Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerro asia/asioita, joita et ymmärrä! Perustele myös

Vierailija
02.06.2014 |

Minä en ymmärrä että kun suomessa on kuumin aika, niin lähdetään lomailemaan jonnekin kuumaan kohteeseen. En ole ikinä tätä tajunnut. Suomessa on piiiitkä ja pimeä aikakin, miksei matkusteta tuolloin?

Lapin matkailu on toinen, jota en tajua. Miksi ihmiset lähtevät sankoin joukoin etelästä istumaan ensin kymmeneksi tunniksi autoon ja sitten mäkäräisten syötäväksi jonnekin jänkhälle kun sitä samaa voi harrastaa täällä kotometsissäkin :D. Juu, en ole koskaan käynyt lapissa, enkä mene, jollei joku välttämättä kustanna mulle matkaa, majoitusta ja kulutusta siellä.

Kommentit (182)

Vierailija
121/182 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetovoima. En voi käsittää miten kappaleiden massat aiheuttavat voiman niiden välille.

Vierailija
122/182 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rip In Peace - Revi rauhassa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/182 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten muuttaminen viikon tai kahden välein vanhemmalta toiselle on mielestäni täysin edesvastuutonta. Lasten pitäisi pysyä paikoillaan turvallisesti omassa kodissaan ja vanhempien pitäisi muuttaa, jos ero tuntuu täysin välttämättömältä.

Tutkimukset, joissa kehutaan jatkuvaa muuttamista ovat mielestäni lapsellisia. Kirjoittajina ovat takuuvarmasti eronneet vanhemmat.

Vierailija
124/182 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 20:39"]

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 20:35"][quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 20:26"]

Olen miettinyt mitä Rip in peace tarkoittaa. Englantia kun ei ole kas tullu luettua tai opeteltua.

[/quote]

Psst, kerron sulle salaisuuden: se on R.I.P. Rest In Peace, eli lepää rauhassa :)

[/quote]

Tässä taidettiin nyt tarkoittaa sitä, kun jotkut kirjoittavat rip in peace = rest in peace in peace?

[/quote]

En tiedä mitä haettiin takaa. Kunhan korjasin virheen oikeaksi. Nyt asia ei ole enää epäselvä ja outo :)

Vierailija
125/182 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fenomenologia.

Vierailija
126/182 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas en ymmärrä miksi pitäisi ajaa nopeusrajoitusten mukaan jos voi ajaa nopeempaa.. Ihme holhousta, mun mielestä saa ajaa niin lujaa ku haluaa,ei kaikkeen tarvita sääntöjä. Ja naurettavuuden huippu että poliisien resursseja käytetään tällasen järjettömän säännön kyttäämiseen!

Vierailija
127/182 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas en ymmärrä miksi pitäisi ajaa nopeusrajoitusten mukaan jos voi ajaa nopeempaa.. Ihme holhousta, mun mielestä saa ajaa niin lujaa ku haluaa,ei kaikkeen tarvita sääntöjä. Ja naurettavuuden huippu että poliisien resursseja käytetään tällasen järjettömän säännön kyttäämiseen!

Vierailija
128/182 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 20:04"]

Lapin matkailu on toinen, jota en tajua. Miksi ihmiset lähtevät sankoin joukoin etelästä istumaan ensin kymmeneksi tunniksi autoon ja sitten mäkäräisten syötäväksi jonnekin jänkhälle kun sitä samaa voi harrastaa täällä kotometsissäkin :D. Juu, en ole koskaan käynyt lapissa, enkä mene, jollei joku välttämättä kustanna mulle matkaa, majoitusta ja kulutusta siellä.

[/quote]

Lapin luonto on ihan omanlaisensa. Ihan sama on kysyä, mitä hyötyä on istua lentokoneessa 10 tuntia matkalla jonnekin kaukomaahan. 

Vierailija
129/182 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 20:28"]

En ymmärrä, miksi ihmiset ajavat ylinopeutta vaikka on nopeusrajoitukset. En kertakaikkiaan käsitä.

Eikö osata tulkita liikennemerkkejä, eikö välitetä säännöistä vai mitä???

Miksi?

[/quote]

Juurikin tätä mietin kun taas kolmena päivänä jouduin ratin taakse.

