Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerro asia/asioita, joita et ymmärrä! Perustele myös

Vierailija
02.06.2014 |

Minä en ymmärrä että kun suomessa on kuumin aika, niin lähdetään lomailemaan jonnekin kuumaan kohteeseen. En ole ikinä tätä tajunnut. Suomessa on piiiitkä ja pimeä aikakin, miksei matkusteta tuolloin?

Lapin matkailu on toinen, jota en tajua. Miksi ihmiset lähtevät sankoin joukoin etelästä istumaan ensin kymmeneksi tunniksi autoon ja sitten mäkäräisten syötäväksi jonnekin jänkhälle kun sitä samaa voi harrastaa täällä kotometsissäkin :D. Juu, en ole koskaan käynyt lapissa, enkä mene, jollei joku välttämättä kustanna mulle matkaa, majoitusta ja kulutusta siellä.

Kommentit (182)

Vierailija
21/182 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä sanontaa: "Laiska töitänsä luettelee"

Eli jos mä oon saanu kunnon siivouspuuskan ja siivonnu vaikka vaatehuoneen ja plus muita kaappeja ja ahkeroinu ja sitten olenkin erehtynyt luettelemaan miehelleni että mitä kaikkea olenkaan saanut aikaiseksi sen päivän aikana niin olenkin sitten LAISKA.. en ymmärrä..

Vierailija
22/182 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä niitä ihmisiä, jotka esim taloyhtiön alakerrokseen tullessaan huomaavat hissin jo tulevan alas. Saman tien kun ovi aukeaa ne idiootit alkavat tuppaamaan sisään ja ovat ihmeissään, kun sieltä on tulossa joku ulos. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/182 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 22:52"]

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 22:22"]En ymmärrä miksi ruokaa syödessä haarukkaa kuuluu pitää vasemmassa ja veistä oikeassa kädessä?

Varsinkin kun enemmistö väestä on oikeakätistä...

[/quote]Niinpä, samaa aina miettinyt. Eihän kukaan lusikkaakaan pidä vasemmassa, miks ihmeessä haarukkaa?

[/quote]

Minä pidän lusikkaa vasemmassa kädessä, olen vasenkätinen

Vierailija
24/182 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi niin monet ihmiset eivät joko osaa tai halua pukeutua lähimainkaan niinkuin sää vaatisi. Tavallaan samat vaatteet kesät talvet, enkä puhu nyt köyhyydestä, ettei olisi varaa ostaa vaatteita. No ehkä syksyllä ja keväällä on vähän aikaa sopiva olotila. 

En ymmärrä Venäjä-uutisoinnista paljon mitään. Tai ymmärrän jos kerrotaan Ukrainan kriisistä, mutta se, miksi Putinin pitäisi vallata aina vaan lisää alueita ja kaikkien, jotka ei ole venäjämielisiä, tulisi häipyä olemattomiin itänaapurimaistamme, sitä en tajua. Ihmisoikeusrikkomuksien hyväksymistä en myöskään tajua enkä edes halua tajuta. 

En ymmärrä sitä miksi ihmiset haluavat maksaa monesta asiasta liikaa ja valittavat sitten että kaikki rahat meni eikä riitäkään. Siis tarkoitan sellaista, että pitäisi olla säästäväinen ja elää taloutensa mukaan, mutta sitten ei kuitenkaan tee mitään sen eteen, että rahat saisi paremmin riittämään. Yli varojen eläminen tieten tahtoen siis. 

En ymmärrä, miten joku voi pitää Cheekin musiikista, tai oliiveista tai homejuustosta, tai on sitä mieltä että karvaton kissa on nätti. 

Vierailija
25/182 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tohon ap:n ihmettelyyn miksi lähteä ulkomaille kun kesä on kuuma Suomessa ja hyvät ilmat. Itse lähden, koska 1. mulla ei ole talvella yhtä pitkää lomaa kuin kesällä 2. lomaraha tulee kesällä ja tukee tätä päätöstä 3. rakastan matkustelua ja uusia paikkoja, ja täällä mulla ei ole mökkiä, joten olisin vaan kotona, joten miten se eroaa arjesta? Suomessa matkustelu ei myöskään onnistu, ei ole autoa, ja monesti esim sinne Lappiin lähtö hotelleineen päivineen on kalliimpaa kuin ulkomaille meno. Ja oikeastaan, suomen kesä on ihan eri kuin joku turkoosivetinen biitsi. Nää on makuasioita!

Vierailija
26/182 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä sitä, että onko kaikki nyt sitten ennaltamäärättyä vai ei. 

Vierailija
27/182 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 22:57"]

Eli jos mä oon saanu kunnon siivouspuuskan ja siivonnu vaikka vaatehuoneen ja plus muita kaappeja ja ahkeroinu ja sitten olenkin erehtynyt luettelemaan miehelleni että mitä kaikkea olenkaan saanut aikaiseksi sen päivän aikana niin olenkin sitten LAISKA.. en ymmärrä..

[/quote]

Mä olen käsittänyt tämän niin, että normaalisti laiskan pulskea ihminen joka yleensä ei tee mitään/saa mitään aikaiseksi saadessaan tekemisen puuskan elvistelee tekemisillään. "Miten niin en koskaan mitään tee, tänäänkin siivosin sitä, tätä ja tuota." Ja vitsi on siis siinä, että yleensä mitään ei siivota.

Yleensä sillä toimeliaalla henkilöllä ei ole mitään tarvetta lähteä listaamaan tekemisiään koska se tekeminen on hänelle ihan normaalia.

Vierailija
28/182 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä mistä masennus ja eristäytyminen voi johtua. En tajua mitä masentuneen mielessä liikkuu. Eikö ne tajua että täällä eletään vain kerran ja parempi etsiä jotain hyvää elämästään jolla mennä eteenpäin? Eikä vain jämähtää paikalleen ja odottaa että muut nostaa.

En ymmärrä niitä jotka eivät ymmärrä tätä. Perustelu: kuten sanoin, täällä eletään vain kerran.

Vierailija
29/182 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 22:57"]En ymmärrä sanontaa: "Laiska töitänsä luettelee"

[/quote]

Ahkera olisi jo sen siivouspuuskan jälkeen vaatteita viikkaamassa; ei luettelemassa toiselle mitä on juuri tehnyt.

Tää on yks meidän parisuhteen kulmakivistä. Mun patalaiska mies kun kerrankin laittaa astiat koneeseen/leikkaa ruohikon/tms niin aivan varmasti kailottaa koko suvulle kuinka hän nyt tekee hommia täällä kotona. Ja sinä aikana mä olen tehnyt 5 askaretta ja kuudetta tekemässä. ..

Vierailija
30/182 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä en ymmärrä sitä että joku viitsii ajaa moottorikelkalla huvikseen ja jotkut vievät sen vielä auton kyydissä lappiin ja ajavat sitten siellä.

Ei mee mulle jakeluun.

Vierailija
31/182 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 23:12"][quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 22:57"]

[/quote]

Mä olen käsittänyt tämän niin, että normaalisti laiskan pulskea ihminen joka yleensä ei tee mitään/saa mitään aikaiseksi saadessaan tekemisen puuskan elvistelee tekemisillään. "Miten niin en koskaan mitään tee, tänäänkin siivosin sitä, tätä ja tuota." Ja vitsi on siis siinä, että yleensä mitään ei siivota.

Yleensä sillä toimeliaalla henkilöllä ei ole mitään tarvetta lähteä listaamaan tekemisiään koska se tekeminen on hänelle ihan normaalia.

[/quote]

Mänolen tajunnut tuon niin, että laiska vaan puhuu niistä töistään mitä pitäisi tehdä, muttei kuitenkaan lopulta tee yhtään mitään.

Vierailija
32/182 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 22:57"]

[/quote]

Meillä töissä on henkilö joka aina sanoo tuota "laiska töitänsä luettelee." Kyse ei ole siitä, että hän olisi laiska tms. mutta hänen pitää aina vaan muistaa kertoa kuinka paljon töitä on tullut tehtyä verrattuna muihin. Eli hän pätee omalla tekemisellään verraten muihin. 

Ja en väitä, että sinä olisit samanlainen, tod. näköisesti ei voi olla edes mahdollista. Eri ihmiset varmaan tulkitsee näitä sanontoja eri tavoilla.

Yksi mitä itse en ymmärrä on se, että yhden viikolle osuvan pyhän takia (vaikka helatorstai), jolloin kaupat on sen yhden päivän kiinni, niin koko kaupunki ryntää hullunna sinne kauppaan hamstraamaan tavaraa. Kärryt täyttyy tavarasta kun olisi isompikin nälkäkausi tulossa.

Vierailija
33/182 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä uskovaisia. Miten kukaan voi olla vakuuttunut että esim. kristiusko on ainoa oikea ja kaikki muut ovat väärässä. Omahyväisyydessä rypeminen, uskonnon varjolla monien ihmisryhmien tuomitseminen.

En usko uskontoihin.

Vierailija
34/182 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 23:17"]

En ymmärrä mistä masennus ja eristäytyminen voi johtua. En tajua mitä masentuneen mielessä liikkuu. Eikö ne tajua että täällä eletään vain kerran ja parempi etsiä jotain hyvää elämästään jolla mennä eteenpäin? Eikä vain jämähtää paikalleen ja odottaa että muut nostaa.

En ymmärrä niitä jotka eivät ymmärrä tätä. Perustelu: kuten sanoin, täällä eletään vain kerran.

[/quote]

Niin, masennus on sairaus joka näkyy aivotoiminnassa asti. Siitä ei voi parantua "ymmärtämällä" asioita, kuten ei muistakaan henkisistä sairauksista. Usein kroonisesti masentuneilla on ongelmia aivojen välittäjäaineiden kanssa, ja osalla jopa neurologisia poikkeumia.

