ulos ja lähti autolla pois. Kerkesin vain kysyä perään että tällaisen seurauksenko laitat mun tekemiselle?
Laitoin perään viestiä, jossa kerroin että aika kohtuuttomat seuraukset, olisi voitu selvittää juttelemalla.
Pyysin anteeksi, toistuvasti.
Pyysin miettimään lapsia mikä huoli heillä tulee kun heräävät. Pyysin tulemaan kotiin ennen kun lapset tajuaa. Sanoin että haluan sopia ja annan ison halin ja pusun jos tulisi pian kotiin.
Sain vain vastauksen että miksi mistään pitää riidellä jos se onkin noin helppo sopia.
Pyysin uudestaan anteeksi ja pyysin miettimään lapsia.
En saanut vastausta.
Illalla tuli viesti että olen jo kaukana ja että se saattaa ärsyttää.
Kysyin että missä ja sanoin että minulla pitäisi olla oikeus tietää.
Vastasi että huitsin vitussa. Ja sitten sain tietää että 200 km päässä.
Nyt odottelen vastausta kysymykseen kenen luona?
Vastasi että minulle riittää ja suru hymiö.
Vastasin että kiitos tiedosta.
Ja kysyin vielä kenen luona on.
Mies on ollut yli 10 vuotta täysin uskollinen ja arvot on kohdanneet täysin siinä aiheessa, en osaisi epäillä siitä.
Mies hävisi 2 kk sitten myös ryyppäämään yksin autoon lähelle kotia kun oli ensin itse riehunut täällä lasten nähden, kun reagoi meidän erimielisyyteen, jossa kummallakin oli oikeus mielipiteeseen.
Sen jälkeen oli tosi pahoillaan, ymmärsi että oli tehnyt väärin meitä kohtaan. On yrittänyt korjata tilannetta. Ja nyt tämä.
Mitä te tekisitte minun asemassa? Itsellä todella toivoton olo koska tiedän että mies ei ikinä hyväksyisi itselleen tällaisia seurauksia siitä mitä laittaa nyt minulle.
Olen shokissa.
Kommentit (305)
Eroa heti, mies ei saa tehdä pientäkään erehdystä eikä olla eri mieltä naisen kanssa.
Jos ap:n tarinasta on puoletkaan totta, niin älkää kumpikaan enää solmiko parisuhdetta kenenkään kanssa.
Porvoon novellisti on tällä kertaa laittanut jo otsikkoon: "Mitä tekisitte tilanteessani"?
Vierailija kirjoitti:
Vaikutat hysteeriseltä, mitään ei käynyt, joten asian olisi voinut selvittää myöhemminkin. Enkä tarkoita nyt pelkästään noita kynttilöitä vaan myös tuota, että ensimmäisenä panikoit siitä, että lapset tajuaa että mies ei ole kotona. Kai te nyt molemmat vanhemmat välillä kodin ulkopuolella? Ei kuulosta hyvältä, että toinen on muutaman tunnin poissa ja lapsilla on ensimmäisenä mielessä lopullinen häipyminen. Kai sä nyt olisit voinut niille sanoa, että isälle tuli äkillinen meno etkä marttyyrina vetää lapsia mukaan hysteriaan.
Mies on ylireagoiva kusipää ja sellaisen kanssa on parempi yrittää selvittää asiat sitten kun tulee kotiin.
Minusta tuossa suhteessa on kaksi ylireagoivaa eikä kumpikaan ole toista suurempi kusipää.
Vierailija kirjoitti:
Kynttilät nyt on juuri naisten hömpötystä, joten sammuttaminen olisi ollut ap kyllä sun vastuulla.
hv
Siis hetkinen ... seurasi SUN tekemisistä? Sinä, sinä itse ja sinun napasi, jonka ympärillä pyörii kaikki.
Kas kun et älyä, että se oli MIES joka jätti kynttilät palamaan, ja MIES oli se, joka alkoi ärhennellä sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Porvoon novellisti on tällä kertaa laittanut jo otsikkoon: "Mitä tekisitte tilanteessani"?
