Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttöystäväni ei osallistunut muiden naisten tavoin joulupöydän laittamiseen/kattamiseen, tai sitten puolestaan tiskaamiseen

Vierailija
26.12.2020 |

Nolotti hieman. Olemme perheeni luona kaukana käymässä, paikalla paljon sukulaisia. Esim. aattona kun muut perheen naiset, siskoni, serkkuni jne. olivat keittiössä tekemässä viimehetken valmisteluja, kattamassa pöytää jne. tyttöystäväni istui meidän miesten kanssa olohuoneessa kaljoittelemassa. Sama joulupäivänä. Eikä osallistunut tiskaamiseen tai pöydän siivoamiseen, vaan taaskin meidän kanssa heittämässä huulta olkkarissa. En ole mitenkään vanhanaikainen ajattelultani, joten en sanonut hänelle mitään. Tuntuu vain, että muut eivät katsoneet tuota ihan kovin hyvällä, ja olihan se kieltämättä vähän epäkohteliasta. Vaikka onkin itse moderni nainen isosta kaupungista niin voisi vähän yrittää lukea tilannetta ja mennä auttamaan keittiön puolelle.

M31

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni samanlainen tyttöystävä. Sain tosin sanottua hänelle, että voisi hieman osallistua ja auttaa.

Miten paljon itse osallistuit ja autoit?

Vierailija
42/66 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni epäilee tätä provoksi.

Silti Suomessa on edelleen yleisesti tapana, että juhlapäivinä miehet istuvat sohvalla juomassa kaljaa ja naiset raatavat keittiössä.

Se on niin yleinen tapa, ettei siihen edes kiinnitetä huomiota. Ei ennenkuin mukaan tulee"nolo tyttöystävä", joka ei käyttäydy odotusten mukaan, vaan jää miesten kanssa istumaan sohvalle.

Tästä olisi oikeasti hyvä puhua, eikä vaan keskittyä paheksumaan sitä tyttöystävää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen juuri kuin tuo nainen. En mene kutsuttuna vieraana piikomaan kenenkään keittiöön vaan viettämään mukavaa aikaa ja totta kai otan tarjotut juomat vastaan ja juttelen muille vieraille. Sukupuoleni ei tee musta automaattisesti mitään keittiöorjaa kenellekään. Jos muut naiset siihen alistuvat, en sille mitään voi.

Naimisissa olen, eikä mieheni mua häpeä, päinvastoin.

Anna kun arvaan: lisäksi saavut virttyneissä rääsyissä juhlatilaisuuteen "koska ne on mukavat" ja käyt puolen tunnin välein tupakalla. Tupakan tumppi heitetään tietenkin keskelle pihaan kun savuton isäntäperhe ei ole hoksannut laittaa tuhkakuppia. Muumeista itseäsi kuvaavin hahmo on mielestäsi Pikku Myy.

Osuinko oikeaan?

Et lähellekään. En polta enkä ole yhtään pikku myy, en räväkkä tai muutakaan. Pikemminkin rauhallinen ja erakkohenkinen, muumeista lähinnä nuuskamuikkunen.

Vierailija
44/66 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

4/5.

Tykkäsin kovasti, koska selvä provo.. paitsi, että sitten sitä muistaa kaikki ne tilanteet, joissa tuo sama ilmiö on toistunut. Olen jopa ollut tilanteessa, jossa eräs Marjatta ajoi keittiöstä pois tieltä poikansa Teron, kun ei se osannut ollut kuin tiellä lapsuuden kotinsa keittiössä, mutta myöhemmin ilmaisi tuohtumuksesa siitä, että Teron tyttöystävä ei tullut kuorimaan perunoita. Eli kiva tvisti; vähän kuin huonoimmat vitsit, että ihan surkea, mutta totta toinen puoli. 

Yksi piste jäi puuttumaan kaljoittelusta. Se jotenkin ei sopinut kuvaan. Jos olisit ottanut tapahtumapaikaksi juhannusaaton mökillä, niin siihen se olisi sopinut kivasti. 

Vierailija
45/66 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni epäilee tätä provoksi.

Silti Suomessa on edelleen yleisesti tapana, että juhlapäivinä miehet istuvat sohvalla juomassa kaljaa ja naiset raatavat keittiössä.

Se on niin yleinen tapa, ettei siihen edes kiinnitetä huomiota. Ei ennenkuin mukaan tulee"nolo tyttöystävä", joka ei käyttäydy odotusten mukaan, vaan jää miesten kanssa istumaan sohvalle.

Tästä olisi oikeasti hyvä puhua, eikä vaan keskittyä paheksumaan sitä tyttöystävää.

No tää on provo. Tidtäisit jos olisit vakipalstailija. Sanasta sanaan sama tarina toistuu mökillä, juhannuksena jne.

Vierailija
46/66 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse pelätä, että isäntäväki on kohta umpihumalassa jos itse juo heidän viinojaan vähemmäksi. Nääs.

Vierailija
47/66 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne tupakkaa vetävät ja kiroavat naiset on siellä keittiön puolella haukkumassa ukkojaan kun ne eivät auta. Kuitenkaan eivät uskalla nostaa kissaa pöydälle vaan osoittavat sitten kotimatkalla mieltä. Normaalit naiset ja miehet ovat heittäneet moiset stereotyyppiset odotukset romukoppaan jo aikaa sitten.

Vierailija
48/66 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolison sivussa naiset laittaa jouluna kaiken ja miehet pitää "ukkokerhoa". Arvannette, että yksi porukkajoulu on minulle riittänyt.

Vierailija
49/66 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttöystävä pyörii siinä miesporukassa siinä toivossa, että joukossa olis joku, joka antais kunnon kyydit vaikka eteisen nurkassa vaatenaulakon takana. Apn kanssa seksi on surkeaa nyhjäämistä, orkut pitää aina feikata.

Vierailija
50/66 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

4/5.

Tykkäsin kovasti, koska selvä provo.. paitsi, että sitten sitä muistaa kaikki ne tilanteet, joissa tuo sama ilmiö on toistunut. Olen jopa ollut tilanteessa, jossa eräs Marjatta ajoi keittiöstä pois tieltä poikansa Teron, kun ei se osannut ollut kuin tiellä lapsuuden kotinsa keittiössä, mutta myöhemmin ilmaisi tuohtumuksesa siitä, että Teron tyttöystävä ei tullut kuorimaan perunoita. Eli kiva tvisti; vähän kuin huonoimmat vitsit, että ihan surkea, mutta totta toinen puoli. 

Yksi piste jäi puuttumaan kaljoittelusta. Se jotenkin ei sopinut kuvaan. Jos olisit ottanut tapahtumapaikaksi juhannusaaton mökillä, niin siihen se olisi sopinut kivasti. 

Tuollaisia Marjattoja on. Kysypä että miksi tyttöystävän pitäisi osallistua muttei pojan.

Vierailija
51/66 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on hyvä ja pistää essun päälle ja menee auttamaan omaa äitiään. Tyttöystävä voi auttaa omaansa kun käytte siellä. Teidän kodissanne hän on vieras.

Vierailija
52/66 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

4/5.

Tuollaisia Marjattoja on. Kysypä että miksi tyttöystävän pitäisi osallistua muttei pojan.

Ehkä haki naisensa Martta kerhon iltamasta. Luuli saavansa aidon Martan 😆

Vierailija
53/66 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen sitä mieltä, että jos isäntäväki ei jaksa yksin ruokia laittaa ja jälkiä korjata niin on kutsumatta kokonaan. Sitten on niin heikossa kunnossa että juhlat on juhlittu. Samaan järjettömyyteen kuuluu saunomiset ja muut. Kun juhliin lähtee niin jokainen on kotonaan peseytynyt ja laittautunut. Ei sitä kenenkään kotiin pesulle mennä.

Vierailija
54/66 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuollaisia työleirijuhlia kai oikeastikin olemassa. Ja nimenomaan niin että naiset laittaa, miehet rentoutuu. En hyväksyisi itse ettei oma mies tai poika auta vaan ulkopuolisten naisten pitäisi se tehdä.

Vierailija
55/66 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sellainen perinne, että miehet tekevät muutaman motin halkoja jouluruokia odotellessa. Osallistuitko sinä ap. mielekkääseen aherrukseen?

Vierailija
56/66 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua naurattaa koska niin surkea trolli.

Vierailija
57/66 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan aina ekan vierailun kaupunkilaisanopin luona. Minä maalaistyttö olin tottunut siihen, että kun kutsutaan vieraita kyläilemään, niin kaikki on valmiina, pyhävaatteissa istutaan pöytään. Kaupungissa oli toisin, siellä lykättiin ensimmäisenä luuttu kouraan, että pyyhi olohuoneen lattia ja sen jälkeen piti osallistua ruuanlaittoon. Televisio pauhasi täysillä olohuoneen puolella, anoppi (siinä vaiheessa vielä -kokelas) asettui kuorimaan perunoita niin, että näki kuvaruudun, minä päädyin sipulia pilkkomaan tiskipöydän luokse sillä aikaa kun poikakaveri ja siskonsa teki salaattia ja kastiketta. Joka välissä kaadettiin punaviiniä lasiin ja se vierailu oli sitä, että tehtiin ruokaa ja maisteltiin sitä, koskaan ei varsinaisesti istuttu pöytään syömään.

Vierailija
58/66 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttöystävä pyörii siinä miesporukassa siinä toivossa, että joukossa olis joku, joka antais kunnon kyydit vaikka eteisen nurkassa vaatenaulakon takana. Apn kanssa seksi on surkeaa nyhjäämistä, orkut pitää aina feikata.

Viime yönä huudatin tyttistä sängyssä siihen malliin että tänä aamuna jokainen suvun mies kävi heittämässä yläfemmat. Jopa puolikuuro isoisä.

AP eli AlfaPano

Vierailija
59/66 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sen tavallaan ymmärtää. Niin harva nuori nainen osaa nykyään laittaa ruokaa. Paremmin onnistuu kaljan litkiminen, flirttailu ja valmissalaattien ostaminen lähikaupasta.

DTB

Vierailija
60/66 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te miehet istuitte kaljottelemassa, kun olisitte itse voineet auttaa?

Jos et olisi ajattelultasi vanhanaikainen, olisit voinut tarjota itse apua vaikka tiskaamisessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi