Kerro asia/asioita, joita et ymmärrä! Perustele myös
Minä en ymmärrä että kun suomessa on kuumin aika, niin lähdetään lomailemaan jonnekin kuumaan kohteeseen. En ole ikinä tätä tajunnut. Suomessa on piiiitkä ja pimeä aikakin, miksei matkusteta tuolloin?
Lapin matkailu on toinen, jota en tajua. Miksi ihmiset lähtevät sankoin joukoin etelästä istumaan ensin kymmeneksi tunniksi autoon ja sitten mäkäräisten syötäväksi jonnekin jänkhälle kun sitä samaa voi harrastaa täällä kotometsissäkin :D. Juu, en ole koskaan käynyt lapissa, enkä mene, jollei joku välttämättä kustanna mulle matkaa, majoitusta ja kulutusta siellä.
Kommentit (182)
Mä en myöskään ymmärrä vessassa lukemista.
Enkä ymmärrä ruokakohuja. Esimerkiksi natriumglutamaatti, yhtäkkiä siitä tuli niin vaarallista. Vaarallisuus ei perustu mihinkään luotettaviin tutkimuksiin vaan mutuun. Jos se olisi niin vaarallista niin, miljoonat aasialaiset kuolisivat siihen ihan ennen aikojaan. Suola, jonka käyttö lisääntyy kun aromivahvennetta ei käytetä, sen sijaa todistetusti nostaa verenpainetta, eli aiheuttaa terveyshaittaa.
Nyt vältetään nitraattia perusteella niistä ehkä saataisi olla haittaa, sitä ei tosin ole kokeissa, todettu mutta vaarallista silti. Ruokamyrkytykset, joita nitraatin käyttö ehkäisee, sen sijaan on todettu aiheuttavan terveysongelmia.
En ymmärrä miksi ruokaa syödessä haarukkaa kuuluu pitää vasemmassa ja veistä oikeassa kädessä?
Varsinkin kun enemmistö väestä on oikeakätistä...
[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 20:26"]Olen miettinyt mitä Rip in peace tarkoittaa. Englantia kun ei ole kas tullu luettua tai opeteltua.
hehehee...
[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 20:43"]Vetovoima. En voi käsittää miten kappaleiden massat aiheuttavat voiman niiden välille.
[/quote]puöritä ämpäriä kädessä joka täynnä vettä niin ymmärrät, Se liike sen tekee.
[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 22:22"]
En ymmärrä miksi ruokaa syödessä haarukkaa kuuluu pitää vasemmassa ja veistä oikeassa kädessä?
[/quote]
Eikös se lihan leikkaaminen ole helpompaa vahvemmalla kädellä?
[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 22:24"]
[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 20:43"]Vetovoima. En voi käsittää miten kappaleiden massat aiheuttavat voiman niiden välille.
[/quote]puöritä ämpäriä kädessä joka täynnä vettä niin ymmärrät, Se liike sen tekee.
[/quote]
ehh.. Kyse on gravitaatiovoimasta, eli maa vetää 50 kiloista ihmistä puoleensa noin 500 Newtonin voimalla. Käsittämätöntä.
Minä en ymmärrä, miten perusterve ihminen on (tai ilmoittaa olevansa) päiväkaupalla kuumeisena kotona monta kertaa vuodessa.
Minä en ymmärrä, miten perusterve ihminen on (tai ilmoittaa olevansa) päiväkaupalla kuumeisena kotona monta kertaa vuodessa.
En ymmärrä, miksi kaikki tärkeät paikat sulkevat ovensa heinäkuun ajaksi. Joo, mäkin otan lomaa tästä mielisairaudesta siksi ajaksi, kiva kun ei viiteen viikkoon ole aikaa hoitajalle...
[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 01:38"]
En ymmärrä miten joillekin (normaaleille) ihmisille arkiset asiat, esim. Ruuanlaitto, siivous, pyykkäys yms. ovat niin hemmetin vaikeita.
En ymmärrä miksi jotkut eivät halua muuttaa pois syntymäpaikkakunnaltaan. Itse en pysty elämään siellä, vierailu n. 6 kertaa vuodessa perheen luona riittää mulle.
En ymmärrä miksi muuten niin viisaat ihmiset syövät lihaa, kalaa ja (vaaleaa) vehnää, ja sitten ihmettelevät kun tulee syöpiä, meret tyhjenee ja vatsa on kipeä. Tai ymmärrän tämän vain hetkellisen nautinnon takia, kyllähän liha, kala ja vehnäset ovat herkullisia oikein laitettuna.
En ymmärrä miksi ihminen rakastaa koiraa, mutta pitää lehmää orjanaan ja delfiinejä vankinaan.
En ymmärrä miksi KELA ei saa tulkkivälitystään toimimaan..!
En ymmärrä miksi jotkut eivät jossain vaiheessa elämäänsä haluaisi asua ulkomailla (esim. Vaihto-opiskelu, au pair..).
[/quote]
Eli et pysty ymmärtämään ollenkaan muita ihmisiä, kuin itseäsi?
[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 21:02"]
[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 22:58"][quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 22:22"]En ymmärrä miksi ruokaa syödessä haarukkaa kuuluu pitää vasemmassa ja veistä oikeassa kädessä?
[/quote]
Tähän samaan. En ymmärrä, miksi haarukkaa tulee pitää "ylösalaisin" syödessä eli haarukan "selkäosa" on ylöspäin, eikä haarukkaan saa kasattua ruokaa.
[/quote]
Hienostelua?
Ymmärrän sen että jonkun ruokapalan saa hyvin piikkeihin kiinni ja suuhun mutta eikö haarukkaa voi käännellä ruoan mukaan. Tuskastuttavaa kun kaikkea ei saa piikitettyä, esim herneitä. Veitsellä vaan kasa haarukkaan ja suuhun.
Tunnen aina itseni juntiksi kun syön haarukalla kun en jaksa kaikkea piikittää..
[/quote] Omaksu amerikkalaiset ruokailutavat ;). Veitsi oikeassa kadessa leikataan pihvista pala, veitsi lautaselle ja haarukka siirretaan oikeaan kateen ja silla saadaan ruoka suuhun. Suomalaiset tietysti nauravat kurkku suorana ja osoittelevat sormella kun ei ole mitaan poytatapoja. Amerikkalaiset puolestaan seuraavat silma tarkkana miten haarukan kuperalla puolella taiteillaan herneet suuhun :).
Ainahan voi opetella syomaan puikoilla tai sormin, oma etikettinsa niissakin kylla on.
[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 20:23"]
Mökin omistamista en ymmärrä, jos asuu jo valmiiksi maalla. Minulla on yksi tuttava, joka asuu metsän keskellä omakotitalossa. Lähin naapuri 2km päässä. Saa siis ihan vaikka alasti kulkea kotonaan, huudattaa stereoita öitä ja tehdä mitä ikinä itseään huvittaa. Sitten lähtee mökille rentoutumaan paikkaan, jossa mökkejä on järven ympäri 300 metrin välein. Sielläpä sitä omaa rauhaa ei sitten olekaan..
[/quote]
Minä en ole ikinä ymmärtänyt sitä, että vanhemmillani on mökki n. 7 km päässä kotoa ja he asuvat muutenkin rauhallisella alueella. Mökillä metsän keskellä sitten käyvät mäkäräisten ja paarmojen syötävänä ja oleilevat ehkä pari tuntia kerrallaan. En ole ikinä tajunnut, mitä järkeä.
En ymmärrä mihin perustuu väite että lapset ovat joustavia, että kyllä ne kestää kaiken väkivallan henkisen ja fyysisen. Ei ne unohda. Ikinä. Vanhempana sitten tulee kaikki takaisin särkyjen, kipujen, vaivojen muodossa. On selittämättömiä masennuksia, ahdistuksia, painajaisia, pelkotiloja.
En ymmärrä etelä-suomalaisia jotka täällä haukkuvat lappia ja sen luontoa. Ette varmaan ole koskaan käyneetkään siellä.
Toinen on helsinkiläiset. Kehä 3 ulkopuolellako ei muka ole mitään muuta? Anteeksi, että kärjistin, mutta jo esim. tuo miten lappikommenttiin on kirjoiteltu kertoo paljon...
Jotkut uskovaiset perustelevat tietyt asiat, esimerkiksi homoseksuaalisuuden vastustamisen sillä, että se kielletään Raamatussa. Siitä huolimatta muuten ei eletä Raamatun mukaan, vaan ryypätään ja rällästetään, kuten muutkin sekä valehdellaan ja ilkeillään lähimmäisille. Niin ja homoista voi puhua tosi halventavaan sävyyn ja haukkua vastenmieliseksi. Se on sitä lähimmäisenrakkautta.
Muutenkaan en ymmärrä, miten joidenkin persettä voi niin kovasti kutittaa seksuaalivähemmistöt, ettei voida antaa vain olla, vaan pitää olla niin vastaan. Mitä se jonkun Perus-Pertin pyllyä kaivelee, jos joku on avoimesti homo ja sinut itsensä kanssa?
Että tarvitaan joku Piketty selittämään taloudesta asioita, jotka tavallinen palkansaaja tietää arkijärjellään.
En tiedä osaanko pukea tätä sanoiksi, mutta yritetään:
Matematiikassa positiivisia lukuja on äärettömään asti. Mutta myös reaalilukuja (sis. positiiviset ja negatiiviset luvut) on ääretön määrä. Lukuja on siis kummassakin tapauksessa yhtä monta (ääretön) mutta toisessa lukuja on kuitenkin puolet enemmän (koska positiivisten lukujen lisäksi myös negatiiviset ovat mukana).... Ei ymmärrys riitä.
Jännä....
[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 21:48"]
[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 20:04"]
Minä en ymmärrä että kun suomessa on kuumin aika, niin lähdetään lomailemaan jonnekin kuumaan kohteeseen. En ole ikinä tätä tajunnut. Suomessa on piiiitkä ja pimeä aikakin, miksei matkusteta tuolloin?
[/quote] Koska lasten päiväkoti ja koulu ovat kiinni kesällä, eikä siis voi pitää sitä lomaa talvella, eikä vastaavasti koulusta voi ottaa lasta kuukaudeksi pois kesken talvea mennäkseen paremman sään perässä Aasiaan. Ja vaikka ei olisi lapsiakaan niin monessä firmassa heinäkuu on se jolloin paikka on kiinni ja kaikkien on pidettävä lomansa. Jos valita saisin niin tietenkin olisin kesällä Suomessa ja pitäisin lomat muina aikoina.
Oma juttuni jota en vain ymmärrä: että ihmiset istuvat vessassa lukemassa. Miksi ihmeessä? Kaikilla on mukavampia paikkoja kodissaan, mitä lukemiseen tulee. Vaikka sänky tai sohva.
Olen yrittänyt kyselläkin tätä ihmisiltä mutten saa vastausta jonka ymmärtäisin. Ai ei tule heti kakka, pitää olla lukemista sitä odotellessa?? Mikä laki pakottaa tekemään kakan ensimmäiseksi aamulla, vaikka ei olisi kakkahätä? Eikö voi edetä normaalisti päivänsä kanssa ja tehdä sen kakan sitten kun se on tullakseen, 10 sekunnissa?
[/quote]
Minun suolistoni on sellainen, että kakka ei oikein tule, jos en rauhassa istu pöntöllä. Eli jos en rauhoita aamukakkaamistani, niin sitten olen seuraavat kolme päivää kakkaamatta, jonka jälkeen vaaditaankin jo vähintään tuplataskari ja punaisesta pinkeä pää. Siinä pöntön päällä on myös helpompi vain olla tyhjän pään kanssa ajattelematta yhtään mitään. Teempä jotain hyödyllistä sen sijaan, että tuijottaisin kahvinkeitintä n.10min kun aivot eivät tajua, että kahvi on jo tippunut :) Eli en voi vain odottaa sitä 10sekunnin kakkaa, kun sellaista ei tule. Siitä 10min kakasta tulee äkkiä tunnin kakka, kun se alkaa tulppaantumaan.
Siksi luen/tuijotan tyhjyyteen vessassa useamman hetken.