Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on elämäsi suurin pettymys?

Vierailija
25.12.2020 |

Ja miten selvisit siitä.

Kaikki käy. Ammatti, unelmat, lapsettomuus, suhteet, elämän kiero kulku, yritys ja erehdys, tai joku onnettomuus esti jotain, joku epäonninen sattumusten summa pilasi elämäsi...

Itselläni oli se, kun päästin elämäni rakkauden karkuun. Kaikki olisi mennyt elämässäni toisin, jos oltaisiin päädytty yhteen.

Kommentit (401)

Vierailija
221/401 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Vanhempien alkoholinkäyttö ja laminlyöntini lapsuudessani

2. Lukihäiriö ja siitä juontanut ääneen lukemisen pelko ja vaikea esiintymisjännitys

3. Parisuhteen kariutuminen

4. Lapsettomuus

5. Paskoja työpaikkoja, mm. perseen puristelua, tutkimustulosten varastamista, liikaa työtä jne.

6. Burn out

7. Autoimmuuni vatsan alueen sairaus, jota ei löydetty työterveydessä 1,5 vuoteen vaikka voin huonosti.

Miten olen selvinnyt: kohta 1. ja 6. saanut apua pitkästä terapiasta. Kohta 2. saanut apua psykiatrilta, lääkkeistä ja hypnoterapiasta. Kohta 3. Itkin ja surin muutoin, myöhemmin tapasin elämäni miehen. Kohta 4. apua lapsettomuushoidoista, nykyään kolme lasta. Kohta 5. kouluttautunut lisää, oli rankkaa työn ja lasten ohella, palkkasin kodin hoitoon apua, sinnikkäästi jatkoin yötä myöten, en välittänyt muiden vähättelystä ja ihmettelystä, kun opiskelin. Valmistuin tohtoriksi ja olen saanut tämän kolme uutta hyvää työpaikkaa, joissa olen ollut tyytyväinen, nykyään tienaan hyvässä työssä 8000 euroa kuukaudessa. Kohta 7. Etsin yksityisen lääkärin, joka löysi sairauden ja saan nykyään hyvää hoitoa julkisella puolella, voin hyvin, sairaus on ollut pakko vain hyväksyä.

Jumaliste! Tämä antaa uskoa elämään. Oikeasti!

Vierailija
222/401 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen vuosikausia jatkunut epärehellisyys ja pettäminen, sekä siitä seurannut avioero.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/401 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempieni alkoholin suurkulutus ja ainaiset katteettomat lupaukset. Luottamukseni ansaitakseen täytyy kyllä tehdä edelleen paljon töitä. Itse en tee samaa lapsilleni.

Vierailija
224/401 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimman pettymyksen koin kun petyin itseeni.

Vierailija
225/401 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama kesken jäänyt koulu, lyhyitä pätkätöitä, paljon työttömyyttä.EI pitkiä parisuhteita, edes kavereita.

ikää kohta 50v ja sain tietää nepsy testeissä että aivot onki pari pykälää normia paremmat, ja tuohan se pistää ketuttaan entistä enempi koska ei saanut koskaan käyttää niitä.

Hukkaan menny elämä täysin.

Vierailija
226/401 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että työttömänä tuilla elellessä elintaso on korkeampi mitä se oli töissä ollessani ja ymmärsin, ettei olisi kannatanut tehdä päivääkään töitä.

Vierailija
227/401 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että synnyin narsistin lapseksi. Se on rääkännyt ja pahoinpidellyt mua jo 46 vuotta.

Vierailija
228/401 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryssityt ihmissuhteeni. En saanut sitä miestä jota rakastin, välit meni lopullisesti poikki sinnekin suuntaan. No en onneksi ole katkera, toivon että hänellä on nyt mukava, mieleisensä nainen.

Vierailija
229/401 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Petyin kun 20 kesäisenä kloppina tulin jätetyksi silloisen tyttöystäväni toimesta. Voi jeesus, kun ihminen voi hajotakin palasiksi erosta.

