Olen tyhmä! Idiootti! Kesälomamatka pilalla!!
Olemme opiskelijaperhe. Mies opiskelee, minä opiskelen, meillä on kaksi pientä lasta. Molemmat käymme satunnaisesti töissä, mutta raha on siis todella tiukassa. Emme ole käyneet moneen vuoteen millään matkoilla, koska tähän ei ole ollut varaa.
Viime syksynä juttelin yhden kaverin kanssa, että olisi kiva päästä joskus lomalle, mutta ei ole varaa ennen valmistumista ja siihen menee vielä ainakin kaksi vuotta. Kaveri sitten sanoi, että jos vain pääsette lähtemään, niin voitaisiin käyttää hänen vanhempien Italian-loma-asuntoa. He ovat koko kesän purjehtimassa ja loma-asunto on tyhjillään. Olin aivan innoissani ja kaveri soittikin heti vanhemmilleen ja sopi asian. Vanhemmat olivat tyytyväisiä, että asunnolla on joku ja minä suorastaan kiljuin riemusta.
Saatiin haalittua talven aikana lentoliput kasaan, halpalentoyhtiöillä saatiin edestakaiset liput meille kaikille 490 eurolla. Tarkoitus oli olla kolme viikkoa heinäkuussa Italiassa, eläminenhän maksaa sen saman siellä kuin täällä, kun ei shoppailla tai muuta.
Nyt tuli kaverilta sähköposti, että asunnon vuokran voi maksaa tilille XXXXX ja kolmelta viikolta vuokra on 600€. Ei kiirettä maksaa.
EI MEILLÄ OLE MITÄÄN 600 EUROA!!! Sehän on kahden kuukauden opintotuki, enemmänkin! Saimme juuri ja juuri nuo lentoliput kasaan.
Syytän itseäni. Kuvittelin, että kaveri tajusi selittämättäkin, ettei meillä todellakaan ole varaa mihinkään ja siksi se sitä vanhempien asuntoa meille kauppasikin. Oma moka, kieriskelen itsesyytöksissä.
200 euroa viikosta on kohtuuhinta, sen myönnän, mutta meillä ei sitä ole. Lentolippuja ei voi perua. Emme siis voi lähteä, lentolippurahat menivät kankkulan kaivoon.
Kommentit (372)
Hah, kylläpäs ihmiset ovat auliita antamaan huijarille rahaa :)
Eikö teitä yhtään ihmetytä, että matkasta on sovittu jo viime syksynä ja nyt muka koko vuoden aikana hän ei ilmeisestikään ole puhunut asiasta mitään "ystävänsä" kanssa, kunnes nyt saa sähköpostia, jossa ilmoitetaan maksusta.
:)
Minä ainakin olisi jo monta kertaa jutellut oman ystäväni kanssa tuollaisessa tilanteessa. Olisin kertonut kaikenlaista suunnitelmistani noiksi kolmeksi lomaviikoksi. Varmasti olisi tullut selväksi kuinka kiitollinen olen siitä, etä pääsen ilmaiseksi asumaan hänen vanhempiensa loma-asuntoon. Todellakaan ei olisi jäänyt kuukausien ajaksi epäselväksi se, että minulla ei ilman tätä anteliaisuutta olisi ollut mahdollisuus matkaan. Kyllä siinä olisi oma ystäväni useammin kuin kerran ehtinyt huomauttaa, että aivan ilmaisesta asunnosta ei ole kyse.
Mutta ei ap. Hän ihan vaan hiljaisuudessa säästää rahaa lentolippuihin ja juuri sen jälkeen kun ne on maksettu, tuleekin ystävältä maksupyyntö.
No, eipä se mitään, jos hän pari kymppiä hyväuskoisilta saa. Mihinkään matkakassaan ne eivät kuitenkaan mene, siitä voitte olla varmoja.
Lentoliput voi aina peruuttaa ja aina saa jonkun verran rahaakin takaisin. Lentokenttäverot nimittäin palautetaan aina!
[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 21:55"][quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 21:46"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 18:37"]
200€ viikko loma-aikana ei kyllä saa Italiasta minkäänlaista majoitusta neljälle hengelle.
[/quote]
Kyllä tuolla 200eur/viikko hujakoilla saa esim. Sisiliasta valita useammastakin vaihtoehdosta (2 aikuista + lisävuoteet lapsille). Kokeile vaikka hakua Momondolla tms.
[/quote]
Löysin Momondolla tasan yhden vaihtoehdon heinäkuulle, telttapaikan Sisiliasta. Linkkaa toki oma löytösi.
[/quote]
Sepä se ja eikös ideana ollut löytää vielä paljon halvemmalla kuin 200 euroa, jotta ap:lla olisi varaa. Eipä taida onnistua. Mulla tulee ap:sta ihan kylmät väreet. Kauhea hyväksikäyttäjä. Ensin hyödyntää kaverinsa vanhempia, sitten maksattaa reissun kaverillaan ja lopulta kerjää täällä rahaa. Hyi helkkari.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 21:55"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 21:46"]
200€ viikko loma-aikana ei kyllä saa Italiasta minkäänlaista majoitusta neljälle hengelle.
[/quote]
Kyllä tuolla 200eur/viikko hujakoilla saa esim. Sisiliasta valita useammastakin vaihtoehdosta (2 aikuista + lisävuoteet lapsille). Kokeile vaikka hakua Momondolla tms.
[/quote]
Löysin Momondolla tasan yhden vaihtoehdon heinäkuulle, telttapaikan Sisiliasta. Linkkaa toki oma löytösi.
[/quote]
Jaa. Minäpä kyllä juuri äsken löysin Sisiliasta heinäkuun ensimmäiselle viikolle kahden makuuhuoneen huoneiston hieman alle 200 eur/viikko.
Mahtaa olla hulppea lukaali. 2 ja 3v lasten kanssa saa olla tarkkana etteivät riko tai sotke mitään.
Hyväksikäyttäjä-ap raahaa muksunsa vieraiden ihmisten kämppään, jota he tarjoavat hyvää hyvyyttään pilkkahintaan ja jonka heidän tyttärensä maksaa. Mitä sitten jos ap:n lapset hajottavat tuolla jotain? Mahtaa tulla taas tänne valittamaan ja pyytämään rahaa kun ei ole varaa korvata.
Voi luoja mitä kateellisuutta tältä palstalta löytyy... Kestäkää se, että maailmasta löytyy vielä hyvyyttä, VALITETTAVASTI!!! Toivottavasti kukaan neropatti ei ole lähettänyt sulle mitään ikäviä viestejä, ap :/ Mitä miehesi muuten sanoi kun kerroit näistä lahjoituksista?
Olen onnellinen teidän puolestanne, onneksi saitte apua ihanilta ihmisiltä. Hyvää matkaa teille!
[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 21:24"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 20:34"]
Laita tilinumerosi jollain tapaa meille muille ja kaikki avuliaat siirtää teille vaikka euron tai pari? :)
[/quote]
Hei!
Olen saanut kolmelta ihanalta ihmiseltä sähköpostia, olen todella kiitollinen taloudellisesta tuesta tässä itse aiheuttamassani sotkussa. Olen kuitenkin kiitollinen edelleen, jos joku ystävällinen haluaa edelleen lahjoittaa muutaman euron tähän tarkoitukseen. Minulle on tullut niin hyvä mieli tuntemattomien ihmisten hyväsydämisyydestä, etten voi tätä todeksi uskoa. Laitan todellakin hyvän kiertämään. Jos en nyt siihen pysty taloudellisesti, pystyn tekemään paljon muuta hyvää ilman rahaa.
Minulle voi laittaa sähköpostia osoitteeseen opiskelija.perhe@gmail.com
ap
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 22:19"]Hyväksikäyttäjä-ap raahaa muksunsa vieraiden ihmisten kämppään, jota he tarjoavat hyvää hyvyyttään pilkkahintaan ja jonka heidän tyttärensä maksaa. Mitä sitten jos ap:n lapset hajottavat tuolla jotain? Mahtaa tulla taas tänne valittamaan ja pyytämään rahaa kun ei ole varaa korvata.
[/quote]
Tuo on muuten hyvä pointti. Vaikka omat lapseni ovat rauhallisia, hajosi meiltä viime lomamatkalla lasipöytä, kun esikoinen nojasi siihen koko painollaan. Korvasimme tietenkin pöydän, mutta mietin että mitä ap tällaisessa tilanteessa olisi tehnyt..
[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 22:10"]
Sepä se ja eikös ideana ollut löytää vielä paljon halvemmalla kuin 200 euroa, jotta ap:lla olisi varaa.
[/quote]
Ei, vaan tarkoitus oli osoittaa, ettei tuo 200 eur/viikko ollut mikään "superspecial uskomatonta mutta totta"-hinta (vaikka toki edullinen hinta onkin, kuten itsekin aiemmin kirjoitin). Riippuu täysin sijainnista ja kohteen tasosta, että onko tuo hinta todella halpa vai pelkästään kohtuullinen.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 22:12"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 21:55"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 21:46"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Jaa. Minäpä kyllä juuri äsken löysin Sisiliasta heinäkuun ensimmäiselle viikolle kahden makuuhuoneen huoneiston hieman alle 200 eur/viikko.
[/quote]
Laitatko sen linkin; minä lähden kanssa persaukisena Sisiliaan!
Kannattaa tsekata, vaatiiko tämä rahankeräysluvan... Ihan vaan vinkkinä...
[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 22:24"]
Laitatko sen linkin; minä lähden kanssa persaukisena Sisiliaan!
[/quote]
En laita, kyllä sinunkin pitäisi se sieltä löytää ihan itse jos osaat hakea. Jos olet lähdössä matkaan yksin, niin löytyy muuten vieläkin halvempia majoituksia ihan oikeassa huoneessa, telttaa ei tarvita vaikka sellaisia onnistuit Momondosta tulokseksi saamaankin.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 22:25"]
Kannattaa tsekata, vaatiiko tämä rahankeräysluvan... Ihan vaan vinkkinä...
[/quote]
Ap ei kylläkään ole keräämässä rahaa, vaan on antanut vain sähköpostiosoitteensa.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 21:24"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 20:34"]
Laita tilinumerosi jollain tapaa meille muille ja kaikki avuliaat siirtää teille vaikka euron tai pari? :)
[/quote]
Hei!
Olen saanut kolmelta ihanalta ihmiseltä sähköpostia, olen todella kiitollinen taloudellisesta tuesta tässä itse aiheuttamassani sotkussa. Olen kuitenkin kiitollinen edelleen, jos joku ystävällinen haluaa edelleen lahjoittaa muutaman euron tähän tarkoitukseen. Minulle on tullut niin hyvä mieli tuntemattomien ihmisten hyväsydämisyydestä, etten voi tätä todeksi uskoa. Laitan todellakin hyvän kiertämään. Jos en nyt siihen pysty taloudellisesti, pystyn tekemään paljon muuta hyvää ilman rahaa.
Minulle voi laittaa sähköpostia osoitteeseen opiskelija.perhe@gmail.com
ap
[/quote]
Rahan keräämiseen tarvitaan poliisilta keräyslupa!
Siis minkä takia nyt täällä keräät vielä ihmisiltä rahaa kun sait jo vuokran sovittua ystäväsi kanssa? Ja mistä te lahjoittajat tiedätte onko tuo opiskelija.perhe-osoite alkuperäisen apn laittama vai vain jonkun keskustelua seuranneen tekaisema? Hohhoh.
Antakaa nuo pennoset oikeasti apua tarvitseville vaikka kirkon kolehtiin, spr:lle tai vastaaville, ei hieman yksinkertaisille lomamatkaajille.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 22:25"]Kannattaa tsekata, vaatiiko tämä rahankeräysluvan... Ihan vaan vinkkinä...
[/quote]
Ap ei ole kerjännyt keneltäkään rahaa, useampi ihminen pyysi hänen s-postiosoitettaan ja ap antoi sen. Vaikka olisikin kiellettyä, niin "vahinko" on jo tapahtunut. Ap on jo saanut lahjoituksia. Tänne vaan mukavia viestejä: opiskelija.perhe@gmail.com
Menkää kateelliset vaikka lottoamaan!
Kyllä, auttaminen on sallittua, ei ap ole keneltäkään rahaa pyytänyt! Jotkut vaan haluaa auttaa:) sitä paitsi hän itse ottaa myös ison riskin, koska kuka tahansa meistä lahjoittajista voisi julkaista vaikka hänen koko nimensä täällä!
Voi ei, vielä lisää vettä tähän aloittajan provomyllyyn....
Kerjääminen on muuten kielletty.
Kaikkeen ihmiset uskovatkin, varsinainen satu, oikea satujen satu ja jengi menee lankaan..