Vierailija
35/182 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intoa toitottaa omaa makua tosiasiana oli kyse sitten ruuasta, vaatteista, sisustuksest tms. Keskustelu on jees ja mielenkiintoistakin, mutta sellaista pakonomaista tarvettaa kertoa kuinka jonkun toisen maku on väärä en ymmärrä. Mitä siitä saa, johtuuko se jostain tarpeesta korstaa omaa erinomaisuutta?

Miten kukaan joka harrastaa yhtään enempää ilkeämielistä trollausta pystyy pitämään itseään hyvänä ja mukavana tyyppinä. Oikeasti, monien trollaajien tarkoituksena on saada ihmisille paha mieli tai suututtaa, eli he nauttivat siitä kun aiheuttavat muissa negatiivisia tunteita ja haluavat sitä lisää. Sitten riemuitaan jos joku saadaan kiusattua pois esim. jostain tietystä somesta. En emmärrä miten kukaan joka nauttii muiden kiusaamisesta voi ajatella olevansa mukava.

Vierailija
36/182 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkosuomalaisena en ymmärrä suomalaista köyhäilyä. Jos kangaskassi jäi autoon parkkipaikan toiselle puolelle niin sitä lähetäān hakemaan, muovista kassia EI voida ostaa edes tämän kerran. Noin esimerkiks..

En myöskään ymmärrä miten jotkut asuu niin hulppeissa taloissa/huviloissa, normaalituloilla.

Ja en ymmärrä pienten vauvojen äitien tarvetta lähteä dokaamaan (oman ajan tarpeen kyllä muuten ymmärrän, jos kyse joistakin tunneista).

Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa...

Vierailija
37/182 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökkeilyä en ymmärrä, varsinkaan kurjistelua ilman mukavuuksia. Ja yleensä ne mökit on kamalia työleirejä.

Karavaanareita, mitä vittua oikeesti? Varmaan ovat sadisteja jotka saavat nautintoa siitä tientukkeena olemisesta. Halvemmaksi tulis ajella vaan henkilöautolla ja yöpyä mukavissa hotelleissa ja nauttia hotelliaamiaisista.

Kerros- tai rivitalossa asuessa tavallisista elämisen äänistä valittamista, esim. lapsiperheen trampoliinista tai lapsen itkusta. Muuttakoon jonnekin korpeen yksinään ellei kestä.

Mönkijöitä, moottorikelkkoja yms. Mitä iloa?

Veneilyä. Kauheen ahdasta ja epämukavaa ja hankalaa. Meri on ihana mut mieluummin nautin siitä rannalla tai isossa risteilijässä.

Naisvoimanostajia, -moukarinheittäjiä yms. äijämäisiksi tekevien lajien harrastajia. Miksi oi miksi? Ja siis nimenomaan nää "ammattilaiset" jotka vetävät testosteronia ja kasvuhormoneja.

Timanttosormukset, sellaiset perinteiset prkl kalliit ns. rivisormukset. Makunsa kullakin mut ne on vaan rumia mun mielestä :D

Kaljan tissuttamista, joka ilta pullon parin juomista.

Vierailija
38/182 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 23:17"]

[/quote]

Ymmärrätkö sen, että jos jalka on poikki, ihminen on hyvin haluton liikkumaan? On olemassa sieluntuskaa, joka pakottaa myös käpertymään sisäänpäin. Luunmurtuma ja masennus saattavat parantua, kun ihminen välttelee kipua riittävän kauan. Jos yrittää mennä väkisin, jää paranematta. Loppuelämäkin saattaa lyhetä siitä pysähtymättömyydestä vakavasti.

Vierailija
39/182 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ymmärrä grillaamista. Tai siis sitä, että mitä viehätystä siinä on. Juuri edelliset päivät katsellut ja ihmetellyt, kun naapuri tulee päivittäin ulos pihalleen paistamaan grillissään pihvit (tai mitälie sitten paistaakaan, ihan niin hyvin en naapuriin näe :D) ja ne paistettuaan vie ne sisälle ja perhe syö ne sisällä keittiössään. Miksei niitä olisi voinut paistaa ihan siinä keittiössä liedellä?

Vierailija
40/182 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, mistä sukupuolitaudit on syntyneet. Siis jos neitsyt ei voi tautia levittää ennen kuin sen jostain sitten saa, niin missä vaiheessa se ensimmäinen tauti sitten voi syntyä? Jos siis on neitsyt ja harrastaa seksiä toisen neitsyen kanssa, niin tällöin ei tautia voi tulla eikä näin ollen tartuta seuraavaakaan kumppania, mutta missä vaiheessa sitten yhtäkkiä se tauti tulee, jos kukaan ei näin periaatteessa voisi sairastua. On, tauteja voi saada myös huumepiikeistä, mutta eikös senkin piikin täydy tulla joltain, joka jo tautia kantaa? Ja miten se voi siis tulla, jos kaikki ovat alunperin terveitä...

En osaa selittää asiaani oikein fiksusti, mutta tämä on aina häirinnyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yksi