Meinasin jo laittaa ihmettelyt siitä, kuinka kukaan ei ole vielä epäillyt aloitusta provoksi, mutta tulihan se sieltä lopulta, kuitenkin vasta viidennellä sivulla. 😮
Pyysit anteeksi miehen tönimistä, pyysit anteeksi, kun mies meinasi polttaa talon.
Kiva kun mies antoi anteeksi, voitte jatkaa ihanaa parisuhdettanne. Sillä hänen on mahdotonta löytää yhtä typerää ja selkärangatonta puolisoa mistään. Naista joka on valmis uhraamaan lastensa turvallisuuden ja onnen, ei löydy ihan joka torpasta
Vierailija kirjoitti:
Eroa heti, mies ei saa tehdä pientäkään erehdystä eikä olla eri mieltä naisen kanssa.
Jos ap:n tarinasta on puoletkaan totta, niin älkää kumpikaan enää solmiko parisuhdetta kenenkään kanssa.
Tarinassa ei ole totta mikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinasin jo laittaa ihmettelyt siitä, kuinka kukaan ei ole vielä epäillyt aloitusta provoksi, mutta tulihan se sieltä lopulta, kuitenkin vasta viidennellä sivulla. 😮
Sori siitä. Heräsin vasta.
No eihän tämä tarina nyt vaan VOI olla totta. Itse ainakin todella syvästi toivon ettei tuollaista naista ole olemassakkaan jotka suorastaan heittäytyy kynnysmatoksi ja vielä anelee miestä pyyhimään jalkansa oikein huolella. Valitettavasti tiedän että näitä naisia on olemassa ja se oksettaa. Ja vielä lasten kustannuksella siedetään ihan uskomatonta perseilyä, nöyryyttämistä ja alistamista mieheltä ja pyydellään itse anteeksi??
Ap jos olet todellinen niin ihan ensiksi nyt ERO ja sitten vauhdilla terapiaan.
Vierailija kirjoitti:
Kynttilät nyt on juuri naisten hömpötystä, joten sammuttaminen olisi ollut ap kyllä sun vastuulla.
Siis itse naisena en niinkään arvosta näitä, just kun ne savuttaa ja ovat ihan oikea turvallisuusuhka, aekä savuttvat erittäin haitallista savua, niin enhän minä polta tupakkaakaan lasteni kanssa samassa tilassa, niin en tasan polta kynttilöitäkään.
Tykkään tietysti muuten kynttilöistä, mutta en ole niihin tätä nykyä niin tottunut muuten kuin sähköttömällä mökillä, että osaisin miettiä, että tuo sytytti rivillisen kynttilöitä. muttei aiokaan sammuttaa niitä ainakaan sanomatta, että minun pitää huomata ne sammuttaa. Sammuttaisin varmaan saman tien, varmuuden vuoksi., jos sanotaan, eikä niitä tarvita mihinkään muuhun kuin johonkin "tunnelmaan". Omaan tunnelmaan ei kuulu grillatut lapset.
Aika kummallista syyllistää toista tuollaisesta. Jos olet joka asiassa tälleen ehdoton, varmaan puolisosi on ryytynyt tuohon syyllistämiseen, onhan tuo sinunkin virheesi. Sitten varmaan justiin voi jäytää se syyllisyys, että mitä olisi voinut tapahtua, jos ja jos.
No, siis poltanhan kynttilöitä lasteni kanssa samassa tilassa, en tajua, miksi äsken laitoin että en, mutta en arkena, koska se on aivan verrattavaa tupakanpolttoon samassa tilassa. Tahdoin vaan tulla tarkentaan, ettei nyt kukaan keksi, ettei saisi kynttilöitä poltella, saahan niitä.
Vierailija kirjoitti:
No eihän tämä tarina nyt vaan VOI olla totta. Itse ainakin todella syvästi toivon ettei tuollaista naista ole olemassakkaan jotka suorastaan heittäytyy kynnysmatoksi ja vielä anelee miestä pyyhimään jalkansa oikein huolella. Valitettavasti tiedän että näitä naisia on olemassa ja se oksettaa. Ja vielä lasten kustannuksella siedetään ihan uskomatonta perseilyä, nöyryyttämistä ja alistamista mieheltä ja pyydellään itse anteeksi??
