Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aloitin kausityöntekijänä Fazerilla vihreiden kuulien puolittajana ja on kyllä paskin homma ikinä

Vierailija
24.12.2020 |

Kone syöksee vihreitä kuulia hirveetä pommitusta nenän eteen ja ne pitää sitten leikellä nopeasti ja viedä ne kuulien liimajalle. Olen yrittänyt kysellä, mitä järkeä ne on leikata jos ne liimataan takaisin, niin linjaston johdolle tulee yhtäkkiä kauhea kiire jonnekin. Ihme hommaa

Kommentit (1736)

Vierailija
1301/1736 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen töissä donitsi tehtaalla. Leivon niitä reikiä siihen donitsiin

Pitääkö paikkansa, että suklaadonitsien reikien teko vie enemmän aikaa kuin vaalenpunaisten donitsien.

Tiedän kyllä, että reiät ostetaan alihankkijoilta, joilla on erityiset reikäkoneet.

Donitseissa se reikä onkin se paras osa. Leikkaan sen aina pois ja jätän seuraavalle. Mut mä olenkin reilu tyyppi. Saan kyllä aina paheksuvia katseita muilta. Pitäisikö mun syödä kaikki? Eikö mitään saisi jättää muille?

Vierailija
1302/1736 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen töissä donitsi tehtaalla. Leivon niitä reikiä siihen donitsiin

Pitääkö paikkansa, että suklaadonitsien reikien teko vie enemmän aikaa kuin vaalenpunaisten donitsien.

Tiedän kyllä, että reiät ostetaan alihankkijoilta, joilla on erityiset reikäkoneet.

Donitseissa se reikä onkin se paras osa. Leikkaan sen aina pois ja jätän seuraavalle. Mut mä olenkin reilu tyyppi. Saan kyllä aina paheksuvia katseita muilta. Pitäisikö mun syödä kaikki? Eikö mitään saisi jättää muille?

Juuri saamani tiedon mukaan donitsin reijät on lähetetty hätäapuna kehittyviin maihin.

Menestys on ollut täällä lähtömaassa taattu.

Hyväntekeväisyysjärjestöt ovat tarjonneet niitä myös leipäjonoissa kautta maan.

Että kiitos sinulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1303/1736 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen viimeaikoina työskennellyt kookoksen kylmäpuristajana. Pakkasesta otetaan hanskat käteen ja sitten puristetaan kookoksista se öljy niihin lasipurkkeihin. Sen jälkeen uudet hanskat taas pakkasesta ja sama homma jatkuu. Lihakset kasvaa, mutta kädet jäätyy.

Mäpä puristan neitsyöljyä. Ei paskempi homma!

T: Setämies

Vierailija
1304/1736 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelen viinirypälevalmistamossa.

Aamulla kuorma-auto tuo rusinoita, jotka ovat tulleet merirahtina Välimeren maista ja Kaliforniasta.  Tiimimme tehtävä on ennallistaa rusinat takaisin rypäleiksi. Rusinat täytetään vedellä, jonka jälkeen ne viedään pintakäsittelyyn, jossa saadaan niille takaisin vihreä väri. Viimeinen vaihe on rypäleiden kiinnittäminen kasviruotoon, jotka kasvatetaan erikseen terttujen kokoamista varten. Kaikki vaiheet vaativat käsityötä.

Kasvatusmaassa rypäleistä tehdään rusinoita, jotta rahtikuluja voitaisiin alentaa ja rypäleiden kuljetuskestävyyttä voitaisiin parantaa.

Vierailija
1305/1736 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamulla kuorma-auto tuo rusinoita, jotka ovat tulleet merirahtina Välimeren maista ja Kaliforniasta.  Tiimimme tehtävä on ennallistaa rusinat takaisin rypäleiksi. Rusinat täytetään vedellä, jonka jälkeen ne viedään pintakäsittelyyn, jossa saadaan niille takaisin vihreä väri. Viimeinen vaihe on rypäleiden kiinnittäminen kasviruotoon, jotka kasvatetaan erikseen terttujen kokoamista varten. Kaikki vaiheet vaativat käsityötä.

Kasvatusmaassa rypäleistä tehdään rusinoita, jotta rahtikuluja voitaisiin alentaa ja rypäleiden kuljetuskestävyyttä voitaisiin parantaa.

Aivan loistava ja luontoa säästävä keksintö.

Olen samalla alalla.

Tehtäväkseni tai oikeastaan koko satapäisen tiimini, (josta suurin osa on työharjoittelussa), tehtävänä on puristaa auringonkukan jyvistä eko öljyä.

Käytämme pelkkiä käsityökaluja egologisuus tavoitteenamme sekä sähköä säästääksemme.

Työkaluina on hohtimet. Ne otetaan verotuksessa vähennyksenä huomioon.

Suomessa nämä pimeät talvikuukaudet tuovat rajoituksia näkyvyyden suhteen, mutta ei hätää olemme jakaneet työrupeamat tehokkaasti siten, että yksi suorittaa polkemisrupeaman kuntopyörällä saaden dynamon aikaansaaman valonhohteen omassa vuorossaan ja toiset kokoontuvat hänen ympärilleen jyviä puristamaan.

Kesäisin tehtaamme työskentelee kolmessa vuorossa täydellä kapasiteetilla.

Olemme tehneet tuotantoennätyksen ja viime kvartaalissa oli eko öljyä jo 36cl!

Joulukuussa aiomme nimetä vuoden iskurityöläisen hän tulee saamaan kiertopalkinnoksi prenikan rintaansa.

Kaikki tahtovat tehdä parhaansa.

Vierailija
1306/1736 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan loistava ja luontoa säästävä keksintö.

Olen samalla alalla.

Tehtäväkseni tai oikeastaan koko satapäisen tiimini, (josta suurin osa on työharjoittelussa), tehtävänä on puristaa auringonkukan jyvistä eko öljyä.

Käytämme pelkkiä käsityökaluja egologisuus tavoitteenamme sekä sähköä säästääksemme.

Työkaluina on hohtimet. Ne otetaan verotuksessa vähennyksenä huomioon.

Suomessa nämä pimeät talvikuukaudet tuovat rajoituksia näkyvyyden suhteen, mutta ei hätää olemme jakaneet työrupeamat tehokkaasti siten, että yksi suorittaa polkemisrupeaman kuntopyörällä saaden dynamon aikaansaaman valonhohteen omassa vuorossaan ja toiset kokoontuvat hänen ympärilleen jyviä puristamaan.

Kesäisin tehtaamme työskentelee kolmessa vuorossa täydellä kapasiteetilla.

Olemme tehneet tuotantoennätyksen ja viime kvartaalissa oli eko öljyä jo 36cl!

Joulukuussa aiomme nimetä vuoden iskurityöläisen hän tulee saamaan kiertopalkinnoksi prenikan rintaansa.

Kaikki tahtovat tehdä parhaansa.

Tämäkö selittää sen, ettei joinain vuosina meinaa löytyä auringonkukkiensiemeniä lintujen ruokintaan? Meneekö silloin kaikki jyvät öljyksi?

Serkkuni on tytäryhtiöllänne kuorimassa auringonkukansiemeniä. Sanon hälle vaatimattomasti, että eihän minun takiani tarvitsisi. Tykkään laittaa niitä salaattiin ja luonnonjugurtin sekaan.

Vierailija
1307/1736 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpäs se liimailen luutiin koivunlehtiä. Näin saa oivalliset vastat. Jotenkin luutia tehdään niin isot määrät tai sitten kysyntä on laantunut. Vastoja sen sijaan menee valtavasti kaupaksi. Heinäkuu on sesonki ja tietysti joulusaunaan niitä halutaan.

Vierailija
1308/1736 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä istun täs tienlaias laskien liikennettä. Viikonloppuna kulkee paljon autoja, viikolla vähemmän. Mökkiläisten lähdettyä voipi olla hiljaista...

Olitko laskemassa Jyväskylän rallin paluuliikennettä? Aikamoinen kuhina taisi olla.

Vierailija
1309/1736 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä istun täs tienlaias laskien liikennettä. Viikonloppuna kulkee paljon autoja, viikolla vähemmän. Mökkiläisten lähdettyä voipi olla hiljaista...

Olitko laskemassa Jyväskylän rallin paluuliikennettä? Aikamoinen kuhina taisi olla.

Aikas lähellä olin. Olis ollu kyl liian iso urakka. Päijät-Hämeessä kuitenkin olin

Vierailija
1310/1736 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lakimies vihtoja valmistavassa firmassa. Tuotteemme ovat aitoa käsityötä, jopa yksittäiset lehdet kiinnitetään ohuisiin koivunoksiin liimalla ja käsityönä. Nyt valmistelen juttua vastojen valmistajia vastaan koska tekevät vihtojen näköisiä tuotteita, joita myyvät kauppanimellä vasta. Selvä patenttirikkomus ja yrittävät luikerrella irti tuotteen nimeä vaihtamalla. Korvaukset tulevat olemaan huikeita.

Vierailija
1311/1736 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hedelmäaakkosten kirjainten veistäminen on aika puuduttavaa työtä.

Haluan vaihtaa suklaapatukoiden kuviointiosastolle, vaikka sekin on työlästä.

Vierailija
1312/1736 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut kuulien liimaajana, eikä ole sen kummoisempaa hommaa. Välillä ne on leikelty miten sattuu ja joutuu etsimään pareja yms

Vanha aloitus, vaan aina yhtä humoristinen. Toinen puolittaa vihreitä kuulia ja toinen liimaa niistä puolikkaista kokonaisia.

1313/1736 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammasharjatehtaalla töissä, vitullisin homma ikinä. Joka saathanan harjas yksitellen kiinni puolisulaan muovivarteen. Ei jaksa...

𝐓𝐲𝐲𝐩𝐩𝐢 ❤💅

Vierailija
1314/1736 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lakimies vihtoja valmistavassa firmassa. Tuotteemme ovat aitoa käsityötä, jopa yksittäiset lehdet kiinnitetään ohuisiin koivunoksiin liimalla ja käsityönä. Nyt valmistelen juttua vastojen valmistajia vastaan koska tekevät vihtojen näköisiä tuotteita, joita myyvät kauppanimellä vasta. Selvä patenttirikkomus ja yrittävät luikerrella irti tuotteen nimeä vaihtamalla. Korvaukset tulevat olemaan huikeita.

Juurikin tästä syystä firmamme on alkanut teetättää vastoja kiinalaisella alihankkijalla.

He ovat luvanneet tehdä lehdet muovista.

Me emme sorru patenttirikoksiin, koskapa emme myy niitä vastoina, vaan vihtoina.

Olet varmaan nähnyt mainoksemme lapin lomakylissä.

"Haluatko vihtua? Tule sie sauhnan"

Vierailija
1315/1736 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä olen töissä kananmunamaalaamossa/- leimaamossa. Osa asiakkaista tahtoo ruskeita munia. Ne maalataan siveltimellä. Tarkkaa touhua. Sitten ohutkärkisellä kynällä kirjoitan lukemat, joista selviää alkuperäkanala.

Kohta on tulossa uusi Eu-direktiivi, jolloin joka munaan täytyy leimata parasta ennen päiväys. Työpaikkani on turvattu.

Vierailija
1316/1736 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle järjestettiin työllisyystyötä varmuuskumiyhtiössä. Siellä joutuu pesemään käytettyjä miesten kumeja ja sitten vien ne pakkauslinjalle, ne pakataan uudelleen ja viedään kauppaan.

Puhuthan polkupyörän- tai auton kumeista? Eikö?

" miesten kumeista"???

Onko erikseen "naisten kumit"???

On. Sen nimi on pessaari.

Vierailija
1317/1736 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle järjestettiin työllisyystyötä varmuuskumiyhtiössä. Siellä joutuu pesemään käytettyjä miesten kumeja ja sitten vien ne pakkauslinjalle, ne pakataan uudelleen ja viedään kauppaan.

Puhuthan polkupyörän- tai auton kumeista? Eikö?

" miesten kumeista"???

Onko erikseen "naisten kumit"???

On. Sen nimi on pessaari.

Yllätys suuri: ON olemassa naisten kondomi. Mr Kuukkeli tiesi!

Vierailija
1318/1736 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi ettäs. Eilen just kaupan kassalla jonottaessani katselin, miten oivallista työjälkeä on aakkosten kirjaimet karkissa. Ammattiylpeys.

Kaiverretaanko siis pohjaa niin, että kirjain jää jäljelle? Vai lisätään karkkiainesta niin, että siitä muodostuu kirjain?

Kysyn siksi, että olen lajittelemossa viereisellä osastolla. Valkkaan siis yhden aakkosen jokaista kirjainta pussiin niin, että joka ostos sisältää täydet aakkoset.

Tuo tekotapa on tähdellinen, koska pelkään että lajittelu voidaan joku päivä automatisoida... ja ei kun mammat kortistoon...

Vierailija
1319/1736 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt, kun olen tutustunut teidän työnkuviinne täällä tällä palstalla ajattelin rohkaistua kysymään, että olisiko hyvä yritysidea ryhtyä myymään silmin näkymättömiä maaleja?

Ajattelin lähinnä niitä ihmisiä, jotka harrastavat graffititaidetta. He eivät aiheuttaisi lähellekään niin paljon harmitusta taiteiluillaan ja mikä parasta samaa seinämää pystyisi käyttämään loputtomasti.

Maalipurkit sisältäisivät yhden pienen kilisevän kuulan lisäksi pelkkää paineistettua vettä.

Näitä myrkyttömiä kilikalimaali vaihtoehtoja voisivat varsinkin luontoa suojelevat tahot käyttää mielenosoituskylteissään.

Avioliittoihinsa vihittävät parit voisivat käyttää vihkipaikalle ohjaavia kylttejä yhä uudelleen, näin säästettäisiin yhä nousevissa hää kustannuksissakin.

Vaalien alla nähtäisiin tienvierustoilla vaalimainoksia, joihin jokainen äänestäjä saisi mielikuvissaan lisätä haluamansa kasvot.

Vierailija
1320/1736 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi ettäs. Eilen just kaupan kassalla jonottaessani katselin, miten oivallista työjälkeä on aakkosten kirjaimet karkissa. Ammattiylpeys.

Kaiverretaanko siis pohjaa niin, että kirjain jää jäljelle? Vai lisätään karkkiainesta niin, että siitä muodostuu kirjain?

Kysyn siksi, että olen lajittelemossa viereisellä osastolla. Valkkaan siis yhden aakkosen jokaista kirjainta pussiin niin, että joka ostos sisältää täydet aakkoset.

Tuo tekotapa on tähdellinen, koska pelkään että lajittelu voidaan joku päivä automatisoida... ja ei kun mammat kortistoon...

Joudatte molemmat puhutteluun. Yhtiössämme monimuotoisuus on päivän sana ja se, että te molemmat tunnutte kokonaan "unohtavan" salmiakkiaakkoset, ei edusta yhtiömme arvoja. Terveisin tuotantojohtaja.