Mies häipyi koko aattoaamupäiväksi ulos ja jätti mut yksin hoitamaan kaiken.
Siinäpä tuo tulikin. Tälle aamulle oli jätetty vielä jotain hommia, mutta aina niistä on selvitty kun yhdessä on tehty. No nyt kun tuo ukko heräsi, otti koirat ja lähti metsään koko aamupäiväksi. Eli minä täällä yksin yritän hoitaa kaikkea, lähinnä ruokaan liittyvää. Ja sitten hajosi vielä tiskikone. Joulurauha on tunnin päästä ja mulla hiki valuu ja keittiössä helvetti valloillaan. Ja mies lenkkeilee. Hienoa. Laitoin viestiä, viitsisikö mitenkään tulla kotiin...
Kommentit (214)
Minulta häipyi vaimo kohta juhannuksen jälkeen ja jätti minut hoitamaan yksin kaiken. Nyt olen pulassa kun puhtaat astiat ja vaateet ovat lopussa enkä osaa käyttää noita kodin koneita vaikka Joulu on jo käsillä. Pukkikaan ei viitsinyt tulla sisälle asti.
Hyvää joulua kaikille, kumminkin!
Millä logiikalla palkka vaikuttaa kotitöiden jakautumiseen? Työhön (työmatkoineen) kuluva aika kyllä vaikuttaa, mutta jos molemmat on kokopäivätöissä, matkoihin kuluu saman verran, toinen tienaa esim. 3500 ja toinen 2000 niin miksi enemmän tienaava olisi vapautettu kotitöistä?
Parisuhde pitäisi olla rakkaus-, yhteistyö- ja ystävyyssuhde.
Nainen, joka tienaa enemmän kuin miehensä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miten te saatte jostain laatikonpaistostakin niin suurta raatamista?
No on se aika paljon muutakin, alkaen siitä että raahaat ne ruuat kaupasta, teet rosollit ja salaatit, lihapöystin, muusin, kinkun tietysti ja jotain jälkkäriä. Ja kotikaljan täytyy onnistua. Jotain leivonnaisia myös..Jossain välissä koristelet kuusen että tulee mieluinen, kynttilät sisälle ja lyhdyt ja ulkotulet ulos..
Järjestelet koko ajan paikkoja varsinkin jos on tulossa muitakin syömään ja tiskikone pyörii koko ajan..
Täällä mies haki kuusen kyllä ja ulkotulet kaupasta mutta ei juuri muuta tehnyt..toki tekee paljon töitä että sikäli ymmärrän kun tulee kotia istuu vaan sohvalla ja katsoo telkkaria..mutta silti..
kaiken saa valmiina. vain idiootti tekee tuon kaiken jouluaattona. mutta ei, marttyyri marttyroi
Lapset muistavat sinut martyyrijouluraivoaja äitinä, josta haluavat pysyä kaukana, varsinkin jouluisin. Mietipä tätä sitten yksin keinutuolissa. Mitä tuo raivoaminen hyödyttää? Yksikään lanttulaatikko ei ole sen arvoinen. Olisit odottanut, että mies tulee ja pyytänyt häntä sitten apuun. Teitä kauhkoajia en vain tajua. Välillä tuntuu, että ette vain ole ihan terävimpiä kyniä, eikä ajattelu aina pysy ihan mukana näissä hommissa.
Meidän piti järjestää joulu muutamassa tunnissa, kun lapselle nousi kuume aatonaattoiltana, eikä voitukaan lähteä miehen vanhemmille joulun viettoon. Aatonaattona nopea siivous, kauppalistan suunnittelu, mies kävi yöllä kaupassa ja aattona kokkailtiin, minä kävin terveen lapsen kanssa hakemassa lahjat mummoloista ja viemässä kynttilät haudoille, kuumeinen 2v makaili sohvalla katsomassa telkkaria. Saatiin pöytä koreaksi, ehdittiin käydä rauhassa joulusaunassa, aukoa lasten kanssa lahjoja ja meillä oli tosi rento ja stressitön joulu! Ehkä hyväkin, ettei ehtinyt viikkokausia suunnitella ja kerätä paineita, nyt tiedetään että vähemmälläkin selviää :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miten te saatte jostain laatikonpaistostakin niin suurta raatamista?
