Kerro asia/asioita, joita et ymmärrä! Perustele myös
Minä en ymmärrä että kun suomessa on kuumin aika, niin lähdetään lomailemaan jonnekin kuumaan kohteeseen. En ole ikinä tätä tajunnut. Suomessa on piiiitkä ja pimeä aikakin, miksei matkusteta tuolloin?
Lapin matkailu on toinen, jota en tajua. Miksi ihmiset lähtevät sankoin joukoin etelästä istumaan ensin kymmeneksi tunniksi autoon ja sitten mäkäräisten syötäväksi jonnekin jänkhälle kun sitä samaa voi harrastaa täällä kotometsissäkin :D. Juu, en ole koskaan käynyt lapissa, enkä mene, jollei joku välttämättä kustanna mulle matkaa, majoitusta ja kulutusta siellä.
Kommentit (182)
Logollisia merkkisilmälasikehyksiä.
Vidu mä mikään itse kalliisti maksettu mainostaulu halua olla.
Toisin kuin Kummelit aikanaan, kun sponsoritarroja ostivat ralliautoonsa.
Mä en ymmärrä, miten jotkut opettavat lapsilleen "huolehdi ympäristöstäsi, ei saa roskata yms" ja samalla itse heittävät sekajätteeseen metallit, lasit sun muut.
En myöskään ymmärrä naisia, jotka jättävät e-pillerit pois salaa. Sitten valittavat kun jäävät yksinhuoltajiksi. Voiko joku oikeasti kuvitella, että niin saa onnellisen perheen?
En ymmärrä ihmislajin joitakin ominaisuuksia. Mietin aina sitä, että miksi kaikista maailman eläimistä olen sattunut syntymään juuri ihmiseksi, joka on hyvin poikkeuksellinen laji mm. siksi, että haluaa aktiivisesti tappaa oman lajinsa yksilöitä ja saa siitä jopa mielihyvää ja tuhoaa elinympäristöään järjestelmällisesti.
Ajatellaan vaikka lehmiä. Kyllähän sonnitkin vetävät toisiaan turpaan tai tappelevat lehmien huomiosta mutta olisi äärimmäisen vaikea kuvitella lehmälauman punovan sadistisia juonia toisen lehmälauman ja jopa niiden vasikoiden eliminoimiseksi. Vaikka lehmät olisivatkin älykkäämpiä, en voi uskoa että ne kylväisivät toisten kotipellolle napalmia...
En ymmärrä niitä, jotka äänestävät perussuomalaisia, ovat rasisteja, vihaavat maahanmuutoa ja seksuaalivähemmistöjä sekä vastustavat ruotsin opiskelua. Tällaisella ihmisellä on pakko olla todella suppea maailmankuva. Jos joskus vaivautuisivat vaikka asumaan vähän aikaan ulkomailla, saattaisi se oma mieli vähän avartua ja huomaisivat, että kaikki ihmiset ovat yhtä arvokkaita. Tuskinpa kukaan haluaa omaa kotiaan huvikseen jättää ja muuttaa tänne kylmään ja pimeään maahan, eli humanitäärinen maahanmuutto ei voi olla keneltään pois. Saadaanpa vähän lisää väriä suomalaisten sisäsiittoiseen geenipooliinkin tätä kautta.
Miten kieleten opiskelu, siis minkään kielen voi ikinä olla haitallista? Tai ketä se voi häiritä, jos kaksi miestä tai naista rakastaa toisiaan, tää maailma on niin kylmä ja kova, että hyvähän se vaan on, jos rakkauden löytää jostain ja kukin omalla tyylillään. Tuskin ne homot ja lesbot sinne sun makuuhuoneeseen tulee, yksityisasioitahan nämä on.
En ymmärrä tätä nykyistä tatuointivillitystä: ne_vaan_KAIKKI_on_TOSI_rumia, etenkin naisilla. Nainen ja tatuointi = white trash. Isot tatuoinnit näyttää varmasti tosi kivoilta sitten vanhana, hah hah!
[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 22:24"]
[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 20:43"]Vetovoima. En voi käsittää miten kappaleiden massat aiheuttavat voiman niiden välille.
[/quote]puöritä ämpäriä kädessä joka täynnä vettä niin ymmärrät, Se liike sen tekee.
