Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aloitin kausityöntekijänä Fazerilla vihreiden kuulien puolittajana ja on kyllä paskin homma ikinä

Vierailija
24.12.2020 |

Kone syöksee vihreitä kuulia hirveetä pommitusta nenän eteen ja ne pitää sitten leikellä nopeasti ja viedä ne kuulien liimajalle. Olen yrittänyt kysellä, mitä järkeä ne on leikata jos ne liimataan takaisin, niin linjaston johdolle tulee yhtäkkiä kauhea kiire jonnekin. Ihme hommaa

Kommentit (1736)

Vierailija
1341/1736 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko nyt jo lopettaa valehtelun. Mitään vihreiden kuulien puolittajan työtä ei ole olemassa.

Vierailija
1342/1736 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä istun täs tienlaias laskien liikennettä. Viikonloppuna kulkee paljon autoja, viikolla vähemmän. Mökkiläisten lähdettyä voipi olla hiljaista...

Oikeasti muistan pikkupoikana kun oli koululaisia liikenteenlaskijoina kesätöissä !

Aikanaan oli tuolla pohjoisen suunnassa tienvarressa poika, joka laski autoja. Ei niitä kovin paljon silloin kulkenut. Liekö jäänyt eläkkeelle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1343/1736 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle järjestettiin työllisyystyötä varmuuskumiyhtiössä. Siellä joutuu pesemään käytettyjä miesten kumeja ja sitten vien ne pakkauslinjalle, ne pakataan uudelleen ja viedään kauppaan.

Miten ne palautetaan ja saako niistä jonkin palkkion? Pitääkä ne esipestä?

Vierailija
1344/1736 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko nyt jo lopettaa valehtelun. Mitään vihreiden kuulien puolittajan työtä ei ole olemassa.

Tottakait on. Oletko koskaan ostanut vihreitä kuulia? Sokeakin näkee tai voi tuntea että tässä on kaksi puolikasta liitettynä yhdeksi. 

Selkeesti on ensin tehty pyöree vihree kuula mutta kuka ostaa pyöreitä vihreitä kuulia? Koko ajatushan on että käytetty liima on liian heikkoa, ei mitään Bostiikkia tai Aralditia jotenka helposti voi puoliskot erottaa ja syödä sitten. Ei kukaan tuuppaa suuhunsa kokonaista palloa.

Vierailija
1345/1736 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle järjestettiin työllisyystyötä varmuuskumiyhtiössä. Siellä joutuu pesemään käytettyjä miesten kumeja ja sitten vien ne pakkauslinjalle, ne pakataan uudelleen ja viedään kauppaan.

Miten ne palautetaan ja saako niistä jonkin palkkion? Pitääkä ne esipestä?

Yks ex tyttöystävä puhuikin jotain et voitaisko ensin vähän esileikkiä? Vai tarkoittikohan hän sittenkin että minun pitäisi esipestä? Sanoin kyllä kerran et olen käynyt suihkussa? Oli aina jotenkin haluton. Frigidi tietysti!

Vierailija
1346/1736 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehheh hee, taas hyvän mielen ketju! Sitten otin palokirveen seinältä ja lähdin etsimään työnjohtajaa... Työkaverit nauro siis ihan kippurassa! Voitteko kuvitella?

Vierailija
1347/1736 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et vissiin ole kaupassa myynnissä Fiskarsin kuulanpuolitusveitsiä nähnyt? Etpä niin koska minä teen sen työn jo tehtaalla jotta sinun ei tarvitse. Hyvää joulua!

Vierailija
1348/1736 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli onneksi mukavampi homma, puhaltelin ilmaa pingispalloihin. Jäin pois, vaikka olisin voinut edetä tennispalloihin asti.

Vierailija
1349/1736 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä paskempi homma kirjaimellisesti on kaverilla joka on lihatehtaassa linjaston lopussa ja pieraisee jokaiseen pakkaukseen suojakaasut ennen pakkauksen sulkemista. On kuulemma pakko viedä työt kotiin elikkä joutuu vetämään sipulikeittoa ja kaalilaatikkoa omalla ajalla ilman korvausta että pystyy duunissa täyttämään työvelvoitteensa !

Yes, taisi löytyä toinenkin pieruhuumorin ystävä. En tiedä mikä minussa on vikana, mutta tämä nauratti oikeasti minua tosi paljon. 

Vierailija
1350/1736 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei kukaan tuuppaa suuhunsa kokonaista palloa."

Tosi epäreilua että meidän osaston työt jätetään tässä mainitsematta kokonaan!!

Vihreiden kuulien leikkajien ja liimaajien työt on tehtaan parempiosaiselle väelle tarkoitettuja helppoja töitä, joiden avulla tehtaalle saadaan palkattua lisää väkeä.   Meillä täällä liimattujen kuulien viimeistelyosastolla on ne raskaammat työt kun pitää todellakin laittaa ne liimatut pallot kokonaan suuhun ja nuolla ne ympäriinsä jotta ne kuulat voidaan laittaa isoon astiaan josta se sokeripinta niihin tarttuu.

Itsekin luulin alunperin pääseväni vihreän kuulan leikkaajaksi, mutta sitten laittoivatkin minut liimattujen kuulien nuolijaksi.  Meitä on satoja ihmisiä täällä, sylkirauhaset on todella koetuksella kun eihän se sokeri muuten tartu jos ei kuulan pinnassa ole kunnollinen kerros sylkeä.