Miten se voi nyppiä niin paljon ajaa rajoitusten mukaan? Oikeasti, miten voi käydä niin paljon itsetunnon päälle? En ymmärrä.

Vierailija
130/182 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä en voi tajuta, miksi paha ei saa palkkaansa. Miksi lähipiirissä vaikuttava mies kylvää tuhoa ja pahaa mieltä ympärilleen, eniten kärsivät miehen omat lapset, mutta tyyppi silti on omassa elinpiirissään pidetty ja menestyvä. Mies valehtelee ja huijaa minkä ehtii, kohtelee lapsiaan huonosti, osan lapsistaan on tyystin unohtanut, ja silti hän nauttii jotakin ihme glooriaa.... Ei ymmärrä, ei.

Vierailija
131/182 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 20:50"]

Fenomenologia.

[/quote]

Perustelu piti olla!!! Saa laittaa useammassakin osassa.

Vierailija
132/182 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miten joku voi vielä 2000-luvullakin kuvitella kommunismin toimivan. Jopa Vasemmistoliitolla on joitakin ihan järkeviä tai ainakin jollain tasolla toimivia ajatuksia mutta Suomen Kommunistinen Puolue...ei helkkari

Vierailija
133/182 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä lapissa on kesäisin ihanan vilpoisa, ja kun menee jäämerelle asti ei ole ötököitäkään.

Mä en tajua miksi ne helteen kehujat ja talven vihaajat ei muuta sinne lämpimään, miksi niiden pitää täällä valittaa. Jättäisivät tämän pimeän ja kylmän maan meille jotka tykätään sateisista syysaamuista ja kylmästä talvesta.

Vierailija
134/182 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 20:53"][quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 20:04"]

[/quote]

Lapin luonto on ihan omanlaisensa. Ihan sama on kysyä, mitä hyötyä on istua lentokoneessa 10 tuntia matkalla jonnekin kaukomaahan. 

[/quote]

No siellä kaukomailla on uusi ja erilainen kulttuuri, ilmasto, nähtävyydet, kieli, ihmiset, tuotteet jne. Lappi on kuitenkin suomea ja ihan samanlaista siellä on kuin eteläsuomessakin, muutamaa isompaa kukkulaa ja joskus korkeampia lumikinoksia lukuunottamatta...

Vierailija
135/182 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

19 jatkaa kun perustelu jäi laihaksi. Siis kommunistit kuvittelevat ihmisten olevan jotain koneen osia tai muurahaisia, jotka elävät yhteiskunnassa täysin tahdottomina heittopusseina, joilla ei ole omia unelmia ja tavoitteita. Kaikkia ihmisiä ei voi pakottaa samaan muottiin, eikä keinotekoinen talous, jossa kaikille pakotetaan sama palkka valitettavasti voi toimia.

Vierailija
136/182 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksi koulutetut, työssäkäyvät ihmiset uskovat enkeleihin ja sitten vielä jättävät työnsä ja ryhtyvät enkelikouluttajiksi/hoitajiksi.

Tai siis ymmärränhän minä sen, että enkeleihin uskominen auttaa monia ihmisiä ja tuo turvan tunnetta ja helpotusta heidän elämäänsä, ja siinä ei ole mitään pahaa tai väärää. En vain ymmärrä sitä, miten jotkut oikeasti uskovat sellaiseen (tai muuhunkaan yliluonnolliseen). Enkelikokemukset ovat ihmismielen tuotetta.

Vierailija
137/182 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 20:58"]

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 20:53"][quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 20:04"]

[/quote]

[/quote]

No siellä kaukomailla on uusi ja erilainen kulttuuri, ilmasto, nähtävyydet, kieli, ihmiset, tuotteet jne. Lappi on kuitenkin suomea ja ihan samanlaista siellä on kuin eteläsuomessakin, muutamaa isompaa kukkulaa ja joskus korkeampia lumikinoksia lukuunottamatta...

[/quote] Ei ole Lapissa todellakaan samanlaista kuin Etelä-Suomessa. Kulttuurikin on erilaista. Kulttuurieroja voi bongailla muutenkin ympäri Suomea matkustellessa. Ja Lapissa pääsee kuulemaan saamea, jota etelässä taas ei yleensä kuule.

