Hiusten peseminen lavuaarissa?
Mun pitää pestä piiitkät hiukset tänään ja laitettiin juuri silikonisaumat uusiksi kylpyhuoneessa. Voisinko jotenkin näppärästi pestä hiukset lavuaarissa? Onnistuisiko?
Kommentit (48)
No mikset jumalauta kokeile? Iniset täällä että onnistuisik en ole ikinä ennen kokeillut. No kokeile, ei siinä henki mene vaikkei onnistuisikaan! Onko ihmiset näin uusavuttomia.
Mun on pitänyt pestä tukkani joka aamu 13-vuotiaasta lähtien (rasvaletti). Se on onnistunut jopa lavuaarissa pelkän hanan alla. Sehän riippuu vaan siitä, miten taivut.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 16:11"]
Eikö olis helpompi pestä hiukset kylppärissä suihkun avulla?
[/quote]
Ei. Siinä kastuu lattia ja sitten sen joutuu kuivaamaan. Samoin kastuu omat jalat, mikä on ikävää jos samalla ei aio käydä muuten suihkussa ja on vaatteet päällä. Kätevämpää hoitaa lavuaarissa. Itse siis käyn suihkussa aina iltaisin, mutta hiukset pesen joka aamu.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 16:27"][quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 16:11"]
[/quote]
Ei. Siinä kastuu lattia ja sitten sen joutuu kuivaamaan. Samoin kastuu omat jalat, mikä on ikävää jos samalla ei aio käydä muuten suihkussa ja on vaatteet päällä. Kätevämpää hoitaa lavuaarissa. Itse siis käyn suihkussa aina iltaisin, mutta hiukset pesen joka aamu.
[/quote] Ihme juttu kun täytyy se elämä niin hankalaksi tehdä. Käyt illalla suihkussa etkä pese hiuksia ja aamulla peset hiukset lavuaarissa muttet käy muuten suihkussa? Eikö olisi paljon yksinkertaisempaa tehdä molemmat vaikka aamulla?
Tottakai voi pestä. Hana isolle ja kastelet hiukset huolella, pistät shampoon ja pää hanan alle ja huuhtele kunnolla. Ei ne hiukset missään viemärissä ainakaan minulla ikinä ui... Itse pesen esim töissä jos tuntuu että ei kerkeä suihkuun (48h vuorot ja mulla rasvoittuu hiukset n. vuorokaudessa eli pakko pestä ettei oo rasvaset).
Jos tuntuu että ei itseltä onnistu tuo pesu niin oisko ketään kuka vois avustaa? mies tms..?
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 16:31"]
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 16:27"][quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 16:11"]
[/quote]
[/quote] Ihme juttu kun täytyy se elämä niin hankalaksi tehdä. Käyt illalla suihkussa etkä pese hiuksia ja aamulla peset hiukset lavuaarissa muttet käy muuten suihkussa? Eikö olisi paljon yksinkertaisempaa tehdä molemmat vaikka aamulla?
[/quote]
Ei. Illalla en pese hiuksia, koska haluan muotoilla ne kosteina, ja jos illalla muotoilen, ei unien jälkeen ole muotoilusta mitään jäljellä. Kaipaan kuitenkin illalla suihkua talvella lämmitelläkseni ja kesällä viilennykseksi. Aamulla olen niin väsynyt ja viluinen etten halua mennä suihkuun. Ja minusta tosiaan ei ole mitenkään hankalaa tuo että pesen hiukset ja muun kropan eri aikaan.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 16:42"]Tottakai voi pestä. Hana isolle ja kastelet hiukset huolella, pistät shampoon ja pää hanan alle ja huuhtele kunnolla. Ei ne hiukset missään viemärissä ainakaan minulla ikinä ui... Itse pesen esim töissä jos tuntuu että ei kerkeä suihkuun (48h vuorot ja mulla rasvoittuu hiukset n. vuorokaudessa eli pakko pestä ettei oo rasvaset).
Jos tuntuu että ei itseltä onnistu tuo pesu niin oisko ketään kuka vois avustaa? mies tms..?
[/quote]
Miten pidät huolen ettei yksikään hius mene huuhtelun aikana viemäriin? Sitäpaitsi olet aika agentti jos hiuksia huuhdellessasi näet samalla altaan pohjalla olevan viemäriaukon kun väität ettei hiuksiasi viemäriin mene.
Jottei lattia kastuisi, pese ulkona. Kaadat kipolla vettä päähän vaikka bikinit päälle, ettei paita kastu. Näin lämpimällä ilmalla se onnistuu vaikka miten.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 16:10"]En ikinä pesisi hiuksia lavuaarissa juurikin tuo viemärijutun takia. Inhottaakin ajatus että hiukset menee viemäriin jonne kerääntyy kaikkea töhnää. Siellä sitten hierovat mönjässä.
Ja juu meillä kyllä pari kertaa vuodessa pestään ne putket mutta silti. Altaan alta kun ottaa muoviputken irti niin on täynnä limaista tummaa mössöä.
[/quote]
Käytätkö hajulukosta nimitystä "viemäri"? Miksi?
