Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aloitin kausityöntekijänä Fazerilla vihreiden kuulien puolittajana ja on kyllä paskin homma ikinä

Vierailija
24.12.2020 |

Kone syöksee vihreitä kuulia hirveetä pommitusta nenän eteen ja ne pitää sitten leikellä nopeasti ja viedä ne kuulien liimajalle. Olen yrittänyt kysellä, mitä järkeä ne on leikata jos ne liimataan takaisin, niin linjaston johdolle tulee yhtäkkiä kauhea kiire jonnekin. Ihme hommaa

Kommentit (1736)

Vierailija
1501/1736 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upp!

Vierailija
1502/1736 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ollut Elannolla rusinan rypistäjänä.

Onko teillä miten tarkkaan määritelty, kuinka monta niitä ryppyjä saa olla rusinassa?

Tutun tuttu sai nimittäin potkut laitettuaan kaksi liikaa..

Sydämelliset kiitokset ahkerille ja taitaville rypyttäjille. Ei niitä ryppyjä kuluttajan kannalta ole koskaan liikaa.

Liottelen juuri rusinoita rommissa joulukakkua varten ja voin sanoa, että mitä enemmän ryppyjä, sitä enemmän imevät rommia ja sitä maukkaampi kakku syntyy. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1503/1736 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvatkaapa kenen ansiosta suklaarusinoiden pinta on sileä? Ihan uusi duuni. 

Meikäläinenhän se siellä imeskelee rosopinnat sileeksii. Pussittaja vielä tarkistaa laadun ja toistaa jos tarvis. 

Pysytään nyt sentään asiassa. Suklaarusinoita kasvaa suklaarusinapensaissa. Olen itse ollut pensaita ravistelemassa. 

Älä vaan sano millä suklaarusinapensaat lannoitetaan että rusinoihin tulee suklaapinta....

Afrikasta tuodaan kaakaopuiden hedelmiä isoilla rahtilaivoilla.  Yksi niistä sai jopa Suezin kanavan tukkoon. Kaakaohedelmät avataan ja niiden sisältämä kaakaojauhe levitetään suklaarusinapensaan juuristoon. Osa kaakaosta käytetään pensaiden vesisumutuksessa.

Vierailija
1504/1736 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toi homma oo mitään verrattuna sihen että siirrellään liukuportaita siellä missä ne sukeltaa piiloon. Portaiden takahuoneessa on ihan järkyttävä kiire siirtää porrasta takaisin niiden alkukohtaan jotta ne liikkuvat.

Vierailija
1505/1736 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avasin eilen vihreäkuularasian, siellä oli kieli. Vihreä. 

Vierailija
1506/1736 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sen kuulien leikkaamisen, mutta miksi ne liimataan takaisin yhteen? Syödessähän ne puolikkaat joka tapauksessa revitään erilleen.

Ihmettelen tässä vain...

Vierailija
1507/1736 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fazerin Klassikot suklaakonvehtirasiassa on suklaalla päällystetty vihreän kuulan puolikas. Miten se suklaakuorrutus tehdään? Onko täällä asiantuntijoita, ehkä joku tekijä jopa?

Vierailija
1508/1736 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut niiden suklaakuorien tekijänä vuosikymmenet. Onneksi pääsen pian eläkkeelle. Se kaareva kuoriosa valetaan ensin. Sitten sovitetaan vihreän kuulan puolikas siihen sisälle. Yhtään ilmaa ei saa jäädä väliin, ettei kuori rikkoudu konvehtirasiapakkauksessa. Toiset työntekijät onneksi sovittelevat kuulan puolikkaita. Minä vain valan ne kaarevat suklaakuoret. Pohjan suklaaosuus onkin helpompi homma. Niitä voivat tehdä kausityöntelijätkin joulun aikoihin. Sitten vain liitetään suklaapohja päälliseen, missä on kuula sisällä. Liitoksen tekeminen on taas oma hommansa, mistä minulla ei ole kokemusta. Ovat kaukana linjaston toisessa päässä.

Vierailija
1509/1736 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukas ne maalaa vihreiksi? 

Vierailija
1510/1736 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä puolestani olen toiminut banaanintaivuttajana ja rusinanrypistäjänä.

Mun homma on Prisman takahuoneessa varmistaa, että sipuli todella itkettää. Sipulin kuori pitää avata mahdollisimman huomaamattomasti ja tehdä pikku viilto siihen pintaan ja tuoda mahdollisimman lähelle silmiä. Kyllähän valtaosa niistä itkettää, mutta joskus menee hylkyyn. Sitten se kuori pitää keitetystä perunasta tulevan tärkkelyksen avulla liimata kiinni. En syö nykyään enää sipulia enkä perunoita. Pyysin, että jos vaikka ne Pekka Poudan koirat voisi tulla avuksi, kun ovat tottuneet töitä tekemään, mutta ajatus torpattiin. Olisi eläinrääkkäystä ja epähygieenistä. 

Vierailija
1511/1736 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä puolestani olen toiminut banaanintaivuttajana ja rusinanrypistäjänä.

Mun homma on Prisman takahuoneessa varmistaa, että sipuli todella itkettää. Sipulin kuori pitää avata mahdollisimman huomaamattomasti ja tehdä pikku viilto siihen pintaan ja tuoda mahdollisimman lähelle silmiä. Kyllähän valtaosa niistä itkettää, mutta joskus menee hylkyyn. Sitten se kuori pitää keitetystä perunasta tulevan tärkkelyksen avulla liimata kiinni. En syö nykyään enää sipulia enkä perunoita. Pyysin, että jos vaikka ne Pekka Poudan koirat voisi tulla avuksi, kun ovat tottuneet töitä tekemään, mutta ajatus torpattiin. Olisi eläinrääkkäystä ja epähygieenistä. 

I feel for you bro. Just loppu kausityö hyasintin haistelijana. En oo työnantajalle sanonut, mutta päivän viidennen hyasintin jälkeen ei kyllä haista enää mitään, limakalvot turvoksissa ja nenä tukossa. Ei oo kyllä kukaan tuonut kukkaa takaisinkaan.

Vierailija
1512/1736 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokeritehtaallahan liimataan hienosta sokerista sokeripaloja, se vasta on tarkkaa hommaa. Mutta miksi sitten sokeripalat jauhetaan taas jauhoksi, että saadaan hienoa sokeria?

Vierailija
1513/1736 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuonna 1990 olin Alkon Salmisaaren tehtaalla opiskelijana kesätöissä. Nykyisin jo lakkautetun tehtaan kohdalla on nykyään Helsingin käräjäoikeus. Työtehtäväni oli viinin pullotuslinjalla. Kyseessä siis oli liukuhihnatyö. Iso teollisuuskone oli ohjelmoitu viinin pullotukseen. Pullot siis kone täytti viinillä itse, mutta minun tehtäväni oli löytää liukuhihnalta kaikki rikkoutuneet pullot ja ottaa ne sieltä pois. Niin, että priimat pullot pääsivät liukuhihnaa myöten prosessissa eteenpäin, eli seuraavaan pisteeseen. Kyllä kuulkaas syksyllä maistuivat opinnot Hgin yliopistossa, kun olin tehdastöitä pari- kolme kuukautta painanut. Isot arvostukset kaikille tehdastyöntekijöille. Työ oli kyllä yksitoikkoista ja raskasta. Tehdasmiljöökin oli ankea. 

Vierailija
1514/1736 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko huomanneet, että vihreiden kuulien halkaisija on noin tuuma. Se on sama kuin 1400-luvun alun pyssyjen eli arkebuusien kaliiperi. Tästä voimme päätellä mitä silloiset pyssysotilaat söivät.

Vierailija
1515/1736 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avasin eilen vihreäkuularasian, siellä oli kieli. Vihreä. 

Hyvä Luoja! Sielläkö se oli! On etsitty ja etsitty.

Täällä sattui pieni hm... sekaannus, kun liukuhihna tavallaan villiintyi ja erään työntekijän kieli... no niin.

Pyytäisimme palauttamaan koko paketin pakkauksessa olevaan osoitteeseen. Ja postikulut tietenkin vastaanottajalle eli meille. Saatte paluupostissa 10 pakettia tuoreita vihreitä kuulia - taatusti ilman kieliä.

Pahoittelemme todella paljon tätä... sekaannusta.

Ystävällisin terveisin

Vihreiden kuulien pakkaamo

Vierailija
1516/1736 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sokeritehtaallahan liimataan hienosta sokerista sokeripaloja, se vasta on tarkkaa hommaa. Mutta miksi sitten sokeripalat jauhetaan taas jauhoksi, että saadaan hienoa sokeria?

Tästähän on ollut aiemminkin puhetta. Sama ongelma on usein muillakin aloilla.

Ns. suorittava taso ei voi mitenkään ilman perusteellista, monivuotista koulusta ymmärtää asioiden juurisyitä; sitä, miksi jotkut prosessit on tehtävä tietyllä tavalla. Kyllä nämä käytössä olevat työmenetelmät perustuvat pitkällisiin ja monivaiheisiin tieteellisiin tutkimuksiin.

Luottakaa nyt vain työnjohdon määräyksiin ja paras lopputulos saavutetaan, kun jokainen tekee sen oman työnsä mahdollisimman hyvin.

Vierailija
1517/1736 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko huomanneet, että vihreiden kuulien halkaisija on noin tuuma. Se on sama kuin 1400-luvun alun pyssyjen eli arkebuusien kaliiperi. Tästä voimme päätellä mitä silloiset pyssysotilaat söivät.

Mehmet Valloittaja valloitti Konstantinopolin ampumalla muurien yli niin paljon vihreitä kuulia että kaupunkia puolustavat sokerille persot kreikkalaiset tulivat sokerihumalaan eivätkä jaksaneet enää taistella. Vihreiden kuulien väri johtuu siitä että Mehmet oli harras muslimi ja vihreä on islamin väri. 

Vierailija
1518/1736 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on homma varmistaa asiakkaille, että ostamansa piparkakut riittää just Loppiaiseen. Vaille ei saa jäädä, kesken Ei Tietenkään saa loppua. Mutta, mutta: yli ei saa jää yhtään. Siinä sit haastattelen perheet, ketä tulee joulukylään ja syökö kaikki yhdet piparit, vai peräti useammat...

Vierailija
1519/1736 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä täällä taas. Kyläkaupan oven ajaaja. Olin eilin töissä kahteen asti. Just solmin kengännauhojani, kun kuulin ulko-oven losahtavan lukkoon. Pilkkooimeässä horjuin kaupassa edes taas. Kaikki ulko-ovet on takalukossa.

Täällä oon, ihanasti vaihtuu vuosi💥💥💥, kauppias tullee vasta tiistaina...

Wish me luck

Vierailija
1520/1736 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hankalalta hommalta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi