Aloitin kausityöntekijänä Fazerilla vihreiden kuulien puolittajana ja on kyllä paskin homma ikinä
Kone syöksee vihreitä kuulia hirveetä pommitusta nenän eteen ja ne pitää sitten leikellä nopeasti ja viedä ne kuulien liimajalle. Olen yrittänyt kysellä, mitä järkeä ne on leikata jos ne liimataan takaisin, niin linjaston johdolle tulee yhtäkkiä kauhea kiire jonnekin. Ihme hommaa
Kommentit (1738)
Kymmenettä vuotta leimaamassa m & m karkkien pintaan sen m&m logon. Näkö alkaa olla huono en osu enää aina karkkiin. Täältä vapautuu kohta työpaikka jollekulle.
Aika surkea duuni olis sekin, jos kesät toimisi heinäseipään pystyssäpitäjänä tai heinäseipään pystyssä pitäjän apupoikana. Kesät menisivät pellolla seistessä. Siitä voisi tietysti yletä linnunpelättimeksi. Kesät toimisi heinäseipään pystyssäpitäjänä ja talvet paskahuussin oven tunkkina. Hitto mikä duuni sekin olisi.
Meillä vapautuu työpaikka. Lyijykynän lyijyosan reiän poraus lyijykynään ja lyijyosan työntäminen lyijykynän sisään. Minä siirryn vaativimpiin tehtäviin. Aloitan kuulamustekärkikynien vaijerin pyörittäjänä.
Siivoojana vuoden verran. ei koskaan enää.
Hei! Ihana kuulla, että muillakin on kohtaanto-ongelmia! Luulin, että olen ainoa.
Itse teen tällä hetkellä Suomen ainoana palkattuna työntekijänä silmäneuloihin silmiä ja nyt kun ikääkin tullut, niin silmien sisäpuolen reunojen hiominen on käynyt haasteelliseksi. Silmät nakerretaan neuloihin pienellä taltalla ja siitä syystä reunat voivat olla rosoisia, vaativat hionnan.
Minulla todettiin omissa silmissä terävämetallikaihi, joka on osoittautunut ammattitaudiksi. Vakuutusyhtiö haluaisi laittaa minut uudelleenkoulutukseen, mutta olen tehnyt noita silmäneulojen silmiä jo 45 vuotta ja tuntuisi hassulta vaihtaa ammattia näin 64-vuotiaana.
Olen yrittänyt miettiä, mitä voisin omalla alallani vielä tehdä, kehittämistyö kiinnostaa. Toki parsinneulojen silmiä pystyn vielä tekemään jonkin aikaa.
Jos olet pujottanut joskus lankaa silmäneulaan, niin luultavasti olet minua silloin sadatellut. Puolustuksekseni voin sanoa, että silmät ovat standardimittaiset, jopa niissä sarjaneulapaketeissa. Että pahoittelut, olen tehnyt annettujen ohjeiden mukaan.
Mä olen täällä Rymättylässä, silakkniklaamolla.
Vierailija kirjoitti:
Monet vääntävät juomatölkistä sen metallirenkaan irti. Minä hitsaan niitä renkaita sellaisiin tölkkeihin, joista se puuttuu.
Viihdyn työssäni ja palkka on loistava. Hitsauslisenssit pitää kyllä uusia kahden vuoden välein ja siitä meinaa tulla stressi.
Minulla on pyyntö: kiskokaa vaan ne renkaat irti niin minulla riittää töitä. Ja vihje: renkaita voi kerätä ja niistä voi tehdä lippalakin ja ravatin itselle tai lahjaksi!
Mä olen taas se joka irrottaa ne renkaat siellä pullonpalautuspisteen hihnan päässä. Kiitti, että pidät mun työpaikan yllä.
Mä käyn kans fasulla duunii. Mun duuni on kostuttaa kuulat ja sitten kierittää ne sokerissa
mietin, että alkaisko kahdeksittaa namuja työkseni?
kuulahullu taas ilmoitti olemassaolostaan.
Mun duuni on käydä joka yö poistamassa hiekanmurut kaduilta ja lorottaa vettä teille, että kaikki katujen pinnat kiiltää putsplank jäisenä, kun ihmiset lähtee töihin
Pääsiäinen lähestyy ja urakka kissojen liimaamisessa pajunoksiin on alkamassa. Nyt työttömät keikalle!
Minä avaan popcorneja pusseihin, jossa on valmista popcornia. Ensin viilletään maissinsiemen auki ja sitten puhalletaan toiseen päähän kuumapillillä. Silloin maissin siemen napsahtaa auki ja siitä tulee popcorn.
Vierailija kirjoitti:
Pääsiäinen lähestyy ja urakka kissojen liimaamisessa pajunoksiin on alkamassa. Nyt työttömät keikalle!
Mistä teille hankitaan ne kissat? Kysynpä vaan, kun olen alkanut kasvattaa pajunkissoja ja etsin uutta markkinaa niitä myydäkseni.
Mun kissat on todella korkealaatuisia. Niissä on pitkä ja tuuhea pehmeä turkki. Nyt on tullut se aika, kun täytyy ängetä kisut siihen pieneen ruskeaan kuljetuskuoreen, missä ne liimataan pajunoksaan.
Mun käsivarret on ihan verinaarmuilla, kun kisut pistää hanttiin. Oon kuitenkin eläinrakas, ja tää on mun unelmatyötä!
Vierailija kirjoitti:
Viimeiset 10 vuotta menny vauva.com palstan moderoinnissa. Kauhee homma pitää ketjut ihan tyhjinä koko ajan. Taukojen aikana seuraan miten huonosti tää kilpaileva foorumi on hoidettu, läjäpäin threadeja mitä oudoimmista aiheista.
Ja taas napakymppi. Naurua riittää.
Vierailija kirjoitti:
Kymmenettä vuotta leimaamassa m & m karkkien pintaan sen m&m logon. Näkö alkaa olla huono en osu enää aina karkkiin. Täältä vapautuu kohta työpaikka jollekulle.
Sinut on tunnistettu. Kävelet kaupungilla m et m logot kengissä. Luulin että se oli joku uusi muotivirtaus ja olenkin hakenut googlen kautta kenkiä löytämättä.
. Siinä sinulle uusi ammatti. Minä olisin heti kiinnostunut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä teille hankitaan ne kissat? Kysynpä vaan, kun olen alkanut kasvattaa pajunkissoja ja etsin uutta markkinaa niitä myydäkseni.
Mun kissat on todella korkealaatuisia. Niissä on pitkä ja tuuhea pehmeä turkki. Nyt on tullut se aika, kun täytyy ängetä kisut siihen pieneen ruskeaan kuljetuskuoreen, missä ne liimataan pajunoksaan.
Mun käsivarret on ihan verinaarmuilla, kun kisut pistää hanttiin. Oon kuitenkin eläinrakas, ja tää on mun unelmatyötä!
Tän kevään kissat tehdään vanhasta varastosta. Mun serkku pyörittää tehdasta, voisit olla häneen yhteydessä. Pitää saada myös se kovakuoriaisen kilpi paikoilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olet feikki, aikuiset ihmiset täällä jauhaa tuollaista paskaa.
Teen metsurin hommia ja se riittää, siellä ei pskanjauhajat menesty.
Nyt on pakko kommentoida, että aina paskanjauhajia dissataan! Työ on muutenkin vaativaa, sanat pitää osata asettaa oikein ja kohde valita tarkasti. Arvostan ammattitaitoani, tähän ei moni kykene!!!
Kävittekö tekin amkissa p-jauhantalinjan? Kiva kuulla kollegoista ja erilaisista urakehityksistä!
Mä pääsin heti valmistumisen jälkeen Biolanille kanankakkaosastolle ja suoraan koulutusta vastaaviin tehtäviin.
Prosessi etenee niin, että kanalasta tuodaan tuoretuotteet ekaksi pikalämpökuivaamoon ja sieltä juurikin mulle. Mä hierrän tuotteet käsikäyttöisellä morttelilla jauheeksi. Sen jälkeen kakkajauheeseen sekoitetaan nestettä, ja massa puserretaan valkosipulipuristimella sellaisiksi puikuloiksi, mitä valmis tuote on. Lopuksi on vielä hidas kuivatus ja tietenkin pakkaaminen.
Prosessi on pitkä mutta tuotekin on erittäin laadukasta!
Ainoa ikävä puoli hommassa on se, että kanankakka haisee pahalta ja odööri tarttuu käsiin pysyvästi.
Assi stentti kirjoitti:
Hei! Ihana kuulla, että muillakin on kohtaanto-ongelmia! Luulin, että olen ainoa.
Itse teen tällä hetkellä Suomen ainoana palkattuna työntekijänä silmäneuloihin silmiä ja nyt kun ikääkin tullut, niin silmien sisäpuolen reunojen hiominen on käynyt haasteelliseksi. Silmät nakerretaan neuloihin pienellä taltalla ja siitä syystä reunat voivat olla rosoisia, vaativat hionnan.Minulla todettiin omissa silmissä terävämetallikaihi, joka on osoittautunut ammattitaudiksi. Vakuutusyhtiö haluaisi laittaa minut uudelleenkoulutukseen, mutta olen tehnyt noita silmäneulojen silmiä jo 45 vuotta ja tuntuisi hassulta vaihtaa ammattia näin 64-vuotiaana.
Olen yrittänyt miettiä, mitä voisin omalla alallani vielä tehdä, kehittämistyö kiinnostaa. Toki parsinneulojen silmiä pystyn vielä tekemään jonkin aikaa.Jos olet pujottanut joskus lankaa silmäneulaan, niin luultavasti olet minua silloin sadatellut. Puolustuksekseni voin sanoa, että silmät ovat standardimittaiset, jopa niissä sarjaneulapaketeissa. Että pahoittelut, olen tehnyt annettujen ohjeiden mukaan.
Vau, pitkän linjan mestari! Rispektiä!
Päivän naurut sai tästä 😂