En ihmettele, että siskoni on lihava
Siskoni painaa lähes 90kg ja on 165cm pitkä. Hän sai lääkäriltä käskyn lopettaa tupakointi ja laihduttaa 75kiloon asti. Hän oli sitä mieltä, että mahdotonta. Aikaisemmin onnistunut laihduttamaan 3kg noilla pussikeittodieteillä.
Ei jaksa tällä hetkellä hengästymättä normaalia vauhtia edes kävellä.
Ehdotin hänelle kalorilaskuria kännykkään, mutta hän ei kuulemma jaksa tehdä ruokaa joka päivä?!!
Itse sitten sanoi, että hei niinkin laihtuu jos syö vaan päivässä tarpeeksi usein.
Hänelle ei ole kelvannut mitkään ideat liikunnan harrastamisesta ja ei halua tarkkailla ruokavaliotaan, kun se on niin vaikeaa. Lapseton ihminen kyseessä. Tsemppiä vaan hänelle laihdutukseen. Minä lyön nyt hanskat tiskiin.
Kommentit (28)
No, ei se siskosi kyllä kuulosta tarpeeksi kypsältä tullakseen äidiksi. Antaahan toisen kasvaa henkisesti ilman laihdutusohjeita vielä...kymmenen vuotta.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 12:02"]No, ei se siskosi kyllä kuulosta tarpeeksi kypsältä tullakseen äidiksi. Antaahan toisen kasvaa henkisesti ilman laihdutusohjeita vielä...kymmenen vuotta.
[/quote]
Joo kuulostaa "kaikkimulleheti" tyypiltä mutta ei ole valmis tekemään asioiden eteen mitään.
Miksi sinä tätä asiaa edes hänelle yrität järjestää? Hänen oma asiansa se on, ei sinun.
Sehän on hienoa, että löytyy sitten sen verran hoksottimia sinultakin. Aika tyhmä pitää ihmisen olla, jos ei tällä jankkaamisella ymmärrä miten ihmiskeho lihoo.
No ovat pitkään yrittäneet lasta joten olen ollut psyykkaamassa siinä omien kokemuksieni pohjalta. Mitenkähän oileasti saisi tommoista ihmistä motivoitua, kun tuo painonpudotus oli vähän niinkuin ehto lapsettomuushoitojen aloitukselle? AP
Ei ihmistä vaan voi kukaan auttaa jos ei itse halua muutosta. Se onkin sitten hankalampi ymmärtää, miksei joku halua muutosta parempaan!! Luulisi että terveys, jaksaminen, hyvinvointi, lapsesta puhumattakaan, olisi ihan jokaiselle haluamisen arvoisia asioita.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 09:44"]
No ovat pitkään yrittäneet lasta joten olen ollut psyykkaamassa siinä omien kokemuksieni pohjalta. Mitenkähän oileasti saisi tommoista ihmistä motivoitua, kun tuo painonpudotus oli vähän niinkuin ehto lapsettomuushoitojen aloitukselle? AP
[/quote]
Ulkopuolisena ihmistä on mahdotonta motivoida lainkaan. Se muutos lähtee aina itsestä.
Sellaiset ihmiset on vastenmielisiä, joitten asenne jokaiseen asiaan on "se on mahdotonta", missä pitäis ottaa itseään edes vähän niskasta kiinni.
Hyvä että lyöt hanskat tiskiin ja annat siskon rauhassa olla sellainen kuin hän on. Jos hänellä ei ole kovin vahvaa motivaatiota laihtua, niin ei sitä kukaan ulkopuolinen voi häneen takoa tai päähän kaataa. Anna hänen olla millainen on.
Tosi kurjaa.siskoni on vielä nuori ja niin huonossa kunnossa jo. Kai pitää vain odotella että tarttui härkää sarvista. AP
Motivoimaan ei oikein pysty toista, mutta käytännön apua voi kyllä tarjota! Pyydä sisko kaveriksi lenkille tai uimahalliin, sen sellaista. Joskus on vaan hankala päästä yksin ylös sohvalta..
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 09:44"]
[/quote]
Kannattais ajatella omaakin terveyttä kun lasta suunnittelee. Ja myös lapsen terveyttä. Miten sitä osaa tai viitsii lastakaan hyvin ruokkia, jos ravinto on hälläväliä.
No hänen mielestään myös tupakointi raskauden ja umetyksen aikana on ok, koska niin kuulemma kaikki hänen kaverinsakkin tekee. AP
Syökö ap itse terveellisesti ja harrastaako hän päivittäin liikuntaa?
No kyllä syö ja harrastaa. Ikää on melkein 10 vuotta enemmän kuin siskollani ja lapsiaon 3. Painoa on yli 30kg vähemmän kuin siskolla. AP
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 10:11"]
Tosi kurjaa.siskoni on vielä nuori ja niin huonossa kunnossa jo. Kai pitää vain odotella että tarttui härkää sarvista. AP
[/quote]
Ei kaikki tartu koskaan. Ja monelle ei silti siitä seuraa mitään ihmeempää. Minulla myös tuollainen sisko, oli lihava jo teinistä asti. Sai 2 lasta vähän alta kolmekymppisenä ja siinä vaiheeessa oli jo 100 kg raja ylitetty. Nykyisin painaa 120 kg, ei liiku ollenkaan jne. Mutta ei ole mitään sairauksia, voi hyvin jne. Enää en jaksa asiaa murehtia, nuorempana murehdin valtavasti että kuolee nelikymppisenä sydänkohtaukseen tms. Mutta kun on kaikki veriarvotkin hyvät olleet aina niin näköjään joidenkin kroppa tuotakin kestää.
No hänellä on jo nyt selkävaivoja ja kävelylenkillä kun olimme yhdessä tajusin miten huonossa kunnossa on. Ensimmäinen 100metriä käveltyämme hyvin rauhallisesti sisko puhisi eikä puhumisestakaan enää meinannut tulla mitään. Myöskin hänellä sattui polviin. Saa nähdä kauanko tällä menolla pysyy työkuntoisena. AP
Nyt puhut paskaa, olen samankokoinen kuin siskosi ja jaksan hölkätä, uida, kävellä pyöräillä ihan reippaasti. Ei satu polviin enkä puuskuta. Tupakoin myös. Mulla 20 kg ylipainoa siis.
Sitä kyllä ana ollut kieltämättä. Meidän perheen kuopus.