Pitääkö toisen kaatumista hävetä?
Tulin lenkiltä ja horjahdin rähmälleni ihan kodin nurkalla. Kämmenen tyvi otti pahimman kolhun vastaan, se ja ranne ovat nyt tummansinisiä, mutta eivät enää kipeitä nyt parin päivän jälkeen.
Ja mitä sanoi mies, kun kerroin? Näkikö kukaan? Näin tokaisi. No tiellä ei ollut kulkijoita, mutta jos kaikissa kolmessa talossa, joissa on ikkunoita meille päin, joku asukas oli juuri ikkunan ääressä, on mahdollista että joku näkikin. Mikä häpeä - siis miehen mielestä. Ei kysynyt että sattuiko ja mihin, ei. Tärkeintä oli, ettei vain kukaan olisi nähnyt. Yleensähän kaatuja itse usein heti ajattelee, että näkiköhän joku, mutta että se tässä tapauksessa oli jotenkin tärkeää, ettei kukaan olisi nähnyt, siis kun hänen vaimonsa kaatui.. Nillitän kai turhasta, mutta loukkasihan tuo miehen lausahdus.
Kommentit (17)
Nauraisin maha kippurassa jos näkisin av-mamman kaatuvat.
Ehkä olisi aika erota. Ei tuollainen lausahdus tuollaisessa tilanteessa tietääkseni kuulu parisuhteeseen
Minä vedin jäisessä rinteessa kunnon mahalaskun. Onneksi oli rukkaset kädessä eikä kasvot ottaneet osumaa. Mutta en meinannut naurultani päästä ylös.
Ei hävettänyt.
Hirnun itsekseni, jos näen jonku kaatuvan, koska itsehän en kaadu.
Todellisuus puhtaimmillaan kun painovoima vähän ojentaa heikkoja.
Me oltiin Himoksella, tulin vessa-alueelta ja kompastuin alaspäin viettävässä rinteessä. En siis ollut humalassa. Mies odotteli mua, näki kaatumiseni ja näin silmissä sellaisen häpeän välähdyksen. Ei todellakaan kysynyt sattuiko mua....
Eipä tuo ikinä ole ollut kovin empaattinen joten ei yllättänyt.
naapurin mies kuoli pari viikkoa sitten kun kaatui omalla pihalla. Löi päänsä ja sillä selvä.Sairalassa oli paripäivää letkuissa, pieni sähkökäyrä välillä värähti. Elimet luovutukseen ja se on siinä. Niin äkkiää saattaa elämä loppua.... vähän yli 50 ikäinen
Että kannattaa ihan oikeasti varoa niitä liukkaita kelejä, hiekoitus ja /tai nastakengät.
Tulkinta lienee aapeen oma, sillä pelkästään kysymykseen että näkikö kukaan ei sisälly häpeämisenolettamaa, jos kohta lausahdus on sinällään hieman tahditon.
Vierailija kirjoitti:
Taas paska aloitus
Mene sinä muualle paskomaan
Toisen kaatuminen ja kaikenlainen telominenhan on huisin hauskaa!
Katso vaikka mitä tahansa "hauskimmat kotivideot" tms ohjelmaa, niin ainakin amerikkalaisten mielestä se on täysin hulvatonta huumoria.
Itse en ko. huumorilajia ymmärrä.
Ota jo se ero. Tämä on nähty monta kertaa. Nainen tekee kaikkensa jotta voisi erota, koska mies ei ole enää sama kuin ennen tai mies ei rakasta tai jotain.
Ota vain se ero. Voisiko joku nainen selittää minulle miksi teette näin? Parhaiten sen huomaa tuttavapariskunnista. Yhtäkkiä nainen alkaa moittia miehen tekemisiä ja kohta erotaan. Mies ei siis ole muuttunut, mutta nainen ei vain enää halua miestä ja keksii miehestä asioita.
Pitää ruveta osoittelemaan ja nauramaan tosi kovaan ääneen
Mies on voinut tarkoittaa sanomisellaan juuri sitä että jos joku näki eikä auttanut, vaan pisti sinut yksin kulkemaan kotiin. Ajattelitko sitä ?
Vierailija kirjoitti:
Nauraisin maha kippurassa jos näkisin av-mamman kaatuvat.
Sama. Ei voi olla tirskahtamatta jos näkee jonkun kaatuvan
Hävetä kaatumista. Hohhoijaa. Nauraa toiselle, jos kaatuu!!. Vähä älyistä touhua.
Vierailija kirjoitti:
Mies on voinut tarkoittaa sanomisellaan juuri sitä että jos joku näki eikä auttanut, vaan pisti sinut yksin kulkemaan kotiin. Ajattelitko sitä ?
Olin jo kotipihalla, kun kaaduin. Nastakenkäni pökkäsi jotenkin sorapeitteisellä kulkuväylällä, liike pysähtyi mutta kroppa jatkoi eteenpäin..
Eli ei pitänyt kaatua, oli nastat ja soraa, silti.. onneksi ei mennyt luita poikki.
En häpeä edes omaa kaatumistani! Sanon vaan oho, nousen ylös ja jatkan elämääni.
Nuorena olisi ehkä hävettänyt.