No on se aika paljon muutakin, alkaen siitä että raahaat ne ruuat kaupasta, teet rosollit ja salaatit, lihapöystin, muusin, kinkun tietysti ja jotain jälkkäriä. Ja kotikaljan täytyy onnistua. Jotain leivonnaisia myös..Jossain välissä koristelet kuusen että tulee mieluinen, kynttilät sisälle ja lyhdyt ja ulkotulet ulos..
Järjestelet koko ajan paikkoja varsinkin jos on tulossa muitakin syömään ja tiskikone pyörii koko ajan..
Täällä mies haki kuusen kyllä ja ulkotulet kaupasta mutta ei juuri muuta tehnyt..toki tekee paljon töitä että sikäli ymmärrän kun tulee kotia istuu vaan sohvalla ja katsoo telkkaria..mutta silti..
Mikä on lihapöysti?
Juttelee lenkillä salarakkaan kanssa. Pyhät on vähän vaikeaa aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Millä logiikalla palkka vaikuttaa kotitöiden jakautumiseen? Työhön (työmatkoineen) kuluva aika kyllä vaikuttaa, mutta jos molemmat on kokopäivätöissä, matkoihin kuluu saman verran, toinen tienaa esim. 3500 ja toinen 2000 niin miksi enemmän tienaava olisi vapautettu kotitöistä?
Parisuhde pitäisi olla rakkaus-, yhteistyö- ja ystävyyssuhde.
Nainen, joka tienaa enemmän kuin miehensä
Samaa mieltä. Meillä molemmat tekee täyttä työviikkoa ja viikonloppuvuorot siihen päälle. Kolme pientä lasta ja ikivanha okt. Kotityöt suunnilleen 50-50 mutta joustavasti kummankin jaksamisen mukaan. Etusijalla työnjaossa on se, ettei kumpikaan uuvu kohtuuttomasti. Jos puolisoni tekisi raskaan työviikkonsa päälle 2/3 kotitöistä minun levätessäni persuksillani hän olisi äkkiä hermoromahduksen partaalla ja sen jälkeen minä tekisin 100% kotitöistä. Sama toisin päin. Pakko jakaa niin, että molempia väsyttää kohtuudella eikä kumpikaan kulu täysin puhki.
Meni harrastamaan hikistä ja äänekästä seksiä ystäväsi kanssa.
Miksi alemmat itsesi piian osaan? Ymmärrätkö, että aiheutat itse epätasa-arvoisen asetelman suostumalla hyväksikäytetäväksi. Luuletko, että miehesi ei ymmärrä, mitä tapahtuu ja miten vihainen ja nöyryytetty olet? Ymmärtää varsin hyvin, mutta ei välitä, koska suostut kynnysmatoksi. Miksi teet ja laitat? Lähde itsekin lenkille tai mene vaikka nukkumaan. Kun mies tulee, sano, että joulukin olisi jo, mitä syödään?
Mun mies lähti aattona yllättäin tapaamaan äitiään (koronaturvallisesti toki, ulkona) ja otti lapset mukaan.
Luulin, että vain piipahtaisivat mutta viipyivätkin reissulla ainakin pari tuntia.
Oli ihana saada laittaa kaikki valmiiksi rauhassa.
Kotiin kun tulivat niin, mies kertoi jääneensä leikkimään lasten kanssa vielä pihaan jotta saisin olla ihan rauhassa ja puuhata mitä halusin 🥰
Anoppikin oli laittanut vielä leipomansa kakun miehelle mukaan lahjaksi 🤗
Ihan oikein teki, kun lähti. Kukapa tuollaista joulun takia stressaamista jaksaisi.
mun mies jos tekisi noin,en tykkäis
Sincc
Minusta on merkillistä, että tilipussin paksuus määrittää sen, miten kotityöt jaetaan. Tai että sukupuoli määrää, kenelle kuuluvat mitkäkin työt. Ansiotasoperustein olisin ollut äitiyslomalla velvoitettu tekemään ihan kaiken ja nyt ... en yhtään mitään. Entä kuinka ihmeessä poikalasten - tyttöjä ei meille siunaantunut - osallistuminen kodin askareisiin olisi pitänyt sopia? Hehän olivat vielä täysi-ikäisinäkin jonkin aikaa menoerä meidän taloudessa. Sukupuoliperusteisesti heidän tehtävänsä olisi juoksuttaa koiria, joita meillä ei ollut? Mutta ansiotason perusteella tehdä paljon ja monenlaista?