Luetellaan miesten kotitöitä
- nurmikon leikkaaminen
- jätepaperin vieminen
- lattiakaivojen putsaaminen
Kommentit (49)
Miehenä luettelen omat kotityöni: imurointi, tiskaaminen, pyykinpesu, kodin pikkuremontit, lattioiden pesu, pölyjen pyyhintä, ruuanlaitto.
Vaimon tekemät kotityöt: sängyllä makaaminen ja pillun antaminen. Ei muuta.
Mulle on jäänyt 100% pyykit ja ostokset. Miehelle jäänyt 100% moottorisahahommat, purkuhommat (vanha remontoitava talo), autojen huolto (minä en ala auton alla öljyjä vaihtaan vaikka osaan). Muut työt siivouksesta, kokkauksesta, lapsenhoidosta siihen remonttiin ja lumitöihin tehdään yhdessä ja erikseen kumpi paremmin ehtii ja haluaa.
No en mä tänne mitään miestä ota imurointimarttyyriksi.
Mäkin ihmettelen näitä alapeukuttajia, asia kuin asia niin aina alapeukku. Mitähän tällaisen ihmisen luulassa tapahtuu, tässäkin ketjussa lähes jokaista viestiä alapeukutettu ja kyse vain luetelluista miesten kotitöistä.
Mielestäni kannattaisi hakea apua jos elämä ahdistaa noin pahasti!
Lattiakaivojen putsaus, imurointi, auton huolto ja laskut. Nuo kuuluu aika lailla 100% miehelle. Muut kotityöt jakaantuu sitten meidän kesken kiireistä riippuen. Minä hoidan pyykit ja lapsen hoitoasiat, useimmiten myös ruuanlaiton.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 09:57"]Mäkin ihmettelen näitä alapeukuttajia, asia kuin asia niin aina alapeukku. Mitähän tällaisen ihmisen luulassa tapahtuu, tässäkin ketjussa lähes jokaista viestiä alapeukutettu ja kyse vain luetelluista miesten kotitöistä.
[/quote]
Sinuahan tässä näyttää ahdistavan, kun jostain alapeukuista pitää itkeä palstalla.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 10:14"]
[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 09:57"]Mäkin ihmettelen näitä alapeukuttajia, asia kuin asia niin aina alapeukku. Mitähän tällaisen ihmisen luulassa tapahtuu, tässäkin ketjussa lähes jokaista viestiä alapeukutettu ja kyse vain luetelluista miesten kotitöistä.
[/quote]
Sinuahan tässä näyttää ahdistavan, kun jostain alapeukuista pitää itkeä palstalla.
[/quote]
Ei ahdista mutta ihmetyttää. Avautuisitko ja paljastaisit sitä juttua, miksi alapeukutat kun joku kertoo miehensä kotitöistä? Vituttaako sinua se, että joillain on mies joka tekee jotain, eikö sinulla ole miestä ollenkaan, kärsitkö mielenterveydellisistä ongelmista vai mikä sinua niin alapeukututtaa?
Voitte muutkin, joille se alapeukutus on elämän sisältö, kertoa miksi?
Meillä ruuanlaitto ja lampun vaihto on sellaisia, mitkä mies tekee lähes aina kun ollaan molemmat kotona, sekä vaihtaa autojen renkaat. Itse en viitsisi vaihtaa, vaan ajaisin huoltamolle vaihdattamaan, kuten tiedän usean miehenkin tekevän.
Kaikkea muuta tehdään puoliksi. Jos meillä olis piha ja nurmikko, saattaisi tulla kinaa siitä kuka saa leikata, kun meillä kaikki tykkää siitä hommasta, myös minä. Lapsetkin on siihen riittävän isoja. Mummuloissa leikataan kilpaa.
