Aloitin kausityöntekijänä Fazerilla vihreiden kuulien puolittajana ja on kyllä paskin homma ikinä
Kone syöksee vihreitä kuulia hirveetä pommitusta nenän eteen ja ne pitää sitten leikellä nopeasti ja viedä ne kuulien liimajalle. Olen yrittänyt kysellä, mitä järkeä ne on leikata jos ne liimataan takaisin, niin linjaston johdolle tulee yhtäkkiä kauhea kiire jonnekin. Ihme hommaa
Kommentit (1736)
Joulumieli meni. En taida ostaa vihreitä kuulia tänä jouluna!
Mä olen koemaistajana samalla linjastolla. Piti leventää ovia että pääsen töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä on vielä parempi homma. Porailen reikiä makaroneihin.
Eikö se ole aika vaativaa hommaa kun pitää olla sellanen kärä poranterä? Tuleeko paljon sekundaa ja mitä niille sekundamakaroneille tapahtuu?
Niistä tulee Ranskan presidenttejä.
Vierailija kirjoitti:
Joulumieli meni. En taida ostaa vihreitä kuulia tänä jouluna!
No, minkä sille voi. Ehkä toivut ensi jouluun.
Kumpikohan on vaarallisempaa sydänterveydelle: turhanpäiväinen mielensä pahoittaminen teksteistä, joiden lukeminen on täysin vapaaehtoista vai yletön makean ahmiminen jouluna?
PItääkö tänne työntää tuollaista paskaa ? !
Eikö asiallisempaa asiaa löydy ?
Vierailija kirjoitti:
Hyydytin juuri juustohyydykekakun jonka sisällä on vihreitä kuulia ja muita pallonameja. Kiitos kaikille kausityöntekijöille.
Eihän miehesi yön pimeinä tunteina käy rääpimässä hyydekakkuasi?
Tämä on ketjujen parhautta🦊
(Käyn näin kommentoimassa kaikkia ehtimiäni ketjuja, tienaan tällä palkkani)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyydytin juuri juustohyydykekakun jonka sisällä on vihreitä kuulia ja muita pallonameja. Kiitos kaikille kausityöntekijöille.
Eihän miehesi yön pimeinä tunteina käy rääpimässä hyydekakkuasi?
Jos hyydekakku on jouluaterialle päästyä täynnä reikiä, sen voi lisätä juustotarjottimelle.
Meillä täällä kauhatehtaalla on monenmoista hommaa, itse olen reikäkauhaosastolla, seinän takana spagettikauhaosasto.
Reikäkauhoihin porataan reikiä ja spagettikauhoihin taivutetaan ne "piikit" pystyyn.
Spagettikauhaosastolle en halunnut mennä, siellä palaa paljon sormia, kun kuumaa muovia joutuu taivuttelemaan. Helpompi porata reikiä, tosin se on tarkkaa puuhaa, reiät eivät saa mennä vinoon.
Olen kaukosäädin. Talossamme on kaukolämpö. Säädän etänä astetta alemmaksi kaikkien naapureiden asunnot talvisaikaan kerran kuukaudessa. Rahaa säästyy. Kukaan ei huomaa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut kuulien liimaajana, eikä ole sen kummoisempaa hommaa. Välillä ne on leikelty miten sattuu ja joutuu etsimään pareja yms
Siis kun ei yhtään tiedä, onko tämä provo vai ei? Leikataanko niitä kuulia siellä?
Siis senhän näkee jo otsaluun asennosta, että tämä on jokin moroonin keksimä provo, koska ne kuulat tehdään puolikkaina, ja yhdistetään puolikkaita kuuliksi. Lapsikin älyää tämän, sinun täytyy kysellä? Ihan vaan vähän hävettää jakaa tämä maapallo tuonkaltaisten älyn jättiläisten kanssa..
Ehheh, hyvän miälen ketju, miälentontä! No siis halkon kirveellä sianlihhaa!
Fazerilla minäkin. Oon tuotekehittelijä. Aloittelevat kuulanpuolittajat ja liimaajat tekevät paljon sekundaa ja niitä kuulakoordinaattoreiden hylkäämiä epämuodostuneita möykkyjä ei tietenkään heitetä pois vaan ne kierrätetään. Varsinkin joulun alla sitä sekundakuulaa kertyy kiireessä älyttömät määrät. Sain reilut neljä vuotta sitten pomolta tehtäväksi kehittää hävikkikuulista jonkun uusiotuotteen. Sain loistoidean, vihreä kuula -sinappi.
Nyt oon ihan kypsä koko tuotekehitykseen, kun aina löytyy joku mankuja, joka kaataa koko suunnitelman. Alussa kehitin omasta mielestäni loistavan joulusinapin, jossa Suomen suosituimpaan sinappiin yhdistettiin vihreän kuulan paloja. Siinä oli kivasti makeutta ja uutta ideaa. Mutta ei. Oli kuulemma karmean väristä ja joidenkin mielestä todella kummallista. Tunsin silloin olevani suorastaan työpaikkakiusattu, mutta purin hammasta ja jatkoin työtäni.
Vähän kyllä harmittaa, kun ei täksikään jouluksi ehditty saada uutta sinappia valmiiksi, vaikka se omasta mielestäni on jo tosi mahtavaa. Makuraati, mokomat nillittäjät, ei vieläkään ollut ihan tyytyväinen makuun, mutta väri on nyt kohdillaan ja vihreän kuulan makukin tunnistettavissa. Väkevyys tulee wasabista ja viherpippurista ja täyteläinen makeus tietysti aidoista vihreistä kuulista. Uskon, että ensi vuoden jouluna tekin pääsette nauttimaan tästä ihanuudesta. Herkkutvistillä.
Vähän menee aiheestaa sivuun. Itse olen Popsi kuoreton nakki-linjalla viimeistelemässä nakkeja. Eli poistan viimeisenä vaiheena sen kuoren. Aika näppäräkätinen joutuu olemaan että ehtii pysymään liukuhihnan tahdissa. Välillä suma seisoo, ja nakkeja kuorineen putoilee lattiallekin. Poistetut kuoret linja kuljettaa takaisin prosessin alkupäähän.
Aiemmin olin reikäleipätehtaalla asentamassa reikäleipiin sen reiän. Siinä meinas tulla kanssa hiki, kun oli välillä liian pehmeitä reikiä, eikä niitä meinannut saada painettua leipään paikoilleen sitä tahtia mitä linja syyti niitä laitettavaksi. Onneksi satunnaiset reikää ilman jääneet leivät meni eteenpäin sitten limppuna.
Olin joskus kibbutsilla Israelissa ja puolitin persikoita ja välillä laitoin omaan suuhun, oli hauskaa.
Meinasin ostaa vihreitä kuulia Prismasta, mutta ostinkin Finlandia kuulia todella pitkästä aikaa! Kolme enää jäljellä rasiassa, ja kyllä puraisen aina sen sauman halki :D
Juu, eihän tuo mitään.! Sain töitä Vatserin hanurinlevittäjänä. Kielitaitoa vaadittiin.
Te ette tiedä golfpalloista mitään! Minä olen se joka pyörittää kumilankaa pieneksi syheröksi sormet kipeinä ja yrittää saada tarkan muodon aikaiseksi. Sitten päällystysosasto tekee omat hommansa. Ettekö usko? Katsopa golfpallon sisälle.
Vierailija kirjoitti:
Meinasin ostaa vihreitä kuulia Prismasta, mutta ostinkin Finlandia kuulia todella pitkästä aikaa! Kolme enää jäljellä rasiassa, ja kyllä puraisen aina sen sauman halki :D
Hyvä. Ootko nähnyt sen mäkkärin mainoksen, jossa ohikulkija pysähtyy neuvomaan hampurilaisen syöjää. Vihreän kuulan kanssa on sama kuin hampurilaisen kanssa, se maistuu paljon paremmalta kun sen kääntää ylösalaisin. Kokeile vaikka.
En halua pröystäillä,mutta pröystäilen kuitenkin.Nimittäin,kun menen kuulatehtaalle töihin,menen ensin piiloon,koska hyviä työntekijöitä on vaikea löytää.