Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aloitin kausityöntekijänä Fazerilla vihreiden kuulien puolittajana ja on kyllä paskin homma ikinä

Vierailija
24.12.2020 |

Kone syöksee vihreitä kuulia hirveetä pommitusta nenän eteen ja ne pitää sitten leikellä nopeasti ja viedä ne kuulien liimajalle. Olen yrittänyt kysellä, mitä järkeä ne on leikata jos ne liimataan takaisin, niin linjaston johdolle tulee yhtäkkiä kauhea kiire jonnekin. Ihme hommaa

Kommentit (1736)

Vierailija
1461/1736 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun sisko lähti jenkkeihin. Leimaa niihin m&m karkkeihin sen m:n.

I feel her. Mä olen ollut se joka leimaa sen toisen m:n.

Vierailija
1462/1736 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko tämän höpö-höpö-ketjun lopettaa.

Vastako sivulla 73 hoksasit, ettet viihdykään seurassamme?

- Hyvää Joulua sitten vain!

Arvostat nyt varmasti entistä enemmän vihreitä kuuliasi, kun tiedät miten suurta panostusta niiden täydellisyys on vaatinut.

Joillain vaan sytyttää hitaasti. Pitääkin tästä mennä ostamaan vihreitä kuulia....

Voi kun niitä sais yksittäin ostettua

Yks tai kaks on ihan herkkua. Muistaakos kuka niitä hedelmän mallisia marmeladeja rasiassa? Voi kun oli hauskoja.

Toivottavasti ei! Mä en pääsis koskaan kaupasta ulos, jos sais. Viimeistään ovella se on syöty ja pitää kääntyä takas...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1463/1736 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun sisko lähti jenkkeihin. Leimaa niihin m&m karkkeihin sen m:n.

I feel her. Mä olen ollut se joka leimaa sen toisen m:n.

Mut kuka tekee sen vänkyrän siihen väliin!?! Sen että-merkin mikälieonkaan...

Vai viedäänkö ne toiselle tehtaalle sitä varten?

Vierailija
1464/1736 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huumorin kukka on se kaunein kukka.

Vierailija
1465/1736 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonon mielen ketju! Paskin ikinä.

Lisää,lisää,lisää,lisää,lisää...Mun joulu pelastettu kun tämän ketjun löysin. Luen säästeliäästi,kuten syön vihreitä kuuliakin. Molemmista saa vatsansa kipeäksi jos ahnehtii😂🤣😅🤭😁

Vierailija
1466/1736 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut Elannolla rusinan rypistäjänä.

Gugeli
1467/1736 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastako sivulla 73 hoksasit, ettet viihdykään seurassamme?

- Hyvää Joulua sitten vain!

Arvostat nyt varmasti entistä enemmän vihreitä kuuliasi, kun tiedät miten suurta panostusta niiden täydellisyys on vaatinut.

Joillain vaan sytyttää hitaasti. Pitääkin tästä mennä ostamaan vihreitä kuulia....

Voi kun niitä sais yksittäin ostettua

Yks tai kaks on ihan herkkua. Muistaakos kuka niitä hedelmän mallisia marmeladeja rasiassa? Voi kun oli hauskoja.

Toivottavasti ei! Mä en pääsis koskaan kaupasta ulos, jos sais. Viimeistään ovella se on syöty ja pitää kääntyä taka

Etkö oo ikinä milloinkaan pysähtynyt ison marketin irtokarkkilaareille? Siellä on vihreet kuulat omassa loorassaan ja ne muut värit samassa loorassa. Inhoon niitä mustaviinimarjan makuisia kuulia ja irtsarilaarista saan just sitä, mitä haluan. Ja vähän edullisemminkin. 

Vierailija
1468/1736 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko se huhu totta että ne puolikkaat liimataan nuolaisemalla ensin toista puolikasta?

Joo, mulla on kieli niin kipeänä siitä nuolemisesta etten pysty syödä jouluruokia!

Mun tuli nyt tosi paha mieli, olen niin voimakkaasti myötä elävä luonne. Eikö missään lähelläsi olisi erikoskauppaa josta jouluruokia saisi liemi muotona,perunalootaa,lanttulootaa,rosollia ja tietenkin riisipuuroa. Vaikka mun mielikuvituksis eivät taida mukavaltakaan maistua kun niitä nyt joudut pillin kautta imemään. Olen puolestasi tosi pahoillani,silti toivotan hyvää joulua. Pystytkö edes vihreitä kuulia syömään? Pilallahan sun joulu on jos sekään ei onnistu. Älä nyt loukkaannu mutta joulu on pilalla ilman vihreitä kuulia.

Vierailija
1469/1736 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskaisin työ fyysisesti oli, kun olin Valiolla voinuijana.

Vierailija
1470/1736 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edesmennyt setäni oli Vaasan höyrymyllyllä makaroonin poraajana. Piti kuulemma kovasti työstään ja oli pidetty työtoveri.

Vierailija
1471/1736 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miks ne puolitetaan ja sitten yhdistetään? Miksei valeta kerralla pallo kuntoon?

Se kuuluu perinteisiin. Meidän putiikki on perustettu jo 1891, ja täällä arvostetaan käsintehtyä laatua.

