Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko sinäkin tipattomalla? Ja ei, ei tarvitse tulla ilmoittamaan, että olet aina tipattomalla. Ketju on tarkoitettu muuten alkoholia enemm...

Vierailija
01.01.2021 |

Itse aion pitää. On muutenkin olo, että kaipaa nyt elämää ilman alkoholia.

Kommentit (228)

Vierailija
21/228 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tipaton alkoi kuten n. 15 viimeistä tammikuuta. Harkitsen tuota 100 päivää kyllä.

Vierailija
22/228 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme kk juomatta mieheni kanssa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/228 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan miehen kanssa tipattomalla. Aluksi ajattelin että lopettaisin juomisen kokonaan, mutta ehkä katson nyt vaan kuinka kauan kestää kunnes alkaa tehdä mieli. Ehkä tipaton kestää pitempään kuin kuukauden tai sitten ei. Olen kuitenkin kahden raskauden ajan pystynyt olla juomatta, joten ei se ole kuin tahdosta kiinni. Sevinpäinkin voi olla kivaa.

Vierailija
24/228 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni tuli käytännössä koronan takia tipaton vuosi..minulla alkoholi on kuulunut baariin tai ylipäätään ulkona syömiseen..tyyliin pullo pari viiniä ja hyvää ruokaa. Tai terassikierros ystävien kanssa. Keväällä ravintolat meni kiinni ja alkoholin käyttö loppui siihen..kesällä tulin raskaaksi ja siis vieläkin olen..korona sen kun jatkuu joten tuntuu niin epäuskottavalta, että joisin ihan heti vaikka vauvakin tässä syntyy..jotenkin olo, että saako tässä enää ikinä istua sen viinipullon kanssa rauhassa aamuun..toisaalta krapulaa en ikävöi.

Vierailija
25/228 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, sama täällä. Tuntuu kuin tipattomalla kuukaudella pääsee "nollaamaan" sen alkoholinkäytön eikä siihen ole enää sitä pakkomiellettä kun joulukuuhun asti pääsee niin maistuu melkein joka päivä...ja olo alkaa olemaan ihan hirveä

Sama täällä. Joulunaika on aina sellaista yhtä juhlaa ja alkoholia tulee otettua yhtenä jos toisenakin päivänä. Lopulta ei oikeastaan enää edes tee mieli, mutta sitä on vaan "pakko" ottaa kun on tämä juhla-aika. Kuukauden tipaton tehokkaasti katkaisee tuon putken ja sitten on helppo taas palata kohtuuteen.

Sama ilmiö on muuten kesälomallakin. Joka päivä tulee pari otettua, kunnes töihinpaluu palauttaa ruotuun.

Vierailija
26/228 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, sama täällä. Tuntuu kuin tipattomalla kuukaudella pääsee "nollaamaan" sen alkoholinkäytön eikä siihen ole enää sitä pakkomiellettä kun joulukuuhun asti pääsee niin maistuu melkein joka päivä...ja olo alkaa olemaan ihan hirveä

Sama täällä. Joulunaika on aina sellaista yhtä juhlaa ja alkoholia tulee otettua yhtenä jos toisenakin päivänä. Lopulta ei oikeastaan enää edes tee mieli, mutta sitä on vaan "pakko" ottaa kun on tämä juhla-aika. Kuukauden tipaton tehokkaasti katkaisee tuon putken ja sitten on helppo taas palata kohtuuteen.

Sama ilmiö on muuten kesälomallakin. Joka päivä tulee pari otettua, kunnes töihinpaluu palauttaa ruotuun.

Miten tuo oikeasti vähän juovan mielestä vaikuttaa hieman... öö... ongelmajuomiselta? Jos juo vaikkei oikein tahdo edes.

Vierailija
27/228 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ihan hyvä jos vaikka eu-tasolla tulisi direktiivi joka kieltäisi alkoholin myynnin tammikuussa.

Vierailija
28/228 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ketju EI OLE edelleenkään niille, jotka EIVÄT juo muutenkaan ja jotka ovat käytännössä aina tipattomalla. Perustakaa oma ketju. -ap

Älä ala komentelemaan😌

Anteeksi hermostumiseni, mutta ärsyttää, kun otsikossa selkeästi ilmoitin, mistä ketjusta on kyse. On kiva jakaa ajatuksia samanhenkisten kanssa. Tosin tämä on av, niin mitä muutakaan voi odottaa. :D -ap

Vierailija
29/228 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi ihan hyvä jos vaikka eu-tasolla tulisi direktiivi joka kieltäisi alkoholin myynnin tammikuussa.

Ja Alko tekisi joulukuussa vieläkin parempaa myyntiä! Helmikuun myynti varmasti kasvaisi ihan kivasti myös.