Voisiko joku auttaa, jos niiden kuulien pintaan saisi edes paremman maun se imelä maku 8 tunnin nuolemisen jälkeen ei todella ole kiva juttu lainkaan, voisiko siihen kuulan pintaan saada vaikkapa pekonin maun?

Vierailija
1351/1736 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisiko vihreiden kuulin puolittajan vähän vaihtelua ja väriä työhönsä, jos välillä saisi puolittaa Finlandiakuulia? Työnkuvaa voisi hyvin laajentaa kun tuota kokemusta jo on.

Tämä ketju hymyilyttää kyllä aina kun tämä nousee luettavaksi. :-D

Hyvää marmeladikuulien kulta-aikaa itsekullekin!

Vierailija
1352/1736 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmi, kun ammattisi on katoava, nykyään melkein kaikki liput ovat sähköisiä. Ihmiset jäävät työttömiksi tämän digitalisaation takia:( vai onko työnantajasi järjestämässä muuntokoulutusta? 

Meillä on töissä muutosneuvottelut menossa. Olen saamassa paikan QR-koodien piirtäjänä. Pitää jonkun piirtää ne digitalisaatiosta huolimatta.

Vierailija
1353/1736 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut kuulien liimaajana, eikä ole sen kummoisempaa hommaa. Välillä ne on leikelty miten sattuu ja joutuu etsimään pareja yms

Ja kielikin on muuttunut vihreäksi vaikken olekkaan mikään viherhomo!

Vierailija
1354/1736 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin suklaakonvehtilinjastolle maun tarkkailijaksi. Jonkunhan pitää ottaa joka tuotantoerästä konvehteja ja tarkastaa aistinvaraisesti niiden laatu.

1-2 tuntia sitä hajua etkä syö enää yhtään konvehtia, jos siitä ei makseta.

Ihan hyvää liksaa siitä saa. Työ on myös mielestäni tosi mielenkiintoista, koska on niin monenlaisia konvehteja.

Aika usein pääsee perjantain iltapäiväksi liköörikonvehtilinjastoon, on sit kotiin päästyä jo rentoutunut olo ja jaksaa suhtautua hyvällä asenteella viikonlopun kotihommiin. Tykkää mies sekä lapset, kun töistä tulee iloinen äiti. :)

Vierailija
1355/1736 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiesitekö muuten että tuo liimaminen suoritetaan seuravalla tavalla. Otetaan toinen puolikas ja nuolaistan sitä sitten otetaan toinen puolikas ja liitetään ne yhten.

Terveisin + 30 vuotta linjalla

Itsestään selvää, mut kiireaikoina hieman hidastaa se, että myös pomon persettä on nuoltava jatkuvasti ja joka välissä. Tosin kolmessakymmenessä vuodessa rutiini on jo aivan timanttinen.

Vierailija
1356/1736 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vielä paskempi homma kirjaimellisesti on kaverilla joka on lihatehtaassa linjaston lopussa ja pieraisee jokaiseen pakkaukseen suojakaasut ennen pakkauksen sulkemista. On kuulemma pakko viedä työt kotiin elikkä joutuu vetämään sipulikeittoa ja kaalilaatikkoa omalla ajalla ilman korvausta että pystyy duunissa täyttämään työvelvoitteensa !

Ok, nyt selvisi tämäkin. Miettinytkin, että haisee ihan pierulle ne pakkaukset kun ne avaa. On sun kaverilla duuni, toki voisin itsekin pärjätä tuossa hommassa ja pääsyä kohtalaisille tuloille, jos maksavat yhtään provikkaa?

Mut kai jokainen ymmärtää, että eineslihapullapakkauksissa ne kaikki pyörykät eivät ole eineslihapullia, vaan suojakaasun kiinteitä sivutuotteita?

Vierailija
1357/1736 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok, nyt selvisi tämäkin. Miettinytkin, että haisee ihan pierulle ne pakkaukset kun ne avaa. On sun kaverilla duuni, toki voisin itsekin pärjätä tuossa hommassa ja pääsyä kohtalaisille tuloille, jos maksavat yhtään provikkaa?

Mut kai jokainen ymmärtää, että eineslihapullapakkauksissa ne kaikki pyörykät eivät ole eineslihapullia, vaan suojakaasun kiinteitä sivutuotteita?

Vähän vetelämpi tuotos nimetään vaan mämmiksi.

Vierailija
1358/1736 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun sisko lähti jenkkeihin. Leimaa niihin m&m karkkeihin sen m:n.

Leimaa? Siis mä jouduin tekstaamaan niitä! Ensin piti läpäistä tentti, että näyttivät varmasti ihan samalta kuin mallissa.

Vierailija
1359/1736 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis hetkinen. Kone syöksee kuulan kokonaisena eteesi, ja puolitat kuulan. Miksi et heti laita puolikkaita takaisin paikalleen, miksi tarvitaan erillistä liimaajaa?

Ohjeet tulee ylemmältä taholta. Kehitysosasto on näin sen suunnitellut parhain päin.

Selvä se, ettei suorittava taso aina ymmärrä mikä on tärkeää ja välttämätöntä parhaan lopputuloksen saavuttamiseksi, mutta kyl nää on ihan tutkittuja juttuja. Siksihän te siellä linjastolla puurratte.

- Kiitos teille, olette tärkeitä ja teette oikein hyvää työtä!

Vierailija
1360/1736 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun sisko lähti jenkkeihin. Leimaa niihin m&m karkkeihin sen m:n.

Leimaa? Siis mä jouduin tekstaamaan niitä! Ensin piti läpäistä tentti, että näyttivät varmasti ihan samalta kuin mallissa.

No, Ämerikoissa on aina ollut automaatiota!