Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerro asia/asioita, joita et ymmärrä! Perustele myös

Vierailija
02.06.2014 |

Minä en ymmärrä että kun suomessa on kuumin aika, niin lähdetään lomailemaan jonnekin kuumaan kohteeseen. En ole ikinä tätä tajunnut. Suomessa on piiiitkä ja pimeä aikakin, miksei matkusteta tuolloin?

Lapin matkailu on toinen, jota en tajua. Miksi ihmiset lähtevät sankoin joukoin etelästä istumaan ensin kymmeneksi tunniksi autoon ja sitten mäkäräisten syötäväksi jonnekin jänkhälle kun sitä samaa voi harrastaa täällä kotometsissäkin :D. Juu, en ole koskaan käynyt lapissa, enkä mene, jollei joku välttämättä kustanna mulle matkaa, majoitusta ja kulutusta siellä.

Kommentit (182)

Vierailija
41/182 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 23:44"]

En ymmärrä, mistä sukupuolitaudit on syntyneet. Siis jos neitsyt ei voi tautia levittää ennen kuin sen jostain sitten saa, niin missä vaiheessa se ensimmäinen tauti sitten voi syntyä? Jos siis on neitsyt ja harrastaa seksiä toisen neitsyen kanssa, niin tällöin ei tautia voi tulla eikä näin ollen tartuta seuraavaakaan kumppania, mutta missä vaiheessa sitten yhtäkkiä se tauti tulee, jos kukaan ei näin periaatteessa voisi sairastua. On, tauteja voi saada myös huumepiikeistä, mutta eikös senkin piikin täydy tulla joltain, joka jo tautia kantaa? Ja miten se voi siis tulla, jos kaikki ovat alunperin terveitä...

En osaa selittää asiaani oikein fiksusti, mutta tämä on aina häirinnyt.

[/quote]

No kai ne on alkanu niinku jotkut muutki taudit, vaikka rutto joskus.

Bakteerit ja virukset ja silleen :P

Vierailija
42/182 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ymmärrä, mistä täit lähtevät aina leviämään -kantaako joku niitä ympärivuotisesti? Luulisi ainaisten hävitysoperaatioiden tappaneen ne jo sukupuuttoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/182 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 21:00"]

19 jatkaa kun perustelu jäi laihaksi. Siis kommunistit kuvittelevat ihmisten olevan jotain koneen osia tai muurahaisia, jotka elävät yhteiskunnassa täysin tahdottomina heittopusseina, joilla ei ole omia unelmia ja tavoitteita. Kaikkia ihmisiä ei voi pakottaa samaan muottiin, eikä keinotekoinen talous, jossa kaikille pakotetaan sama palkka valitettavasti voi toimia.

[/quote]

Itse taas ihmettelen että kommunisteilla ei ole isompaa kannatusta. Kommunismissa on kyse totalitarismista joku käskee mitä tehdä, ja miten. Ja jos joku ei ole käskemässä niin mikään ei toimi

Tällaisia maita on vaikka kuinka ja paljon jotka ovat aina jollain lailla totalitäristisiä.

Vierailija
44/182 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 23:59"]

Itse en ymmärrä, mistä täit lähtevät aina leviämään -kantaako joku niitä ympärivuotisesti? Luulisi ainaisten hävitysoperaatioiden tappaneen ne jo sukupuuttoon.

[/quote]

No eihän ne tyhjästäkään synny kenenkään päähän eli kyllä, ne leviävät päästä toiseen ja parikymmentä päätä kierrettyään onkin taas jo seuraava syksy ja koulu alkaa.

Tässä maailmassa on tälläkin hetkellä varmasti miljoonia, ehkä kymmeniä miljoonia, lapsia ja aikuisia, joilla täit sipsuttelevat päässä.

Satiaiset sen sijaan ovat ainakin länsimaista jo lähes kadonneet.

Vierailija
45/182 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 20:28"]

En ymmärrä, miksi ihmiset ajavat ylinopeutta vaikka on nopeusrajoitukset. En kertakaikkiaan käsitä.

Eikö osata tulkita liikennemerkkejä, eikö välitetä säännöistä vai mitä???

Miksi?

[/quote]

Siksi, että monin paikoin niissä rajoituksissa ei ole mitään järkeä, ja on täysin turvallista ajaa nopeammin.

Vierailija
46/182 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miten elämäni (ja muiden) muotoutuu jos aikaa ei ole olemassa. Miten muutos tapahtuu, vai eikö muutosta ole olemassa?

En myöskään ymmärrä tietoisuutta. Miten minun on mahdollista kysyä itseltäni jotakin. Läsnä on mielestäni kysyjä, vastaaja, sekä jokin kolmas joka havainnoi tapahtuman (tietoisuus?)

Vierailija
47/182 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 23:29"]

Intoa toitottaa omaa makua tosiasiana oli kyse sitten ruuasta, vaatteista, sisustuksest tms. Keskustelu on jees ja mielenkiintoistakin, mutta sellaista pakonomaista tarvettaa kertoa kuinka jonkun toisen maku on väärä en ymmärrä. Mitä siitä saa, johtuuko se jostain tarpeesta korstaa omaa erinomaisuutta?

[/quote]

Tämä sai tunteet kiehahtamaan ja pakko avautua tänne ennen kuin pistän nukkumaan. ARGH! Ex-mies kuului tuohon porukkaan, varsinkin yhdessä asiassa. En voi käsittää miten ei voi mennä perille että minä satun pitämään/tykkäämään/nauttimaan enemmän valmistajan X tuotteesta vaan yhä jos satutaan kaupassa hyllylle samaan aikaan pitää vieläkin alkaa vänkäämään että hänen mielestä valmistajan Y tuote on parempi ja minunkin pitäisi sitä syödä. Kyllä, tiedän tasan miltä se Y maistuu, olen ostanut sitä joskus kun X on ollut lopussa. Ja MINUSTA yhä se X on parempaa. Kohta tulee 10 vuotta tätä samaa jankutusta. Hän saa syödä sitä Y:tään ihan vapaasti ja silloin kun olimme yhdessä ostin niitä molempia meille, olin vain tyytyväinen kun ei mies ehtinyt syödä minunkin osuutta kun oli ihan erilliset pakkaukset. 

Lisätkää vielä suunnilleen joka väliin useampi kirosana niin saatte sen version mitä päässäni oli. Ja lukekaa tuo raivoamalla. Kiitos, alkaa helpottaa.

Sitten toinen asia vielä mitä en ymmärrä. Miksi tänne tulee ne mielenkiintoiset keskustelut aina siihen aikaan kun minun pitäisi mennä nukkumaan? Sitten en voi mennä nukkumaan kun haluaa osallistua johonkin keskusteluun/lukea vertaistukea/tms silloin kun muitakin on paikalla... Ärrinmurrinpurrin. Ei enää kiroilututa sentäs =)

Vierailija
48/182 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoisia pohdiskeluja sinulla, itsekin mietin samoja. Jos olen oikein ymmärtänyt, niin muutosta ei kai tosiaan ole, vain näyttää olevan. Kaikki vain on. 

Ja ei ole kahta tai kolmea, on vain yksi. Ykseys on.

Vierailija
49/182 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 00:25"]

En ymmärrä miten elämäni (ja muiden) muotoutuu jos aikaa ei ole olemassa. Miten muutos tapahtuu, vai eikö muutosta ole olemassa?

En myöskään ymmärrä tietoisuutta. Miten minun on mahdollista kysyä itseltäni

jotakin. Läsnä on mielestäni kysyjä, vastaaja, sekä jokin kolmas joka havainnoi tapahtuman (tietoisuus?)

[/quote]

Mielenkiintoisia pohdiskeluja sinulla, itsekin mietin samoja. Jos olen oikein ymmärtänyt, niin muutosta ei kai tosiaan ole, vain näyttää olevan. Kaikki vain on. 

Ja ei ole kahta tai kolmea, on vain yksi. Ykseys on.

Vierailija
50/182 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkään en tajua Lapin hehkuttamista. Miksi sinne lähdetään hiihtämään jos etelässäkin lunta? Olin talvella viikon ja maisemat olicat muutamaa tunturia lukuunottamatta kituliasta männikköä. Sitten on joku levi kaiken keskellä. En tajua.

Vierailija
51/182 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äärettömyyden käsite on minulle käsittämätön.

Ja tietioisuus myös - miten tiedostamattomista osasista voi syntyä tietoinen systeemi.

Vierailija
52/182 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 00:57"][quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 00:25"]

En myöskään ymmärrä tietoisuutta. Miten minun on mahdollista kysyä itseltäni

jotakin. Läsnä on mielestäni kysyjä, vastaaja, sekä jokin kolmas joka havainnoi tapahtuman (tietoisuus?)

[/quote]

Ja ei ole kahta tai kolmea, on vain yksi.

Uskon itsekin vain yhteen substanssiin, mutta mietin, että ko. substanssilla on oltava jonkinlainen tietoisuus. Ja on mielenkiintoista että minulla on kokemus itsestäni irrallisena tuosta substanssista.

Ajattelen niin, että jos substansseja olisi kaksi, niin syntyisi myös kolmas, eli tila. Yksi vaikuttaa järkevämmältä.

Vierailija
53/182 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 01:08"]Äärettömyyden käsite on minulle käsittämätön.

Ja tietioisuus myös - miten tiedostamattomista osasista voi syntyä tietoinen systeemi.

[/quote]

Voiko tietoisuus olla myös energian ominaisuus? Ei siten että sillä olisi identiteetti tms, mutta niin että sillä on jokin HALU, tavoite, päämäärä? Ihan vaan alkuräjähdystä tässä mietin. Ja sitä miten energia ylipäätään materialisoituu.

Vierailija
54/182 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 22:22"]

En ymmärrä miksi ruokaa syödessä haarukkaa kuuluu pitää vasemmassa ja veistä oikeassa kädessä?

Varsinkin kun enemmistö väestä on oikeakätistä...

[/quote]

Koska etiketin mukaisesti veitsellä tehdään tehdään se hienomotorinen työ, asetetaan suupala haarukan kuperalle puolelle. Haarukalla vain viedään ruoka suuhun.

Vierailija
55/182 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 01:17"]

[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 01:08"]Äärettömyyden käsite on minulle käsittämätön.

[/quote]

Voiko tietoisuus olla myös energian ominaisuus? Ei siten että sillä olisi identiteetti tms, mutta niin että sillä on jokin HALU, tavoite, päämäärä? Ihan vaan alkuräjähdystä tässä mietin. Ja sitä miten energia ylipäätään materialisoituu.

[/quote]

Tietoisuus voi olla juuri se asia, jota ihmiset kautta aikojen ovat yrittäneet määritellä jumalalla tai jumalilla. Joka paikassa läsnä oleva, ikuinen ja oman tahdon omaava voima.

Vierailija
56/182 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksi ihmiset aina äänestävät samat tollot päättäjiksi, vaikka suurin osa tuntuu olevan tyytymättömiä.

Miten lääkäripulaan ei saada mitään ratkaisua? Julkiset palvelut on natisseet liitoksistaan viimeiset 15 vuotta.

Vierailija
57/182 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten Nokian luoneessa maassa ei osata tehdä toimivaa potilastietojärjestelmää vaan apua pitää pyytää Virosta?

Vierailija
58/182 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viehättävät naiset, jotka puhuvat rumemmin kuin jotkut katujätkät. Ristiriita ulkonäön ja puheen välillä on käsittämätön. Eikö tunteita ja mielipiteitä mitenkään voi ilmaista ilman kiroilemista (etenkin julkisilla paikoilla, kuten busseissa)?

Vierailija
59/182 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei lapset voi olla juhlissa, ravintoloissa myöhempään mukana. Aina on niiin tarkat nukkumaanmenoajat.

Vierailija
60/182 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miten joillekin (normaaleille) ihmisille arkiset asiat, esim. Ruuanlaitto, siivous, pyykkäys yms. ovat niin hemmetin vaikeita.

En ymmärrä miksi jotkut eivät halua muuttaa pois syntymäpaikkakunnaltaan. Itse en pysty elämään siellä, vierailu n. 6 kertaa vuodessa perheen luona riittää mulle.

En ymmärrä miksi muuten niin viisaat ihmiset syövät lihaa, kalaa ja (vaaleaa) vehnää, ja sitten ihmettelevät kun tulee syöpiä, meret tyhjenee ja vatsa on kipeä. Tai ymmärrän tämän vain hetkellisen nautinnon takia, kyllähän liha, kala ja vehnäset ovat herkullisia oikein laitettuna.

En ymmärrä miksi ihminen rakastaa koiraa, mutta pitää lehmää orjanaan ja delfiinejä vankinaan.

En ymmärrä miksi KELA ei saa tulkkivälitystään toimimaan..!

En ymmärrä miksi jotkut eivät jossain vaiheessa elämäänsä haluaisi asua ulkomailla (esim. Vaihto-opiskelu, au pair..).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kaksi