Aloitin kausityöntekijänä Fazerilla vihreiden kuulien puolittajana ja on kyllä paskin homma ikinä
Kone syöksee vihreitä kuulia hirveetä pommitusta nenän eteen ja ne pitää sitten leikellä nopeasti ja viedä ne kuulien liimajalle. Olen yrittänyt kysellä, mitä järkeä ne on leikata jos ne liimataan takaisin, niin linjaston johdolle tulee yhtäkkiä kauhea kiire jonnekin. Ihme hommaa
Kommentit (1738)
Assi stentti kirjoitti:
Hei! Ihana kuulla, että muillakin on kohtaanto-ongelmia! Luulin, että olen ainoa.
Itse teen tällä hetkellä Suomen ainoana palkattuna työntekijänä silmäneuloihin silmiä ja nyt kun ikääkin tullut, niin silmien sisäpuolen reunojen hiominen on käynyt haasteelliseksi. Silmät nakerretaan neuloihin pienellä taltalla ja siitä syystä reunat voivat olla rosoisia, vaativat hionnan.Minulla todettiin omissa silmissä terävämetallikaihi, joka on osoittautunut ammattitaudiksi. Vakuutusyhtiö haluaisi laittaa minut uudelleenkoulutukseen, mutta olen tehnyt noita silmäneulojen silmiä jo 45 vuotta ja tuntuisi hassulta vaihtaa ammattia näin 64-vuotiaana.
Olen yrittänyt miettiä, mitä voisin omalla alallani vielä tehdä, kehittämistyö kiinnostaa. Toki parsinneulojen silmiä pystyn vielä tekemään jonkin aikaa.Jos olet pujottanut joskus lankaa silmäneulaan, niin luultavasti olet minua silloin sadatellut. Puolustuksekseni voin sanoa, että silmät ovat standardimittaiset, jopa niissä sarjaneulapaketeissa. Että pahoittelut, olen tehnyt annettujen ohjeiden mukaan.
Ou nou. Sulla on kurja kohtalo. Etkö voisi siirtyä tänne nuppineulaosastolle, missä me dipataan neuloja kuumaan lasimassaan ja sormin pyöräytetään massasta säännöllinen, nätti nuppi nuppineulaan?
Kunta-Kati tässä moikkelis! Oon varmaan monelle tuttu jo ennestään, kun paiskin duunia mm. Riihimäellä.
Mä oon semmoinen kunnan nettisivuilla duunaava chatti-botti, joka salamannopeasti vastaa, kun joku ihminen kirjoittaa mulle kysymyksen. Tää työ vaatii ennen kaikkea hyvää konekirjoituskykyä eikä siitä yleissivistyksestäkään yhtään haittaa ole. Itse olen kuitenkin päätynyt alalle kuntouttavan työtoiminnan kautta.
Aina en jaksa vastata kysymyksiin niin tarkasti mutta se on perusteltu sillä, että mä ”vasta opettelen”.
Joskus homma väsyttää, kun pitää olla vastausvalmiina 24/7, mutta toisaalta on mahtavaa olla tekemässä tulevaisuuden työtä. 😎
Minä muovailen tulitikkuihin sen rikkipään.
Sormenpääni ovat värjäytyneet ruskeiksi kun näitä hommia olen paiskinut 40 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Kunta-Kati tässä moikkelis! Oon varmaan monelle tuttu jo ennestään, kun paiskin duunia mm. Riihimäellä.
Mä oon semmoinen kunnan nettisivuilla duunaava chatti-botti, joka salamannopeasti vastaa, kun joku ihminen kirjoittaa mulle kysymyksen. Tää työ vaatii ennen kaikkea hyvää konekirjoituskykyä eikä siitä yleissivistyksestäkään yhtään haittaa ole. Itse olen kuitenkin päätynyt alalle kuntouttavan työtoiminnan kautta.
Aina en jaksa vastata kysymyksiin niin tarkasti mutta se on perusteltu sillä, että mä ”vasta opettelen”.
Joskus homma väsyttää, kun pitää olla vastausvalmiina 24/7, mutta toisaalta on mahtavaa olla tekemässä tulevaisuuden työtä. 😎
:D Tää on ihan loistava
Onko aloituksella 1200 yläpeukkua vai mitä tuo 1.2k tarkoittaa?
Aika paljon täällä valitetaan turhasta.
Itse olen ollut 3 vuotta täällä AV:lla töissä. Aina kun joku painaa ylä-tai alapeukkua mulle tulee sähköpostissa siitä ilmoitus ja päivitän sen näkymään täällä netissä. Todella stressaavaa varsinkin kun jotkut peukuttaa samaa juttua useamman kerran esimerkiksi ensin omalta koneelta ja sitten vielä mobiililaitteesta (=kaksinkertainen työ). Meitä on tässä homma 6 tyyppiä täällä.
Aikaisemmin olin useammassakin ravintolassa töissä pisuaarin käynnistäjänä. Siinä istut 8 tuntia päivässä ja katselet siitä pienestä reiästä tuleeko joku siihen pisuaarin eteen seisomaan ja painelet huuhtelunappia. Se oli paljon rennommpaa hommaa mitä nyt joskus näki niitä pippeleitä unissaankin.
Vierailija kirjoitti:
Lilysti kirjoitti:
Minä irrotan turhia kin-pääteitä sanoista. Hirveän tarkkaa hommaa. Aikaisemmin poistin myös-sanoja, mutta kineistä maksetaan paremmin, koska niitä on vaikeampi erottaa. Opiskelen liitepartikkeleiden (kin-kaan-kään) rajakahdennusten poistoa työn ohessa laajentaakseni työnkuvaani.
Ollaankohan melkein collegoja? Minun työ on huomauttaa ilkeästi jos joku käyttää sanaa Ketä sanan Kuka sijaan. Turun seudulla työskentelen enimmäkseen, turkulaiset kun tunkee joka paikkaan tuota Ketä sanaa. Ja usein vielä se Muu sana on siinä ketä sanan perässä.
Samalla alalla ollaan,mehän voisimme verkostoitua. Minä vaihdan c-kirjaimia k-kirjaimiksi suomenkielisissä teksteissä. Esim. korona kirjoitetaan k:lla. Ei millään pahalla, mutta collega...noh, kirjoitetaan kyllä kollega suomeksi:D Jotkut väittävät että ylitän valtuuteni, kun vaihdan myös nimistä c-kirjaimet, esim. Nicosta tulee Niko jne. (Omasta mielestäni teen kyllä palveluksen nimen antaneille vanhemmille ja lapselle.)
Minä toimin nakinkuorijana eli valmistan kuorettomia nakkeja "nylkemällä" kuorellisia.
Välillä mietin homman mielekkyyttä, mutta kyllä tämä voittaa edellisen työni, jossa kuorettomia nakkeja vastaavasti tungettiin kuoriin.
Vierailija kirjoitti:
Minä toimin politiikassa Takinkääntäjänä.
Sinulta työt lopu! Hyvän uravalinnan olet tehnyt. Kuinka monta takkia olet jo kääntänyt?
Ite porailen juustoihin reikiä kaiket päivät. :(
Vierailija kirjoitti:
Grüsse aus der Schweiz
Minä olen Toblerone tehtaalla se joka vasaran ja taltan kanssa kovertaa ne vaot, taikka vuoret suklaakolmiopölkkyyn.
Tosin olen vasta oppipoika koulutuksessa, mestarini on ollut työssään jo vuosikymmeniä ja osaa parille miekan iskulla vetäistä ne vuoret. Hänellä tosin palkkakin huitelee pilvissä.
Ahaa .Tobleronemies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lilysti kirjoitti:
Minä irrotan turhia kin-pääteitä sanoista. Hirveän tarkkaa hommaa. Aikaisemmin poistin myös-sanoja, mutta kineistä maksetaan paremmin, koska niitä on vaikeampi erottaa. Opiskelen liitepartikkeleiden (kin-kaan-kään) rajakahdennusten poistoa työn ohessa laajentaakseni työnkuvaani.
Ollaankohan melkein collegoja? Minun työ on huomauttaa ilkeästi jos joku käyttää sanaa Ketä sanan Kuka sijaan. Turun seudulla työskentelen enimmäkseen, turkulaiset kun tunkee joka paikkaan tuota Ketä sanaa. Ja usein vielä se Muu sana on siinä ketä sanan perässä.
