Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttöystäväni ei osallistunut muiden naisten tavoin joulupöydän laittamiseen/kattamiseen, tai sitten puolestaan tiskaamiseen

Vierailija
26.12.2020 |

Nolotti hieman. Olemme perheeni luona kaukana käymässä, paikalla paljon sukulaisia. Esim. aattona kun muut perheen naiset, siskoni, serkkuni jne. olivat keittiössä tekemässä viimehetken valmisteluja, kattamassa pöytää jne. tyttöystäväni istui meidän miesten kanssa olohuoneessa kaljoittelemassa. Sama joulupäivänä. Eikä osallistunut tiskaamiseen tai pöydän siivoamiseen, vaan taaskin meidän kanssa heittämässä huulta olkkarissa. En ole mitenkään vanhanaikainen ajattelultani, joten en sanonut hänelle mitään. Tuntuu vain, että muut eivät katsoneet tuota ihan kovin hyvällä, ja olihan se kieltämättä vähän epäkohteliasta. Vaikka onkin itse moderni nainen isosta kaupungista niin voisi vähän yrittää lukea tilannetta ja mennä auttamaan keittiön puolelle.

M31

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

TROLLI Miksi vastaatte?

Vierailija
22/66 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ketjut keräävät paljon voimaantuneita naisia, jotka tuomitsevan AP:n, vaikka todellisuudessa ovat itse siellä miehen perheen luona kyläillessä kiltteinä tyttöinä keittiössä kuorimassa perunoita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TROLLI Miksi vastaatte?

Miksi itse vastasit?

Vierailija
24/66 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen juuri kuin tuo nainen. En mene kutsuttuna vieraana piikomaan kenenkään keittiöön vaan viettämään mukavaa aikaa ja totta kai otan tarjotut juomat vastaan ja juttelen muille vieraille. Sukupuoleni ei tee musta automaattisesti mitään keittiöorjaa kenellekään. Jos muut naiset siihen alistuvat, en sille mitään voi.

Naimisissa olen, eikä mieheni mua häpeä, päinvastoin.

Vierailija
25/66 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siskosi ja jopa serkkusi olivat tekemässä jouluvalmisteluja sinun perheesi kodissa, niin miksi sinä et sitten tehnyt mitään?

Vierailija
26/66 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oijoi miten tästä näkee kilometrin päähän, että kalastelet kysymyksiä "Miksi juuri naisen pitäisi? Mitä itse teit?"

Joten kirjoitin ne nyt tuohon. Ole hyvä. :)

Vierailija
27/66 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni samanlainen tyttöystävä. Sain tosin sanottua hänelle, että voisi hieman osallistua ja auttaa.

Vierailija
28/66 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TROLLI Miksi vastaatte?

Miksi itse vastasit?

Siksi että ette keuhkoaisi ilmiselvästi keksitylle aloitukselle. Säälittävää.

Vierailija
29/66 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos siskosi ja jopa serkkusi olivat tekemässä jouluvalmisteluja sinun perheesi kodissa, niin miksi sinä et sitten tehnyt mitään?

Koska tätä tilannetta ei koskaan tapahtunut

Vierailija
30/66 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi olla pieni keittiö.

Vierailija
31/66 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitenkin anopin mielestä tekee väärin teki niin tai näin niin turha vaivautua.

Vierailija
32/66 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse oot akkas valinnut. ei lupaa hyvää jatkolle. jos alat sanomaan asiasta, niin tulee riitaa ja sehän tiedetään mitä siitä seuraa. hyväksy akkas sellasenaan tai vaihda ajoissa.

Vierailija
33/66 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska turvavälit.

Vierailija
34/66 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sinua yhtään hävetä se, että naiset raatavat keittiössä samalla kun miehet juovat vaan kaljaa?

Eikö sinua hävettänyt esitellä sellaista sukua tyttöystävällesi? Miksi?

Muistan kuinka itse nuorena, 30 vuotta sitten järkytyin nähdessäni tuon saman asetelman anoppilassa. Kyllä se suku siihen tottui, että en raada keittiössä palvelemassa miehiä.

Ei tuo ole yhtään sen kummempi perinne kuin se, että joissain köyhissä alkuasukasheimoissa naiset kantavat vettä pellolle ja kyntävät peltoa pelkällä kuokalla saman aikaan kun miehet paistattelevat päivää ja pelaavat seurapelejä.

Kummassakin tapauksessa odotetaan naisten tekevän työt miesten keskittyessä omaan viihtymiseensä. On oikein noloa ja paheksuttavaa jos joku nainen ei tee työtä, vaan kuvittelee että hänellä on samoja oikeuksia kuin miehillä.

Vierailija
35/66 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

HYI MITÄ KALJOTTELIJOITA ! KORONA EI SITTEN RAJOITTANUT , SISKOT SERKUT JA MUU SUKU !!!!! IHANKO HATUSTAS TARINAN KEKSIT ?????

Vierailija
36/66 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen juuri kuin tuo nainen. En mene kutsuttuna vieraana piikomaan kenenkään keittiöön vaan viettämään mukavaa aikaa ja totta kai otan tarjotut juomat vastaan ja juttelen muille vieraille. Sukupuoleni ei tee musta automaattisesti mitään keittiöorjaa kenellekään. Jos muut naiset siihen alistuvat, en sille mitään voi.

Naimisissa olen, eikä mieheni mua häpeä, päinvastoin.

Anna kun arvaan: lisäksi saavut virttyneissä rääsyissä juhlatilaisuuteen "koska ne on mukavat" ja käyt puolen tunnin välein tupakalla. Tupakan tumppi heitetään tietenkin keskelle pihaan kun savuton isäntäperhe ei ole hoksannut laittaa tuhkakuppia. Muumeista itseäsi kuvaavin hahmo on mielestäsi Pikku Myy.

Osuinko oikeaan?

Vierailija
37/66 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset näpäyttänyt tyttöystävääsi jotta olisi ymmärtänyt mennä keittiöän auttamaan?

Vierailija
38/66 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sinua yhtään hävetä se, että naiset raatavat keittiössä samalla kun miehet juovat vaan kaljaa?

Muistan kuinka itse nuorena, 30 vuotta sitten järkytyin nähdessäni tuon saman asetelman anoppilassa. Kyllä se suku siihen tottui, että en raada keittiössä palvelemassa miehiä.

Ei tuo ole yhtään sen kummempi perinne kuin se, että joissain köyhissä alkuasukasheimoissa naiset kantavat vettä pellolle ja kyntävät peltoa pelkällä kuokalla saman aikaan kun miehet paistattelevat päivää ja pelaavat seurapelejä.

Kummassakin tapauksessa odotetaan naisten tekevän työt miesten keskittyessä omaan viihtymiseensä. On oikein noloa ja paheksuttavaa jos joku nainen ei tee työtä, vaan kuvittelee että hänellä on samoja oikeuksia kuin miehillä.

No kyllä tuollainen normaalien käytöstapojen muuttaminen joksikin ihmeen oikeustaisteluksi on oikein super hyper noloa.

Vierailija
39/66 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sinua yhtään hävetä olla se, jolla ei ole sen vertaa medialukutaitoa että tunnistaisit provosoitimielessä tehdyn keksityn aloituksen? Onko kiva paasata tällaiselle liuskatolkulla?

Vierailija
40/66 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta hän kuitenkin auttoi kaljojen kuluttamisessa ja penkkien lämmittämisessä kuten sinäkin ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän