Kovan naisen tuntomerkit
Miestä saatetaan sanoa ”kovaksi jätkäksi”, mikä on tämän vastine naisesta?
Harrastaa kamppailulajeja? Käyttää paljon päihteitä? Tupakoi? On tatuoitu? Muuta?
Kommentit (87)
Miksi tälle pitäisi olla vastine naisesta? Tuollaiset miehisyyden ihanteet pätee vain miehiin, se on niiden koko pointti.
Et ole tainnut tajuta mitä se kova tossa mielessä tarkoittaa.
Periaatteita ja selkärankaa.
Käsitteen tausta taitaa tulla (muinaisesta) työelämästä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tälle pitäisi olla vastine naisesta? Tuollaiset miehisyyden ihanteet pätee vain miehiin, se on niiden koko pointti.
Samaa mieltä. Mitä tasa-arvoa se on että naiset alkavat välttelemään perinteisiä naisen arvoja ja käyttäytymään miesten tavoin. Kuulostaa pikemminkin siltä etteivät arvosta yhtä paljon naiseutta vaan fanittavat maskuliinista käytöstä. Yhtään miestä en tunne joka olisi innoissaan siitä että miehekkäiden naisten määrä lisääntyy. Eivät naisetkaan innostu neitimäisistä miehistä.
Vierailija kirjoitti:
Et voi olla tosissasi. Kovan jätkän vastine on kova muija, ja se on yleensä positiivinen piirre. Eli uskaltaa sanoa mielipiteensä, voi olla vahvojakin mielipiteitä ja ei välitä sosiaalisista normeista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Mitä tasa-arvoa se on että naiset alkavat välttelemään perinteisiä naisen arvoja ja käyttäytymään miesten tavoin. Kuulostaa pikemminkin siltä etteivät arvosta yhtä paljon naiseutta vaan fanittavat maskuliinista käytöstä. Yhtään miestä en tunne joka olisi innoissaan siitä että miehekkäiden naisten määrä lisääntyy. Eivät naisetkaan innostu neitimäisistä miehistä.
Ootko tosissasi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko oikeasti noin lapsellinen?
Kovapehmeejännä... Joku jutun juurta keksii.
Kaikissa ihmisissä on kaikki ominaisuudet.
Vuorovaikutus on se juttu.
Useita lapsia eri miesten kanssa
Tribaalitatuoinnit alaselässä
Sanoo asiat suoraan ja tylysti, kiroilee
Käärii itse sätkänsä
On vähissä rahoissa, maksuhäiriöitä
Vierailija kirjoitti:
Useita lapsia eri miesten kanssa
Tribaalitatuoinnit alaselässä
Sanoo asiat suoraan ja tylysti, kiroilee
Käärii itse sätkänsä
On vähissä rahoissa, maksuhäiriöitä
Myös miespuolinen vastine eli "kova jätkä" on tällainen, vai mitä?
Asennetta, periaatteita ja mielipiteitä ja uskallusta ilmaista ne rehdisti. On hyvä muistaa myös se, että paljon suurempaa rohkeutta on olla lempeä kuin kova.
Vierailija kirjoitti:
Et ole tainnut tajuta mitä se kova tossa mielessä tarkoittaa.
Periaatteita ja selkärankaa.
Käsitteen tausta taitaa tulla (muinaisesta) työelämästä.
Näin se minustakin on.
Mielipide minkälaisena tämä ihminen muiden mielestä näyttäytyy voi vaihdella.
Minusta on sanottu, että olen kova ja kylmä nainen. Mielestäni olen oikein mukava ja olin siinä tilanteessakin missä tämä arvio oli tehty. Sitäkään ei voinut päin naamaa sanoa vaan tuli toista kautta korviini. Ylipäätään ihmiset ei sano mitään päin naamaa minulle. Minä sanon kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vahvat mielipiteet, eikä pelkää sanoa niitä. Ei yritä miellyttää muita, vaan tekee, mitä itse tahtoo. Elää tyytyväisenä niin kuin haluaa, eikä välitä muiden odotuksista ja sosiaalisista rooleista.
Mitä tekemistä noilla asioilla on kovuuden kanssa? Minä olen tuollainen, mutta olen herkkis (erityisherkkä) ja aika pehmo ylipäätään. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et voi olla tosissasi. Kovan jätkän vastine on kova muija, ja se on yleensä positiivinen piirre. Eli uskaltaa sanoa mielipiteensä, voi olla vahvojakin mielipiteitä ja ei välitä sosiaalisista normeista.
Jos noin tosiaan olisi, sitten "kovuus" ei olisi enää miehinen ihanne, vaan yleinen sukupuolesta riippumaton ihanne. Mutta ei tuo ole mikään naiseuden ihanne, naiseuden ihanteet on edelleen ne samat kuin ennenkin, ja vaikka me reippaat feministit kuinka taputeltaisiin toisiamme selkään, niin juuri siksihän me sitä tehdään että muu maailma rankaisee miesten reviirille tunkemisesta.
Kova nainen on sellainen, jonka pitää esittää vahvaa, koska sisimmässään on heikko, hauras ja ennen kaikkea pelokas. Ei pysty kohtaamaan sisintään, koska se on liian pelottavaa. Elämä on siis eräänlaista valheellista teatteria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö nainen oikeasti voi sinun mielestäsi olla voimakastahtoinen, itsenäinen ja rohkea ilman että pitää menettää naisellisuutensa ja "leikkiä" miestä?
Naisethan nimenomaan leikkii miestä nykyään. Menevät esim. armeijaan, joka ei ole naisten paikka laisinkaan.
Vahvat mielipiteet, eikä pelkää sanoa niitä. Ei yritä miellyttää muita, vaan tekee, mitä itse tahtoo. Elää tyytyväisenä niin kuin haluaa, eikä välitä muiden odotuksista ja sosiaalisista rooleista.