Tästä on 13 vuotta aikaa. Se on ollut suurin pettymys ja mihin viemäriin sen mun elämän lopulta vei. Mutta se on toinen tarina.

Piti useampaan kertaa lukea, että oliko tää mun kirjoittama ja koska olisin sen kirjoittanut. Mulle kävi samoin 20 vuotta sitten ja kävin kääntymässä pariin otteeseen lataamossakin. Viemäriin se minutkin vie, mutta selviäminen sieltä on ollut kasvattavaa monessa määrin.

Vierailija
230/401 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutama kesken jäänyt koulu, lyhyitä pätkätöitä, paljon työttömyyttä.EI pitkiä parisuhteita, edes kavereita.

ikää kohta 50v ja sain tietää nepsy testeissä että aivot onki pari pykälää normia paremmat, ja tuohan se pistää ketuttaan entistä enempi koska ei saanut koskaan käyttää niitä.

Ei ole mennyt hukkaan. Hyvin ehdit ja pystyt opiskelemaan mitä vain, mikä itseäsi kiinnostaa.

Vierailija
231/401 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se että synnyin narsistin lapseksi. Se on rääkännyt ja pahoinpidellyt mua jo 46 vuotta.

Nyt irrottaudut siitä. Otat reippaalla otteella välimatkaa. Ei tuommoista tarvitse vanhemmaltaan sietää.

Vierailija
232/401 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin vielä teini-ikäisenä, että aikuiset ihmiset ovat kilttejä, ystävällisiä sekä rehellisiä.

Hups, se luulo rapisi sitten aika äkkiä, kun siirryin työelämään. Se oli suuri pettymys.

Se mikä auttoi ja auttaa on lukeminen, asioden pohtiminen ja toisten auttaminen. JA vastaan täytyy sanoa, jos tilanne vaatii.

Vierailija
233/401 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt irrottaudut siitä. Otat reippaalla otteella välimatkaa. Ei tuommoista tarvitse vanhemmaltaan sietää.

Kuule, ei auta. Olen laittanut moneen kertaan välit poikki, en pidä yhteyttä. Se ei narsistia estä, tunkee pihalle hiipparoimaan ja laittelee uhkauskirjeitä postilaatikkoon.

On hakannut mua koko lapsuuden ja nuoruuden, ison firman johtaja oli ja arvostettu ihminen (ja mukavan ihmisen roolia esittää hyvin).

On mun ollessa aikuinen monesti käynyt päälle. Tulkapöllyä, luunappia, retuuttamista.

Yritän suojella lapsiani parhaani mukaan. Mutta nämä tällaiset narsistit on HULLUJA. Ne eivät ole normaaleita. Eivät ymmärrä lopettaa.

Vierailija
234/401 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En päässyt opiskelemaan unelma-ammattiini kuvataiteilijaksi tai graafiseksi suunnittelijaksi. En sitten uskaltanutkaan enää kolmatta kertaa hakea kouluihin, koska pelkäsin tuhlaavani aikaa ensin hakemalla vuosikausia sisään ja sitten valmistuvani ammattiin, jossa elanto on todella epävarma.

Nyt sitten olen sote-alalla ammatissa, jossa ei ainakaan ole pelkoa töiden loppumisesta. Työni on ihan kivaa, mutta välillä mietin, millaista elämäni olisi, jos olisin sinnikkäästi tavoitellut unelmiani.

Mä olen amk-kuvataiteilija-graafinen suunnittelija. En suosittele alan opiskelua kenellekään! Oman alan töitä tein muutaman hullun tunnin kuukaudessa + muuta pas*aduunia siinä rinnalla. Nyt olen itseoppinut front end-ohjelmistokehittäjä vakityössä. Kiva sisätyö, jossa taideopinnoista on edes vähän hyötyä, työilmapiiri on rento ja miesvaltainen ala, jonka johdosta palkat vaativuustasoon nähden jopa liiankin korkeat. Suosittelen!

