Mitä tekisitte tilanteessani? Akuutti tilanne, hämmentynyt olo, mitä kaikkea seurasi suhteellisen pienestä asiasta.
Tänä aamuna tapahtunutta, mokasin.
Menin nukkumaan uudenvuoden yönä ennen miestä ja lapsia. Heräsin kuuden aikaan aamulla huomasin että mies oli jättänyt palamaan olohuoneeseen ja keittiöön kaksi isoa oikeaa kynttilää yöksi. Säikähdin tosi paljon ajatusta mitä olisi voinut sattua.
Herätin miehen toisesta huoneesta ja sanoin hänelle tympääntyneenä miksi oli jättänyt kynttilät palamaan. Joo, tiedän ei ollut järkevää herättää.
Mies suuttui, hermosi, hakkasi ovia, huusi, töni, kuitenkin sitten halasi ja pyysi tönimistä anteeksi. Lapsi heräsi, itki, säikähti. Mies ei välittänyt siitä mitään. Lähdin nukkumaan ja kuulin kun mies liikkui talossa.
Keräsi tavaroitaan, meni ulos ja lähti autolla pois. Kerkesin vain kysyä perään että tällaisen seurauksenko laitat mun tekemiselle?
Laitoin perään viestiä, jossa kerroin että aika kohtuuttomat seuraukset, olisi voitu selvittää juttelemalla.
Pyysin anteeksi, toistuvasti.
Pyysin miettimään lapsia mikä huoli heillä tulee kun heräävät. Pyysin tulemaan kotiin ennen kun lapset tajuaa. Sanoin että haluan sopia ja annan ison halin ja pusun jos tulisi pian kotiin.
Sain vain vastauksen että miksi mistään pitää riidellä jos se onkin noin helppo sopia.
Pyysin uudestaan anteeksi ja pyysin miettimään lapsia.
En saanut vastausta.
Illalla tuli viesti että olen jo kaukana ja että se saattaa ärsyttää.
Kysyin että missä ja sanoin että minulla pitäisi olla oikeus tietää.
Vastasi että huitsin vitussa. Ja sitten sain tietää että 200 km päässä.
Nyt odottelen vastausta kysymykseen kenen luona?
Vastasi että minulle riittää ja suru hymiö.
Vastasin että kiitos tiedosta.
Ja kysyin vielä kenen luona on.
Mies on ollut yli 10 vuotta täysin uskollinen ja arvot on kohdanneet täysin siinä aiheessa, en osaisi epäillä siitä.
Mies hävisi 2 kk sitten myös ryyppäämään yksin autoon lähelle kotia kun oli ensin itse riehunut täällä lasten nähden, kun reagoi meidän erimielisyyteen, jossa kummallakin oli oikeus mielipiteeseen.
Sen jälkeen oli tosi pahoillaan, ymmärsi että oli tehnyt väärin meitä kohtaan. On yrittänyt korjata tilannetta. Ja nyt tämä.
Mitä te tekisitte minun asemassa? Itsellä todella toivoton olo koska tiedän että mies ei ikinä hyväksyisi itselleen tällaisia seurauksia siitä mitä laittaa nyt minulle.
Olen shokissa.
Kommentit (305)
"Olen shokissa."
Siis mistä olet shokissa? Riidasta? Voi luoja missä pullossa olet kasvanut. No, elämä opettaa.
Älä lähettele viestejä äläkä pyytele anteeksi, näyttäisi manipuloivan sua 6-0, miksi pyytelet anteeksi kun ensin hän vaarantaa kodin kynttilöillä ja sitten pahoinpitelee sua?
Lopeta se painostaminen ja anna ryypätä siellä huitsin vitussa.
Sun miehelläsi ei ole nyt kaikki kohdillaan. Soita hänen vanhemmilleen ja kerro asia. Pyydä apua tilanteeseen, joka on kohtuuton. Miehelläsi on selvästi jokin kriisi. Huom! Hän töni sinua. Se ei jää siihen. Toinen vaihtoehto: routa porsaan kotiin ajaa.
Kynttilän jättäminen palaamaan voi olla tahallista tai vahinko. Mutta yhtäkaikki erittäin vakava asia: kynttilöitä ei saa jättää palamaan. Säikähdyksesi on perusteltua. Olen kerran itsekin yöllä herännyt opiskelijakämpässä outoon punaiseen valoon, joka tuli pöydällä olleesta punaisesta, tulikuumasta Venetsia-lyhdystä. Menin nukkumaan siinä uskossa, että pöydän ääreen jäänyt kämppis sammuttaa lyhdyn. Eipä sammuttanut, vaan meni nukkumaan. Luotto meni kämppikseen siliän tien.
Perheen jättäminen voi toki olla aitoa, ja voi tulla ero. Mutta haluatko jatkaa epävakaan miehen kanssa? Pelasta itsesi ja lapsesi.
Olen pahoillani tuosta mitä koet. Ymmärrän shokkisi.
Toivotaan parasta.
Ap, iso hali sulle. Kuulostaa että miehelläsi on nyt jotain isompaa meneillään, jos nuo raivarit ovat alkaneet hiljattain. Älä salli lapsellista käytöstä, hae tukea ystäviltä tai auttavista puhelimista. Esim kirkolla on palveleva puhelin ja netti. Tsemppiä.
Vaikutat epätoivoiselta ripustautujalta. Lopeta se ruikutus ja anna olla.
Nyt vähän ryhtiä, nainen. Lopeta tuo kynnysmattoilu! Lukot vaihtoon.
Laittaisin että minullekin riittää, suruhymiö. Lisäys vielä, ehkä sopiminen ei olekaan niin helppoa.
Kuulostaa siltä että molemmat ootte tosi impulsiivisia ja kiivasluontoisia. Ymmärrä hyvin että säikähti sitä kynttiläjuttua, mutta kun mitään ei sattunut, kaikki oli hyvin ja kaikki elossa niin ehkä olis kannattanu hetki rauhoittua ja jutella sitten vasta kun mies herää. Muutenkin kannattaa miettiä nalkutatko paljon turhasta? Ja no mitä mieheen tulee niin, töniminen menee yli ihan huolella!! Miks siedät tommosta tönimistä?!
Ja miksi heti epäilet että mies olisi mennyt jonkun naisen luokse? Onhan se voinut mennä vaikka hotelliin tai jos sillä on joku kaveri siellä? Varmaan sitä miestä vituttaa ihan jo sekin että epäilet että on heti pettämässä.
Molemmissa vikaa. Menkää vaikka parisuhdeterapiaan tai jotain.
Muista kuitenkin: Jos välinne eivät hyvällä tule kuntoon, on lapsillekin armollisempaa erota kuin pitää vuosien perhehelvettiä. Se on ehkä tärkein juttu.
Kynttilät nyt on juuri naisten hömpötystä, joten sammuttaminen olisi ollut ap kyllä sun vastuulla.
Vierailija kirjoitti:
Mitä hel kattia oikeasti lässytät? Yööök annan ison halin ja pusun. Ja mikä v i tun matolammas oikein olet kun sinä pyydät anteeksi? Anna sen ääliön olla ja ryypätä hetki rauhassa. Jestas miten ahdistavalta ihmiseltä vaikutat
Kiitos suorasta palautteesta.
Joo, saatan kuulostaa ahdistavalta ihmiseltä, anteeksi siitä.....
Outoja kommentteja.
Minusta tuo ei todellakaan ole normaalia tai hyväksyttävää käytöstä. Varsinkaan lasten kannalta.
Lapsellinen mies.
Kai sillä joku paikka on kun nimenomaan noin pitkälle ilmoitti menneensä?
Eli nalkutit miehesi ulos elämästäsi. Nyt sitten makaat niin kuin petasit
Miehesi suhtautuu asialliseen huoleesi ja huomautukseesi kuin kiukutteleva lapsi. Tosin hän ei ole lapsi vaan aikuinen, joka on yhtälailla sinun kanssasi vastuussa perheen ja kodin turvallisuudesta. Tällainen tilanne ei voi jatkua, kuten ei myöskään miehesi lapsellinen käytös. Ota asia puheeksi joko omien vanhempiesi/sisaruksiesi/muiden sukulaistesi kanssa tai miehesi vanhempien kanssa. Jos tämäkään ei ole mahdollista, ota yhteyttä esim. oman kuntasi sosiaalityöntekijään.
Älä anna tilanteen jatkua näin. Perheenne (miehesi?) tarvitsee apua.
Sinun miehelläsi on toinen nainen, jonka luona nyt punkkailee. Muutenhan hän käyttäytyisi kotona sinua kunnioittaen, jos sinua kunnioittaisi. Tuo kynttilöiden yöllä palamaan jättäminen kertoo myös siitä, että ei oikein välitä tulipaloriskistä. Kukaan täysillä menevä ei jätä kynttilöitä palamaan tarkoituksella ja mene nukkumaan. Toivoiko kenties, että torppa palaisi ja voisi mennä sitten sen toisen naisen luo. Vaihda lukot ovista, suojaa lapsesi ja ota avioero. Älä ota riskejä tuon luokan tollon kanssa.
Mitä hel kattia oikeasti lässytät? Yööök annan ison halin ja pusun. Ja mikä v i tun matolammas oikein olet kun sinä pyydät anteeksi? Anna sen ääliön olla ja ryypätä hetki rauhassa. Jestas miten ahdistavalta ihmiseltä vaikutat