Mies häipyi koko aattoaamupäiväksi ulos ja jätti mut yksin hoitamaan kaiken.
Siinäpä tuo tulikin. Tälle aamulle oli jätetty vielä jotain hommia, mutta aina niistä on selvitty kun yhdessä on tehty. No nyt kun tuo ukko heräsi, otti koirat ja lähti metsään koko aamupäiväksi. Eli minä täällä yksin yritän hoitaa kaikkea, lähinnä ruokaan liittyvää. Ja sitten hajosi vielä tiskikone. Joulurauha on tunnin päästä ja mulla hiki valuu ja keittiössä helvetti valloillaan. Ja mies lenkkeilee. Hienoa. Laitoin viestiä, viitsisikö mitenkään tulla kotiin...
Kommentit (214)
Vierailija kirjoitti:
miten te saatte jostain laatikonpaistostakin niin suurta raatamista?
Noin voi sanoa vain mies tai ihminen, joka ei koskaan ole valmistanut jouluateriaa koko perheelle.
Jos jouluna olikin vain porkkana-ja lanttulaatikko pöydässä, niin eipä niiden tekemisestä kukaan saisi raatamista aikaan. Mutta kun siinä joulun juhlapöydässä on yleensä paljon muutakin.
Voi jouluhössötys sentään.
Vuokramökillä. Ruuat ostettiin valmiina ravintolasta, ei muuta hommaa kuin laatikoiden lämmitys uunissa. Mökki oli siivottu kun tultiin. Ostettiin loppusiivous. Joulukuusen olisi voinut tilata, mutta allergian takia ei otettu. Saunottiin, syötiin, jaettiin lahjat. Nyt mies ja lapset tekee palapeliä, jonka isäntä sai lahjaksi.
Minä litkin glögiä, syön konvehteja ja roikun palstalla.
Rauhallista aattoiltaa kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tajua, mistä te keksitte aina niin älyttömästi sitä hommaa siellä keittiössä? Siis kunkkihan paistetaan jo edellisenä yönä viimeistään. Sitten laatikot saa valmiina. Graavilohta ja mätiä niin ikään valmiina kalatiskistä. Juustoja valmiina. Ei minulla oikeastaan ollut mitään tekemistä kuin kattaa pöytä ja lämmittää laatikot. Siinähän se jouluruoka on. Mitä siinä muuta oikein tarvitaan? Mitä teet ’hiki valuen’?
Siis kinkku, en tajua, mistä tuo kunkki tuli...
Sieltä se tulee itse kirjoitettuna tai ennakoiva tietää kunkki -haaveesi. ;)
Tiitsie millast se on olla työttyömän? Voi veikkonen, se ei kuule ole mitään herkkua
Käyttäjä37185 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä37185 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä37185 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varsinkin, kun nykyään se "jouluruokien laitto" on raskaimmillaankin vain yhdistetään eines-sitä puolivalmite-tähän ja valmista tuli. Kenen vaatimuksesta ne kymmenet eri jouluruoat piti laittaa, tuskin oli miehesi vaatimus!
Saarioisten salaatit ja laatikot, mutta kyllähän siinä av-manaatit uupuu =D
ihan joutuu kinkun laittamaan uuniin
Minua hämmentää enemmän, että manaattien miehet pakenevat kotoa mieluummin kuin jaksavat tunkea edes eineksiä uuniin. Ei siinä manaatilta voi paljon odottaa, jos kumppanina on valuvaa hyytelöä.
Niin, että av-mammatko ei syö jouluna itse mitään?
Tehän voitte niin helvetin hyvin tienaavina maksaa jouluruoat kartanossa
Mielestäsi naisen kuuluu aina tehdä ruuat, koska nainenkin syö. Miehen taas ei tarvitse tehdä mitään, koskaan.
Joulun alla ruokakaupassa enemmistö asiakkaista näytti olevan naisia ja ihan itse maksoivat. Mikseivät miehet edes hakeneet ja maksaneet ruokia? Kertoisitko, mikä on siis se miehen osuus mistään, kun se ei ole kotityöt eikä maksaminen? Mitä iloa miehestä siis on?
voi naisuhriraukkaparkoja. sinäkin makaat palstalla jouluna haukkumassa miehiä, kertoo kaiken säälittävyydestäsi. eikö ole miestä laittamassa ruokaa ja maksamassa? huutista
Oli mies, silloinkin jouduin aina ruuat maksamaan ja laittamaan. Tuli ero miehen laiskuuden vuoksi, nyt julistan vapauden ilosanomaa näin jouluna keittiössä raataville siskoille. Illalla tulee kiva miesystävä viihdyttämään sängyn puolella, joten yksin ja vailla hellyyttä ei tarvitse joulua viettää. Tapanina lapset tulee joulunvietosta ex-miehen luota ja silloin vietetään perhejoulua ja laitetaan niitä ruokia, joista lasten kanssa tykätään :)
Laiska mies kannattaa laittaa mäkeen, sellaisen kanssa elämä tuntuu kivireen vetämiseltä.
Miksi parisuhteessa joulun on oltava erilaista ja kivirekeä on pakko vetää? Miksi unelmien joulu syntyy vasta eron jälkeen ja vieraan miehen kanssa? Miksei oman miehen kanssa voi ottaa rennosti, vaan pitää nalkuttaa laiskuudesta, mitä olet selvästi itsekin? Miksei ole voinut tehdä päätöstä olla rennosti, laittaa niitä lasten ja koko perheen herkkuruokia ja illalla viettää viihtyä sängyn puolella? Miksi tämä kaikki onnistuu vaan uuden sinkkumiehen kanssa?
En kannata väkisin parisuhteeseen jäämistä ja olen eronnut itsekin. Mutta huvittaa nämä laiskan miehen takia eronneet jotka sitten eron jälkeen julistetaan vapautta. Vapautta mitä kukaan ei ole parisuhteessakaan estänyt. Kuinka eron jälkeen on helpompaa, ihan kuin kaikki se hikoilu olisi ollut alun perin miehen syytä.
Valehäipyminen ja jouluaamu kakkosperheen luona?
Prisman kalamyyjä on sopinut kollegansa kanssa että tämä voi käydä panemassa vieraan kanssa kotonaan
Ehdit sitten vilä kirjoitella täälläkin.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä37185 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä37185 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä37185 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varsinkin, kun nykyään se "jouluruokien laitto" on raskaimmillaankin vain yhdistetään eines-sitä puolivalmite-tähän ja valmista tuli. Kenen vaatimuksesta ne kymmenet eri jouluruoat piti laittaa, tuskin oli miehesi vaatimus!
Saarioisten salaatit ja laatikot, mutta kyllähän siinä av-manaatit uupuu =D
ihan joutuu kinkun laittamaan uuniin
Minua hämmentää enemmän, että manaattien miehet pakenevat kotoa mieluummin kuin jaksavat tunkea edes eineksiä uuniin. Ei siinä manaatilta voi paljon odottaa, jos kumppanina on valuvaa hyytelöä.
Niin, että av-mammatko ei syö jouluna itse mitään?
Tehän voitte niin helvetin hyvin tienaavina maksaa jouluruoat kartanossa
Mielestäsi naisen kuuluu aina tehdä ruuat, koska nainenkin syö. Miehen taas ei tarvitse tehdä mitään, koskaan.