[/quote]
Kuulostaa hankalalta. Jos käsi on täynnä vettä, niin miten siihen vielä mahtuu ämpäri pyöritettäväksi?
En ymmärrä, miksi monet vieläkin uskovat homoparien lapsista tulevan automaattisesti homoja tai jotenkin vinksahtaneita. Ihan sama mitä tutkimustuloksia esittää tätä uskomusta vastaan, ei uskota sitten mitenkään.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 09:54"]En ymmärrä niitä, jotka äänestävät perussuomalaisia, ovat rasisteja, vihaavat maahanmuutoa ja seksuaalivähemmistöjä sekä vastustavat ruotsin opiskelua. Tällaisella ihmisellä on pakko olla todella suppea maailmankuva. Jos joskus vaivautuisivat vaikka asumaan vähän aikaan ulkomailla, saattaisi se oma mieli vähän avartua ja huomaisivat, että kaikki ihmiset ovat yhtä arvokkaita. Tuskinpa kukaan haluaa omaa kotiaan huvikseen jättää ja muuttaa tänne kylmään ja pimeään maahan, eli humanitäärinen maahanmuutto ei voi olla keneltään pois. Saadaanpa vähän lisää väriä suomalaisten sisäsiittoiseen geenipooliinkin tätä kautta.
Miten kieleten opiskelu, siis minkään kielen voi ikinä olla haitallista? Tai ketä se voi häiritä, jos kaksi miestä tai naista rakastaa toisiaan, tää maailma on niin kylmä ja kova, että hyvähän se vaan on, jos rakkauden löytää jostain ja kukin omalla tyylillään. Tuskin ne homot ja lesbot sinne sun makuuhuoneeseen tulee, yksityisasioitahan nämä on.
En ymmärrä tätä nykyistä tatuointivillitystä: ne_vaan_KAIKKI_on_TOSI_rumia, etenkin naisilla. Nainen ja tatuointi = white trash. Isot tatuoinnit näyttää varmasti tosi kivoilta sitten vanhana, hah hah!
[/quote]
Ensin sanot että kaikki ovat samanarvoisia ja sen jälkeen haukut ihmisiä roskiksi?
En ymmärrä, miksi joku laitattaa huulitäytteet? Minusta ne ovat todella luonnottoman ja jopa huvittavan näköisiä. Mun silmä ei vaan totu niihin, vaikka niitä näkee joka paikassa. Varsinkin, jos on normaalisti pieni suu ja siihen vetää ylisuuret täytteet, alkaa suu näyttää kuin pienen linnun nokalta (vrt. Tiia Kiuru).
[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 23:36"]
Karavaanareita, mitä vittua oikeesti? Varmaan ovat sadisteja jotka saavat nautintoa siitä tientukkeena olemisesta. Halvemmaksi tulis ajella vaan henkilöautolla ja yöpyä mukavissa hotelleissa ja nauttia hotelliaamiaisista.
[/quote]
Itse asiassa nimenomaan ei tulisi halvemmaksi ajella henkilöautolla ja yöpyä hotelleissa. Meidän matkailuauto itseasiassa kuluttaa vähemmän kuin moni henkilöauto, ja kuluttaa lisäksi dieseliä, joka on bensaa halvempaa. Lisäksi suomalainen hotelliyö maksaa lähemmäs satasen. Leirintäalueet maksavat ehkä kympin tai pari, levähdyspaikat ja parkkipaikat taas ovat ilmaisia. Yöpyessäsi hotellissa joudut syömään aina ravintolassa. Vähintään 15 euroa per annos. Asuntovaunussa voit kokata ruokasi itse parilla eurolla.
Eli lasketaanpa: matka etelä-Suomesta Lappiin henkilöautolla kahdeksi yöksi. Bensat 240€ mennentullen, hotellit 140 euroa, 4 ateriaa kahdelle hengelle ravintoloissa 120 euroa. Yhteensä 500 euroa. Sillä pääsis jo ulkomaillekin.