Jos kone pullauttaisi uumenistaan valmiin pallon, niin eihän siinä vihreässä kuulassa sitten olisi mitään käsityötä. Nyt on, kun ne puolikkaat pitää yhdistää. Hand made -tuotteita arvostetaan.

Vierailija
1472/1736 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin ennen vappua F:n leipomossa kausityöntekijänä. Katsoin kun kokenut vakkari pyöritti taikinamöykkyjä kaksin käsin paljasta karvaista rintaansa vasten. Kysyin, että eikö tuo ole aika epähygieenistä. Leipuri sanoi, että odotas kun näet miten teemme reikiä näihin munkkeihin.

Ja aika mukavasti siinä leipoessa kädetkin puhdistuu.

Vierailija
1473/1736 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä on vielä parempi homma. Porailen reikiä makaroneihin.

Ihan selkeä provo! Miten muka pystyt poraamaan reiän mikä kaartuu?

Kaariporalla.

Vierailija
1474/1736 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin ennen vappua F:n leipomossa kausityöntekijänä. Katsoin kun kokenut vakkari pyöritti taikinamöykkyjä kaksin käsin paljasta karvaista rintaansa vasten. Kysyin, että eikö tuo ole aika epähygieenistä. Leipuri sanoi, että odotas kun näet miten teemme reikiä näihin munkkeihin.

Ja aika mukavasti siinä leipoessa kädetkin puhdistuu.

Eräs tuttuni oli ja on vieläkin auto mekaanikko. Ei oikeastaan koko viikolla pessyt käsiään mutta lauantaisin ,kun oli lyhyempi työpäivä ja jaksamistakin riitti, niin hän teki 2 litran pullataikinan ja yöhön asti niitä paistoi. Oli sitä mieltä että siten rasvaiset ja öljyiset kädet puhdistuu kaikkein parhaimmin.

Vierailija
1475/1736 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin Valiolla emmentaljuustopalojen reikien sorvaajana. Ohjeet olivat sorvata jokaiseen juustopalaan 4 reikää mutta ne liikkuivat liukuhihnalla niin nopeasti että sain joihinkin tehtyä vain 2 tai 3 reikää. Kun esimies huomasi miten hidas olin minut siirrettiin cheddarpuolelle spraymaalaamaan pari sivua juustopalasista oranssiksi. Kerran elintarvikeväri loppui ja jouduin käyttämään akvarellejäni. Kukaan ei tiettävästi saanut ruokamyrkytystä. 

Vierailija
1476/1736 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö paikkansa, että tänä vuonna osa vihreistä kuulista on valmistettu useammasta osasta? Kuulin huhun, että fazer aikoo vähentää hävikkiä ja osa kuulista kootaan leikkuujätteestä. 

Vierailija
1477/1736 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoisia hommia monilla täällä! Kyllähän Suomessa töitä tekevälle riittää.

Itse olen ollut pari vuotta HK:n tehtaalla.

Tämänhetkinen työtehtäväni on pieraista lihapulla- ja jauhelihapihvipaketteihin ja sulkea ne tiiviisti tämän jälkeen. 🙏

Vierailija
1478/1736 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä teillä on ollut kivoja työpaikkoja.

Itse olin monta kesää Pohjanmaalla isolla perunatilalla töissä. Se on maailman suurin tila joka sitten haluaa näyttää kuin ois pikku tilallinen ja saada sympatia pisteitä .  

Joten geenimuunneltuihin täydellisin  perunoihin me työntekijät kiinnitettiin rupia. Ja joihinkin osa maalasi hiukan vihreää  mukaan.

Ettei salaisuus geenimuunnelluista potuista leviäisi.

Vierailija
1479/1736 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedättehän sen sanonnan että kaksi mummo meni mustikkaan.

Oon se joka on ajanut mummoja pois mustikoista.

Muuten kausityöntekijät eivät jaksa poimia mustikoita kun ne painaa niiden mummojen ollessa mustikka niin paljon.

Vierailija
1480/1736 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä on vielä parempi homma. Porailen reikiä makaroneihin.

Ihan selkeä provo! Miten muka pystyt poraamaan reiän mikä kaartuu?

Kaariporalla.

Kaaripora on järkevä ratkaisu, jos makaronin valmistajalla on varaa kalliiseen koneinvestointiin. Saman lopputuloksen saa myös poraamalla suoraan makaronitankoon reiän ja sitten jälkikäsittelyvaiheessa tanko vääntetään erikoistyökalulla kaarevaksi ja pätkitään.  Suo siellä ja vetelä täällä. Aina tarvitaan raskaat koneinvestoinnit ja henkilöstöä pitää koko ajan kouluttaa. Tässä on kaksi koulukuntaa. Eivät ole edes puheväleissä aina.

Pitänee kunnioittaa elintarviketeollisuutta, joka tekee joka päivä ihmeitä kuten vihreitä kuulia ja kaareutettuja makaroneja. Me tavalliset ihmiset otamme nuokin tuotteet itsestäänselvyyksinä, vaikka kyse on kuulentoihin rinnastettavista saavutuksista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yksi