Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Suomi ei nosta sosiaaliturvaa, vaikka saanut EU:lta useamman huomautuksen että se on riittämätön?

Vierailija
15.02.2023 |

Ei Suomessa lähes elä sosiaaliturvalla. Kun muuten tanssitaan EU:n pillin mukaan mallioppilaana niin miksei tässä!

Kommentit (109)

Vierailija
1/109 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä maa ei olisi saanut EU:lta huomautusta sosiaaliturvan riittämättömyydestä? Jos tuhlataan enemmän, saadaan EU:lta huomautus velkaantumisen kasvusta.

Vierailija
2/109 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ei ole rahaa. Rahaa löytyy vain ulkomaille jaettavaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/109 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossupummeilla on jo nyt paljon parempi elintaso kuin työssä käyvillä.ihmisillä niin sitä pitäisi ennemmin laskea eikä nostaa niin alkaisi laiskoillekin työ maistumaan jos vaihtoehtona on kodittomuus tai työnteko. Sosiaaliturva ei juurikaan auta suomen yhteiskuntaa mutta työnteko yksityisellä puolella auttaisi kyllä verojen muodossa ja sen että elättäisit itsesi eikä sitä tekisi yhteiskunta

Vierailija
4/109 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

EU ei ole antanut näitä huomautuksia, vaan Euroopan neuvoston sosiaalisten oikeuksien komitea. Perusturvaetuuksia on korotettu, mutta komitean mukaan ei riittävästi. Syynä on tietenkin julkisen talouden heikko tila ja valtionvelan suuri määrä. Muihin maihin verrattuna, meillä on merkittävä osa työikäisistä sosiaaliturvan varassa, joten etuuksien korotukset tulevat kalliiksi. Lisäksi etuuksien korotukset heikentävät työnteon kannustavuutta ja siten työllisyyttä., mikä heikentää julkisen talouden tilaa entisestään.

Vierailija
5/109 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhjästä on paha nyhjästä

Vierailija
6/109 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän täällä ole vapautettu alkoholin myyntiäkään normaalille tasolle.

Vierailija
7/109 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokin estää sen. Tutki eu:ta, pankkeja, maailmantalouden päättäjiä, rahasysteemiä, kaikkea, valtioita, lääketiedettä, sosialismia ja myös kuntia.

Vierailija
8/109 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää luuserit töihin ja lopettakaa kitinä. Olen kyllästynyt elättämään tuollaisia turhakkeita.

Vierailija
9/109 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menkää luuserit töihin ja lopettakaa kitinä. Olen kyllästynyt elättämään tuollaisia turhakkeita.

Et elätä ketään. Rahasi menee teiden kunnossapitoon, hirviaitaan ja päättäjien boolijuhlaan. Lopeta ruikutus.

Vierailija
10/109 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei jätkä meil ei oo jääkaapissa yhtää kaljaa! Nyt sitä fyrkkaa tänne tai alkaa puntit paukkumaan.

Vierailija
11/109 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla vakinaista työpaikkaa ja kuinka monelle? Minkälainen palkka?

Vierailija
12/109 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai siinä on työnantajallakin sanavaltaa kuka tulee töihin?

Vierailija
13/109 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska muualla asumistuki on osa sosiaaliturvaa eli kun se lasketaan meillä mukaan tukiin, on suomalainen sosiaaliturva Euroopan huippua.

Vierailija
14/109 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska suomi on maailman sossu ja rahaa menee ukrainaan ja kaikkialle miljardeja. Suomen työttömät saa vaikka kuolla nälkään ei se hallitusta kiinnosta.

Vierailija
15/109 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stanan sossupummi!

Vierailija
16/109 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi sosiaaliturvalla pitäisi edes pystyä elämään. Jos ei kykene esimerkiksi maksamaan asumistaan, niin ei muuta kuin kadulle. Yhteiskunnan tehtävä ei ole maksaa ihmisten elämistä. Jos ihmiset pakotettaisiin olemaan "elämättä" sosiaaliturvan varassa, heidän olisi pakko vaikka kerätä pulloja, jakaa mainoksi tai myydä lehtiä. Tai mitä tahansa, jolla rahoittaisivat itse sen lopun mihin sosiaaliturva ei riitä.

Vierailija
17/109 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotuen perusosa on 600e sen lisäksi maksetaan vuokra, sähkö, kotivakuutus ja kaikki terveyskulut lääkkeet mukaan luettuna. Monella matalapalkka alalla työskentelevältä jää täysiaikaisesta työstä käteen hyvä jos 1400e :D ja ite tämä joutuu maksamaan vuokran, sähköt, kotivakuutuksen ja terveyskulut. Voit siitä ite laskea, että miksi esim. toimeentuloa ei koroteta.

Ennen sitä pitäisi korottaa niitä palkkoja!

Vierailija
18/109 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"melkein ei elä". Entäpä jos kumminkin edes yrittäisi itse alkaa elättämään. Ai niin, ei kannata alle 3000e/kk edes puhua töistä.

Vierailija
19/109 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi sosiaaliturvalla pitäisi edes pystyä elämään. Jos ei kykene esimerkiksi maksamaan asumistaan, niin ei muuta kuin kadulle. Yhteiskunnan tehtävä ei ole maksaa ihmisten elämistä. Jos ihmiset pakotettaisiin olemaan "elämättä" sosiaaliturvan varassa, heidän olisi pakko vaikka kerätä pulloja, jakaa mainoksi tai myydä lehtiä. Tai mitä tahansa, jolla rahoittaisivat itse sen lopun mihin sosiaaliturva ei riitä.

Suomesta löytyy monenhintaista asumista. Mutta ei, en voi muuttaa kun bile kaverit jäisi.

Vierailija
20/109 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeistopuudeli se vaan räksyttää, hau, hau.