Vierailija
30/228 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 58v eukko. Maksa - arvot kohonneet. Jäin työttömäksi, menetin äitini, olen juonut liikaa koronan aikana, kun ei ole mitään tarkoitusta elämässäni. Työttömänä, yksin kotona möllötän. En ole saanut apua mistään. Nykyään pelkään omaa varjoanikin. Pelkään jokaista kaupassakäyntiä.

Vierailija
31/228 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole enkä muutenkaan tee mitään uudenvuodenlupauksia. Ryyppään milloin haluan, kuten nyt.

Vierailija
32/228 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä unta näe, että tulisi. Monissa maissa viinilasillinen tai olutkolpakko kuuluu aterialle tai vähintäänkin vähänkään juhlavammalle aterialle viikonloppuna.  Jos tietää ettei kykene juomaan kohtuudella on parempi olla kokonaan ostamatta.

Vierailija
33/228 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole. Minulla on tänäkin vuonna tammikuussa synttärit ja aion ottaa silloin alkoholia. Helmikuun voisin olla, mutta en varmaankaan ole.

Vierailija
34/228 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sille omaa termiä, että ajattelin olla ilman suonensisäisiä huumeita tämän kuukauden? 22 tuntia jo ilman; toki pari bentsoa ottanyt, mutta silti onnistuminen.

Vierailija
35/228 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronan tuomien etätöiden myötä elämä muuttui pyjama-tissuttelu-woltti-lounailuksi.

Alkukesästä päätimme miehen kanssa ryhdistäytyä, pukeutua kunnolla etätöihin, laittaa korkki kiinni, tilata kaupasta viikon ruoka-aineet ja tehdä terveellistä ruoka ja ulkoilla päivittäin.

Paino tippui syyskuuhun n 5kg. Olo oli mitä mainioin. Mutta 'palasimme normaaliin elämään' ja olo on nyt joulun jälkeen tunkkainen ja tukkoinen, joten nyt oli taas ryhtiliikkeen paikka, elämäntapamuutos, kenties ? Vähän ollaan toisillemme lupailtu tipatonta ja terveellistä siihen asti kunnes päästään taas matkustamaan. Saa nähdä pitääkö niin kauan, mutta vähintäinkin ystävänpäivään.

Vierailija
36/228 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä yritän olla. Ihan liikaa tullut taas imettyä viiniä, ja kiloja kertynyt. Mun suurin syy juomiseen on mies, eli hän A: ärsyttää mua lähes koko ajan B: juo itse viiniä ja tyrkyttää sitä mullekin. 

Eli jos vieressä on ihminen, jonka seura nostattaa verenpaineita, ja se hörsii viiniä, niin "pakko" sitä on itsekin ottaa että hermot pysyy kasassa. 

Ja tiedän, huonot syyt, ja haluan katkaista tämän kierteen. Pitää alkaa olla enemmän pois kotoa, niin ei sen naama niin ärsytä.

Vierailija
37/228 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 58v eukko. Maksa - arvot kohonneet. Jäin työttömäksi, menetin äitini, olen juonut liikaa koronan aikana, kun ei ole mitään tarkoitusta elämässäni. Työttömänä, yksin kotona möllötän. En ole saanut apua mistään. Nykyään pelkään omaa varjoanikin. Pelkään jokaista kaupassakäyntiä.

Miten ajattelit juomisen parantavan tilannetta? Tiedät itsekin, ettei se vie elämääsi eteenpäin. Lopeta juominen, asiat alkaa parantua, mielenterveys, maksa-arvot, energisyys. Työ ei ole koko elämä, voit alkaa vapaaehtoistyöhön ja harrastaa.

Vierailija
38/228 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollaan miehen kanssa tipattomalla. Aluksi ajattelin että lopettaisin juomisen kokonaan, mutta ehkä katson nyt vaan kuinka kauan kestää kunnes alkaa tehdä mieli. Ehkä tipaton kestää pitempään kuin kuukauden tai sitten ei. Olen kuitenkin kahden raskauden ajan pystynyt olla juomatta, joten ei se ole kuin tahdosta kiinni. Sevinpäinkin voi olla kivaa.

Mulla on sama juttu. Oon vähentänyt siitä kyllä, mitä join joskus, mutta silti jotenkin oon miettinyt et entä jos ois vaan ilman kokonaan. Ehkä kans jatkan tätä tipatonta sit fiiliksen mukaan, mut en ainakaan vielä tee mitään "lopetan kokonaan" -päätöksiä. -ap

Vierailija
39/228 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sille omaa termiä, että ajattelin olla ilman suonensisäisiä huumeita tämän kuukauden? 22 tuntia jo ilman; toki pari bentsoa ottanyt, mutta silti onnistuminen.

pukkupiikitön? :'D

Vierailija
40/228 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

pukkupiikitön? :'D

*pikku