Poikani pääsi lääkikseen!
Kommentit (58)
Upeata, ihan tajuttoman lahjakas kaveri on sitten! Mihin yliopistoon, paljonko pisteitä?
T: mun poikani ei päässyt
No hui kauhea! Oma tyttäreni pääsi humanistiseen tiedekuntaan.
T. Ylpeä äiti
Ei tiedä vielä pisteitä, Turkuun menee.
no on vähän eri juttu päästä humanistiseen kuin lääkikseen!
Sori vaan.
Hieman eria asia Turkuun kuin Helsinkiin.
Hieno juttu! Kun itse pääsin, äiti ja isä riemuitsivat, korkkasivat samppanjan, iskivät minulle lääkärintakin niskaan ja samppanjalasin käteen ja ottivat valokuvia. Oma olo oli lähinnä hämmentynyt.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 21:01"]
Sori vaan.
[/quote]
Totta. Esim. HY:n humanistiseen tiedekuntaan on lähes kaikissa oppiaineissa pienemmät sisäänpääsyprosentit kuin lääkikseen. T. 4
Turku on suomen vanhin yliopisto.
Kateellisia on nyt jo pilvin pimein, kuten arvasinkin.
Onnea :). Sinulla on vanhuutesi lääkitys turvassa. Mikäs sen helpompaa kun soittaa pojalle kun jotain jotain paikkaa kolottaa ja poika pistää e-reseptin tulemaan :)
Minun kehitysvammainen poikani ei päässyt lukioon. Hän on käy työttömien nuorten työpajalla.
Hän usein miettii miksi hän ei saa opiskella tai tule koskaan saamaan samaa elintasoa, kuin porvarit.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 21:04"]
Turku on suomen vanhin yliopisto.
Kateellisia on nyt jo pilvin pimein, kuten arvasinkin.
[/quote]
Ei pidä paikkaansa. HY on Suomen vanhin, siirrettiin Turusta Helsinkiin, kun Suomen alue liitettiin Venäjän suuriruhtinaskuntaan. Turun yo perustettiin 1900-luvun alussa.
Eihän tässä ketjussa ole pilvin pimein kateellisia :O Ihan näyttää kuin onnittelijoita ja myötäiloisia olisi paljon enemmän.
T: minä, jonka poika ei päässyt
Miten tämmöinen aloitus kerää negakommentteja? Ei voi käsittää keneltä pois.. Onnea äiti ja poika!:)
[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 21:12"]
Miten tämmöinen aloitus kerää negakommentteja? Ei voi käsittää keneltä pois.. Onnea äiti ja poika!:)
[/quote]
Lääkäri auttaa vammaisia ja sairaita. Lääkäri silti vetää aika korkeaa palkkaa...
Tuntuu oudolta että lääkäri auttaa, kun lääkärit voisivat maksaa vähän korkeampaa veroa kuitenkin. Onhan kyseessä ammatti, joka on kutsumus.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 21:03"]
[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 21:01"]
Sori vaan.
[/quote]
Totta. Esim. HY:n humanistiseen tiedekuntaan on lähes kaikissa oppiaineissa pienemmät sisäänpääsyprosentit kuin lääkikseen. T. 4
[/quote]
Sisäänpääsyprosentit eivät oikeastaan kerro mitään siitä, kuinka vaikea tiettyyn koulutusohjelmaan on päästä, koska se ei huomioi hakijoiden tasoa.
Esim. lääkikseen saattaa tiettynä vuosina päästä prosentuaalisesti enemmän hakijoita kuin vaikka tiettyihin tradenomilinjoille, onko tradenomiksi opiskelemaan siis vaikeampi päästä opiskelemaan kuin lääkäriksi? Ei tietenkään.
Hieno juttu, onnea.