Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttöystäväni ei osallistunut muiden naisten tavoin joulupöydän laittamiseen/kattamiseen, tai sitten puolestaan tiskaamiseen

Vierailija
26.12.2020 |

Nolotti hieman. Olemme perheeni luona kaukana käymässä, paikalla paljon sukulaisia. Esim. aattona kun muut perheen naiset, siskoni, serkkuni jne. olivat keittiössä tekemässä viimehetken valmisteluja, kattamassa pöytää jne. tyttöystäväni istui meidän miesten kanssa olohuoneessa kaljoittelemassa. Sama joulupäivänä. Eikä osallistunut tiskaamiseen tai pöydän siivoamiseen, vaan taaskin meidän kanssa heittämässä huulta olkkarissa. En ole mitenkään vanhanaikainen ajattelultani, joten en sanonut hänelle mitään. Tuntuu vain, että muut eivät katsoneet tuota ihan kovin hyvällä, ja olihan se kieltämättä vähän epäkohteliasta. Vaikka onkin itse moderni nainen isosta kaupungista niin voisi vähän yrittää lukea tilannetta ja mennä auttamaan keittiön puolelle.

M31

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän sen tavallaan ymmärtää. Niin harva nuori nainen osaa nykyään laittaa ruokaa. Paremmin onnistuu kaljan litkiminen, flirttailu ja valmissalaattien ostaminen lähikaupasta.

DTB

Kaverin tuonti tekee käsitöitä, siivoaa, leipoo, kokkaa, hoitaa lapset ja herää varhain laittamaan itsensä nätiksi. Osaa ottaa kumminkin omansa

Vierailija
62/66 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa noloa jos olisi oikea tyyppi kysymässä. Tosiasia on että tuo on todellisuutta. Mikä tahansa vuosijuhla, hääjuhla niin miehet jossain muualla kuin keittiöissä :/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kuin tuo sinun tyttöystävä ja ylpeä siitä :D

Vierailija
64/66 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisipa noloa jos olisi oikea tyyppi kysymässä. Tosiasia on että tuo on todellisuutta. Mikä tahansa vuosijuhla, hääjuhla niin miehet jossain muualla kuin keittiöissä :/

Meidänkin suvussa akat menee keittiöön ja laittamaan paikkoja kuntoon ukkojen seisoessa tupakalla/oluella. 😒

Vierailija
65/66 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon kuin tuo sinun tyttöystävä ja ylpeä siitä :D

Suomalainen nainen vuonna 2020.. Ylpeillään omalla laiskuudella. 🙄

Vierailija
66/66 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nun miehen suvussa oli myös selkeä työnjako.  Jouluna en vieraana mennyt suvun naisten kanssa keittiöön, mutta kun naljaillen ehdottivat tiskaamista niin hoidin sen kyllä. Sen takia tunsin sitten kuuluvani porukkaan ja en ollut pelkkänä passattavana vieraana.

Kotona meillä ei kuitenkaan ole samanlaista työnjakoa, toisenlainen kylläkin. Mies käy esim. kaupassa ja laittaa ruuan usein, tiskaakin. Minä siivoon enemmän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme