Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Me eroamme. Mitä pitää tehdä ensimmäiseksi?

Vierailija
01.06.2014 |

Viime yönä teimme (tai siis avokki teki) eropäätöksen ja nyt alkaa asian suhteen käytännön toimet. Ei vain ole aavistustakaan että mitä pitää tehdä... :(

Lähtötilanne:

olen täysin(!) rahaton ja tällä hetkellä työkkärin kurssilla

asunto on avokin

meillä on 1 kouluikäinen minun lapsi, 1 yhteinen ja 1 joka on meidän mutta avokki ei ole tunnustanut ja jos minusta riippuu niin ei tunnustakaan

avokki tahtoo pitää pienemmät lapset viikko/viikko -systeemillä ja se sopii minulle mutta haluan olla lähivanhempi

minä olen kustantanut käytännössä kaikki lasten vaatteet/lelut/tarvikkeet sekä omistan täältä pyykkikoneen, jääkaappipakastimen, tiskikoneen, mikron, pinnasängyn, sohvapöydän, atk-pöydän sekä puolikkaan kuivausrummun

molemmilla on omat autot

Itse en siis haluaisi erota vaan panostaa 111% siihen että saisimme yhdessä suhteen vielä toimimaan mutta en aio enää elää siinä harhaluulossa että silti onnistuisin siinä yksin. Avokki ei ole halunnut yrittää enää pitkään aikaan. Alistun siis kohtaloon.

Mistä pitäisi aloittaa?

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isällä ei ole mitään juridisia velvollisuuksia sitä lasta kohtaan, jota ei ole tunnustanut. Hänen ei siis esim. tarvitse maksaa tästä lapsesta elatusmaksuja. Kannattaa ottaa kaikki tällaiset huomioon, varsinkin jos rahatilanteesi on jo valmiiksi huono.

Vierailija
22/44 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa juristi ja yritä saada yksinhuoltajuus. Alussa voi tuntua, että ero sujuu sovussa, mutta myöhemmin voi asiat mutkistua, ja kannattaa etukäteen hyvän sään aikana minimoida kaikki toisen mahdollisuudet tehdä kiusaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupeat tappelemaan ja vaatimaan miehesi omaisuutta. Omit lapset etkä päästä miestä heidän lähelle. Asuntohakemus, kelaan ja sossuun ilmoitus. Käyt sossussa asioimassa, asunnon saanti nopeutuu. Rahat saat sitä kautta myös.

Vierailija
24/44 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja toinen isyystestiä jarruttava asia oli päästä otettava verikoe. Keskimmäiseltä ipanalta otettiin verikoe päästä ja tasan ei enää koskaan sellaista! Vauvan päässä oli yli 10 tihkuvaa reikää ja mustelmia. Aivan käsittämätön huuto raikui pitkin käytäviä kun terkkarit kiusasivat ipanaa. Olin ihan raivona moisesta turhasta rääkkäyksestä.

Ja joo, voihan sitä elämässä sattua pahempaakin mutta silti...

Nyt kuopus on ollut "hiljaa isätön" eli ihan normisti avokkikin on käynyt tarhan vasukeskusteluissa ja ipana sanoo avokkiani isiksi. Asia ei siis ole näkynyt päivittäisessä elämässä mitenkään.

t: ap

Vierailija
25/44 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

19 jatkaa: huoltoriita on ollut elämäni hirvein koettelemus, ja jos olisin alussa ollut fiksumpi enkä luottanut exän hyvään tahtoon, olisin paljolta säästynyt.

Vierailija
26/44 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 18:30"]

Viime yönä teimme (tai siis avokki teki) eropäätöksen ja nyt alkaa asian suhteen käytännön toimet. Ei vain ole aavistustakaan että mitä pitää tehdä... :(

Lähtötilanne:

asunto on avokin

meillä on 1 kouluikäinen minun lapsi, 1 yhteinen ja 1 joka on meidän mutta avokki ei ole tunnustanut ja jos minusta riippuu niin ei tunnustakaan

avokki tahtoo pitää pienemmät lapset viikko/viikko -systeemillä ja se sopii minulle mutta haluan olla lähivanhempi

minä olen kustantanut käytännössä kaikki lasten vaatteet/lelut/tarvikkeet sekä omistan täältä pyykkikoneen, jääkaappipakastimen, tiskikoneen, mikron, pinnasängyn, sohvapöydän, atk-pöydän sekä puolikkaan kuivausrummun

molemmilla on omat autot

Itse en siis haluaisi erota vaan panostaa 111% siihen että saisimme yhdessä suhteen vielä toimimaan mutta en aio enää elää siinä harhaluulossa että silti onnistuisin siinä yksin. Avokki ei ole halunnut yrittää enää pitkään aikaan. Alistun siis kohtaloon.

Mistä pitäisi aloittaa?

[/quote]asunto miehen ja olette olleet avoliitossa? just. Maksoiko mies lainaa vai oliko jo maksettu kun muutit siihen??? Vai kävikö niin että mies maksoi asuntolainaa ja sinä kaiken muun?  Tosi tyhmästi tehty. Nyt olet puilla paljailla.

Vierailija
27/44 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 19:06"]

Niin ja toinen isyystestiä jarruttava asia oli päästä otettava verikoe. Keskimmäiseltä ipanalta otettiin verikoe päästä ja tasan ei enää koskaan sellaista! Vauvan päässä oli yli 10 tihkuvaa reikää ja mustelmia. Aivan käsittämätön huuto raikui pitkin käytäviä kun terkkarit kiusasivat ipanaa. Olin ihan raivona moisesta turhasta rääkkäyksestä.

Nyt kuopus on ollut "hiljaa isätön" eli ihan normisti avokkikin on käynyt tarhan vasukeskusteluissa ja ipana sanoo avokkiani isiksi. Asia ei siis ole näkynyt päivittäisessä elämässä mitenkään.

[/quote]

Mutta ymmärrätkö sinä ääliö  ( mitä selvästi olet, jos muka huolehdit lapsistasi, mutta et ole kaikkien näiden vuosien aikana onnistunut edes töihin pääsemään, vaan lapsia vaan suollat toisten elätettäväksi), että sillä hetkellä kun sinulle vaikka sattuu jotain, tai miehesi syystä tai toisesta haluaa laittaa kapuloita rattaisiin, sillä tunnustuksen puuttumisella alkaa olla merkitystä.

Yritä nyt hyvä ihminen kantaa vastuuta omasta elämästäsi, tuolla loisimisella et sitä tee.

Vierailija
28/44 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tsiisus. Mistä noita juntteja miehiä löytyy??

Ja niille noin tyhmiä naisia.

Ihan ekana nyt kuopuksen isyydentunnustus vireille. Jos mies oli noin törkeä jo raskausaikana, MIKSI ET LÄHTENYT SILLOIN??? Verikoetta ei varmaankaan tarvita nyt kun olette vakiintunut avopari. Ei jumaliste ole meidän veronmaksajien tehtävä maksaa teidän lapsellisia riitojanne!

Vierailija
29/44 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 19:06"]

Rupeat tappelemaan ja vaatimaan miehesi omaisuutta. Omit lapset etkä päästä miestä heidän lähelle. Asuntohakemus, kelaan ja sossuun ilmoitus. Käyt sossussa asioimassa, asunnon saanti nopeutuu. Rahat saat sitä kautta myös.

[/quote]ei voi saada ainakaan asunnosta puolia koska avoliitossa olivat ja laina ja asunto miehen nimissä.

Vierailija
30/44 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 19:15"]asunto miehen ja olette olleet avoliitossa? just. Maksoiko mies lainaa vai oliko jo maksettu kun muutit siihen??? Vai kävikö niin että mies maksoi asuntolainaa ja sinä kaiken muun?  Tosi tyhmästi tehty. Nyt olet puilla paljailla.

[/quote]

Juuri tämän takia ihan kaikkien pitäisi olla naimisissa. "Mutku en usko avioliittoon instituutiona" ja "mutku mies ei haluu" ja "mutku kirkko sitä ja tätä kirkko tätä" ja "mutku kohta homotkin saa mennä siihen pelleliitton" ja "mutkumutku".

Avioliitto on vain ja ainoastaan juridinen sopimus, joka nyt vaan kannattaa solmia, kun sen veroista turvaa ei saa millään muulla sopimuksilla. (Ja siksi homoillakin tulee olla oikeus avioliittoon.)

Suurin hyöty avioliiton solmimisesta on sen purkautuessa.

Vierailija
31/44 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 18:39"]

Lapsi, jota ei ole tunnustettu, mutta isä haluaa kuitenkin viikko-viikko -systeemillä ja se sopii sinullekin?

Mitä häh?

[/quote]mies DNA testeihin ehdottomasti. Kai tämä avomies joka alkaa olla kierrätyskamaa niin on lapse/lasten isä?????

Vierailija
32/44 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita avokkisi lukemaan uusperhepalstaa. Ehkä tuumii toisen ja kolmannenkin kerran..

Vierailija
33/44 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 19:20"]

[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 19:15"]asunto miehen ja olette olleet avoliitossa? just. Maksoiko mies lainaa vai oliko jo maksettu kun muutit siihen??? Vai kävikö niin että mies maksoi asuntolainaa ja sinä kaiken muun?  Tosi tyhmästi tehty. Nyt olet puilla paljailla.

[/quote]

Juuri tämän takia ihan kaikkien pitäisi olla naimisissa. "Mutku en usko avioliittoon instituutiona" ja "mutku mies ei haluu" ja "mutku kirkko sitä ja tätä kirkko tätä" ja "mutku kohta homotkin saa mennä siihen pelleliitton" ja "mutkumutku".

Avioliitto on vain ja ainoastaan juridinen sopimus, joka nyt vaan kannattaa solmia, kun sen veroista turvaa ei saa millään muulla sopimuksilla. (Ja siksi homoillakin tulee olla oikeus avioliittoon.)

Suurin hyöty avioliiton solmimisesta on sen purkautuessa.

[/quote]ehdottomasti. mikäli ostetaan koti niin nimi lainapaperiin ja omistuspaperiin kumpikin omistaa, tässä nyt on käynyt niin että mies omistaa kodin ja nainen maksanut kaiken muun jos ummarsin oikein????Pitäkää naiset puolenne. Itse en uskaltanut mennä naimisiin ilman avioehtoa ja ero tuli niin omani pidin-.

Vierailija
34/44 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunto oli jo maksettu kun muutin tähän.

Jäin työttömäksi 31.1.14 ja aloitin kurssin 3.2.14. Kurssin aikana olen saanut pätkätyötarjouksia mutta hoidan ensin kurssin loppuun jotta saan lisää pätevyyksiä. Joten olen kyllä ollut töissä eli pelkästä pummiloisimisesta ei todellakaan ole kyse.

Ja kyllä. Verikoe täytyy ottaa kun isyystesti tehdään. Avokki ei tunnusta ilman testiä.

En lähtenyt raskausaikana koska ajattelin avokin olleen vain alkushokissa.

Vierailija
35/44 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 19:15"][quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 19:06"]

[/quote]

Mutta ymmärrätkö sinä ääliö  ( mitä selvästi olet, jos muka huolehdit lapsistasi, mutta et ole kaikkien näiden vuosien aikana onnistunut edes töihin pääsemään, vaan lapsia vaan suollat toisten elätettäväksi), että sillä hetkellä kun sinulle vaikka sattuu jotain, tai miehesi syystä tai toisesta haluaa laittaa kapuloita rattaisiin, sillä tunnustuksen puuttumisella alkaa olla merkitystä.

Yritä nyt hyvä ihminen kantaa vastuuta omasta elämästäsi, tuolla loisimisella et sitä tee.

[/quote]

Panin tälle vahingossa alapeukun mut siis komppi tälle!!!

Vierailija
36/44 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 18:30"]

Lähtötilanne:

asunto on avokin

molemmilla on omat autot

Mistä pitäisi aloittaa?

[/quote]kummankin pitää haluta panostaa muuten ei tule mitään , kokemusta on. kaikkeni tein ja se ei riittänyt.

Vierailija
37/44 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 19:24"]

Asunto oli jo maksettu kun muutin tähän.

Jäin työttömäksi 31.1.14 ja aloitin kurssin 3.2.14. Kurssin aikana olen saanut pätkätyötarjouksia mutta hoidan ensin kurssin loppuun jotta saan lisää pätevyyksiä. Joten olen kyllä ollut töissä eli pelkästä pummiloisimisesta ei todellakaan ole kyse.

Ja kyllä. Verikoe täytyy ottaa kun isyystesti tehdään. Avokki ei tunnusta ilman testiä.

En lähtenyt raskausaikana koska ajattelin avokin olleen vain alkushokissa.

[/quote]hyvä niin että asunto oli jo maksettu. shokki se oli aikanaan minunkin silloiselle miehelle kun kuuli että oon raskaana. Miksi ei pitänyt huolta ehkäisystä jos ei halua mutta MINÄ halusin. Testit ja tulojen mukaan elatusmaksu, täytyy olla vaan kylmähermoinen

Vierailija
38/44 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riidoissa ei kannata erota. Yrittää säilyttää asialliset puhevälit ihan lasten takia. Itse oon paremmissa väleissä exxän vaimon kanssa kun ex miehen kanssa. että näinkin päin.

Vierailija
39/44 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tälläisten tapausten takia kannatan avioliittoa. Juridisesti kaikki tietävät missä ovat avioliitossa ja sen mahdollisesti päättyessä. Lastenkin asema on selkeämpi. Niin moni avo- ja avioliitto päättyy eroon vaikka kukaan ei sitä alkurakkauden huumassa omasta parisuhteestaan uskokaan.

Vierailija
40/44 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie romahan kun tulee ero, mutta ei tämä näinkään voi jatkua.

Rakastan avokkiani iha hitoksee, mutta en jaksa hänen huonoa käytöstään minua kohtaan. Hän ei rakasta minua ja sanookin sen suoraan :(