Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen tyhmä! Idiootti! Kesälomamatka pilalla!!

Vierailija
04.06.2014 |

Olemme opiskelijaperhe. Mies opiskelee, minä opiskelen, meillä on kaksi pientä lasta. Molemmat käymme satunnaisesti töissä, mutta raha on siis todella tiukassa. Emme ole käyneet moneen vuoteen millään matkoilla, koska tähän ei ole ollut varaa.

Viime syksynä juttelin yhden kaverin kanssa, että olisi kiva päästä joskus lomalle, mutta ei ole varaa ennen valmistumista ja siihen menee vielä ainakin kaksi vuotta. Kaveri sitten sanoi, että jos vain pääsette lähtemään, niin voitaisiin käyttää hänen vanhempien Italian-loma-asuntoa. He ovat koko kesän purjehtimassa ja loma-asunto on tyhjillään. Olin aivan innoissani ja kaveri soittikin heti vanhemmilleen ja sopi asian. Vanhemmat olivat tyytyväisiä, että asunnolla on joku ja minä suorastaan kiljuin riemusta. 

Saatiin haalittua talven aikana lentoliput kasaan, halpalentoyhtiöillä saatiin edestakaiset liput meille kaikille 490 eurolla. Tarkoitus oli olla kolme viikkoa heinäkuussa Italiassa, eläminenhän maksaa sen saman siellä kuin täällä, kun ei shoppailla tai muuta.

Nyt tuli kaverilta sähköposti, että asunnon vuokran voi maksaa tilille XXXXX ja kolmelta viikolta vuokra on 600€. Ei kiirettä maksaa.

EI MEILLÄ OLE MITÄÄN 600 EUROA!!! Sehän on kahden kuukauden opintotuki, enemmänkin! Saimme juuri ja juuri nuo lentoliput kasaan.

Syytän itseäni. Kuvittelin, että kaveri tajusi selittämättäkin, ettei meillä todellakaan ole varaa mihinkään ja siksi se sitä vanhempien asuntoa meille kauppasikin. Oma moka, kieriskelen itsesyytöksissä.

200 euroa viikosta on kohtuuhinta, sen myönnän, mutta meillä ei sitä ole. Lentolippuja ei voi perua. Emme siis voi lähteä, lentolippurahat menivät kankkulan kaivoon.

Kommentit (372)

Vierailija
341/372 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko provo ?  ap:n tunnistaa niin selvästi viestistä...jos siis se kaveri lukee tätä palstaa

Vierailija
342/372 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 12:30"]

Tuo 200€/vko on todellakin kohtuullinen hinta, jos vertaa siihen, että he normaalisti vuokraavat taloaan ja saavat siitä 1300€/vko! Jonka he siis olisivat voineet tehdä, mutta hyvää hyvyyttään antoivat talonsa teidän käyttöön vastikkeen hinnalla. 

[/quote]

Aloituksen perusteella ("He ovat koko kesän purjehtimassa ja loma-asunto on tyhjillään") ei kyllä yhtään kuulostanut siltä, että heillä oli aikomus vuokrata sitä kenellekään. Ap ei edes ollut menossa sinne koko kesäksi vaan kolmeksi viikoksi. Jos ystävän vanhemmat normaalisti vuokraisivat asuntoaan poissa ollessaan, niin silloin olisi heti alkuun pitänyt käydä keskustelu niistä viikoista, kun asunnolla ei ole muita vuokralaisia.

Ainakin siis aloituksen perusteella mielikuva oli, että talolle sopii tulla milloin vaan, koska itse ei olla paikalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/372 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille niille, jotka sanovat, että TOTTA KAI täytyy maksaa vuokraa, ei voi koskaan olettaa saavansa loma-asuntoa ilmaiseksi käyttöön - ap:n olisi totta kai ollut järkevintä tarjota/kysyä vuokrasta jo heti kun asia tuli puheeksi, mutta ettekö te sitten ole koskaan tehneet mitään isoja palveluksia ystävillenne? Minä olen tehnyt paljonkin sellaisia, jotka olisivat "normaalisti" maksaneet. Jopa rahallisesti hyvin arvokkaitakin palveluksia. Ja minulla on hyviä ystäviä, jotka tekisivät saman minulle.

Tunnen myös ihmisiä, jotka todellakin ovat antaneet ystävilleen loma-asuntonsa ilmaiseksi käyttöön. Ei tosin Italiasta, mutta esim. Espanjasta ja Lapista. Joten ei ole mitenkään ennenkuulumatonta.

En osaa edes laskea varsinaisesti kuluksi sitä, että omasta loma-asunnosta jäisi potentiaaliset vuokrat saamatta, jos sen antaisi palveluksena ystävälle käyttöön pariksi viikoksi.

Vierailija
344/372 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä siitä, vaikka lahjoittaisikin huijattuna ap:lle rahaa, vaikka ap:n tarina ei olisi totta? Se on kuitenkin vain rahaa. Jos rahat menisivätkin jollekin huijarille, hän tulisi saamaan kyllä tekojensa mukaan, koska paha saa palkkansa. Ymmärrän ihmisiä, jotka ovat ottaneet riskin ja lahjoittaneet. Itsekin olisin halunnut lahjoittaa, harmi että se ei ole enää mahdollista :/ Ap, tsemppiä ja kaikkea hyvää!

Vierailija
345/372 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kiirettä maksaa? Maksa 2016 :)

Vierailija
346/372 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 02:19"]

ei kiirettä maksaa? Maksa 2016 :)

[/quote]

Ei vaan eka erän nyt heti. Saihan ap just täältä heruteltua "avustusta".

Vierailija
347/372 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 22:43"]

[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 22:25"]Kannattaa tsekata, vaatiiko tämä rahankeräysluvan... Ihan vaan vinkkinä...

[/quote]

Ap ei ole kerjännyt keneltäkään rahaa, useampi ihminen pyysi hänen s-postiosoitettaan ja ap antoi sen. Vaikka olisikin kiellettyä, niin "vahinko" on jo tapahtunut. Ap on jo saanut lahjoituksia. Tänne vaan mukavia viestejä: opiskelija.perhe@gmail.com

Menkää kateelliset vaikka lottoamaan!

[/quote]

Kirjoitin kyseiseen meiliin viestiä, katsotaan mitä saan vastaukseksi. :3

Vierailija
348/372 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 01:39"]

[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 22:43"]

[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 22:25"]Kannattaa tsekata, vaatiiko tämä rahankeräysluvan... Ihan vaan vinkkinä...

[/quote]

Ap ei ole kerjännyt keneltäkään rahaa, useampi ihminen pyysi hänen s-postiosoitettaan ja ap antoi sen. Vaikka olisikin kiellettyä, niin "vahinko" on jo tapahtunut. Ap on jo saanut lahjoituksia. Tänne vaan mukavia viestejä: opiskelija.perhe@gmail.com

Menkää kateelliset vaikka lottoamaan!

[/quote]

Kirjoitin kyseiseen meiliin viestiä, katsotaan mitä saan vastaukseksi. :3

[/quote]

Muistelisin, että Ap kirjoitti aikaa sitten poistaneensa ko. sähköpostiosoitteen.

Vierailija
349/372 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, minä asun myös Helsingissä ja en ole opiskelija koska ei ole varaa opiskella, en siis uskalla lopettaa täyspäiväistä työtä. Tästä johtuen, minulla on mukavasti varaa kaikkeen ja olen tänäkin kesänä lähdössä toiselle puolelle palloa pariksi viikoksi ilman että minun on tarvinnut nipistellä mistään.

Olisin niin mielelläni tavannut AP:n perheineen tai ilman keskustassa (niin kuin täällä jo joku kertoi) ja lahjoittanut pari kymppiä! Harmi kun kyynikoiden ja skeptikoiden sekä AP:n saamista viesteistä päätellen mielisairaiden hullujen piti eksyä tähän ketjuun! :(

Lahjoitan kuukausittain (todella pieniä summia suoraveloituksena) Amnestylle, Helsinki Missiolle, WWF:lle sekä teen pieniä lahjoituksia aina kun satun kulkemaan keräyspisteiden ohi (enkä tarkoita bulgarian kerjäläisiä). En näe yhtään erilaisena lahjoittaa AP:lle tässä tilanteessa, kyseessä on perhe joka on mennyt laittamaan puolen vuoden uurastuksen tuloksen lentolippuihin joista meinasi tulla likimain turhia- mielellään olisin avittanut kympillä tai parilla jotta AP:n unelmalomasta tulisi totta.

Ihanaa reissua AP sinne Italiaan jos täällä vielä lukemassa käyt, itse olen ollut avopuolisoni kanssa Napolin ja Rooman suunnilla, mahtava maa (syöminen ja juominen, peruseläminen yleisesti todella halpaa)!

Vierailija
350/372 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffipaketti vaan lahjaksi.

Vierailija
351/372 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 10:01"]

Sovi maksamisesta erissä, joku osa ennen lomaa ja loput loman jälkeen. Kai teillä nyt sen verran on rahaa vai miten ajattelitte tulla toimeen siellä Italiassa?

[/quote]sanoihan han jo laskeneensa elamiset....

