Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies häipyi koko aattoaamupäiväksi ulos ja jätti mut yksin hoitamaan kaiken.

Vierailija
24.12.2020 |

Siinäpä tuo tulikin. Tälle aamulle oli jätetty vielä jotain hommia, mutta aina niistä on selvitty kun yhdessä on tehty. No nyt kun tuo ukko heräsi, otti koirat ja lähti metsään koko aamupäiväksi. Eli minä täällä yksin yritän hoitaa kaikkea, lähinnä ruokaan liittyvää. Ja sitten hajosi vielä tiskikone. Joulurauha on tunnin päästä ja mulla hiki valuu ja keittiössä helvetti valloillaan. Ja mies lenkkeilee. Hienoa. Laitoin viestiä, viitsisikö mitenkään tulla kotiin...

Kommentit (214)

Vierailija
101/214 |
24.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut vähän kipeänä, joten mies sanoi, että otetaan ihan rennosti. Jätän siis sienisalaatin ja kastikkeenteon kokonaan väliin. Mies kyllä ihmettelee, miksei niitä näy ruokapöydässä, niitä kun on miehen mielestä ihan pakko olla tarjolla.

Vierailija
102/214 |
24.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miten te saatte jostain laatikonpaistostakin niin suurta raatamista? 

koska uhriutuessa siihen laatikon tekoaikaan lasketaan myös se aika minkä se on uunissa ja tottakai lasketaan jokaisen laatikon kypsymisaika erikseen kun lasketaan kuka teki mitäkin ja minkäverran taas tänä jouluna

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/214 |
24.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap mietin äsken juuri samaa. Vaikka muuten olemme tasa-arvoinen pariskunta, mies hoitaa jopa normaalisti enemmän lapsia koska mulla on vaativampi työ/pidemmät työpäivät, niin JOULUNA HÄN TAANTUU. Joulu laukaisee jonkun releen missä hän muuttuu lapseksi joka ei tee mitään eikä ”näe” edes mitä kaikkea pitää tehdä. Odottaa vaan jotenkin ihmeellisesti että kaikki taikoutuu pöytään itsestään, ja koristeet ja leipomiset joku keiju hoitaa valmiiksi. Minähän ne kaikki teen. Mutta mies ei yhtään tajua.

Oletan että tämä johtuu siitä että lapsuudessa anoppi teki kaiken osallistamatta lapsia. Mies jotenkin naiivisti luulee että kaikki tapahtuu itsestään.

Juuri keittiössä minäkin ähertän selkä hiestä valuen, montaa lajia valmistellen ja mies lähti jonnekin kylille. Hetkeksi istahdin kun alkoi vituttaa niin paljon. Mietin sitä että on naiselle ihan hevetin paskadiili pitää jouluperinteitä yllä ja järjestää se joulu, kun se pitää tehdä YKSIN, siis nainen vastaa kaikesta.

Onneksi arki alkaa kohta taas ja mies tajuaa laittaa silloin kyllä tikkua ristiin. Mutta ei jouluna!

Ehkä joulu ei ole miehellesi niin tärkeä kuin sinulle. Siksi hän ei huomaa asiaa. Moni tekee asioita itselleen, vaikka kuvittelee tekevänsä niitä kaikille.

Kyllä se on tärkeä! Nimenomaan haluaa koristeet, perinneruuat, lahjat ja kuuset ja jouluvalot jne. Jotka ”joku” kivasti itsekseen hoitaa.

No siis edelleen mikä on teidän talouden kokonaisvaltainen vastuunjako? Jos sinä maksat puolet kaikesta niin sitten todella voit mieheltäsi perätä vähän enemmän osallistumista. Mutta jos mies maksaa enemmistön kaikesta niin kyllä voit omalta osaltasi laittaa sitä joulua. Ihan väsynyttä pskaa koko palstalta että tähän asiaan ei saa kommentoida tai ottaa osaa.

Jos molemmat on kokopäiväitöissä niin molemmat osallistuu kotitöihin. Ei perhe mikään työsuhde ole.

En mää kysynyt onko kokopäivätyö vaan paljon rahaa kumpikin tuo pöytään.

Jos kulut maksetaan puoliksi, niin palkan määrällä ei ole mitään väliä.

Vierailija
104/214 |
24.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon vaan tyytyväinen, kun mies lähti lasten ja koirien kanssa lenkille, saan rauhassa viimeistellä kaiken 😊

Mitä muut on tehneet?

Vierailija
105/214 |
24.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko talot ja autot ja asiat kenen maksamia?

Miten tämä liittyy mihinkään?

Vierailija
106/214 |
24.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teet yksin? Teette yhdessä kun mies palaa tai jätätte tekemättä. Ei jouluna kuulu olla aikatauluja. Toivottavasti vieraita ei ole kutsuttu koronan aikaan. Vaikka oliskin, jätät silti tekemättä.

Vierailija
107/214 |
24.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja milloinkahan Suomessa on ollut aika jolloin nainen ei tienannut lainkaan 🤦‍♀️

Tienasiko nainen autot ja talot, se oli tässä kysymyksenä. Ei se tienasiko nainen sen mittaamattoman arvokkaan neulepaidan joka oli kauniissa paketissa. Ja ne pienet aamutohvelit siihen päälle.

Taidat olla niitä munattomia ja saamattomia jotka tälläkin palstalla vinkuu vähän väliä ettei naista saa. Vinkki: katso peiliin ja tarkista asenteesi. Yksikään täyspäinen ei tollaseen asennevammaseen sontaläjään käsiään iske.

PS. minä olen ihan omalla työllä ja säntillisesti elämällä saanut oman asunnon, auton ja pienen mökin. Yhtään äijää ei siihen ole tarvittu. Joten täytyy kysyä, mikä oli pointtisi? Suurin osa naisista kustantaa itse elämänsä ja hankintansa. Villapiadankin voi ostaa ihan itse jos haluaa.

Olen nainen joten ei sitä kirjaimellista munaa ole. Ehkä elän jossain pilvessä mutta en tunne yhtään taloutta jossa nainen itse maksaisi vaan aina on kuvioissa joko mies tai yhteiskunta.

Kukas sinut sitten elättää?

Vierailija
108/214 |
24.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap mietin äsken juuri samaa. Vaikka muuten olemme tasa-arvoinen pariskunta, mies hoitaa jopa normaalisti enemmän lapsia koska mulla on vaativampi työ/pidemmät työpäivät, niin JOULUNA HÄN TAANTUU. Joulu laukaisee jonkun releen missä hän muuttuu lapseksi joka ei tee mitään eikä ”näe” edes mitä kaikkea pitää tehdä. Odottaa vaan jotenkin ihmeellisesti että kaikki taikoutuu pöytään itsestään, ja koristeet ja leipomiset joku keiju hoitaa valmiiksi. Minähän ne kaikki teen. Mutta mies ei yhtään tajua.

Oletan että tämä johtuu siitä että lapsuudessa anoppi teki kaiken osallistamatta lapsia. Mies jotenkin naiivisti luulee että kaikki tapahtuu itsestään.

Juuri keittiössä minäkin ähertän selkä hiestä valuen, montaa lajia valmistellen ja mies lähti jonnekin kylille. Hetkeksi istahdin kun alkoi vituttaa niin paljon. Mietin sitä että on naiselle ihan hevetin paskadiili pitää jouluperinteitä yllä ja järjestää se joulu, kun se pitää tehdä YKSIN, siis nainen vastaa kaikesta.

Onneksi arki alkaa kohta taas ja mies tajuaa laittaa silloin kyllä tikkua ristiin. Mutta ei jouluna!

Ehkä joulu ei ole miehellesi niin tärkeä kuin sinulle. Siksi hän ei huomaa asiaa. Moni tekee asioita itselleen, vaikka kuvittelee tekevänsä niitä kaikille.

Kyllä se on tärkeä! Nimenomaan haluaa koristeet, perinneruuat, lahjat ja kuuset ja jouluvalot jne. Jotka ”joku” kivasti itsekseen hoitaa.

