Mies ei halua IKINÄ naimisiin
Kuten otsikosta voi jo päätellä ongelmani, ihana poikaystäväni ilmoitti toissailtana periaatteensa, että hän ei aio mennä ikinä naimisiin. Meille on tulossa vauva lokakuussa, emme ole kihloissa. Asumme ihanasti omasssa rivitalokolmiossa, parisuhde voi hyvin eikä ole mitään pahaa sanottavaa suhteesta.
Minä kuitenkin olen haaveillut vaimona olemisesta yläasteelta saakka, menisin vaikka maistraatissa ilman turhaa häähössötystä naimisiin, aviehdon kanssa tietenkin. Vaan ei, ukkelin mukaan periaateesta hän ei voi mennä naimisiin, koskaanikinämilloinkaan. En oletakkaan, että kirmattaisiin alttarille seuraavaan muutamaan vuoteen, vaan joskus sitten. Vaan ei.
Miten te muut palstailijat näette asian? Kannattaako mun katkeroitua tässä ja päättää että en haluakkaan toteuttaa unelmaani, olla jonkun oma pieni sievä vaimo vai puhallanko pelin kesken ja lähden kahlaamaan koiran ja masuasukin kanssa omaa väylää, ilman varmuutta siitä, löydänkö koskaan miestä, kenen kanssa haluaisin mennä naimisiin ja viettää loppuelämäni? Minä menen elämässäni kerran naimisiin, vaalin avioliittoa kuin muutama vanhempi sukupolvi, se ei ole minulle vain papin aamen ja häähumua yksi päivä jolloin saa olla prinsessa.
Kysyin tänään vielä mieheltä varmistuksen, että jos annan vaihtoehdot, ero tai naimisiinmeno, kumman se valitsisi ja yllätti hyvinkin paljon se, että ero.
Kommentit (85)
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 11:38"]
[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 19:40"] Kyllähän liitosta lähtee vaikka se olisi avo tai avio.
Jos sinulle on tärkeää sitoutua avioliitolla niin etsi kumppani joka tahtoo sitoutua samanlailla.
[/quote]
Nämä ovat ristiriidassa. Joko avioliitto sitouttaa, tai sitten siitä lähdetään kuten avoliitosta.
Sitouttaako avioliitto nykyään Suomessa? Onko tilastoja aiheesta?
[/quote]
Avoerot ovat valtavan paljon yleisempiä. Yli puolet avioliitoista kestää, kolmasosa ei.
Mutta siis jos joku perustelee että ei mene naimisiin avioerotilastojen perusteella, ei suhteessa ole kaikki kunnossa avoliitossakaan ollessa.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 22:43"]
[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 21:34"]
Sanoin silloin aikanaan, ja olen sanonut vieläkin, että en pääse irti niistä sanoista: muistan ne aina. Ja ne edelleen satuttaa.
[/quote]
Mikäs noissa sanoissa niin traumatisoivaa oli? Kyllä minäkin olen sanonut miehelleni, ettei meidän kannata mennä naimisiin. Ja tottahan se on: siitä ei ole meille mitään hyötyä.
[/quote]
Se, että mies ihmetteli aina muiden kohdalla että miksei ne mene naimisiin. Piti sitä asiaankuuluvana, että niin tehdään.
Meidän suhde oli siis ensimmäinen, jossa lapsen saaminen avoliitossa oli ok. Kun hyvä kaverinsa sai esikoisen ja rakensi talon paria vuotta aiemmin, niin sanoi vielä kaverilleenkin, ei vain mulle, että minkä ihmeen takia ette mene naimisiin.
Mutta enää ei näitä kommentoi lainkaan.
Jos haluaa naimisiin, niin häät ennen lapsia. En tiedä miksi usealla miehellä on into naimisiinmenoon lopahtanut kun naisesta on tullut äiti. Kaveripiirissä ainakin näin.
Uskomatonta. Lähtisin tommosesta suhteesta heti ja äkkiä. Ei tommonen ihminen rakasta oikeasti.
MIeheni on ollut monissa suhteissa ennen minua ja on lapsia useamman eri naisen kanssa. Kun utelin entisistä suhteistaan ja että miksi ei mennyt naimisiin x:n kanssa, kun kerran saivat lapsenkin, niin vastasi nauraen, että "eihän sitä kaikkien kanssa naimisiin mennä". Mies myös jätti kyseisen naisen silloin muutaman vuoden päästä. Lastaan on nähnyt, mutta ei ole missään tekemisissä sen exänsä kanssa, itse asiassa kun mietin, en tiedä edes hänen nimeään. Eli valitan, mies ei ole tosissaan ap:n kanssa. Niin käsittämätöntä kuin se onkin, naimisiinmeno on miehille isompi sitoutumisen merkki kuin lapsi.