Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaista on kohtelu Suomen kansalaisilla

Vierailija
01.10.2024 |

Olen tullut siihen tulokseen että elukatkin saa parempaa hoitoa kuin ihmiset. On kaiken maailman eläinsuojelijat auttamassa ja heti jos on katti taikka koira pulassa niin autetaan. Vanhus makaa paskaisissa vaipoissa laitoksessa, ja potilas makaa päivystyksessä tuntikausia kivuissaan ja säryissään. Ei ole ihmisoikeusliitot ja yhdistykset apua antamassa. Pitäiskö ruveta koiraksi?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ainakin koirana liikkuisit enemmän.

Vierailija
2/11 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mistäs koostuu yhteiskunta? Ihmisistä. Mitä hittoa sinä teet ihmisenä? Seisot piiska kourassa vaatimassa paljon tekemättä itse mitään? 

Lähes joka ilta TV:ssä valitetaan sitä, että vanhuksia ei hoideta. Tuohtuneet lapset valittavat vanhempiensa huonosta kohtelusta hoitokodeissa ja avohuollossa, joskus varmaan ihan asiasta. Koskaan ei kuitenkaan kysytä, miksi lapset eivät itse hoida vanhempiaan. Sehän oli sentään maan tapa sata vuotta sitten. Mutta kukapa niin tekisi, kun hyvinvointivaltio on luvannut hoitaa vanhemmat. Ja vielä ilmaiseksi. Riittää kun mummille vie äitienpäivänä ja jouluna marketin alennushyllyltä siepatun nahistuneen kukan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mistäs koostuu yhteiskunta? Ihmisistä. Mitä hittoa sinä teet ihmisenä? Seisot piiska kourassa vaatimassa paljon tekemättä itse mitään? 

Lähes joka ilta TV:ssä valitetaan sitä, että vanhuksia ei hoideta. Tuohtuneet lapset valittavat vanhempiensa huonosta kohtelusta hoitokodeissa ja avohuollossa, joskus varmaan ihan asiasta. Koskaan ei kuitenkaan kysytä, miksi lapset eivät itse hoida vanhempiaan. Sehän oli sentään maan tapa sata vuotta sitten. Mutta kukapa niin tekisi, kun hyvinvointivaltio on luvannut hoitaa vanhemmat. Ja vielä ilmaiseksi. Riittää kun mummille vie äitienpäivänä ja jouluna marketin alennushyllyltä siepatun nahistuneen kukan.

Samanlainen voihke kuuluu kouluista. Vanhemmat eivät välitä jälkikasvunsa kasvattamisesta tuon taivaallista. Opettajalle he toki lähettävät vihapostia, kun omaa kullannuppua on toruttu pahanteosta ja lukemattomista läksyistä. Kuitenkin elämme aikaa, jolloin vanhemmilla on ennätysmäärä vapaa-aikaa, jonka he voisivat käyttää jälkikasvunsa kouluttamiseen ja ohjaamiseen. Mutta ei. Kaikki tämä on ulkoistettu ilmaiselle koululaitoksella, tai jos se ei riitä, poliisille.  Vapaa-ajan voi käyttää hyödyllisemmin golf-kentillä tai lähipubissa.

Vierailija
4/11 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitte joskus vähän rauhottua. Ei jaksa edes kirjottaa.

Vierailija
5/11 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisista on tullut pelkkiä narsisteja. 

Vierailija
6/11 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottaa mihin joutuu sitten kun ei enää itsestään kykene huolta pitämään.

Tämä nykyinen hyvinvointialueittan meno on järkyttävää.

Vierailija
7/11 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä lihapiirakka ja pari nakkia mikroon javähän cokista päälle niin tulee kivempi olo. 

Vierailija
8/11 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelottaa mihin joutuu sitten kun ei enää itsestään kykene huolta pitämään.

Tämä nykyinen hyvinvointialueittan meno on järkyttävää.

Itse pakko kehua tätä sotea. Yritin saada aikaa julkiselle hammashuoltoon, eikä sitä aikaa ollut saatavilla sain palvelusetelin ja pääsin heti yksityiselle. 

Vierailija
9/11 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kaikilla omaisillakaan ole mahdollista muuttaa lähelle tukea tarvitsevia sukulaisiaan töiden tai riitaisuuksien (olisihan ne välit hyvä saada kuntoon ) tai aiempien huonojen kyseisillä paikkakunnilla koettujen kokemusten takia (miksi ei ihmiset pääse eroon ikävistä kokemuksistaan riittävästi ). Työkyvyttömyyseläkkeillekään ei välttämättä ihmiset pääse, vaikka sekin voisi toisinaan turvata heidän elantoaan sen verran, että kykenisi auttamaan jotakuta toista (vai onko silloin ihmiset liian hyvässä terveydentilassa ja kunnossa ). Tai apua ja tukea tarvitsevat ihmiset ei syystä tai toisesta muuta lähemmäksi sellaisia tuttuja, jotka kykenisivät auttamaan.

4H kerholla oli joitain vuosikymmeniä sitten vanhus- ja vammaispalvekurssitusta ylä-asteelaisille ja vähän vanhemmille. Yläkouluista taas toisinaan on voinut  päästä myös iäkkäiden ihmisten asioita vähän edistämään tet-jaksolla (esim. editoimaan kunnan sivuille katseltavaa). Ennen ja nyt sentään on ollut jotain yritystä saada asioita kuntoonkin päin.. ja onko ne vanhusten lääke asiatkaan vielä kohdallaan    (((Totuuden Henki johda Sinä meitä (tuleeko asioista muuten yhtään mitään) )))

Vierailija
10/11 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräille riittää tulkkeja ja avustajia. Suomalainen joutuu pärjäämään yksin.

Vierailija
11/11 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräille riittää tulkkeja ja avustajia. Suomalainen joutuu pärjäämään yksin.

Kotouttaminenkin on tärkeää. Joskus vaikuttaa, että jonkinlaista tukea tarvittaisiin enemmän terveydenhuollossa käyville suomea puhuvillekin, kun ei aina vaikuta, että ihmiset on tulleet tarkoittamallaan tavalla kuulluiksi. Onhan ne murteetkin olleet olemassa ja erilaiset huumorintajut jne

Eihän yksinäiset ihmiset kohtaa toisia seuraa, apua, tukea tarvitsevia, elleivät he edes liiku missään. Kuinka monilla on myös minä itse ajattelua pärjäämisten suhteen luonteesta tai opetetuista asioista johtuen tai huonoista kokemuksista johtuen (tunnistaako ihmiset esim. katkeruutta itsestään ).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi