Kuuntelisitko sinä 15-vuotiaalta murjottavalta vegaanilta koko joulun että olet ”murhaaja”?
Ideologiat ja ääriaatteet pystyvät kyllä tehokkaasti pilaamaan toisten ilon.
Kommentit (265)
En todellakaan kuuntelis enkä myöskään tekisi hänelle eri ruokia kuin muulle perheelle. Jos hön haluaa jatkaa ”valitsemallaan tiellä” hänen tulee itse selvittää miten hän saa tarvitsemansa vitamiinit yms yms ja myös opetella tekemään ruokiaan.
Itse olen kasvissyöjä, eli syön hieman maitotuotteita ja kananmunaa. Muutokseen muutaman vuoden sisällä on vaikuttanut ilmastonmuutos, lihantuotannon eettisyys sekä oma terveyteni. Voin nykyään henkisesti paremmin, kuin koskaan aikaisemmin. Suurin ongelma on kuitenkin ollut muiden asenne asiaan. Teen itse ruokani, en juurikaan puhu kasvissyönnistä ja pidän mielipiteeni itselläni. Siltikin saan lähiperheeltäni kettuilua asiasta. Eikä asialle voi muuta kuin purra huulta, muuten saa niuhottajavegen maineen...
Vierailija kirjoitti:
En. Mutta noin muuten murjottava teinivegaani kuulostaa todella söötiltä.
Ei kyllä kuulosta. Vanhemmiten se on jossain työyhteisössä mielipideterroristi jolle ei kannata sanoa missään asiassa vastaan, pomoilta menee sen temppuiluun hermot ja siitä ei tule normaalissa työelämässä ikinä mitään. Korkeintaan se voi pärjätä jossain feministien suojatöissä mutta niitäkään ei riitä kaikille.
Eli siis vääntäkää rajat ja opettakaa käytöstavat lapsillenne tai niistä kasvaa täysin sietämättömiä aikuisia.
En kuuntelisi. Olkoon ihan omalla kohdallaan niin vegaani kuin haluaa, yksityiskohdat ei kiinnosta. Luulenpa ettei hänestä olisi hankkimaan kaikkea vegaanisena itselleen loppupeleissä.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen kasvissyöjä, eli syön hieman maitotuotteita ja kananmunaa. Muutokseen muutaman vuoden sisällä on vaikuttanut ilmastonmuutos, lihantuotannon eettisyys sekä oma terveyteni. Voin nykyään henkisesti paremmin, kuin koskaan aikaisemmin. Suurin ongelma on kuitenkin ollut muiden asenne asiaan. Teen itse ruokani, en juurikaan puhu kasvissyönnistä ja pidän mielipiteeni itselläni. Siltikin saan lähiperheeltäni kettuilua asiasta. Eikä asialle voi muuta kuin purra huulta, muuten saa niuhottajavegen maineen...
Joopajoo, minäkin ajan nykyään mahdollisimman saastuttavalla häkäpönttöautolla kaikki arkimatkani koska ilmastonmuutos.
Tuohan käy kätevästi syyksi ihan mihin tahansa kun ei tarvitse perustella tai todistaa perustelujaan.
En kuuntelisi. Saisi mennä viettämään joulua muualle kodistani.
Olisittepa nähneet kun minä parrakas hd-äijän näköinen mies kerroin olevani nat - si ja tuollaiset joka asiasta valittavat teinit pitäisi kaasuttaa ja polttaa, samalla menisi muutkin viherideologian kannattajat.
Alkoi pojulle maistumaan kinkkukin sen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottahan se on, että rahoitat suunnitelmmallista ja harkittua tappamista ostamalla lihaa ja monia muita eläinperäisiä tuotteita.
Pakko mainostaa että olen sijoittanut yli 50 000€ kansainvälisiin asefirmoihin ja iso kinkkikin tuli jouluksi ostettua.
Terveisiä vaan viherpiipertäjille!
Mitäs palveluja iso kinkki tarjosi?
No, jonkin verran tietysti teiniltä voi sietää typeriä mielipiteitä (eikä ne aina ole niin typeriä, vaikka olisivat erilaisia), mutta huono käytös ja toisten mielen pahoittaminen on kyllä asioita, joista teiniä pitäisi yrittää koulia pois. Teinit on usein aika herkkiä, joten aika suorakin palaute voi mennä perille. Esimerkiksi, että saatko ehkä jotain tyydytystä siitä, että pahoitat mieleni? Mietipä, miksi. Että onko tässä maailmassa tosiaan pelottavin asia eläinten käyttö hyödykkeenä vai ihmisten yleinen ilkeys toisiaan ja myös eläimiä kohtaan?