Joulun alla ruokakaupassa enemmistö asiakkaista näytti olevan naisia ja ihan itse maksoivat. Mikseivät miehet edes hakeneet ja maksaneet ruokia? Kertoisitko, mikä on siis se miehen osuus mistään, kun se ei ole kotityöt eikä maksaminen? Mitä iloa miehestä siis on?
voi naisuhriraukkaparkoja. sinäkin makaat palstalla jouluna haukkumassa miehiä, kertoo kaiken säälittävyydestäsi. eikö ole miestä laittamassa ruokaa ja maksamassa? huutista
Oli mies, silloinkin jouduin aina ruuat maksamaan ja laittamaan. Tuli ero miehen laiskuuden vuoksi, nyt julistan vapauden ilosanomaa näin jouluna keittiössä raataville siskoille. Illalla tulee kiva miesystävä viihdyttämään sängyn puolella, joten yksin ja vailla hellyyttä ei tarvitse joulua viettää. Tapanina lapset tulee joulunvietosta ex-miehen luota ja silloin vietetään perhejoulua ja laitetaan niitä ruokia, joista lasten kanssa tykätään :)
Laiska mies kannattaa laittaa mäkeen, sellaisen kanssa elämä tuntuu kivireen vetämiseltä.
Miksi parisuhteessa joulun on oltava erilaista ja kivirekeä on pakko vetää? Miksi unelmien joulu syntyy vasta eron jälkeen ja vieraan miehen kanssa? Miksei oman miehen kanssa voi ottaa rennosti, vaan pitää nalkuttaa laiskuudesta, mitä olet selvästi itsekin? Miksei ole voinut tehdä päätöstä olla rennosti, laittaa niitä lasten ja koko perheen herkkuruokia ja illalla viettää viihtyä sängyn puolella? Miksi tämä kaikki onnistuu vaan uuden sinkkumiehen kanssa?
En kannata väkisin parisuhteeseen jäämistä ja olen eronnut itsekin. Mutta huvittaa nämä laiskan miehen takia eronneet jotka sitten eron jälkeen julistetaan vapautta. Vapautta mitä kukaan ei ole parisuhteessakaan estänyt. Kuinka eron jälkeen on helpompaa, ihan kuin kaikki se hikoilu olisi ollut alun perin miehen syytä.
Siksi, kun se uusi mies on aina puheissa se unelmien mies. Se voi olla jonkun laiska entinen. Mies tulee valmiille ja lähtee ja nainen elättelee kuvitelmia, että tämän miehen kanssa kaikki tapahtuu.
Luulen, että ”laiskalle” ja yleensäkin miehelle riittäisi vaatimattomammatkin jouluperinteet, varsinkin, jos vaihtoehtona on hysteerinen raivoava joulumarttyyri. Nainen kuitenkin toistaa sitä oman lapsuudenkotinsa joulutraumaa. Onko näissä tapauksissa edes kysytty meheltä, millaista joulua hän haluaa?
Käyttäjä37185 kirjoitti:
Naiset on laiskoja, kun eivät automaattisesti ja osaansa tyytyen tee jouluna kaikkea, vaikka se olisi minulle miehenä helpointa. Minä tässä sohvalla kaljaa juon ja arvostelen keittiössä puuhastelevan vaimoni leveää persettä joululimppumurut miehekkään vatsani päällä pomppien. Muija ei tunnu ymmärtävän edes sitä, etteivät ne kaljapullot jääkaapista itsestään tänne sohvalle siirry. Kaikkiko pitää tehdä tuon hemmotellun prinsessan puolesta?
Taitaa vain nykyään olla monesti toisin päin, mutta sehän on vain oikeus ja kohtuus suomalaisen miehen koko naissukupuoleen vuosituhansien ajan kohdistamasta riistosta ja alistamisesta. Ulkomailla on kaikki paremmin.
Ap:lle. Aikaa menee tuplasti ja puolet on jostakin pois, jos kaikki pitää tehdä yhdessä. Olisitko itse mennyt lenkittämään koiria pariksi tunniksi aamulla, veikkaan ettet? Se on miehen tehtävä ja sen lisäksi tasan puolet muusta.
Minä annoin miehen nukkua pitkään ja tein aamulla loput jouluvalmistelut. Eli parit laatikot uunissa. Kaikki muu oli pikkuhiljaa tehty jo useamman päivän aikana. Sitten herätin miehen suukoilla ja.. tiedätte ehkä millä. Meillä tällainen huomaavaisuus toista kohtaan on tosin vastavuoroista. Kumpikin haluaa toiselle hyvää ja antaa toisen välillä levätä. Oli ihana joulu.
Niin, olisiko tosiaan jotain tärkeää hoidettavana? Lahjoja rakkaalle, omalle tai vieraalle....
Äiti oli jouluraivoaja kun me lapset olimme pieniä. Kun muutin pois kotoa ja sain omia lapsia, teimme mieheni kanssa omat jouluperinteemme niillä ruoilla, joista itse pidämme. Alkuvuosina äiti järjesti vielä jouluruokailuja, joissa mieheni hämmästeli äitini tekemiä suussasulavia jouluruokia, joista taas itse en välittänyt. Niinpä mieheni pyysi äidiltäni niiden reseptit ja on nyt vuosien aikana tehnyt ne itse jouluksi tyytyväisenä nyt kun äitini ei jouluruokailuja enää välitä järjestää. Meille on nyt parina vuonna kokoonnuttu sisarusteni kanssa, ja mies on pääosin hoitanut kokkailut minun tehdessäni omia suosikkejani, sekä hoitaessa jälkiruokapuolen. Tosin nytkin mieheni halusi kokeilla uutta jälkiruokaa ja teki sen itse, sulatti suklaankin itse ensimmäistä kertaa :), on 36. Kaikki ollaan tyytyväisiä ja ehditään myös rentoutua ja levätä. Siivoamiset tehtiin pienissä erissä viikon sisään ennen jouluaattoa, jolloin ei tietenkään siivottu muuta kuin keittiötä sitä mukaa, kun tarvetta oli.
Mitä nyt tuosta? Pienestä sinä itket.
Ole onnellinen tuohan on kunnon mies eikä mikkihiiri!
Meni kaljalle kuten kunnon miehen täytyykin. Saisit olla kiitollinen että sietää nalkutistasi.
Oletko sitä tyyppiä joka ei anna p*illua jalat ristissä, nalkuttaa ja uhriutuu.??
Minäpä kerron se PANEE NAAPURIN VETYPEROKSI TEINI BLONDIA PERSEESEEN TÄLLÄ HETKELLÄ!! MIEHELLÄSI ON NÄET JOULU NYT!!!
KYLLÄ VAIMON PAIKKA ON KOTI NYRKKI SEKÄ HELLA!!
Vierailija kirjoitti:
Meni kaljalle kuten kunnon miehen täytyykin. Saisit olla kiitollinen että sietää nalkutistasi.
Oletko sitä tyyppiä joka ei anna p*illua jalat ristissä, nalkuttaa ja uhriutuu.??
Minäpä kerron se PANEE NAAPURIN VETYPEROKSI TEINI BLONDIA PERSEESEEN TÄLLÄ HETKELLÄ!! MIEHELLÄSI ON NÄET JOULU NYT!!!
Oletpa naurettava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletpa naurettava.
Pitäähän ne koirat joulunakin lenkittää,eikö se muka ole tärkeä kotityö? Vai olisko koirien pitänyt odottaa jalat ristissä koko aatto?
Vierailija kirjoitti:
No on se aika paljon muutakin, alkaen siitä että raahaat ne ruuat kaupasta, teet rosollit ja salaatit, lihapöystin, muusin, kinkun tietysti ja jotain jälkkäriä. Ja kotikaljan täytyy onnistua. Jotain leivonnaisia myös..Jossain välissä koristelet kuusen että tulee mieluinen, kynttilät sisälle ja lyhdyt ja ulkotulet ulos..
Järjestelet koko ajan paikkoja varsinkin jos on tulossa muitakin syömään ja tiskikone pyörii koko ajan..
Täällä mies haki kuusen kyllä ja ulkotulet kaupasta mutta ei juuri muuta tehnyt..toki tekee paljon töitä että sikäli ymmärrän kun tulee kotia istuu vaan sohvalla ja katsoo telkkaria..mutta silti..
Siis kinkku, en tajua, mistä tuo kunkki tuli...