Ap jos olet todellinen niin ihan ensiksi nyt ERO ja sitten vauhdilla terapiaan.
Mitä väärää tää mies on tässä tehnyt? Kerro ihan omin sanoin, että missä meni pieleen? Loukkaantui? Onko se väärin?
Tämän saman kirjoittajan ulinoitaon täällä säännöllisesti.
Aivan hullua!Minä saisin raivarit jos joku jättäisi kynttilät yöksi palamaan!koko tönöhän voisi palaa.
Ja jos ukko mussuttaisi vähänkin,heittäisin pihalle!
Siis mies sai känni-krapularaivarit ja lähti ilmeisesti päihtyneenä ajelemaan. Ilmoita poliisille. Älä ota takaisin. Paranna itsetuntoasi. Kukaan ei pidä noin heikosta ihmisestä. Itsevarmuus ja omilla jaloilla seisominen on parasta mitä voit tehdä.
Miehesi harjoittaa henkistä väkivaltaa, ja itse asiassa myös fyysistä jos kerran tönii. Tekstistäsi huomaa, että et itse vielä ymmärrä mistä on kyse.
On vaarallista, että tuollaisessa huushollissa on lapsia.
Aloittaja meni siis ennen miestään nukkumaan. Tiesi, että ukko kännäili ja jätti itse kynttilät sammuttamatta.
Ukko jätti kynttilät joko vahingossa tai TAHALLAAN.
Ukko haluaa päästä perheestään eroon joko tulipalon kautta tai mielenosoituksellisesti lähtemällä muka suuttuneena, kun on ensin raivonnut kotona.
Harkitsisin vakavasti aloittajan pöksyissä eroa. Kannaattaa miettiä myös omaa vastuutaan vaaratilanteiden ehkäisemiseksi.
Jos aiotte taas kerran jatkaa hyödytöntä avioliittoanne, hankkikaa vaikka led-kynttilöitä. En usko, että se pidemmän päälle auttaa, sillä keinoja on monia (ukolla tuhota perheensä).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sori siitä. Heräsin vasta.
nyt ryhtiä olemukseen
Onko se todella niin tärkeää sinulle, että sulla on joku mies? Että ihan sama millainen, kunhan on joku äijä? En käsitä, miten olet edes tässä tilanteessa. Tuollaisen mielisairaan kanssa ei tapailla, ei muuteta yhteen eikä perusteta perhettä. Tietenkään.
Äläkä sano, että oli joskus erilainen. Varmaan olikin mutta persoonallisuushäiriö on pysyvä ja parantumaton. Ihmistä ei voi laittaa uusilla geeneillä kohtuun takaisin, että otetaanpas uusiksi, myös kaikki lapsuuden kokemukset joiden summana persoona muotoutuu.
Nyt ihan ensimmäisenä jätät miehen. Sitten menet tosi syvälle itseesi, että miten näin edes pääsi käymään. Mies ei tullut yhtäkkiä hulluksi vaan sinä valitsit ihan itse hullun miehen.
Kynttilät tietenkin pitää sammuttaa. Ehdottomasti. Mutta asuat mittasuhteisiin. Ei-lemmikkitaloudessa ne vain sitten ovat ja palavat sen yön. Jos asiallinen paikka, se ei tee mitään pahaa. Säikähdit varmasti mutta kuten näet, eivät ne itsestään lautaselta lähde liikkeelle ja polta taloa.
Hullu puoliso voi senkin tehdä. Hullun kanssa eläminen särkee varmasti lapset ja särkee se sinutkin. Sinä kouhkaat kynttilöistä ja pyytelet anteeksi ja sun koti on kuvainnollisesti tulessa ihan koko ajan.
Tänään on hyvä päivä erota, eilinen vielä parempi. Tämä on sitten vain minun mielipide. Älä tee elämäsi suuria päätöksiä jonkun nettikeskustelun perusteella. Sekin on hullua.