Samalla alalla ollaan,mehän voisimme verkostoitua. Minä vaihdan c-kirjaimia k-kirjaimiksi suomenkielisissä teksteissä. Esim. korona kirjoitetaan k:lla. Ei millään pahalla, mutta collega...noh, kirjoitetaan kyllä kollega suomeksi:D Jotkut väittävät että ylitän valtuuteni, kun vaihdan myös nimistä c-kirjaimet, esim. Nicosta tulee Niko jne. (Omasta mielestäni teen kyllä palveluksen nimen antaneille vanhemmille ja lapselle.)
Olet mun sankari! ❤️
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet vääntävät juomatölkistä sen metallirenkaan irti. Minä hitsaan niitä renkaita sellaisiin tölkkeihin, joista se puuttuu.
Viihdyn työssäni ja palkka on loistava. Hitsauslisenssit pitää kyllä uusia kahden vuoden välein ja siitä meinaa tulla stressi.
Minulla on pyyntö: kiskokaa vaan ne renkaat irti niin minulla riittää töitä. Ja vihje: renkaita voi kerätä ja niistä voi tehdä lippalakin ja ravatin itselle tai lahjaksi!
Mä olen taas se joka irrottaa ne renkaat siellä pullonpalautuspisteen hihnan päässä. Kiitti, että pidät mun työpaikan yllä.
Siinä sentään näkee erilaisia tölkkejä. Linjaston alkupäässä on vähän tylsempää. Veivaan sitä liukuhihnaa eteenpäin aina kun asiakas tunkee koneeseen pullon tai tölkin. Jos pullontunnistaja ei tunnista pulloa, hän taputtaa mua olkapäähän ja sitten veivaan taaksepäin. Kahdella taputuksella pullo tai tölkki on poikittain ja kolmella niitä tulee liian nopeasti hänen tunnistaa. Näissä veivataan vähän eri määrä kierroksia taaksepäin kussakin.
Mä sain ensi kesäksi kesäduunin Vaasalta makaronin poraajana.
Vierailija kirjoitti:
Aika paljon täällä valitetaan turhasta.
Itse olen ollut 3 vuotta täällä AV:lla töissä. Aina kun joku painaa ylä-tai alapeukkua mulle tulee sähköpostissa siitä ilmoitus ja päivitän sen näkymään täällä netissä. Todella stressaavaa varsinkin kun jotkut peukuttaa samaa juttua useamman kerran esimerkiksi ensin omalta koneelta ja sitten vielä mobiililaitteesta (=kaksinkertainen työ). Meitä on tässä homma 6 tyyppiä täällä.
Aikaisemmin olin useammassakin ravintolassa töissä pisuaarin käynnistäjänä. Siinä istut 8 tuntia päivässä ja katselet siitä pienestä reiästä tuleeko joku siihen pisuaarin eteen seisomaan ja painelet huuhtelunappia. Se oli paljon rennommpaa hommaa mitä nyt joskus näki niitä pippeleitä unissaankin.
Oisit ottanut kuvia ja tehnyt kirjan.
Vierailija kirjoitti:
Eikös Saarioisten maksalaatikossa olekin joku tietty kappalemäärä niitä rusinoita?
Onko siellä linjastolla oikeasti joku ihminen, joka laskee rusinoita kaikki päivät vai onko siihen palkattu joku apina rekeen sitä hommaa?
Elintarviketehtailla yleisesti käytetään kaikissa hommissa nykyään apinoita.
Mitä ihmettä? Minä työskentelen laadunvarmistuksessa vihreiden kuulien osastolla ja liimauksesta tulevat kuulat avataan ja niiden laatu tarkistetaan ja tämän jälkeen ne liimataan uudestaan. Olen myös kysellyt tästä esimieheltä, että eikö laatua voisi tarkistaa aikaisemmin, mutta aina on tosiaan kiire jonnekkin.
Nyt kuulen että sama työ tehdään toistamiseen jo aikaisemmin...
Vierailija kirjoitti:
Onko aloituksella 1200 yläpeukkua vai mitä tuo 1.2k tarkoittaa?
Vai onko katsojaa, lukijaa?
Vierailija kirjoitti:
Ite porailen juustoihin reikiä kaiket päivät. :(
Höpö höpö, ne puhalletaan sinne. Ai mistäkö tiedän...
Minä eksyin kerran extraamaan kihartajaksi.
Otin kotoa hiusten kihartimet ja oitis tuli valituksia. Liian isot laineet, ei sopinut pussiin. Että lemput sain saman tien.
Kas kun se vaki kihartaja kieltäytyi kertomasta salaisuuden miten itse asiassa se kihartaminen toimii.