Vierailija
235/401 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolison sairastuminen, joka johti eroon. Ihastuminen erääseen henkilöön, mutta rohkeus ei riittänyt kummallakaan muuhun, oltiin varattuja tahoillamme. Nyt olen tahtomattani yksin.

Vierailija
236/401 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mennyt hukkaan. Hyvin ehdit ja pystyt opiskelemaan mitä vain, mikä itseäsi kiinnostaa.

Ja sehän se onkin se suurin ongelma etten ole koskaan tiennyt omaa alaani,paikkaani...  On käyty läpi psykologit yms....

Kun kaikki kiinnostaa,muttei niin paljoa että viitti lukea 5 vuotta koska ei jaksais ensimmäistäkään päivää loppuun asti istua kun ois jo keksinyt toisen alan mikä kiinnostaa.

Vierailija
237/401 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule, ei auta. Olen laittanut moneen kertaan välit poikki, en pidä yhteyttä. Se ei narsistia estä, tunkee pihalle hiipparoimaan ja laittelee uhkauskirjeitä postilaatikkoon.

On hakannut mua koko lapsuuden ja nuoruuden, ison firman johtaja oli ja arvostettu ihminen (ja mukavan ihmisen roolia esittää hyvin).

On mun ollessa aikuinen monesti käynyt päälle. Tulkapöllyä, luunappia, retuuttamista.

Yritän suojella lapsiani parhaani mukaan. Mutta nämä tällaiset narsistit on HULLUJA. Ne eivät ole normaaleita. Eivät ymmärrä lopettaa.

Rikosilmoitus, lähestymiskielto, pakkohoito... onhan näitä. Kaikkea ei tarvitse sietää.

Vierailija
238/401 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä itse. Olen sössinyt asiani ja kannan seurauksia

Vierailija
239/401 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomuus. Käsittelen asiaa edelleen päivittäin. Itsemurha-ajatuksia on runsaasti ja olen käynyt terapiassa ja syön mielenterveyslääkkeitä. Tuntuu, että muilta on hyvin vaikea saada tähän ymmärrystä :S Olen käynyt kolmella lapsettomuuslääkärilla tutkimuksissa ja hoidoissa eikä kukaan heistä ole osannut auttaa. Tuntuu, että aina kun tulee puhe ihmisten kanssa että meille ei tule lapsia niin aletaan paasaamaan että elämä ei ole elämisen arvoista ilman omia lapsia ja kokeile sitä ja sitä vitamiinia ja ruokavaliota ja vaikka päälläsi seisomista jne jne... Mies ja työni sairaanhoitajana auttavat jaksamaan ja antavat merkitystä elämääni. Toivon, että pääsen asiasta joku päivä yli vaikka nyt tuntuu täysin toivottomalta...

Vierailija
240/401 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhamuija-87 kirjoitti:

Lapsettomuus. Käsittelen asiaa edelleen päivittäin. Itsemurha-ajatuksia on runsaasti ja olen käynyt terapiassa ja syön mielenterveyslääkkeitä. Tuntuu, että muilta on hyvin vaikea saada tähän ymmärrystä :S Olen käynyt kolmella lapsettomuuslääkärilla tutkimuksissa ja hoidoissa eikä kukaan heistä ole osannut auttaa. Tuntuu, että aina kun tulee puhe ihmisten kanssa että meille ei tule lapsia niin aletaan paasaamaan että elämä ei ole elämisen arvoista ilman omia lapsia ja kokeile sitä ja sitä vitamiinia ja ruokavaliota ja vaikka päälläsi seisomista jne jne... Mies ja työni sairaanhoitajana auttavat jaksamaan ja antavat merkitystä elämääni. Toivon, että pääsen asiasta joku päivä yli vaikka nyt tuntuu täysin toivottomalta...

Mä ymmärrän sua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän viisi