No siis edelleen mikä on teidän talouden kokonaisvaltainen vastuunjako? Jos sinä maksat puolet kaikesta niin sitten todella voit mieheltäsi perätä vähän enemmän osallistumista. Mutta jos mies maksaa enemmistön kaikesta niin kyllä voit omalta osaltasi laittaa sitä joulua. Ihan väsynyttä pskaa koko palstalta että tähän asiaan ei saa kommentoida tai ottaa osaa.

Jos molemmat on kokopäiväitöissä niin molemmat osallistuu kotitöihin. Ei perhe mikään työsuhde ole.

En mää kysynyt onko kokopäivätyö vaan paljon rahaa kumpikin tuo pöytään.

Minä tuon enemmän. Miten siis selität tän?

Vierailija
109/214 |
24.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja milloinkahan Suomessa on ollut aika jolloin nainen ei tienannut lainkaan 🤦‍♀️

Tienasiko nainen autot ja talot, se oli tässä kysymyksenä. Ei se tienasiko nainen sen mittaamattoman arvokkaan neulepaidan joka oli kauniissa paketissa. Ja ne pienet aamutohvelit siihen päälle.

Taidat olla niitä munattomia ja saamattomia jotka tälläkin palstalla vinkuu vähän väliä ettei naista saa. Vinkki: katso peiliin ja tarkista asenteesi. Yksikään täyspäinen ei tollaseen asennevammaseen sontaläjään käsiään iske.

PS. minä olen ihan omalla työllä ja säntillisesti elämällä saanut oman asunnon, auton ja pienen mökin. Yhtään äijää ei siihen ole tarvittu. Joten täytyy kysyä, mikä oli pointtisi? Suurin osa naisista kustantaa itse elämänsä ja hankintansa. Villapiadankin voi ostaa ihan itse jos haluaa.

Kyllähän se on häviävän pieni osa naisista, jotka itse maksavat yhtään mitään. Älä viitsi valehdella ja uhriutua edes jouluna!

Höpö höpö. Löydät varmasti todisteita väitteellesi?

ohis

Vierailija
110/214 |
24.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tulin juuri pitkältä lenkiltä, ja hyvin ehtii vielä ruuat laittaa. Olen ne ostanut itse ja valmistan itse, koska haluan. Hätistän muun perheen ulkoilemaan kohta. Kunhan jaksan poistua av:lta. Ei stressiä. Ja minä tienaan meistä enemmän, kun tämä tässä ketjussa näyttää jostain syystä jotain kiinnostavan.

Vierailija
111/214 |
24.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nainen joten ei sitä kirjaimellista munaa ole. Ehkä elän jossain pilvessä mutta en tunne yhtään taloutta jossa nainen itse maksaisi vaan aina on kuvioissa joko mies tai yhteiskunta.

No ei mulle ainakaan maksa mies mitään kun ei miestä ole, eikä yhteiskunta, en saa tukia. Itse maksan kaiken 1800 e bruttopalkasta.

Vierailija
112/214 |
24.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan siskoni av-mamma? Hän tulee aina meille jouluksi, pöytään johon minä teen ruoan ja silti aina uhriutumisshow aina ennen joulua miten hän raataa joulun eteen kun joutuu itse ostamaan ne herneet, jotka minä keitän, kun kukaan muu ei niitä kaipaa.

Itse en ota stressiä, teen mitä huvittaa ja mistä itse ja perheeni pitää.

Vierailija
113/214 |
24.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ollut vähän kipeänä, joten mies sanoi, että otetaan ihan rennosti. Jätän siis sienisalaatin ja kastikkeenteon kokonaan väliin. Mies kyllä ihmettelee, miksei niitä näy ruokapöydässä, niitä kun on miehen mielestä ihan pakko olla tarjolla.

sitä sienisalaattia saa valmiina kaupasta. mutta tämäkin on hieno asia uhriutttaa 

Vierailija
114/214 |
24.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo aiempi ehkä tarkoittanutkaan, että naisen pitäisi tienata, vaan että miehellä ja naisella on perheessä erilaiset roolit.

Vierailija
115/214 |
24.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo aiempi ehkä tarkoittanutkaan, että naisen pitäisi tienata, vaan että miehellä ja naisella on perheessä erilaiset roolit.

