Jotkut eivät usko että juon viinejä maun, en promillejen vuoksi
Esim minulle on sama, onko viinissä 13% vai 5%, mutta usein parhaissa on ollut 11% alkoholia.
Minä en juo humalahakuisesti. Nautin lasillisesta viiniä sen maun vuoksi. Sen eri vivahteiden, jälkimaun, suutuntuman ja kielellä tuntuvan kirpeyden, hapokkuuden ja makeuden vuoksi. Rakastan viinejä. Tätä on vaikea monen ymmärtää, luulevat että haen känniä. Vaikka pieni päihdyttävä tunne hetkellisesti ei haittaa, ja kuuluu jopa asiaan, mutta se ei ole itsetarkoitus. Miksi te muut juotte sitten viiniä, jos ette nauttiaksenne sen mausta?
Kommentit (21)
Aika moni ns heikommassa /haavoittuvimmassa osassa oleva elämämkoululainen ei usko, koska lähtökohtaisesti heidän mielestään viini on pahaa koska se ei maistu limpparille.
Selitys alkaa ontua siinä kolmannen maistelupullon kohdalla.
Minäkin tykkään viinistä. Monet niistä ovat hyvänmakuisia, minkä lisäksi niistä saa kivan kevyen kännin ja makoisat yöunet. :)
Oleen mäkin kokeilllut tyyylin että yksi kalja olisi per ilta muttta se alkaa väsytttä kun ei tule energiaa. Ei tule nousuja eikä mitään muutakaan mikä ylipäätään tässä maailmassa nyt voi niin ihmeellistä ollakkkaan ylipäätäänkään.
Vierailija kirjoitti:
Viini on jumalten juomaa.
Etelän vetelien jumalten.
Viininjuomistaan vauvapalstalla selventävä ihminen on automaattisesti alkoholisti.
Semminkin kun tekee oikein avauksen jossa sitä viininjuomista selvennetään.
Tutustuminen Suomen historiaan auttaa sinua etenemään tässä mietteitä herättävässä aiheessa.
Kertoo paljon seurasta missä viihdyt. Yleensä on ihan itsestäänselvyys, että viiniä juodaan sen maun ja ruokaan sointuvuuden takia, ei alkoholipitoisuuden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viini on jumalten juomaa.
Etelän vetelien jumalten.
Juuri niiden, Roomalaisten tai Kreikjalaisten, niiden kaikkien muiden jälkeenpäin keksittyjen jumalten kantaisät ja äidit, ainoat oikeat jumalat.
Ja Dionysos, viinin jumala ylinnä🍇🍷
Vierailija kirjoitti:
Kertoo paljon seurasta missä viihdyt. Yleensä on ihan itsestäänselvyys, että viiniä juodaan sen maun ja ruokaan sointuvuuden takia, ei alkoholipitoisuuden.
Sukuaan tai työkavereitaan yleensä ei voi valita.
Eiköhän suurin osa viininlipittäjistä juo nimenomaan maun vuoksi.
Maun vuoksi minäkin juon. Ainut joka tätä ei ole ymmärtänyt on itse alkoholisti (omasta mielestään toki vain kohtuukäyttäjä).
Inhoan viinejä ja olutta. Lopetin kokonaan kun alkoi aina oksettamaan. Niiden lisäaineista tulee kamala päänsärky. Pystyn vain kirkasta ottamaan hyvin laimeaksi lantrattuna eikä ole seuraavana päivänä päänjomotusta muuta kuin vähintään väsymys. Kirkkaissa on vähiten lisäaineita eikä tule kihti oireita. Kossusta tai vodkasta ei tule oksettavaa jälkitilaa niin että pitää pää vessan pöntössä viettää seuraava päivä jollei jo aikaisemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sukuaan tai työkavereitaan yleensä ei voi valita.
Ei, mutta sen voi valita mitä heidän kanssaan jakaa.
Ihme jos tällä palstalla saa jonkun ymmärtämään että juuri noinhan se monilla on. Makuasia vain. Toiset tykkää karkista, toiset oluesta tms. Siksi käytämme alkoa hyvin eri tavoin, eikä silti tarvii huudella sitä alkoholistia joka väliin, jos niitä omia makunystyröitä sattuu hivelemään joku aivan muu kuin hyvä alkoholijuoma.
Minä olen yksi niistä jotka tykönään kyseenalaistavat kaiken alkoholin nauttimisen sen maun vuoksi.
Ehkä minulla on lapsellinen makuaisti, kun kaikki alkoholipitoinen maistuu kamalalta ja juon niitä vain kännin vuoksi silloin harvoin kun juon.
Vierailija kirjoitti:
Aika moni ns heikommassa /haavoittuvimmassa osassa oleva elämämkoululainen ei usko, koska lähtökohtaisesti heidän mielestään viini on pahaa koska se ei maistu limpparille.
Niimpä... itse en juo ollenkaan alkoholia tai polta tupakkaa koska molemmat maistuu pahalle. Mehu maistuu paremmalle. Ehkä häivähdys elämämkoululaisuutta? Huumeetkaan ei kiehdo kun pelottaa kaikki ihme sekoelämykset - en käy edes huvipuiston laitteissa. :)
Humalahakuiset ovat alkoholisteja.