Jos ei keksi luonnossa muuta eroa kuin isommat kukkulat ja lumikinokset, on kyllä tainnut vierailla Lapissa silmät kiinni. Mä kävin ensimmäisen kerran Lapissa, kun ajoin moottoripyöräkortin ja teki heti mieli lähteä kauas, ja kyllä se Lappi teki niin suuren vaikutuksen, että sen jälkeen on aina ollut kaipuu takaisin.

Vierailija
138/182 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä sanontoja a.) jos ei ole hyvää sanottavaa, on parempi olla hiljaa b.) kel onni on, se onnen kätkeköön.
a.) Siis mitä helvettiä, epäkohtiin ei saisi puuttua ja kaikenlainen paska kohtelu pitäisi vain ottaa nöyränä vastaan? Tiedän, että sanonnalla viitataan lähinnä siihen, ettei ihmisistä ole sopivaa puhua paskaa seläntakana mutta oikeasti...tunnen pari perhettä, jossa lapset on kasvatettu tämän sanonnan ikeessä, ja kaikki lapset ovat täysin muiden ihmisten hyväksikäyttämiä, kun eivät osaa pitää puoliaan. Miksi joku haluaa kasvattaa lapsen, joka ei saa sanoa omaa mielipidettään?

b.) Miksi onnesta pitäisi olla jotenkin pahoillaan? Säilyykö se pidempään, jos teeskentelee, että elämä on paskaa? Minusta onnesta pitäisi nauttia: kaikkien kohdalle tulee kuitenkin menetyksiä ja surua jossain vaiheessa, joten silloin kun kaikki on hyvin pitäisi osata myöntää että hei, mun elämässä on kaikki hyvin ja olen ollut tosi onnekas. Vai tuleeko joku onneton paremmalle mielelle siitä, että muutkin ovat onnettomia? Tuskin, eivätköhän ihmiset toivo toisilleen hyvää kuitenkin...iloitkaa onnestanne!

Vierailija
139/182 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 20:04"]

Minä en ymmärrä että kun suomessa on kuumin aika, niin lähdetään lomailemaan jonnekin kuumaan kohteeseen. En ole ikinä tätä tajunnut. Suomessa on piiiitkä ja pimeä aikakin, miksei matkusteta tuolloin?

[/quote] Koska lasten päiväkoti ja koulu ovat kiinni kesällä, eikä siis voi pitää sitä lomaa talvella, eikä vastaavasti koulusta voi ottaa lasta kuukaudeksi pois kesken talvea mennäkseen paremman sään perässä Aasiaan. Ja vaikka ei olisi lapsiakaan niin monessä firmassa heinäkuu on se jolloin paikka on kiinni ja kaikkien on pidettävä lomansa. Jos valita saisin niin tietenkin olisin kesällä Suomessa ja pitäisin lomat muina aikoina.

Oma juttuni jota en vain ymmärrä: että ihmiset istuvat vessassa lukemassa. Miksi ihmeessä? Kaikilla on mukavampia paikkoja kodissaan, mitä lukemiseen tulee. Vaikka sänky tai sohva.

Olen yrittänyt kyselläkin tätä ihmisiltä mutten saa vastausta jonka ymmärtäisin. Ai ei tule heti kakka, pitää olla lukemista sitä odotellessa?? Mikä laki pakottaa tekemään kakan ensimmäiseksi aamulla, vaikka ei olisi kakkahätä? Eikö voi edetä normaalisti päivänsä kanssa ja tehdä sen kakan sitten kun se on tullakseen, 10 sekunnissa?

Vierailija
140/182 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nemissä oli kerran pohdinnat näistä kesä- ja talvilomista. Yhdyn Nemin ihmettelyyn: Miksi kesällä on kamalan pitkät lomat, kun ihmiset ovat virkeimmillään ja työtehoa olisi enemmän, kuin talvella. Ja miksi talvella kaamoksessa ei voisi olla pitkiä lomia, jolloin voisi levätä ja nukkua tai mahdollisesti silloin lähteä ulkomaille aurinkoa palvomaan/keräämään voimia luonnosta.

Taas on menty pers edellä puuhun, sanon ma. Varsinkin kun talvella ei edes saa pitää kesälomaa, koska joku typerä laki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän neljä