Jos minun oma lapseni kutsuisi minua murhaajaksi, niin ottaisin sen kyllä ihan huumorilla. Voisin vielä tuumata, että nämä murhausbisnekset vähän kusevat, kun ihmiskunnan vähentämisen sijaan olen yhden tuottanut lisää.
Naisillahan nämä kommentit menee heti ihon alle ja ollaan kotona itku kurkussa ja välillä täälläkin.
Teinien kotkotuksiin pitää lähteä aina yli-innokkaasti mukaan. Varsinkin tyttöjen. Se muuttuu samantien teinin mielestä niin noloksi että unohtaa koko hömpötyksen.
Aina on tehonnut. Ostanut samanlaiset perseshortsit, varannut samaan aikaan läväri ja tatuointiajat itselle, rastojakin aloin kasvattamaan ja viikon jaksoi mun vegaanivöyhötystä. Lapsellisille aatteille toimii lapsellinen käytös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottahan se on, että rahoitat suunnitelmmallista ja harkittua tappamista ostamalla lihaa ja monia muita eläinperäisiä tuotteita.
Mikä tässä ei ole totta?
Se on ihmisten ruokaa. Kehtaisitko sanoa noin ihmisille 500 vuotta sitten? Nin? Mikäon muuttunut?
Meillä on muutakin ruokaa. Se on muuttunut. Oli sitä aikaisemmin orjia, lapsityövoimaa, 16-tuntisia työpäiviä hiilikaivoksissa. Ei se tarkoita, että se olisi nyt oikein.
Jos olisi mun 15-vuotias, kertoisin että ihminen saa syödä lihaa, mutta eläinten hyvästä elämästä on huolehdittava (hyvät olosuhteet elämän aikana ja kivuyon nopea kuolema). Raamatun Jumala on luonut ihmisen hallitsemaan eläimiä ja koko luomakuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Ilman lihansyöntiä, niitä vegaanille rakkaita possuja ei edes olisi olemassa, sillä niillä ei ole muuta tehtävää kuin ruokkia ihmiskuntaa.
Mikä on ihmisen tehtävä? Tuhota maapallo?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko mainostaa että olen sijoittanut yli 50 000€ kansainvälisiin asefirmoihin ja iso kinkkikin tuli jouluksi ostettua.
Onneksi olkoon vuosisadan typerimmästä kommentista. Tyhmyys ja tietämättömyys paistaa kauas. Sitä ison kinkin (siis kinkin :D) syöminen teettää.
Ihmettelen teitä, jotka ilmoitatte, että ette tekisi lapselle eri ruokia ettekä maksaisi hänen vegaaniruokiaan. Mihin tällä pyritte? Tosiasiassa viestitätte tällöin teinille, että ette arvosta häntä ja hänen ajatuksiaan, ja se vain ruokkii negatiivista vastakkainasettelua perheessä. Se voi myös viilentää välejänne, pahimmillaan niin pahasti, että ne eivät ikinä korjaannu täysin.
Minä tein toiselle lapsista ihan häntä varten (toki muutkin voivat syödä) pari ylimääräistä juhlaruokaa jouluksi ihan vain siksi, että hän ei tykkää perinteisistä jouluruuista. Halusin ilahduttaa häntä ja halusin hänelläkin olevan hyvä joulupöytä. Halusin myös osoittaa hänelle arvostusta - minusta se on tärkeää etenkin nyt kun hän on tulossa teini-ikään.
Ei se teiltäkään paljon vaivaa vaatisi ostaa vegaanilastanne varten kaupasta valmiina joku seitankinkku ja vegaaninen versio joistain joululaatikoista (saa valmiina, joten ei tarvitse tehdä itse - ainakin Hesarin porkkanalaatikkovertailussa oli vegaaninen porkkanalaatikko). Ihmettelen kyllä vanhempia, jotka eivät sen vertaa voi edes joulun kunniaksi joustaa periaatteellisesta lihansyöntifanaattisuudesta.
Tähän sitä on tultu, kun opetetaan lapsille, että ihminen on eläin. Ihminen on olento jonka Jumala on luonut alussa omaksi kuvakseen. Ihminen on kuolematon. Ihmisen henki ei koskaan kuole, sillä se on jumalasta lähtöisin. Ihmisellä on vapaa tahto valita hyvä tai paha. Kun eläin kuolee, sen henki ei jatka elämää. Ihmisen henki menee kuoltuaan joko paratiisiin tai tuonelaan odottamaan lopullista tuomiotaan, mitä tuli tehtyä maan päällä.
Iskisin vastapalloon ja kutsuisin sitä teinimurhaajaksi. Vrt tapaus Koskela.