Matkailuautolla dieselit maksaa 192€, yöpyminen 0-20 euroa, ruoat alle 40 euroa. Tekee noin 250 euroa. Puolet halvempaa! Ja suhteessa entistä halvemmaksi tulee, mitä pidemmän reissun tekee
[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 09:54"]
En ymmärrä niitä, jotka äänestävät perussuomalaisia, ovat rasisteja, vihaavat maahanmuutoa ja seksuaalivähemmistöjä sekä vastustavat ruotsin opiskelua. Tällaisella ihmisellä on pakko olla todella suppea maailmankuva. Jos joskus vaivautuisivat vaikka asumaan vähän aikaan ulkomailla, saattaisi se oma mieli vähän avartua ja huomaisivat, että kaikki ihmiset ovat yhtä arvokkaita. Tuskinpa kukaan haluaa omaa kotiaan huvikseen jättää ja muuttaa tänne kylmään ja pimeään maahan, eli humanitäärinen maahanmuutto ei voi olla keneltään pois. Saadaanpa vähän lisää väriä suomalaisten sisäsiittoiseen geenipooliinkin tätä kautta.
[/quote]
Tuon ruotsi-asian kun olisit jättänyt pois, niin monet voisivat olla kanssasi samaa mieltä. Siis uskomattoman löyhä perustelu sille! Tuolla perusteellahan meidän kannattaisi opiskella pakollisena ainakin venäjää, kiinaa ja saksaa.
Minä en ymmärrä, miksi ruotsilla on vieläkin erityisasema Suomessa. Vaadin kohta saamen opetusta kouluihin!
En ymmärrä miten joku ei harrasta liikuntaa ja pidän hyvinvoinnistaan huolta. Sama koskee ruokavaliota.
[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 20:56"]
[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 20:50"]
Fenomenologia.
[/quote]
Perustelu piti olla!!! Saa laittaa useammassakin osassa.
[/quote]
ei toimi ei. Ja ei toimi "demokratiakaan"
Molemmat vain eri nimiä karjanhallinta keinoille.
http://data3.whicdn.com/images/118559941/thumb.jpg
Lainaus piti ottaa kommunismia käsittelevästä viestistä :/
T. 112
En ymmärrä, miksi pakkoruotsia on vielä. Vielä vähemmän ymmärrän uutta opetussuunnitelmaa, jonka mukaan ruotsin opiskelu aloitetaan pakollisena jo alakoulussa!! Perustelu: opiskelijoilla ei ole vielä ennakkoluuloja ruotsia kohtaan. Huuhaa, sanon minä! Vuosi tai pari sinne tänne, kyllä lapset tajuavat mistä on kyse. Oppimäärä säilyy kuitenkin samana, jolloin opiskelusta tulee tehotonta, tyyliin muutama tunti vuodessa. Ei kieliä voi opiskella niin, varsinkaan sitä pakollista, jonka on vaikea jäädä mieleen kun ei sitä missään kuule tai käytä. Varmaan ruotsinkieliset käyttävät mutta onhan Suomessa vaikkapa venäjän ja saamenkin puhujia, miksi emme sitten opiskele niitä? Ja mistä ihmeestä pikkukylien alakoulut tempaisevat valtavan määrän ruotsinopettajia kahden vuoden kuluessa? Vai luokanopettajatko opettavat, ilman kieltenopettajien koulutusta ja omalla kansakouluruotsillaan? Joskus mietin, että kysyyköhän kukaan opetushallituksesta opetuksen ammattilaisilta eli opettajilta ikinä mitään.
Minulla ei todellakaan ole mitään henkilökohtaista ruotsia vastaan, päin vastoin, luin pitkän oppimäärän ja kaikki valinnaisetkin kurssit lukiossa ja yliopistossa. Minulla on myös ruotsinkielisiä sukulaisia. Minusta vain olisi kaikinpuolin järkevämpää, että muinaisesta ja haitallisesta systeemistä ymmärrettäisiin luopua, ja ruotsi muutettaisiin valinnaiseksi kieleksi tai edes yhdeksi yläkoulun intensiivikurssiksi.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 11:05"]
ei toimi ei. Ja ei toimi "demokratiakaan"
Molemmat vain eri nimiä karjanhallinta keinoille.
http://data3.whicdn.com/images/118559941/thumb.jpg
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 11:06"]
Lainaus piti ottaa kommunismia käsittelevästä viestistä :/
T. 112
[/quote]
Kommunismi-pätkää ei voi lainata, huomasin saman asian! Päätyy fenomologian lainaajaksi :( t.19
[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 01:38"]
Miksei lapset voi olla juhlissa, ravintoloissa myöhempään mukana. Aina on niiin tarkat nukkumaanmenoajat.
[/quote]
Koska lapset tarvitsevat paljon unta, eikä ainakaan meillä ole tapana lojua sängyssä puolillepäivin, eihän silloin saa mitään tehtyä. On myös ihan todistettu, että lapset kärsivät univajeesta enemmän kuin aikuiset, siis jopa yhtenä iltana tapahtuva heitto laittaa lapsen rytmit sekaisin.
Valvoa kerkeää sitten aikuisenakin.
Minä en ymmärrä muiden ihmisten haukkumista ulkoisten seikkojen, elämäntavan (uskonto ja muut ismit) tai seksuaalisuuden takia. Ei, tatuointi ei tee kenestäkään "roskaa", tumma ihonväri ei tee kenestäkään huonompaa, homot eivät ole sairaita, aattet eivät ole typeriä jne. Vaikka noin haukkuvat olisivatkin itse kauniita, ovat he rumia sisältä ja näinollen sitä oikeaa roskaväkeä.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 02:01"]
En ymmärrä miksi sellaiset ihmiset saa lapsia jotka niitä ei todellakaan ansaitse (välivalta, huumeet, alkoholi..) ja ne kenelle lapsia soisi jää ilman.
Jos meillä on olemassa joku korkeampi taho joka päättää meidän elämästä, niin miksi pienten vauvojen/lapsien pitää kuolla, ja vanhukset ei millään vaikka itsekin haluaisivat jo pois, samoin alkoholistit ym. elämänsä pilaajat,minun puolesta he saisivat kuolla ennemmin kuin nämä pienet :(
Mitä tapahtuu jos tulee maailman loppu? Loppuuko sitten niinkun... kaikki? Pelottava ajatus....
[/quote]
No hui kauhiaa,,,mikä siinä nyt niin pelottaa. Oothan sä tossa edellä niin vaivattomasti toivomassa vaikka kelle sitä loppua, ei tainnu tehhä kipeetäkään. Mut tietty se oma perse...
En ymmärrä ihmisiä jotka viettävät kaiken vapaa aikansa salilla. Kuntoilu on Ok mutta kohtuus kaikessa. Töistä tullan kotiin sanomaan perheelle moikat ja sit salille. Treenin jälkeen kotiin tullessa lapset ovat jo nukkumassa. Sama toistuu päivittäin. Ja viikonloppuinakin vietetään puoli päivää salilla. Tuntuu vaan tyhmältä hylätä aika perheen kanssa ja mennä salille. Myöskään kavereita ei kerkeä enää näkemään kun täytyy mennä pullistelemaan.
Onko se elämä jotenkin hienompaa siellä kuntosalilla?
Ja ei, en ole katkera läski. Itse arvostan elämässä enemmän pehettä ja ystäviä.
[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 20:04"]
Minä en ymmärrä että kun suomessa on kuumin aika, niin lähdetään lomailemaan jonnekin kuumaan kohteeseen. En ole ikinä tätä tajunnut. Suomessa on piiiitkä ja pimeä aikakin, miksei matkusteta tuolloin?
Lapin matkailu on toinen, jota en tajua. Miksi ihmiset lähtevät sankoin joukoin etelästä istumaan ensin kymmeneksi tunniksi autoon ja sitten mäkäräisten syötäväksi jonnekin jänkhälle kun sitä samaa voi harrastaa täällä kotometsissäkin :D. Juu, en ole koskaan käynyt lapissa, enkä mene, jollei joku välttämättä kustanna mulle matkaa, majoitusta ja kulutusta siellä.
[/quote]
Mulla ihan samat ihmetyksen aiheet :D Varsinkin tuo Lapin matkailu, ensinnäkin rahaa palaa etelänmatkan verran, ja tosiaan tuo automatkan kesto kitisevien lasten kanssa, yäks. En ymmärrä! Pari kertaa olen kesäaikaan käynyt Lapissa ja toki oli mukava patikoida yms. mutta järkyttävät hinnat ravintoloissa ja puutteelliset palvelut sekä hyisen kylmät uimavedet aiheuttivat sen että ihan heti en ole uudelleen menossa.