Niin, naisen pitää Suomessa käydä töissä, maksaa kaikesta puolet, hoitaa kotia  ja kasvattaa lapset. Mies käy töissä ja makaa sen jälkeen sohvalla odottaen valmista. Ja ainiin, vaihtaa ne kuuluisat renkaat 2 kertaa vuodessa.

Vierailija
116/214 |
24.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se on häviävän pieni osa naisista, jotka itse maksavat yhtään mitään. Älä viitsi valehdella ja uhriutua edes jouluna!

Mä tienaan tuplasti sen mitä mies (olen johtotehtävissä) ja silti jouluna miehestä tulee uuvattk joka ei laita tikkua ristiin vaan minä teen kaiken. Se rahan tienaaminen ei selitä tätä kuviota.

Syynä miesten ja naisten erilaiset roolit? Ja ehkä mies on hyvä mies, mutta ei näe, että jouluna olisi pakko tehdä niin kauheasti, ja otat itsellesi tuon roolin, koska näet joulun eri tavalla kuin mies, joka halua viimeinkin rentoutua eikä kaipaa itse keksittyä lisäduunia? Harvinaista teillä on tuo, että tienaat reilusti enemmän kuin miehesi, minkä luulisi nolottavan miestä.

Vierailija
117/214 |
24.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen työ on hakea kuusi aattoaamuna. 

Naisen tehtävä on laittaa ruoka. 

Vierailija
118/214 |
24.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taikaseinääjät taas alaklikkaamassa... Eihän se asioiden maksaminen merkkaa mitään kun #tunteet.

Maksakaa sitten vttu itse kaikki. Jos sen jälkeen on vielä energiaa tunteille niin onnittelut.

Toivottavasti sä et ihmettele sitä, että miksi sä et saa naista 😒

Heteronaisena ei kauheasti harmita jos en saa naista.

Älä viitsi, katkera n.e.i.t.s.y.t.i.n.c.e.l. sinä olet, sen näkee kilometrien päähän.

119/214 |
24.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tienaan tuplasti sen mitä mies (olen johtotehtävissä) ja silti jouluna miehestä tulee uuvattk joka ei laita tikkua ristiin vaan minä teen kaiken. Se rahan tienaaminen ei selitä tätä kuviota.

Syynä miesten ja naisten erilaiset roolit? Ja ehkä mies on hyvä mies, mutta ei näe, että jouluna olisi pakko tehdä niin kauheasti, ja otat itsellesi tuon roolin, koska näet joulun eri tavalla kuin mies, joka halua viimeinkin rentoutua eikä kaipaa itse keksittyä lisäduunia? Harvinaista teillä on tuo, että tienaat reilusti enemmän kuin miehesi, minkä luulisi nolottavan miestä.

Melkein kolmannes naisista tienaa enemmän kuin puolisonsa. Naisen suuremmat tulot nostavat todennäköisyyttä saada turpaan mieheltä, koska miehen "nolotus" purkautuu välillä väkivaltana.

Vierailija
120/214 |
24.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KAIKEN on mentävä täsmälleen tasan! Ei voi olla, että mies pääsee "helpommalla", ne on muutenkin niin surkeita. Kunpa joku keksisi jonkun kivan pötkäleen jolla voisi miehen korvata kerran vuodessa!

Jos asiaa puhutaan, niin toisen osallistuminen kotitalouden rullaamiseen ei aina ole ihan helppo huomata.

Omat hommat kyllä huomataan ja pidetään  niitä kaikista tärkeimpänä, toisen hommat on vaan jotain pikku puuhastelua, jos sitäkään.

Oudosti vaan itsekseen:

-pyykit on pesty

-laskut maksettu

-ruuat ostettu

-piha kolattu

-aita maalattu

-ruoka valmiina

-autoon vaihdettu öljyt ja renkaat

-lapset on kasvatettu

Mitä tuon listan on tarkoitus osoittaa? Ei meillä tapahdu mitään noista, jos minä en niitä tee. Lumia ei ole Etelä-Suomessa tarvinnut edes kolata moneen vuoteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi neljä