Käsisuihku avuksi, ja nostelet vaan hiuksia ettei osu viemäriin kauheesti. Munkin mielestä aika uusavutonta, mä olisin jo mennyt kokeilemaan enkä kysellyt täällä.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 17:08"][quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 16:10"]En ikinä pesisi hiuksia lavuaarissa juurikin tuo viemärijutun takia. Inhottaakin ajatus että hiukset menee viemäriin jonne kerääntyy kaikkea töhnää. Siellä sitten hierovat mönjässä.
Ja juu meillä kyllä pari kertaa vuodessa pestään ne putket mutta silti. Altaan alta kun ottaa muoviputken irti niin on täynnä limaista tummaa mössöä.
[/quote]
Käytätkö hajulukosta nimitystä "viemäri"? Miksi?
[/quote]
Hajulukko on osa viemäriä. Luuletko että altaiden alla on vain hajulukko johon vesi mystisesti katoaa?
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 16:46"][quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 16:42"]Tottakai voi pestä. Hana isolle ja kastelet hiukset huolella, pistät shampoon ja pää hanan alle ja huuhtele kunnolla. Ei ne hiukset missään viemärissä ainakaan minulla ikinä ui... Itse pesen esim töissä jos tuntuu että ei kerkeä suihkuun (48h vuorot ja mulla rasvoittuu hiukset n. vuorokaudessa eli pakko pestä ettei oo rasvaset).
[/quote]
Miten pidät huolen ettei yksikään hius mene huuhtelun aikana viemäriin? Sitäpaitsi olet aika agentti jos hiuksia huuhdellessasi näet samalla altaan pohjalla olevan viemäriaukon kun väität ettei hiuksiasi viemäriin mene.
[/quote]
No meinasin nyt sitä että ei mun ainakaan tarvitte hiuksiani viemäristä pesun jälkeen nostella. Siinä lavuaarin pohjalla on vähän vettä pesun aikana (nyt ei tarvi valittaa että hiukset lilluu likavedessä hyi) niin ennemmin ne siinä vedessä on sitten ku viemärissä.
Ja mä ainakin pidän latvoista kiinni kun pesen hiukset lavuaarissa... Toisella kädellä siis pesen shampoota pois jne ja toisella pidän latvoja :)
Mene uimahalliin suihkuun, jos on lähellä. Tai laita lavuaarin pohjalle keittiösiivilä tai jotain muuta estämään hiuksien valuminen sinne viemäriaukkoon.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 16:46"]
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 16:42"]Tottakai voi pestä. Hana isolle ja kastelet hiukset huolella, pistät shampoon ja pää hanan alle ja huuhtele kunnolla. Ei ne hiukset missään viemärissä ainakaan minulla ikinä ui... Itse pesen esim töissä jos tuntuu että ei kerkeä suihkuun (48h vuorot ja mulla rasvoittuu hiukset n. vuorokaudessa eli pakko pestä ettei oo rasvaset).
[/quote]
[/quote]
Ei tarvitsekaan pitää huolta. Kaikki eivät ehkä ole yhtä neuroottisia hiuksistaan ja pöpöistä kuin sinä.
Ohis, viemärin voi peittää esim. sideharsolla tai "teesihdillä" tmv. (joka päästää veden läpi),niin ei valu hiukset sinne.
Toisekseen hiusten peseminen onnistuu lavuaarissa ihan hyvin, myös pitkien. Itse käytän mahd. vähän shampoota, roikotan päätä altaan päällä ja käytän bideetä apuna. Jos ksäisuihkua ei ole, niin mies/kaveri voi kaataa vettä kuupalla tmv. hiuksille.
Pillupuhelin :D eikä! kuolen nauruun!! välittömästi tiesin mistä on kyse, mutta apua, repesin hervottomaan nauruun.. Kiitos
Mulla on paksut pitkät hiukset (noin puoleenväliin selkää), ja saan ne kyllä helposti pestyä lavuaarissa ilman että ne menee viemäriin. :D onhan siinä toinen käsi vapaana avittamassa. Ihme tumpeloita ootte jos saatte hiukset lillumaan viemärinputkissa asti, heh.
Mikähän on teidän käsitys oikeasti paksuista ja pitkistä hiuksista? Minulla sellaiset on eikä niitä tosiaankaan voi pestä lavuaarissa. Lavuaari on aina jonkin verran likainen ja kyllä ne hiukset sinne menee.
Eikö ap:llä ole muka sellaista muovista matalaa vatia tai vaikka sankoa? Sellaisessa minä pesisin hiukset ja olen pessytkin esim. mökkisaunassa. Paljon hygieenisempi kuin vessan lavuaari.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 16:10"]En ikinä pesisi hiuksia lavuaarissa juurikin tuo viemärijutun takia. Inhottaakin ajatus että hiukset menee viemäriin jonne kerääntyy kaikkea töhnää. Siellä sitten hierovat mönjässä.
[/quote]
Miten te pesette putket?
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 16:15"]Voisitko mennä jonkun kaverin luo suihkuun?
[/quote]
En ehdi enää ja lähellä ei asu ketään kaveria tai sukulaista. Vaohtoehdot ovat siis pestä jotenkin tai laittaa pipa päähän.