Nämä on hommia, joita vain mies tekee meillä: nurmikon leikkaaminen, auton hoitaminen eli renkaiden ja lamppujen vaihto ja huoltoon vieminen, puiden hakkaaminen, takan sytytys ja putsaus, viemärisysteemien putsaus, remonttihommat. Yleensä hän myös imuroi, mutta sitä teen joskus myös minä. Muut kodin hommat teen minä, pyydän miehen apuun jos niitä on liikaa.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 10:20"][quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 10:14"]
[/quote]
[/quote]
Ei ahdista mutta ihmetyttää. Avautuisitko ja paljastaisit sitä juttua, miksi alapeukutat kun joku kertoo miehensä kotitöistä? Vituttaako sinua se, että joillain on mies joka tekee jotain, eikö sinulla ole miestä ollenkaan, kärsitkö mielenterveydellisistä ongelmista vai mikä sinua niin alapeukututtaa?
[/quote]
Minua vituttaa kaltaisesi ruikuttaja ja alapeukutan sellaisten viestejä osoittaakseni, etten kannata tällaista turhanpäiväistä ja lapsellista kitinää.
[quote author="Vierailija" time="31.05.2014 klo 23:20"]- nurmikon leikkaaminen
- jätepaperin vieminen
- lattiakaivojen putsaaminen
[/quote]
Paneminen rajusti.
En oikein ymmärrä mitä ovat "miesten kotityöt"... Kyllä mies meillä tekee ihan kaikkea, samoin minä. Se kumpi meillä ehtii töistä ensin kotiin, aloittaa ruoanlaiton ja jos autoa tarvitsee korjailla niin sitä korjaa se joka ehtii. Pätee ihan kaikkeen muuhunkin.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 10:38"]
[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 10:20"][quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 10:14"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Minua vituttaa kaltaisesi ruikuttaja ja alapeukutan sellaisten viestejä osoittaakseni, etten kannata tällaista turhanpäiväistä ja lapsellista kitinää.
[/quote]
Mutta et kuitenkaan pystynyt vastaamaan siihen, että miksi alapeukutat esim. jonkun viestiin jossa kerrotaan miehen vaikka leikkaavan nurmikkoa jne.
Mua vituttaa yli kaiken kaltaisesi ruikuttajat ja pillittäjät, vali vali joka asiasta ja ei osaa edes avautua ongelmistaan.
Hanki elämä ja opettele näkemään maailma hieman valoisampana paikkana vaikka et sitä kotitöitä tekevää miestä ole saanutkaan, enkä yhtään ihmettele, ei kai kukaan mieskään voisi olla niin tyhmä, että katselisi kaltaistasi vikisijää!
No niitä on kyllä paljon: lämmittäminen lieveilmiöineen (puusavotta), iso osa pihatöistä (mä hoidan lähinnä kasvimaan kasveja ja haravoin), remontointi ja nikkarointi (varsinkin nyt raskausaikana mulle jää vain suunnittelupuoli), auton ja moottoripyörien kunnossapito.
Panee mua (ja äitiä), puuhaa autotallissa, vaihtaa kiukaan kivet. Ajaa joskus nurmikkoa. Muuten lukee kirjoja ja juo teetä.
- nurmikon leikkaus (tosin siirtänyt perheen teinille, koska "täytyyhän teinin oppia työntekoa")
- auton korjaus (tosin siirtänyt merkkikorjaamolle, koska "nykyautoja ei voi itse korjata")
- kodin pienet remonttityöt (tosin siirtänyt ammattilaisille, koska "täytyyhän kotitalousvähennys käyttää hyödyksi")
[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 10:47"]
Panee mua (ja äitiä), puuhaa autotallissa, vaihtaa kiukaan kivet. Ajaa joskus nurmikkoa. Muuten lukee kirjoja ja juo teetä.
[/quote]
Onko tämän kirjoittaja perheen vaimo vai tytär?
Eli mies panee kahta naista. Ja se on sulle ok? Just.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 09:54"]No en mä tänne mitään miestä ota imurointimarttyyriksi.
[/quote]
Imurointimarttyyri on vuoden 2014 paras uusiosana!
Lamppujen vaihtaminen, auton huolto, muut korjaustyöt, lastenhoito 60 %, kaupassakäynti 50 %, ruuanlaitto 40%, siivous joskus