Vierailija
352/372 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 00:04"]

Ap, aplodit!

Näppärällä fiktiolla fyrkkaa, ja nopeasti. Ihailen tosissani.

Nimim. Tekstiammattilainen

[/quote]Aina ei kannata olla noin kyyninen koska et todellakaan voi koskaan varmuudella tietaa j os ap todellakin puhui totta. Kaikki tassa maailmasssa eivat yrita huijata toisia.....

Vierailija
353/372 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

otatte opintolainaa ettekä kerro vanhemmillenne

Vierailija
354/372 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

otatte opintolainaa ettekä kerro vanhemmillenne

Vierailija
355/372 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattan lainaamista. Kyllä tekin lomaa tarvitsette, kerran täällä vain eletään ja lapsillekin tuollainen reissu on mahtava muisto ja kokemus.

Vierailija
356/372 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 14:39"]

[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 14:05"]

Mä voin lainata sulle ne rahat ap, pitkällä maksuajalla ilman korkoa. Muistan itse mitä oli olla opiskelija-äiti.

[/quote]

Kiitos tarjouksesta, mutta sain jo hoidettua kaverin kanssa maksujärjestelyn. 

En enää mielestäni löytänyt vastaamattomia kysymyksiä muita kuin seuraavat: Miksemme vuokraa omaa asuntoamme matkan ajaksi? Siksi, että asumme HOASin asunnossa, eikä niitä saa vuokrata eteenpäin. Miksemme olisi olleet vain kaksi viikkoa kolmen sijasta? Siksi, ettemme tienneet vuokrasta mitään. Ostimme lentoliput, joita ei voi enää muuttaa rahaksi tai muuttaa. Jos olisimme tämän vuokra-asian tienneet, emme olisi alunperinkään lähteneet mihinkään. Miksei otettu opintolainaa? Siksi, ettei sitä ole enää nostettavissa.

ap

[/quote]

Kyllä saa HOASin asuntoon ottaa kesällä alivuokralaisen! Jos asuntonne on pääkaupunkiseudulla (kuten HOASista voi päätellä), voit ihan hyvin kysellä myös sukulaisilta ja ystäviltä maaseudulla, josko tarvitsevat edullista kesälomamajoitusta pääkaupungissa. Muista vain mainita hinta etukäteen (esim. 25e/yö on aika paljon halvempi kuin hotelli, mutta teille nähtävästi suuri raha).

Vierailija
357/372 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap oli ihan selvä kusettaja, sen verran juttu muuttui matkan varrella:

"emme halua ottaa opintolainaa" -> "ei ole enää nostettavissa opintolainaa"

"en kehtaa enkä voi lainata vanhemmilta" -> "lainaan kaverilta"

"asun hoassilla, en voi vuokrata kämppää siksi ajaksi" vaikka todellakin voi, jopa hoassin sivuilla on tästä tietoa.

Onnea vaan niille, jotka vielä antoi rahaa tälle.

Vierailija
358/372 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 00:49"]

Voi helvetti mitä idiootteja mennyt laittamaan ap:n sähköpostiin kuvottavia, oksettavan säälittäviä viestejä!!! Miten voi olla noin ällöttävän kateellisia ja mielisairaita ihmisiä?!! Kehottaisin heitä lämpimästi HANKKIMAAN ELÄMÄN. Hävettää että Suomessa on tuollaisia ihmisiä, pitäis piestä henkihieveriin, tai ennemminkin viedä lukkojen taakse.

On se niin vaikea olla onnellinen ap:n puolesta. Pitää olla ällöttävän ahne ja mielisairas ja suhtautua toisten onneen noin järjettömästi. Maailma on pilalla teidänkaltaistenne ansiosta.

[/quote]

Todennäköisesti jotain tavallisia suomalaisia perheenäitejä, joiden vastaukset tälläkin palstalla on hyvin usein varsin ikäviä ja epäempaattisia. Valitettavasti sellaisten joukossa me elämme.

Vierailija
359/372 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 05:48"]

[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 00:04"]

Ap, aplodit!

Näppärällä fiktiolla fyrkkaa, ja nopeasti. Ihailen tosissani.

Nimim. Tekstiammattilainen

[/quote]Aina ei kannata olla noin kyyninen koska et todellakaan voi koskaan varmuudella tietaa j os ap todellakin puhui totta. Kaikki tassa maailmasssa eivat yrita huijata toisia.....

[/quote]

Olen AINA kyyninen ennen kuin käytän rahojani. Suosittelen. Se tapa talon pitää, kuten vanha kansa sanoo. (Myös tässä ketjussa paljon esillä olleen talon Italiassa.)

Vierailija
360/372 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

uups!